حسین زاده در حضور رئیس قوه قضاییه: مبداء عمده تخلفات بانک ها، خارج از نظام بانکی است

مدیرعامل بانک ملی ایران در حضور رئیس قوه قضاییه با ارائه گزارشی از عملکرد بانک‌ها در حوزه نظارت، کاهش فساد و تخلف، توجه به معیشت مردم و رونق کسب و کار و آخرین وضعیت مطالبات و معوقات بانک‌ها، اعلام کرد که مبداء و منشاء بخش عمده تخلفات بانک ها، خارج از نظام بانکی است.

  • ۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۵:۳۰:۲۲
  • 5651

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در جلسه ای با آیت الله سید ابراهیم رییسی که با حضور مدیران عامل ۱۲ بانک دولتی و نیمه دولتی و نماینده بانک‌های غیردولتی به منظور بررسی مشکلات و مسائل نظام بانکی تشکیل شد، تعداد بنگاه‌های کوچک و متوسط که تسهیلات حمایت از تولید را دریافت کرده اند ۲۱ هزار واحد عنوان کرد و افزود: بانک‌ها سال گذشته ۳۵۹ هزار و ۵۱ میلیارد ریال تسهیلات جهت رونق تولید پرداخت کرده اند.
وی اظهار کرد: در یک سال گذشته ۷۸۸ هزار فقره تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت شده و در سه ماهه اول امسال نیز ۱۱۱ هزار زوج جوان از این تسهیلات استفاده کرده اند.
به گفته او، بانک‌ها برای آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه همچون سیل و زلزله ۳۷ هزار میلیارد تومان و در ایام کرونا ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی یک تا دو میلیون تومانی پرداخت کرده اند و بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیز برای کمک به ۶۳ هزار واحد تولیدی و اقشار آسیب دیده تخصیص یافته است.
رئیس شورای هماهنگی بانک ها با اشاره به آمار ۲۲۰ هزار نفری پرسنل بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، اعلام کرد که در یک سال گذشته با تقویت سیستم‌های نظارتی درون سازمانی، رقم تخلفات بانک‌ها به زیر ۲ درصد کاهش یافته است.



دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: