تکمیل سبد دارویی کشور به پشتوانه همه جانبه بانک ملی ایران

بانک ملی ایران طی سال های اخیر از توسعه و تکمیل طرح ‌های حوزه بهداشت و درمان و سلامت محور کشور با تخصیص اعتبارات و ارائه تسهیلات حمایت کرده است.

  • ۱۳۹۹/۰۲/۱۳ ۱۳:۴۶:۱۸
  • 3269

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک به عنوان حامی حوزه بهداشت و درمان کشور طی سال های اخیر با ارائه خدمات و استفاده از ابزارهای جدید مالی و اعطای اعتبارات مورد نیاز، کمک و حمایت از تکمیل و توسعه صنعت داروسازی و آزمایشگاه های مرجع، ساخت، تعمیر و تجهیز درمانگاه، کلینیک، مراکز درمانی، پزشکی و بیمارستان در سراسر کشور، همکاری های گسترده‌ای را به عمل آورده است. 

حمایت و همکاری های به عمل آمده بانک ملی ایران از صنعت داروسازی کشور موجب افزایش ظرفیت های تولید داروی کشور شده است. شرکت دانش بنیان داروسازی امین یکی از بزرگترین تولیدکننده های دارو‌های شیمیایی، گیاهی و مکمل های غذایی کشور در استان اصفهان است که با حمایت ها و پشتوانه همه جانبه بانک ملی ایران با خطوط متنوع تولید بیش از 150 قلم دارو در رده های مایعات، جامدات و نیمه جامدات ازجمله قرص، کپسول، پلت، شربت را تولید می کند. 

محمد مهدی حقوقی مدیرعامل شرکت بنیان داروسازی امین در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران دستیابی به دانش تولید دارو برای بیماری های خاص با کمک های های بانک ملی ایران را یکی از دستاوردهای این مرکز داروسازی دانست و افزود: با دستیابی به فناوری و تکنولوژی منحصربه فرد، انحصار ساخت این داروها از انحصار چهار کشور امریکا، آلمان، کانادا و سوئیس خارج شد.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد مواد اولیه گیاهی این شرکت از منابع داخلی تامین می شود گفت: شرکت دانش بنیان داروسازی امین با تولید بیش از 200 میلیون واحد انواع اشکال دارویی، سالانه 10 درصد از سبد محصولات دارویی کشور را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان داروسازی امین دستیابی به فناوری تولید محصولات دارویی جدید را گامی مهم در صنعت داروسازی کشور دانست و گفت: همواره شیوه های داروسازی نوین و فرمولاسیون فرآورده های جدید دارویی با کیفیت این شرکت گام های اساسی در رفع نیاز دارویی کشور است که با دستیابی به دانش تولید آنها در داخل از خروج میلیون ها دلار جلوگیری شده است.  

وی در پایان سخنان خود گفت: در چهل سال گذشته با کمبود تولید دارو در کشور مواجهه بودیم اما امروز با تکیه بر دانش متخصصان داخلی و حمایت های شبکه بانکی کشور به خصوص بانک ملی ایران، ظرفیت های تولید دارو افزایش یافته است.


دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: