تاکید شفیعی بر مدیریت دانش در بانک ملی ایران

رییس هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه دانش باید کسب، حفظ، ارتقا و انتشار یابد و در نهایت مستندسازی شود، گفت: کمیته دانش باید تا حد امکان برای مدیریت دانش در بانک فضاسازی لازم را انجام دهد.

  • ۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۱۲:۳۵:۲۸
  • 2838

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، عباس شفیعی در جلسه استخراج دانش مدیران بانک و بررسی دغدغه ها و سیاست های مدیران ارشد برای استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در بانک که با حضور دکتر منصور دهستانی مشاور پروژه مدیریت دانش و معاون و کارشناس اداره کل آموزش بانک برگزار شد، با بیان مطالب فوق افزود: ممکن است درباره مدیریت دانش بسیار صحبت شود اما برای پیاده سازی، یکپارچه سازی و فرهنگ سازی آن باید به ادبیات مشترک برسیم.

وی با بیان اینکه آنچه که امروزه می تواند تجربیات و اندوخته ما را به عوامل و شاخص های اثرگذار تبدیل کند، دانش است، افزود: در برنامه تحول بانک بر مطالعات علمی تاکید می شود اما خلاءهایی نیز وجود دارد که دانش باید به رفع این خلاءها کمک کند.

شفیعی اظهار کرد: مدیریت دانش در بانک ملی ایران وجود دارد اما به شکل نظام یافته و سازمان یافته نیست.

منصور دهستانی مشاور پروژه مدیریت دانش بانک نیز با بیان اینکه فرهنگ انتقال دانش را بارها در میان مدیران میانی مشاهده کرده ایم، گفت: سیستم های پیچیده بر اساس دانش اندیشمندان پیش نمی روند بلکه بر اساس اندوخته های خود حرکت می کنند. بانک ملی ایران نیز به علت بزرگی و حجم سازمان و همچنین تعدد وظایف یک سیستم پیچیده است و مسایل سیستم پیچیده را نمی توان بر اساس چند متغیر حل کرد.

وی افزود: در این سیستم ها باید گلوگاه ها شناسایی شوند تا از رفتارهای جزیره ای و موازی کاری های هر چند غیرعمد جلوگیری به عمل آید.

دهستانی با تاکید بر اینکه برخلاف تصور مدیریت دانش در بانک ملی ایران وجود دارد اما این مدیریت منسجم نشده است، بیان کرد: انتقال دانش باید به عنوان یکی از شاخص های رشد فرد در بانک در نظر گرفته شود.

آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: