‎ پلاسما درمانی در بیمارستان بانک ملی ایران برای درمان بیماران کرونایی

با آغاز پلاسما درمانی در بیمارستان بانک ملی ایران، علاوه بر کمک به بهبودی بیماران بخش حاد تنفسی(کرونا)، برخی از بيماري هاى حاد خونى و بيماري هاى سيستم دستگاه عصبى و ايمنى نیز درمان پذير خواهند بود.

  • ۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ۱۰:۱۵:۳۶
  • 3645

‎به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران،امروز دستگاه مولتی پروتکل آفرزیس بیمارستان بانک با حضور حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری و تعدادی از پزشکان مورد بهره برداری قرار گرفت.

‎پلاسمافرزیس، روشی است که در آن بخش مایع خون یا پلاسما از سلول‌های خونی جدا و معمولاً محلول دیگری مانند سالین یا آلبومین جایگزین پلاسما می‌شود.

‎در بدن بیمار، پلاسما حاوی آنتی‌بادی‌هایی است که به اعضاو ارگانهای داخلی حمله می‌کند و 

‎پلاسمای جدا شده از بیماران بهبود یافته با دستگاه پلاسمافریز برای مصارف درمانی بعضی از بیماران از جمله کرونا استفاده می شود.

‎این فرآیند  که به آن تعویض پلاسما هم می‌گویند، شبیه به دیالیز کلیه است و می تواند گامی جدی در بهبود و درمان بیماران دارای شرایط خاص باشد.

کاهش هزینه های تحمیلی به بیماران، الگو سازی طرح سلامت برای سایر بانک ها، اجرای طرح غربالگری و چکاپ کامل کلیه کارکنان بانک ملی ایران در سراسر کشور و ... از جمله مهمترین خدمات و اقدامات بیمارستان بانک ملی ایران با رویكرد افزایش رضایتمندی بیماران و بهبود کیفیت خدمات است. در همین راستا نیز طرح غربالگری قلب استان آذربایجان شرقی با حضور مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری و تیم پزشکی همراه در محل اداره امور شعب این استان اجرا شد.

سخندان ضمن تاکید بر اهمیت سلامت کارکنان گفت: فراهم کردن رفاه حال همکاران، تسهیل ارایه مشاوره های پزشکی، ایجاد درمانگاه های استانی به منظور جلوگیری از مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی و... از اولویت های بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک بوده و حرکت در جهت ارتقای سلامت همکاران و خانواده آنها با برنامه ریزی های دقیق در حال پیگیری است.


آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: