گزارش کامل برگزاری «ملی شو 3»؛ وزیر اقتصاد اعلام کرد: ارتقای شاخص های اقتصادی کشور با برپایی اقتصاد هوشمند

روز گذشته سومین رویداد بزرگ فناورانه بانک ملی ایران با عنوان «ملی شو 3» با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیرعامل بانک ملی ایران برگزار و در آن تازه ترین دستاوردهای این بانک رونمایی شد.

  • ۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ۱۰:۵۱:۳۶
  • 9077

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این رویداد با بیان این که رویکرد محوری یک سال اخیر، ایجاد فرصت طراحی و اقدام براي تحول در اقتصاد ایران از طريق هوشمند سازي اقتصاد بوده است، گفت: با تکیه بر داشته های کشور از جمله موقعيت جغرافيايي، تنوع آب و هوايي، جاذبه هاي فرهنگي و تاريخي، نفت و گاز و ساير منابع و معادن، دسترسي به آبهاي آزاد، دسترسي به بازار های منطقه كه هر یک به نوبه خود فرصت ساز هستند و با به کارگیری سرمايه انساني و فارغ التحصيلان با کیفیت بالای دانشگاهي که يك مزيت محسوب می شوند، می توان اقتصاد هوشمند را برپا کرد و شاخص های اقتصادی کشور را ارتقا داد.

دکتر فرهاد دژپسند در این رویداد که با حضور عباس معمار نژاد معاون وزیر اقتصاد، اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران، مدیران شرکت آسان پرداخت و جمعی از اصحاب رسانه در ساختمان فردوسی بانک ملی ایران برگزار شد، تاکید کرد: در شرایط کنونی برای تحول اقتصاد ایران علاوه بر تحول فكري، بايد با اراده قوي، نرخ بهره برداري از ظرفيت ها را با به کارگیری فناوري هاي نوين افزایش داد.

وی افزود: با گذر از ساختار سنتي و با درون زا کردن قدرت جذب فناوري یعنی با دانش بنيان کردن اقتصاد باید از منابع و ظرفیت های اقتصاد به بهترين نحو و با بالاترين بهره وري استفاده کرد و این بدان معنی است که جذب و هدايت فناوري هاي نو، باید در محيط دانش بنيان باشد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: انتظار نداریم بانک ها، مسئولیت گذار اقتصاد ایران از اقتصاد سنتی به اقتصاد هوشمند را بر عهده بگیرند اما می توانند با هوشمند سازي نظام تامين مالي اقتصاد به عنوان یک اهرم قوي عمل کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تقدیر از بانک ملی ایران در ارایه دستاوردهای فناورانه خود به نظام بانکی کشور در رویداد «ملی شو3» گفت: ملی شو باید به معنای واقعی ملی شدن و وسیله ای برای افتخار به پرچم مقدس کشور و درخشش ایران در جهان باشد تا نه تنها به تاریخ و جغرافیا بلکه به اقتصادمان نیز افتخار کنیم.

او با بیان اینکه باید از سرمایه های ملی به بهترین نحو ممکن و در بالاترین موقعیت سرمایه گذاری بهره ببریم، گفت: آیا کوتاه کردن مسیر دستیابی به مهم بدون به کارگیری فناوری های نوین میسر خواهد بود؟ باید دانش بنیان کردن و بهره مندی از فناوری های نوین در کنار تامین مالی در این مسیر مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه اگر متولیان تامین مالی قابلیت جذب فناوری های دانش بنیان را به صورت پیشران داشته باشند، می توانند برای سایرین هم الگو قرار گیرند، افزود: بانک ملی ایران به عنوان یکی از بانک های پیشرو در کشور در تمام اقصی نقاط کشور شعبه دارد و این بانک بهترین جا برای همین کار است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: امروز 90 درصد تامین مالی کشور بر عهده بانک هاست و بانک ها برای اینکه بتوانند به درستی در اقتصاد کشور ایفای نقش کنند، باید هم دانش بنیان شوند و هم اینکه قدرت جذب، هضم و تکامل فناوری را داشته باشند.

دژپسند تاکید کرد: اگر از اقتصاد هوشمند استفاده کنیم 20 تا 25 درصد هزینه های بانکداری و 13 درصد هزینه های خلق محصولات مالی جدید کاهش می یابد و در مقابل بانک های بهره مند از اقتصاد هوشمند با رشد 17 درصدی درآمد مواجه خواهد شد. شرایط فعلی اقتصاد و سیاست ایران و الزامات اقتصاد مقاومتی نیز بر تحقق این امر تاکید دارد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار نداریم بانک ها مسئولیت گذار اقتصاد ایران از اقتصاد سنتی به اقتصاد هوشمند را بر عهده گیرد اما می توانند به عنوان یک اهرم عمل کنند، بیان کرد: امروز دشمن تمام قد از تمام عناصر خود برای به زانو درآوردن کشور در منطقه بهره می گیرد و ما زمانی می توانیم این خیال باطل را دور کنیم که از نظر اقتصادی در منطقه سرآمد باشیم. برای این امر باید مسیر اقتصاد هوشمند را با سرعت بیشتری طی کنیم و نظام اقتصاد ما به طور ویژه و بانک ملی ایران به طور اخص در این بخش مسئولیت مهمی دارد.

بانک ملی ایران، یادگیرنده و نوآور

همچنین مدیرعامل بانک ملی ایران در این رویداد با اشاره بر اینکه شعار اصلی بانک ملی ایران بر محور اعتماد است، گفت: بانک ملی ایران یک سازمان یادگیرنده و نوآور است و ما هر روز به دانش روز، خلاقیت و ایده های نوآورانه نیاز داریم.

دکتر محمدرضا حسین زاده با تقدیر از حمایت های وزیر اقتصاد از بانک ملی ایران تصریح کرد: از میان ده ها محصول فناورانه تولید شده در بانک، امروز «همراه بام»، «هپ» و «نشان پرداخت» و «نشان بانک» رونمایی شدند.

وی بیان کرد: آغوش بانک ملی ایران به سوی همه کسانی که فکر، ایده و طرح های نوآورانه دارند، باز است و امیدواریم در رویداد «ملی شو4» شاهد محصولات نوآورانه بیشتری باشیم.

رونمایی از «نشان بانک» و «نشان پرداخت» بانک ملی ایران

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که «نشان بانک» نخستین بانک دیجیتال ایران است، گفت: پروژه «نشان پرداخت» یک اقدام ملی در جهت توسعه سریع بانکداری دیجیتال و حذف پایانه های فروش است.

مسعود خاتونی در نشستی خبری پیش از برگزاری رویداد «ملی شو 3» که با شعار «این نشان یک تحول ملی است» برگزار شد، با تشریح ابعاد مختلف پروژه «نشان پرداخت» گفت: در حال حاضر حجم بسیار زیادی از کاغذ فقط در دستگاه های کارتخوان فروشگاهی مصرف می شود، در حالی «نشان پرداخت» به طور کلی این هدررفت را از بین خواهد برد.

وی با بیان این که «نشان پرداخت» جایگزینی مناسب، کارآمد و تسهیل گر در مقابل کارتخوان های فروشگاهی است، ادامه داد: در حال حاضر 87 درصد تراکنش ها در بانک ملی ایران به صورت غیرحضوری انجام می شود و ما به فکر 13 درصد تراکنش باقی مانده هستیم.

خاتونی «نشان پرداخت» و «نشان بانک» را محصولات نوین و بسیار کاربردی بانک ملی ایران دانست و اظهار کرد: «نشان بانک» به مشتری اجازه می دهد در یک فضای مجازی، حضور خود را در شعبه بانک تجربه کرده و امور بانکی را خودش مدیریت کند.

او تاکید کرد که «بانک ملی ایران این شجاعت را داشت تا به عرصه ایجاد شعبه دیجیتال ورود کند» و افزود: بانک ملی ایران در این پروژه هرگز به فکر درآمدزایی نبوده و نیست، بلکه یک دیدگاه ملی را دنبال می کند تا بانکداری دیجیتال را در کشور پیاده سازی کند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران به وجود حساب بانکی بیش از 70 میلیون نفر در این بانک اشاره کرد و گفت: بیش از 40 میلیون حساب از این تعداد فعال است و این نشان می دهد که مسئولیت بانک ملی ایران در قبال مشتریانش بسیار سنگین است.

خاتونی به همچنین فعالیت 7 میلیون دستگاه کارتخوان در کشور را یادآور شد و با بیان این که حجم قابل توجهی از سرمایه کشور در این بخش هزینه شده است، ادامه داد: با توسعه نشان پرداخت، علاوه بر تسریع در تراکنش ها، صرفه جویی های مالی زیادی نیز حاصل خواهد شد.

قائم مقام آسان پرداخت نیز در این نشست با اشاره به اجرای پروژه «نشان» به صورت مشترک میان این شرکت و بانک ملی ایران، گفت: یکی از اهداف این همکاری دوجانبه آن است که هر ایرانی یک حساب فعال در بانک ملی ایران داشته باشد.

مهدی شهیدی با بیان این که حذف رسیدهای کاغذی در تراکنش های بانکی بسیار با اهمیت است، ادامه داد: 600 هزار پذیرنده آسان پرداخت اکنون به نشان پرداخت مجهزند و کاربران می توانند به صورت امن و سهل از آنها استفاده کنند.

وی همچنین «نشان بانک» را محصولی نوآورانه خواند که در آن هر کسی می تواند بدون کاغذبازی های معمول و تنها از طریق احراز هویت الکترونیکی، عملیات های بانکی خود را روی گوشی موبایل انجام دهد.

سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی ایران نیز در این نشست خبری با اشاره به این که همکاری این بانک و آسان پرداخت در راستای تسهیل کسب و کارها و عملیات های بانکی روزمره مردم بوده است، اظهار امیدواری کرد این روند ادامه یابد.

بهرنگ فاطمی معاون فروش و مشتریان آسان پرداخت نیز در این جلسه تاکید کرد که امنیت نشان پرداخت، تضمین شده است و کاربران با خیال راحت می توانند از آن استفاده کنند.

آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: