مروری بر اخبار آخرین هفته سال بانک ملی ایران

اخبار این هفته بانک ملی ایران با واژه «کرونا» عجین شده بود؛ از دیدار مدیرعامل بانک با رئیس مجلس شورای اسلامی تا انعکاس اقدامات بانک برای مقابله با شیوع این ویروس در رسانه های خارجی.

  • ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ 08:۴۳:۴۴
  • 2985

لاریجانی در دیدار با مدیرعامل بانک ملی ایران: قدردان زحمات کارکنان شبکه بانکی کشور هستم

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل بانک ملی ایران از زحمات کارکنان شبکه بانکی کشور تقدیر کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در دیدار با دکتر علی لاریجانی گزارشی از اقدامات کارکنان نظام بانکی به ویژه در روزهای شیوع ویروس کرونا ارائه کرد.

وی همچنین با اشاره به درگذشت تعداد قابل توجهی از همکاران پس از درگیری با ویروس کرونا، مشکلات ایجاد شده ناشی از این بیماری در شبکه بانکی را تشریح کرد.

حسین زاده همچنین به تسهیلات در نظر گرفته شده برای صاحبان صنایع و مشاغل با توجه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پس از استماع این گزارش گفت: من قدردان زحمات کارکنان شبکه بانکی کشور هستم.

دکتر علی لاریجانی با اظهار همدردی و  تسلیت به مناسبت جان باختن شماری از کارکنان خدوم‌ شبکه بانکی کشور  بر اثر ویروس کرونا در جریان روند خدمت به مردم‌،  برای آنان رحمت واسعه و برای خانواده هایشان از خداوند متعال، خواستار صبر و شکیبایی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدامات بانک‌ ملی‌ ایران‌ و دیگر بانک‌های کشور در ارائه گسترده خدمات الکترونیک به مردم، افزود: توسعه این گونه خدمات، باعث کاهش مراجعات حضوری به شعب و پایین آمدن حجم ترددهای غیرضروری در شهرها می شود و گامی موثر در  قطع چرخه انتقال این این ویروس به حساب می آید.

لاریجانی در این دیدار همچنین توصیه های لازم را به نظام بانکی برای مراعات هرچه بیشتر  وضعیت صاحبان کسب و کار و امهال در بازپرداخت وام های آنان مطابق ضوابط جدید و مشکلات مالی ناشی از بحران کرونا ارائه کرد.

 

«بله»رمز دوم پیامکی می دهد

 

گزینه «دریافت رمز پویا» به درگاه پرداخت «بله» افزوده شد.

با راه اندازی امکان دریافت رمز پویای پیامکی برای مشتریان نظام بانکی، استفاده کنندگان از خدمات مالی اپلیکیشن «بله» نیز می توانند این رمز را روی تلفن همراه خود دریافت کنند.

بر روی صفحه «اطلاعات پرداخت» این اپلیکیشن که هنگام تراکنش های مالی نمودار می شود، گزینه «دریافت رمز پویا» ایجاد شده که کاربر می تواند با فشردن آن، رمز دوم پویا را به صورت پیامک دریافت کند.

کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت اقساط تسهیلات، خرید بسته اینترنت، دریافت موجودی کارت، پرداخت قبض، پرداخت عوارض خروج، نیکوکاری و ... از جمله خدمات بانکی و پولی است که بر روی این اپلیکیشن ارائه می شود.

با شیوع ویروس کرونا، استفاده از خدمات بانکی غیرحضوری و الکترونیکی به همه مشتریان نظام بانکی توصیه شده است. «بله» اپلیکیشنی است که می تواند بخش قابل توجهی از خدمات بانکی را به مشتریان ارائه کند.

 

تقدیر عضو هیات مدیره از خدمات بیمارستان بانک ملی ایران

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از خدمات بیمارستان این بانک به ویژه در روزهای جاری تقدیر کرد و گفت: بدون شک جانفشانی ها و تلاش های همه کارکنان بیمارستان در دوره فراگیری بیماری کرونا در ذهن همه ما خواهد ماند.

مسعود خاتونی در دیدار با مسئولان بیمارستان بانک با بیان این که اضطراب، تلاش و خدمات پرستاران، پزشکان، مدیران و سایر کارکنان مراکز درمانی برای همه مردم شفاف و آشکار است، اظهار کرد: امیدواریم با رعایت عمومی و تلاش های کادر درمانی، این ویروس هر چه سریعتر از میان ما برود.

وی افزود: بانک ملی ایران از هیچ تلاشی برای کمک به مجموعه بیمارستان دریغ نخواهد کرد و آمادگی دارد همه امکانات لازم را در اختیار آن قرار دهد.

حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک ملی ایران نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد بیمارستان طی دوره های اخیر به ویژه از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون، گفت: همه کارکنان بیمارستان و کادر درمانی، شبانه روزی در خدمت بیماران هستند و تا بهبودی کامل در کنار آنها خواهند بود.

در این دیدار که دکتر بینا منتظر رئیس بیمارستان بانک ملی ایران نیز در آن حضور داشت، لوح تقدیری به مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک اهدا شد.

 

تداوم خدمت رسانی شعب بانک ملی ایران با رعایت اصول بهداشتی

شعب بانک ملی ایران در روزهای پایان سال و شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا در کشور، با رعایت کامل اصول بهداشتی همچنان در حال خدمت رسانی هستند؛ هرچند دغدغه ما حفظ سلامتی شما و پیشنهادمان استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و دیجیتال بانک است.

اگرچه با تلاش و همیاری کارکنان ساعی و پر تلاش این بانک، ارایه خدمات بانکی شعب درشرایط سخت شیوع ویروس کرونا متوقف نیست اما انتظار می رود مشتریان گرانقدر با استفاده بیشتر از خدمات بانکداری الکترونیک و دیجیتال و همچنین بهره مندی بیشتر از تمهیدات اخیر بانک بانک ملی ایران، خادمان خود را یاری و آنها را با حضور کمتر در شعب، از مخاطرات جدی نجات دهند.

بانک ملی ایران با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و با توجه به شرایط ویژه بهداشتی کشور، اقدامات کاربردی را برای تسهیل استفاده هموطنان عزیز از درگاه های غیر حضوری و کاهش مراجعات مردم به شعب انجام داده است که از جمله آن می توان به استقرار دستگاه های خودگردان در بیش از 600 نقطه کشور اشاره کرد که این دستگاه ها علاوه بر خدمات یک خودپرداز، دریافت وجه را نیز انجام می دهند.

سامانه های بام، نئوبام، اپلیکیشن بله، اپلیکیشن 60، نشان پرداخت و... دیگر محصولات نوین بانک ملی ایران هستند که هموطنان و مشتریان عزیز می توانند خدمات بانکی یک شعبه را از طریق آنها، بدون مراجعه حضوری و در منزل خود دریافت کنند.

با استفاده از خدمات غیرحضوری بانکداری، نگذاریم هیچ خانواده ای سال نو را بدون حضور عزیزان خود آغاز کند. خادمان شبکه بانکی کشور، این روزها به حمایت و همدلی بیشتر شما نیازمندند.

 

ضرورت تطبیق مشخصات دارنده کارت بانکی و سیم کارت در کارت به کارت موبایلی

بر اساس بخشنامه اخیر بانک مرکزی و الزام به تایید مشتریان در سامانه احراز هویت شاهکار برای انتقال وجه کارت به کارت در اپلیکیشن های موبایلی ، ضروری است مشتریان گرانقدر به صورت همزمان از کارت بانکی و سیم کارت متعلق به شخص خود استفاده کنند.

طی روزهای اخیر برخی از مشتریان بانک در عملیات انتقال وجه خود از طریق  اپلیکیشن های پرداخت، پیامی را با مضمون «تراکنش تنها با کارت بانکی متعلق به صاحب سیم کارت ممکن است» دریافت کرده و انتقال وجه آنها میسر نشده است.

بر همین اساس مشتریان گرانقدر برای استفاده از سرویس انتقال وجه در اپلیکیشن های پرداخت باید از سیم کارت متعلق به خود که با مشخصات و کد ملی کارت بانکی آنها مطابقت دارد، استفاده کنند تا هویت آنها در سامانه شاهکار احراز و عملیات انتقال وجه انجام شود.

با توجه به اینکه این الزام از سوی بانک مرکزی اعمال شده و ارتباطی به سامانه های بانک ملی ایران ندارد و از سویی افزایش سقف انتقال وجه کارت به کارت نیز با هدف حفظ سلامتی مشتریان و کاهش رفت و آمد به شعب در روزهای بحران شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است لذا از هموطنان گرانقدر درخواست می شود از مراجعه به شعب بانک جدا خودداری کنند.

 

#به_شعب_بانکها_نرویم

در روزهایی که شیوع ویروس کرونا در کشور به یک بحران بزرگ تبدیل شده، بیایید با تحریم مراجعه به شعب بانک ها و انجام امور بانکی خود از طریق بانکداری الکترونیک و دیجیتال، مراقب سلامتی خود و خادمان شبکه بانکی کشور باشیم.

طی روزهای گذشته تعدادی از کارکنان بانک ها در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

اکنون کمپین های متعددی برای پیشگیری و مقابله با شیوع این ویروس در کشور تشکیل شده که کمپین به شعب بانک ها نرویم نیز یکی از آنهاست و خوشبختانه با همراهی بسیاری از مشتریان و هموطنان فهیم و گرامی همراه شده است.

البته می توان گفت هنوز تعداد مراجعان به شعب بانک ها با وجود وضعیت بحرانی کنونی کشور و از سویی وجود خدمات متنوع و غیرحضوری شبکه بانکی برای کاهش رفت و آمدها به شعب، قابل قبول نیست.

در این میان با توجه به اینکه اسکناس یکی از پرکاربردترین اقلام در شعب بانکی محسوب شده و احتمال انتقال این ویروس نیز در آن بالاست، بانک ملی ایران دستگاه های «خودگردان» را جایگزین شعب خود کرده است که علاوه بر خدمات معمول خودپردازها، عملیات دریافت وجه نقد را نیز انجام می دهند.

اکنون بیش از 600 دستگاه خودگردان بانک ملی ایران برای خدمت رسانی به مشتریان بانک در اقصی نقاط کشور قرار گرفته و این بانک از همه مشتریان خود درخواست می کند تا با استفاده از این دستگاه ها و خدمات غیرحضوری، تا حد امکان از مراجعه به شعب خودداری کنند.

کرونا را می توان با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، کاهش و حذف رفت و آمدهای غیرضروری و افزایش مسئولیت پذیری برای مراقبت از سلامت افراد جامعه در کنار سلامتی خود و اعضای خانواده شکست داد. هموطن عزیز، سهم ما تنها مقداری همدلی بیشتر است و بس.

 

بازدید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از روند اقدامات مقابله با کرونا

عضو هیات مدیره و رییس ستاد پدافند غیرعامل بانک ملی ایران از انبار کل و شعب بانک به منظور پیگیری امور مربوط به پیشگیری از شیوع و مقابله با ویروس کرونا بازدید کرد.

عباس شفیعی در جریان این بازدید از تلاش های مسئولان انبار کل در کنار کارکنان زحمت کش جهت توزیع به موقع محموله های بهداشتی میان کارکنان بانک در تهران و استانها قدردانی کرد.

وی همچنین در بازدید از شعبه فدک، ضمن تقدیر از زحمات بی دریغ همکاران در مسیر خدمت رسانی به مشتریان، در جریان روند اجرای اقدامات پیشگیرانه اداره امور شعب جنوب تهران قرار گرفت.

شفیعی در این بازدید اظهار کرد: بنا به توصیه مدیر عامل بانک، اولویت اقدامات همه مسئولان و روسای شعب، حفظ سلامت کارکنان است.

در این بازدید، جمعی از مسئولان و روابط عمومی اداره امور شعب جنوب تهران، عضو هیات مدیره بانک را همراهی می کردند.

 

اعلام اسامی شعب کشیک نوروزی بانک ملی ایران

شعب منتخب بانک ملی ایران در ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر آماده سرویس دهی به مردم هستند.

شعب کشیک این بانک در روز 29 اسفند ماه سال جاری و در روزهای دوم تا چهارم و دوازدهم فروردین سال 1399 از ساعت 9 تا 12 ظهر مفتوح خواهند بود.

گفتنی است اسامی شعب منتخب در روزهای مذکور از طریق سایت بانک ملی ایران به آدرس www.bmi.ir قابل مشاهده است.

 

توجه ویژه رسانه های جهانی به اقدامات بانک ملی ایران در مقابله با کرونا

اقدامات پیشگیرانه انجام شده به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بانک ملی ایران، مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز به تازگی عکسی از شعبه فردوسی این بانک را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده که نشان می دهد فاصله میان مشتریان و کارکنان بانک با نایلون جدا شده است.

این یکی از اقدامات توصیه شده برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا میان افراد است.

عکس منتشر شده در صفحه رویترز با استقبال کاربران رو به رو شده و بیش از 10 هزار بار لایک خورده است. همچنین نظرات جالبی از سوی کاربران برای این عکس نوشته شده است: «راحت و تاثیرگذار»، «فکری کامل توسط مردمی کامل»، «این یک راه حل خلاقانه است» و ...

بانک ملی ایران از ابتدای شیوع ویروس کرونا به طور جدی اقداماتی را برای مقابله با آن آغاز کرد که تا کنون هم ادامه دارد. توزیع مواد ضد عفونی کننده میان کارکنان، انجام تست های عمومی ابتلا به کرونا به صورت هر روزه برای کارکنان و ضد عفونی کردن بخش های مختلف مانند شعب از جمله این اقدامات است.

 

قطع پیامک اطلاع رسانی اقساط معوق بانک ملی ایران

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از قطع پیامک اطلاع رسانی اقساط معوق این بانک خبر داد.

مسعود خاتونی با بیان این که پیامک اقساط معوق به صورت خودکار و تنها به منظور اطلاع رسانی برای مشتریان ارسال می شد، گفت: به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، بانک ملی ایران در وصول اقساط تسهیلاتی قائل شده است.

وی با اشاره به تصمیم های اتخاذ شده مبنی بر انتقال اقساط سه ماه پیش رو به پایان دوره، افزود: بانک مرکزی فهرستی از کسب و کارها و تسهیلات مشمول سه ماه تعویق در پرداخت اقساط را اعلام کرده و ضروری است سایر افراد از روش های غیرحضوری، اقساط تسهیلات خود را بپردازند.

 

بررسی وضعیت شعب بانک ملی ایران در مقابله با کرونا

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از اقدامات انجام شده به منظور مقابله با ویروس کرونا در شعب این بانک بازدید کرد.

عباس شفیعی با حضور در شعب میدان شهدا و میدان امام حسین (ع)، نحوه توزیع ملزومات بهداشتی را بررسی و در زمینه اقدامات حفاظتی با کارکنان بانک گفت و گو کرد.

وی همچنین در جلسه کمیته پدافند غیر عامل و مدیریت بحران اداره امور شعب شرق تهران با تشریح وضعیت بانک و نحوه توزیع اقلام بهداشتی، بر لزوم رعایت حداکثری موارد ابلاغ شده تاکید کرد.

در این جلسه که تعدادی از مقامات مسئول بانک نیز در آن حضور داشتند، محمد رضا صدری رئیس اداره امور شعب شرق تهران گزارشی از تلاشهای انجام شده در جهت ارتقای وضعیت بهداشتی شعب ارائه کرد.

همچنین وضعیت منابع و مصارف، وصول مطالبات و اقدامات پایان سال این اداره بررسی و برای کسب درآمد بیشتر و کاهش مطالبات بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

 

تسهیلات بانک ملی ایران برای مقابله با کرونا

بانک ملی ایران در کنار اقدامات گسترده خود برای مقابله با کرونا، شرکت های تولیدکننده مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی برای مقابله با این ویروس را نیز تامین اعتبار می کند.

 از نخستین روزهای اعلام احتمال شیوع کرونا در کشور، کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بانک فعال و تمهیدات قابل توجهی برای مقابله با این ویروس از سوی مدیران ارشد بانک و متخصصان و پزشکان بیمارستان بانک ملی ایران اندیشیده شد.

بر این اساس ضمن ارائه راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری طی دستورالعمل های مجزا و چندگانه و درخواست از همکاران برای رعایت حداکثری این اقدامات، کلیپ های آموزشی، متون و نیز پیام های تبلیغاتی نیز برای نمایش در تلویزیون های واحدها و یا تابلوهای شعب تهیه و تا حد امکان سعی شد با در اختیار قرار دادن اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده مورد نیاز، واحدها برای همکاران و مشتریان ایمن شوند.

از دیگر اقدامات بانک ملی ایران طی چند هفته گذشته، تامین مالی شرکت هایی است که در این روزهای حساس، اقدام به تامین اقلام بهداشتی می کنند و به همین منظور بانک تسهیلاتی را در اختیار آنها قرار داده است.

پویا اندیش باران سلامت یکی از شرکت های تولیدکننده مواد ضدعونی کننده است که بانک ملی ایران مبلغ 25 میلیارد ریال تسهیلات در قالب عقود اسلامی در کمترین زمان ممکن با هدف مبارزه با ویروس کرونا به آن تخصیص داده است.

 

پیگیری برخط سلامت همکاران سراسر کشور از سوی بیمارستان بانک

به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و به منظور اطلاع از سلامت همکاران، طرح تماس برخط با همکاران سراسر کشور از سوی بیمارستان بانک کلید خورد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و به دستور مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری، تیمی متشکل از پزشکان و پرستاران بیمارستان بانک به منظور رفاه حال همکاران بانک در دسترسی به مشاوره های پزشکی لازم و جلوگیری از مراجعات غیرضروری به مراکز و درمانگاه ها، با همکاران در سراسر کشور تماس تلفنی خواهد داشت.

به گفته حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان دیروز 35 نفر از تیم بیمارستان با 2000 نفر همکار تماس داشته و جویای احوال آنها شده اند.

این تیم پزشکی علاوه بر دریافت شرح حال سلامتی همکاران، مشاوره و راهنمایی های پزشکی لازم درخصوص علایم ویروس کرونا، اقدامات پیشگیرانه، مراقبت های ضروری و... را نیز ارایه خواهند کرد و موارد مشکوک به پزشک آنلاین بیمارستان جهت بررسی بیشتر ارجاع داده می شوند.

لازم به ذکر است، این تماس صرفا با شماره: 61420000 و در ساعات اداری هر روز هفته برقرار می شود و لازم است همکاران درصورت تماس افرادی دیگر با سایر شماره ها و ادعای احتمالی مبنی بر تماس از سوی بیمارستان، به هیچ عنوان اطلاعات خود را در اختیار این افراد قرار نداده و به تماس ها نیز ترتیب اثر ندهند.

 

سال جدید را با «تقویم ملی» ورق بزنید

تقویم دیجیتال بانک ملی ایران با امکاناتی کامل برای کاربران گوشی های هوشمند منتشر شده است.

 این بانک طی سال های گذشته رویه کاهش مصرف کاغذ را در دستور کار خود قرار داده و در راستای حذف انتشار سررسیدهای کاغذی، تقویم دیجیتال ملی را رونمایی کرده است.

در تازه ترین نسخه منتشر شده از این تقویم، ضمن رفع ایرادهای پیشین، امکانات تازه ای نیز به این اپلیکیشن افزوده شده است.

علاوه بر نمایش تقویم، اوقات شرعی و مناسبت ها، امکان تبدیل تاریخ، استفاده از قطب نما، درج یادداشت، ایجاد یادآور و نیز گنجاندن تاریخ چک ها و اقساط نیز در این اپلیکیشن وجود دارد.

کاربران تقویم ملی همچنین می توانند به تاریخچه، خدمات، نشریات، اخبار و پادکست های بانک ملی ایران دسترسی داشته و اطلاعات واحدهای بانک و نیز جانمایی خودپردازها را دریافت کنند. کاربران نسخه قدیمی تقویم ملی می توانند با حذف نصب آن، از نسخه جدید استفاده کنند.

تقویم ملی برای کاربران گوشی های اندروید و IOS از طریق لینک زیر قابل دریافت است.

 

شارژ خودکار سیم کارت مشترکان همراه اول در سامانه «بام»

بانک ملی ایران برای کاربران سامانه «بام» این امکان را فراهم کرده است که سیم کارت همراه اول را به صورت خودکار شارژ کنند.

 مشتریان این بانک که سامانه «بام» را فعال کرده اند می توانند با مراجعه به منوی خدمات پرداخت، گزینه شارژ خودکار را انتخاب کرده و پس از ثبت شماره تلفن اعتباری همراه اول، از این خدمت جدید استفاده کنند.

انتخاب میزان شارژ در هر بار و نیز سقف مبلغ شارژ ماهانه در اختیار کاربر است و پس از طی مراحل ثبت، پیامک تایید این خدمت به سیم کارت مشترک ارسال خواهد شد.

پیش از این مشترکان اپراتور دوم نیز از این خدمت بانک ملی ایران بهره مند بودند.

انتشار ویژه نامه نوروزی بانک ملی ایران

تازه ترین شماره نشریه داخلی بانک ملی ایران که به تازگی منتشر شده، یک ویژه نامه نوروزی با مطالب متنوع و جذاب است.

 شماره 271 «سفیر» با یک گزارش خبری از آنچه طی یک ماه گذشته در بانک رخ داده شروع شده و در ادامه مطالبی پیرامون اقدامات بانک در کمک به سیل زدگان چند استان، اکوسیستم بانکداری دیجیتال، ویروس و بیماری کرونا و ... در آن منتشر شده است.

چند عضو هیات مدیره بانک در این شماره مجله بر روی «صندلی داغ» نشسته و به سوالات خبرنگاران آن پاسخ گفته اند. حال و هوای روزهای نزدیک به پایان سال چند شعبه بانک نیز از زبان کارکنان آن روایت شده و نیز افراد شناخته شده ای چون جواد انصافی (عبدلی)، علی صفایی (داور فوتبال)، سید دانیال معین آل داوود (مجری) و دکتر احمد حلت (روانشناس) با این شماره مجله بانک گفت و گو کرده اند.

همکاران بازنشسته بانک ملی ایران نیز در این شماره خاطراتی از دوران حضور خود به ویژه در روزهای منتهی به عید نوروز را روایت کرده اند.

سری جدید «سفیر» صفحاتی را نیز به زبان انگلیسی برای مخاطبان منتشر می کند.

علاوه بر توزیع این نشریه در همه واحدهای صف و ستاد بانک در سراسر کشور، امکان دریافت آن از طریق پورتال خبری بانک ملی ایران قسمت نشریات فراهم است.

 

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: