در راستای اجرای طرح جامع انفورماتیک نوسازی و بازسازی فرآیندهای کاری در بانک ملی ایران اعمال می شود

طرح جامع انفورماتیک بانک ملی ایران با پایان مرحله شناخت و تدوین برنامه های راهبردی وارد مرحله بازسازی و نوسازی فرآیندهای کاری و روشهای عملیاتی شد.

  • ۱۳۸۴/۰۲/۰۶ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 3927
رییس اداره سازمان و روشهای بانک ملی ایران گفت: برای اجرای این مرحله از طرح دفتر مدیریت تغییر تشکیل می شود که تغییرات و اصلاح مستمر فرآیندها و روش های عملیاتی همگان با تحولات بانکداری نوین را در بانک ملی ایران مدیریت و رهبری خواهد کرد. بهرام جاویدی نژاد زمان لازم برای بازسازی و نوسازی فرآیندهای کاری بانک و تحقق اهداف را پنج سال ذکر کرد و افزود: در این مرحله اهداف و برنامه های راهبردی بانک برای دستیابی به رضایت کامل مشتریان بتدریج حاصل شده و پیش بینی می شود پس از پنج سال بانک به رشد در سطح عالی دست یابد. به گفته وی، در مرحله نخست اجرای این طرح که 24 هفته به طول انجامید وضعیت موجود فرآیندها شناسایی و اهداف و برنامه های راهبردی بانک برای دستیابی به حداکثر کارایی تدوین شد. وی افزود: در این دوره با مراجعه به شعب استانهای کشور علاوه بر شناسایی و ارزیابی نیاز مشتریان در مناطق مختلف، فرآیندها و روش های انجام کار بررسی شد که این بررسی پایین بودن سطح فناوری ، قوانین و مقررات دولتی و بانکی و انجام فرآینده ها بر اساس فرهنگ و پیشنیه تاریخی از دلایل عمده نارسایی فرآیندهای کاری شناسایی شدند. جاویدی نژاد فرهنگ سازی گسترش بانکداری الکترونیکی در میان کارکنان ادارات مختلف بانک ملی ایران در سراسر کشور را از دیگر اقدامات انجام شده در مرحله نخست اجرای طرح برشمرد و افزود: اگر چه این فرهنگ سازی برای دستیابی به تمامی اهداف کافی نیست اما با ایجاد انگیزه در کارکنان برای فراگیری فناوری اطلاعات می توان به زودی شاهد بهبود سطح دانش کارکنان در این زمینه بود. وی با اشاره به خدمات ارایه شده از سوی شرکت مشاور در این دوره گفت: از سوی این شرکت حدود 28 پروژه کاری در راستای ارایه خدمات نوین ارایه شد که پس از اعمال تغییرات در فرآیندها اجرای می شوند. به گفته جاویدی نژاد، برای جلوگیری از قدیمی شده طرح با توجه به پیشرفت سریع و لحظه ای فناوری اطلاعات، این طرح با قابلیت به روز شدن مستمر، پیاده سازی می شود و پیش بینی شده دفتر مدیریت تغییر حتی پس از اجرای کامل طرح جامع برای نوسازی و بازسازی طرح به فعالیت خود ادامه دهد. وی افزود: در زمان حاضر علاوه بر تشکیل دفتر مدیریت تغییر، بانک ملی در حال انتخاب شرکتی از میان شرکت هایی است که برای تامین تجهیزات مورد نیاز بانک ملی ایران اعلام آمادگی کرده اند که تجربه، مهارت و تخصص از مهمترین ویژگی های این انتخاب محسوب می شود. جاویدی نژاد تاکید کرد: تحول درون سازمانی و تجهیز به فناوری نوین با توجه به تقاضای روز افزون مشتریان برای دریافت خدمات جدید از شبکه بانکی، افزایش رقابت میان بانکها و لزوم حفظ موقعیت و سهم بازار ضروری است. وی ، ارایه اطلاعات بهتر، پاسخگویی سریعتر و کاهش زمان تصمیم گیری را از ویژگی های اصلی بانکداری الکترونیکی دانست و افزود: از آنجا که مشتری مداری با درک و تحقق نیازهای آنان از مصداق های اصلی رقابت در بازارهای پولی و مالی جهانی محسوب شده و این بازارها با استفاده از ابزارهایی چون بانکداری الکترونیکی و مجازی رقابت تنگاتنگی را برای جذب مشتری بیشتر آغاز کرده اند، شبکه بانکی کشور نیز نباید از این عرصه غافل باشد.
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: