بانک ملی ایران- اداره امور شعب استان یزد در راستای اجرای مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و تأکید دولت محترم و رعایت بخشنامه"41ب" بانک، در نظر دارد قسمتی از املاک تملیکی و مازاد ملکی، سرقفلی و حق کسب و پیشه خود را با شرایط ویژه و استثنایی بر مبنای قیمت پایه مزایده، از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس: www.setadiran.ir (مزایده ← مزایده دستگاه اجرایی ← مزایده گر) مزایده شماره 2000004040000001مربوط به اموال غیر منقول، بر مبنای قیمت پایه مزایده، با وضعیت موجود و به صورت نقدی ، نقد و اقساط ، بدون متصرف و متصرف دار (باشرایط مختلف) به فروش برساند . متقاضیان میتوانند ضمن مراجعه به پایگاه اینترنتی فوق الذکر و مطالعه ضوابط و مقررات مربوطه، از ساعت 30 : 07 صبح روز پنجشنبه مورخ 19ر01ر1400 لغایت ساعت 12:30روز یکشنبه مورخ 29ر01ر1400 پیشنهاد قیمت خود را همراه با اوراق تکمیل شده مزایده حداکثر تا مهلت مقرر ، از طریق سامانه ستاد ، ثبت و بارگذاری نموده و سوالات احتمالی خود را در زمینه اموال مورد مزایده از شعب بانک ویا به محل این اداره امور واقع در یزد- بلوار جمهوری اسلامی – «بانک ملی ایران» اداره امور شعب استان یزد – دایره ساختمان و املاک مراجعه نمایند. شماره تلفن 61-35221658 داخلی 283 و 35246270 نیز جهت تماس اعلام می گردد.
توضیحات :
1- بانک ملی ایران در قبول یا رد یک یا کلیه پیشنهادات خرید، تجدید جلسه مزایده یا انصراف از مزایده فروش در هر مرحله ای مختار است. و در صورت رد پیشنهاد خریدار از سوی بانک یا انصراف بانک از مزایده، سپرده شرکت در مزایده به متقاضی خرید مسترد می گردد.
2- مزایده گران بدینوسیله اقرار و اعتراف می نمایند که هیچ ممنوعیت یا محدودیتی از حیث قوانین و مقررات از جمله قانون راجع به منع مداخله وزراء و نمایندگان مجلس و کارمندان دولت در معاملات دولتی و کشوری مصوب 1337 جهت خرید ملک/املاک مورد مـزایده نداشته و چنانچه به هر دلیل خلاف آن ثابت یا کشف فسادی شود، علاوه بر اینکه بانک حق دارد معامله را بدون نیاز به مراجعه به مراجع قضایی فسخ نماید، مزایده گر نیز موظف به جبران کلیه خسارات و غرامات وارده به بانک می باشند.
3- مزایده گران جهت شرکت در مزایده می بایست پس از مراجعه به آدرس الکترونیکی فوق الذکر و انتخاب اموال مورد نظر، جهت شرکت در مزایده نسبت به تهیه توکن از دفاتر منتخب خدمات پیشخوان دولت اقدام و پس از ثبت نام در سامانه جهت امضای الکترونیکی، نسبت به ارائه پیشنهاد اقدام نمایند. متقاضیان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان سامانه تدارکات الکترونیکی دولت با شماره تلفن 41934-021 تماس حاصل نمایند.
4- پیشنهادات فاقد سپرده یا دارای سپرده کمتر از میزان مقرر، مخدوش، مبهم و مشروط مردود است.
5- رعایت کلیه موارد مندرج در برگه های مزایده الزامی است.
6- سپرده (ودیعه) شرکت در مزایده معادل 5%(پنج درصد) قیمت پایه مزایده مندرج در آگهی می باشد که بوسیله متقاضیان در بانک تودیع می نمایند، و باید بصورت فیش نقدی و یا پرداخت الکترونیکی به حساب شماره 0113937213009 به نام بانک ملی ایران – سامانه ستاد ایران (قابل واریز در کلیه شعب بانک ملی)واریز گردیده را به همراه پاکت "الف" تحویل داده می شود.
7- پاکت اسناد (پاکت "الف" )شامل: 1-تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی (اشخاص حقیقی)2- تصویر معرفی نامه شرکت، تصویر اساسنامه و آخرین آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی و مدارک مثبت هویت مدیران و صاحبان امضاء اسناد تعهدآور(چنانچه شخصی به نام دیگری و برای او در مزایده شرکت نموده تصاویر اسناد و مدارک مثبت احراز سمت و هویت او درصورتیکه اشخاص حقیقی به صورت شراکت در مزایده شرکت نموده اند درج نام کلیه شرکاء الزامی است و کلیه اوراق باید به امضاء آنان برسد. ) 3- اسناد شرکت در مزایده (تعهدنامه شرکت در مزایده، برگه شرایط و نحوه شرکت در مزایده با توجه به شرایط ملک و....) مهر و امضا و اثر انگشت تمام صفحات 4- اصل فیش ویا تصویر واریز پرداخت الکترونیکی(سپرده (ودیعه) شرکت در مزایده معادل 5%(پنج درصد) قیمت پایه مزایده)
8- پاکت اسناد (پاکت "ب" )شامل: 1- فرم تکمیل شده پیشنهاد قیمت (مهر و امضا و اثر انگشت) 2- برگه پیشنهاد و تعهد نامه شرکت در مزایده(مهر و امضا و اثر انگشت)
9- شرکت کنندگان در مزایده پس از اخذ اسناد مزایده، آنها را دقیقا” تکمیل کرده (مهر و امضا و اثر انگشت)و در پاکات "الف" و "ب" قرارداده و سپس تمامی پاکات لاک و مهر شده در یک پاکت بزرگ سفید بدون ارم یا نشانه گذاشته و فرم رسید تحویل اسناد تکمیل و روی آن چسبانده، پاکت مذکور لاک و مهر شده را به تسلیم اداره امور شعب-دایره سرمایه انسانی(واقع در یزد- بلوار جمهوری اسلامی-اداره امور شعب بانک ملی استان یزد- طبقه دوم) نمایند. ضمنا باید مستندات ودیعه مذکور در سامانه ستاد ایران بارگذاری و مراحل مربوط به سامانه تا مرحله پایانی (ارسال قیمت به مزایده گزار) انجام گیرد.
10- شخص یا اشخاصی که در مزایده برنده شناخته شده اند. میبایست در مهلت هفت روز از تاریخ اعلام الکتر نیکی بانک، نسبت به واریز تتمه ثمن معامله و ظرف مدت 30 روز نسبت به انتقال مال در دفترخانه اسناد رسمی اقدام نماید. در صورت عدم واریز مبلغ ثمن در مهلت مقرر، یا انصراف ویا عدم انجام تعهدات بشرح مندرج در برگ شرایط مزایده بانک سپرده شرکت در مزایده، موضوع بند 6 تودیعی ایشان (5% از قیمت پایه مزایده) بدون هیچگونه تشریفاتی به نفع بانک ضبط و برداشت می شود و بانک راسا نسبت به واگذاری موضوع مزایده به اشخاص دیگر اقدام نماید.
11- کلیه پاکت های حاوی پیشنهادات متقاضیان خرید املاک در ساعت 9 صبح روز دو شنبه مورخ30ر01ر1400درمحل سالن جلسات بانک ملی- اداره امور شعب استان یزد واقع دریزد -بلوار جمهوری اسلامی به صورت الکترو نیکی از طریق سامانه ستاد بازگشا ئی و از طریق آدرس الکترونیکی به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. هرگونه ابلاغ به برنده مزایده از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ((ستاد)) انجام می گیرد. متقاضی می بایست در موعد مقرر با مراجعه به سامانه مذکور از نتیجه مزایده اطلاع حاصل نماید و نمی تواند به عذر عدم اطلاع متعذر گردد.
12- ضمنا شرکت کنندگان در مزایده می توانند درموعد یاد شده با ارائه کارت شناسایی درجلسه مذکور شرکت نمایند.
13- املاک واقع در شهرکهای صنعتی و یا املاک دارای متصرف با اعطاء وکالت از سوی بانک واگذار می گردد و تقبل کلیه هزینه های مربوط به اخذ استعلامات مأخوذه در ارتباط با نقل و انتقال،دارائی، تامین اجتماعی، رفع تصرف و سایر موارد بر عهده خریدار می باشد.( هزینه تنظیم وکالتنامه بالمناصفه خواهد بود.)
14- در مواردیکه اموال منقول مازاد در داخل ملک می باشد تحویل ملک به برنده مزایده پس از تعیین تکلیف اموال منقول داخل ملک و یا پس از تعیین با مشارالیه بعنوان حافظ انجام خواهد گرفت.
15- برای کلیه املاک و اموال، بازدید الزامی است و در وضعیت موجود با مساحتهای تقریبی اعلامی واگذار می گردد و برای املاک متصرف دار ، وفق شرایط مندرج در برگ مزایده ، تخلیه ملک بر عهده خریدار است.
16- دراملاک دارای سرقفلی، هزینه جلب رضایت مالک جهت تغییر شغل و در صورت لزوم تغییر کاربری برعهده خریدار است.
17- تعدادی از املاک ،درصورت عدم مراجعه متقاضی خرید درمزایده از طریق مذاکره نیز واگذار می گردد.
18- املاکی که به صورت نقد و اقساط واگذار می شود قرارداد منعقده به روش اجاره به شرط تملیک در املاک تملیکی می باشد و در املاک سرقفلی یا حق کسب و پیشه به صورت صلح حقوق اقساطی خواهد بود که به یکی از طرق ذیل صورت می پذیرد : الف) انعقاد قرارداد عادی صلح حقوق اقساطی ( بدون نیاز به ارائه وثیقه ) مطابق نمونه قرارداد پیوست شرایط مزایده ب) "عقد صلح اقساطی "به صورت رسمی با اخذ وثیقه مورد پذیرش بانک به میزان مانده بخش اقساطی ثمن معامله و سود متعلقه آن .
19- هزینه آگهی و کارشناسی بر عهده خریدار است و مشارالیه می بایست این هزینه را براساس اعلام نظر بانک قبل از انعقاد قرارداد نقداً در وجه بانک واریز نماید.
20- متقاضیان خرید می بایست مبلغ 1.000.000 ریال برای در اختیار گرفتن اسناد مزایده بابت هر ملک به حساب شماره 0113937213009 به نام بانک ملی ایران – سامانه ستاد ایران (قابل واریز در کلیه شعب بانک ملی) واریز واصل رسید را همراه برگه های تکمیل شده تحویل اداره امور شعب بانک ملی استان یزد- دایره سرمایه انسانی(واقع در یزد- بلوار جمهوری اسلامی- اداره امور شعب- طبقه دوم)نمایند.
21- فروش املاک به صورت نقد و اقساط براساس جدول اعلام شده ذیل صورت خواهد پذیرفت که خریدار می بایست در پیشنهادات خود صراحتا اشاره به مدت و نرخ سود مورد نظر اشاره نماید.
22- بطور کلی پیشنهادهای خرید نقدی با رعایت تخفیفات قید شده در آگهی نسبت به پیشنهادهای خرید اقساطی در اولویت می باشد.
23- در صورتیکه مبالغ پیشنهادی خریداران به طور مساوی باشد، اولویت فروش با شرایط نقدی و سپس پرداخت در مدت زمان کمتر است. در صورت شرایط یکسان پرداخت، برنده از طریق استقراع مشخص می گردد.
24- بانک در هر مرحله ای از مزایده حق ابطال یا اعلام عام تغییر شرایط مورد نظر خود را دارد.
25- کلیه املاک با وضعیت موجود و طبق مفاد سند انتقال اجرایی صادر شده واگذار می گردند و در صورتیکه نیاز به اصلاحات ثبتی اعم از ادغام ، تفکیک ، افراز ، تجمیع ، دریافت سند ، رفع مغایرت و غیره داشته باشد، به عهده و هزینه خریدار می باشد و بانک هیچگونه هزینه ای از این بابت پرداخت نمی نماید و هرگونه مسئولیتی را در این خصوص از خود سلب می نماید.
26- فروش کلیه املاک با وضعیت موجود میباشد.
27- بازدید از کلیه املاک الزامی است.
28- ارائه پیشنهاد از طرف متقاضی به منزله اطلاع از اوصاف، خصوصیات، کم و کیف داراییها، بدهی ها، تعهدات و ... بوده و خریدار با شرکت در مزایده، حق هرگونه ادعا و اعتراض های بعدی درخصوص عیوب احتمالی و تمامی خیارات خصوصاً خیار غبن ولو فاحش را از سوی خود سلب و ساقط می نماید.
29- پیشنهاددهندگان در صورت برنده شدن ملزم به رعایت مواد (6)، (44)، (45) و (46) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی می باشند.
30- پیشنهاددهندگان نباید جز اشخاص ممنوع المعامله باشند.
31- هر یک از متقاضیان تنها یک پیشنهاد را می توانند برای موضوع مزایده تسلیم نمایند.
32- متقاضی خرید می تواند حداکثر تا دو روز قبل از آخرین مهلت ارائه پیشنهادات مزایده، بهصورت کتبی اعلام انصراف نموده و درخواست استرداد سپرده موضوع بند6 را نمایند.
33- پس از بازگشایی الکترونیک پاکتها، اهلیت و صلاحیت فنی متقاضی توسط بانک بررسی و درصورتی که پیشنهاد خریدار پس از تایید اهلیت و صلاحیت فنی مورد قبول واقع گردد، سپرده موضوع بند 6 بابت قسمتی از بهای مورد معامله محسوب خواهدگردید.
34- حضور پیشنهاددهندگان با ارائه کارت شناسایی معتبر و معرفی نامه کتبی در جلسه بازگشایی بلامانع می باشد.
35- نحوه فروش املاک مازاد بانک به شرح ذیل اعلام می گردد :
نحوه فروش با شرایط نقد و اقساط |
ردیف | کاربری | پیش پرداخت | | مدت | شرایط اقساط | نرخ سود |
1 | مسکونی اداری تجاری | 50% | الباقی | یک ساله | 50 % نقد + 50 % اقساط | 18% |
دو ساله | 50 % نقد + 50 % اقساط | 18% |
سه ساله | 50 % نقد + 50 % اقساط | 18% |