دیدار با رئیس مجلس و چند خبر دیگر این هفته بانک ملی ایران

مهمترین خبر این هفته بانک ملی ایران را می تواند دیدار مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک با رئیس مجلس شورای اسلامی دانست.

  • ۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۰۸:۲۱:۰۰
  • 4111


بانک ملی ایران، بانک مادر کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مواردی که برای رفع مشکلات مالی بانک ملی ایران باید مورد توجه قرار گیرد، می‌توان در بودجه ۹۹ لحاظ کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر علی لاریجانی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان اینکه بانک ملی ایران، بانک مادر کشور است و کارکنان آن زحمات زیادی می‌کشند، یادآور شد: مواردی که برای رفع مشکلات مالی بانک ملی ایران باید مورد توجه قرار گیرد را می‌توان در بودجه سال آینده لحاظ کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این دیدار با بیان این که به رغم اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، بانک ملی ایران در حوزه ارزی عملکرد مناسبی داشته و شعب خارجی این بانک به خوبی به کار خود ادامه می دهند، گفت: نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی این بانک ۶.۳ درصد است که عددی بسیار مطلوب است.

دکتر محمدرضا حسین زاده به کاهش بیش از ۱۷ درصد کارکنان این بانک در کنار افزایش قابل توجه حجم فعالیت ها اشاره و خاطرنشان کرد: ما رویکرد بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال را در فعالیت های پیش گرفته ایم، به گونه ای که برخی سامانه های این بانک توان رقابت با بانک های بزرگ جهان را دارد.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به اقدامات حمایتی این بانک در بحران هایی نظیر سیل و زلزله با پرداخت تسهیلات حمایتی به مردم آسیب دیده، ادامه داد: این بانک در بخش تسهیلات قرض الحسنه نیز عملکرد درخشانی داشته است، تا آنجا که بیش از یک میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی همچنین پرداخت تسهیلات متنوع در زمینه اشتغالزایی، ازدواج و کمک به افراد نیازمند توسط این بانک را یادآور شد و گفت: بیش از ۳۵۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با حمایت های بانک ملی ایران از پوشش این نهاد خارج شده اند.

حسین زاده به فروش قابل توجه اموال مازاد بانک ملی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: بانک ملی ایران در مناطق مختلف کشور شعبه دارد که بعضاً این شعب از نظر اقتصادی توجیه ندارند، ولی ما بنا به رسالت خدمت رسانی خود، شعب این مناطق را حفظ کرده ایم.

در ادامه این نشست، اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران نیز گزارش هایی از عملکرد حوزه های مرتبط با خود ارائه کردند.

  


بدون وقفه خدمات بانکی را به نحو مطلوب ارائه می کنیم

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، حمید رضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور ،سعد اله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی به اتفاق موسی اسلامیان رئیس و دیگر مسولان اداره امور شعب استان البرز، از شعب آسیب دیده در جریانات و رویدادهای اخیر در سطح استان البرز بازدید و از نزدیک در جریان میزان خسارات وارده و اقدامات بازسازی ، نوسازی و راه اندازی مجدد شعب یاد شده قرار گرفتند.

 برات کریمی بعد از بازدید از شعب مذکور ، با حضور در شعبه ممتاز جهانشهر با مسئولان ، همکاران و تنی چند از مشتریان دیدار و گفتگو کرد . وی در این دیدارضمن دادن اطمینان خاطر به مشتریان اظهار داشت: قطعا بانک ملی ایران پاسخگوی اعتماد مردم خواهد بود و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و همه سعی ما بر این است که بدون وقفه و در سایر شعب در سطح استان ، خدمات بانکی را به نحو مطلوب ارائه نماییم .

ایشان در ادامه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های همکاران ، از آنها خواست که با شکیبایی و حسن برخورد پذیرای مشتریان بوده و در جهت استفاده از خدمات نوین و الکترونیکی به مشتریان تلاش کنند تا مشتریان بدون ضرورت حضور در شعبه ، خدمات خود را در کمترین زمان و به نحو مطلوب دریافت نمایند .

همچنین عضو هیات مدیره بانک در ادامه سفر خود به استان البرز، در  نشست هم اندیشی اداره امور شعب این استان که با شرکت مسئولان، کارشناسان و تعدادی از همکاران اداره امور شعب استان برگزار گردید ،حضور یافت.

 


قهرمانی تیم ایثارگران بانک ملی ایران در پانزدهمین جشنواره فرهنگی – ورزشی ایثارگران شبکه بانکی کشور

تیم ایثارگران بانک ملی ایران در پانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی و ورزشی ایثارگران سیستم بانکی کشور شرکت و با کسب هشت مدال، موفق به کسب عنوان قهرمانی در بین بانک های کشور شد.

 تیم بانک ملی ایران در این مسابقات با کسب چهار مدال طلادر رشته های دو و میدانی، تیراندازی، شطرنج و ترتیل قرآن کریم، دو مدال نقره در رشته های شنا (در بخش جانبازان قطع عضو) و دو مدال برنز دررشته های شنای (جانبازان) و دارت به صورت مشترک با بانک کشاورزی به مقام نخست رسید.

این المپیاد با حضور 350 نفر از ایثارگران 11 بانک کشور و در 11 رشته تیمی و انفرادی در دو بخش فرهنگی شامل رشته های حفط، ترتیل، مفاهیم و قرائت و ده رشته ورزشی شامل دو و میدانی، تنیس روی میز، بدمینتون، تیراندازی، کاراته (کاتا)، فوتسال، والیبال، شنا، شطرنج و دارت در شهر مشهد برگزار شد.

 لازم به ذکر است در مراسم اختتامیه این المپیاد حجت الاسلام و المسلمین ثقفی مشاور امور ایثارگران وزیر امور اقتصادی و دارایی، خدایی مهر مشاور رئیس کل بانک مرکزی در امور ایثارگران، خسروی رئیس مرکز امور ایثارگران و خانواده شهدای بانک و تنی چند از مدیران ارشد استان و شبکه بانکی حضور داشتند.

 

 


اعلام برندگان قرعه کشی جشنواره ویژه پذیرندگان شرکت پرداخت الکترونیک سداد

 قرعه کشی جوایز دور جدید جشنواره ویژه پذیرندگان پرداخت الکترونیک سداد برگزار شد.

 دور جدید قرعه‌کشی جوایز میلیونی شرکت پرداخت الکترونیک سداد به پاس قدردانی از همراهی پذیرندگان از ابتدای مهرماه آغاز شده و سداد در این قرعه‌کشی به صورت ماهیانه از تمام استان‌ها برنده خواهد داشت.

این جشنواره با شعار «این پوز، پز دادن داره» تا پایان سال جاری ادامه دارد و تمامی پذیرندگان می توانند از طریق کارتخوان یا اپلیکیشن پالس در آن شرکت کرده و با کسب امتیاز از جوایز ویژه آن بهره مند شوند.

پذیرندگانی که مایل به حضور در قرعه‌کشی جوایز هستند، پس از کسب 100 امتیاز در ماه می‌توانند از طریق مرکز تماس، اپلیکیشن پالس یا پیامکی که برایشان ارسال می‌شود، برای حضور در قرعه‌کشی جوایز اعلام تمایل کنند.

در جشنواره امسال هر تراکنش بالای 10 هزار تومان 1 امتیاز و هر یک میلیون کارکرد 2 امتیاز دارد.

همچنین پذیرندگان سداد می‌توانند با ارسال عدد 5 به 2000444 لینک دانلود پالس را دریافت کنند و از خدمات منحصربه فرد آن در مدیریت کسب و کار خود بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است، دارندگان کارتخوان بانک ملی ایران می‌توانند مراسم‌ قرعه‌کشی و آخرین اخبار جشنواره را در اینستاگرام شرکت سداد به آدرس  sadad_co@ ببینند و اسامی برندگان قرعه‌کشی ماهانه به تفکیک استان‌ها در وبلاگ سداد در بخش «جشنواره‌ها» به آدرس sadadpsp.ir/blog در دسترس است.



تعیین تکلیف 11 هزار میلیارد ریال از اموال مازاد بانک ملی ایران در سال 98

بانک ملی ایران در راستای عمل به مفاد ماده 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشورموفق به واگذاری بیش از 11 هزار میلیارد ریال از اموال مازاد خود شده است.

 این واگذاری ها در جهت عمل به سیاست های کلان دولت و خروج از بنگاه داری بانک ها صورت گرفته و در مجموع در سال جاری 11 هزار و 156 میلیارد ریال از اموال مازاد بانک اعم از املاک ملکی و تملیکی و سهام شرکت ها تعیین تکلیف شده اند.

لازم به ذکر است، با توجه به تأکیدات رئیس جمهور و ابلاغ قانون کاهش 33 درصدی بنگاه داری سالانه بانک ها، همه بانک های دولتی کارگروه هایی را برای واگذاری و فروش سهام شرکت ها و اموال مازاد تشکیل داده اند.

بانک ملی ایران طی روندی منطقی، قانونی و گام به گام، در حال واگذاری اموال و املاک مازاد خود بوده و بر اساس گزارش اهم عملکرد و دستاوردهای وزارت امور اقتصادی و دارایی که اخیرا منتشر شد، این بانک هم اکنون پیشتاز فروش اموال مازاد است.

همچنین بانک ملی ایران در تاریخ چهارم آبان ماه سال جاری اقدام به برگزاری مزایده کلیه سهام خود در شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (بزرگترین هلدینگ سرمایه گذاری خود) کرده است که شرایط نوبت بعد مزایده شرکت مذکور در اسرع وقت اعلام می شود.



نیاز مشتریان، ملاک برنامه ریزی های بانک ملی ایران

بانک ملی ایران به عنوان یک نهاد اقتصادی دارای مخاطب عام، برنامه های خود را بر اساس نیاز مشتریان تدوین می کند.

 مشتری را می توان مهمترین سرمایه بانک خواند، به طوری که هیچ کدام از طرح ها و برنامه های آن بدون حضور مشتری، عملیاتی نخواهد شد.

از آنجا که رضایت مشتری اصل اساسی فعالیت های بانک ملی ایران در طول دوره حیاتش بوده و هست، اکنون نیز همه برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت با هدف تامین نیاز مشتری و پاسخگویی به خواسته های آن تدوین و عملیاتی می شود.

سامانه بام به عنوان یک ابزار پیشرفته بانکداری الکترونیکی از جمله محصولاتی است که مطابق با نیازهای مشتریان طراحی شد و راز موفقیت آن را می تواند متناسب بودن با خواسته های کاربران دانست.

سامانه بله که یک پیام رسان و اپلیکیشن مالی امن و بومی است نیز به خوبی توانسته جای خالی این ابزار را دنیای پر زرق و برق رسانه های خارجی پر کند.

بانک آفیسر و سککوک نیز سامانه هایی هستند که به طور کامل بنا به شناخت ایجاد شده از نیازهای مشتریان طراحی و اجرا شده اند.

در دنیای امروزی، سازمان هایی موفق اند که بتواند خواسته های مشتریان را به درستی و در کمترین زمان ممکن براورده کنند.

بانک ملی ایران نیز با درک این موقعیت، توانسته جایگاه مطلوبی در میان مشتریان پیدا کند و از این پس نیز با رونمایی از محصولات تازه، همین روند را ادامه خواهد داد.


چتر حمایتی بانک ملی ایران بر سر گروه های هدف سازمان های حمایتی

بانک ملی ایران به منظور توان بخشی به اقشار ضعیف و گروه های هدف سازمان های حمایتی، در هفت ماه ابتدای سال جاری بیش از 10 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه خود اشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت کرده است.

 این بانک از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه بالغ بر 10 هزار و 482 فقره تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی به ارزش دو هزار و 765 میلیارد و 298 میلیون ریال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و صاحبان مشاغل مورد حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت کرده است.

بر این اساس در مدت مذکور، سهم تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره) از مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی بانک ملی ایران بالغ بر پنج هزار و 688 فقره به ارزش یک هزار و 811 میلیارد و 672 میلیون ریال و تسهیلات خوداشتغالی بهزیستی بالغ بر دو هزار و 75 فقره به ارزش 576 میلیارد و 548 میلیون ریال بوده است.

همچنین این بانک، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به سازمان های حمایتی را نیز در دستور کار خود قرار داده که بر این اساس در مدت مذکور، 62 میلیارد و 760 میلیون ریال از این تسهیلات به کمیته امداد امام خمینی (ره) و 23 میلیارد و 710 میلیون ریال به سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

طی این مدت 75 میلیارد و 815 میلیون ریال نیز تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی به بنیاد شهید تخصیص داده شده است.

پرداخت یک هزار و 915 فقره تسهیلات مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارزش 214 میلیارد و 793 میلیون ریال از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در راستای حمایت از بازار کسب و کار کشور بوده است.

بانک ملی ایران در سال گذشته نیز با رویکرد حمایت از بازار اشتغال 41 هزار و 237 فقره تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و بالغ بر 24 هزار و 927 فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی تخصیص داده است.



حضور مدیران و کارکنان بانک ملی ایران در اجتماع مردمی میدان انقلاب تهران

مدیران و کارکنان بانک ملی ایران همگام و همصدا با دیگر هموطنان در اجتماع بزرگ مردمی در حمایت از اقتدار و امنیت کشور و محکومیت اغتشاشات اخیر در میدان انقلاب اسلامی تهران حضور یافتند.

 مسئولان این بانک با حضور در این راهپیمایی اعتراض آمیز، ضمن حمایت از اقتدار و امنیت کشور، تخریب اموال عمومی و مردم در شهرهای مختلف کشور را محکوم کردند.

 

بانک ملی ایران، صدرنشین تعداد خودپردازها در نظام بانکی

بیشترین تعداد خودپرداز در نظام بانکی متعلق به بانک ملی ایران است.

 تازه ترین گزارش بانک مرکزی نشان می دهد از مجموع بیش از 58 هزار فقره دستگاه خودپرداز موجود در نظام بانکی، بیش از 8 هزار دستگاه آن به بانک ملی ایران مربوط است.

این اعداد حاکی از این است که حدود 14 درصد دستگاه های خودپرداز نظام بانکی را بانک ملی ایران از آن خود کرده است.

یک هزار و 449 فقره از دستگاه های خودپرداز بانک ملی ایران در تهران و مابقی در سایر استان ها مستقر است.

خودپرداز یکی از پرکاربردترین دستگاه های بانکداری غیرحضوری است که بسیاری از خدمات بانکی را ارائه می کند.

نسل جدید خودپردازهای بانکی که بانک ملی ایران نیز آنها را به کار گرفته است، قابلیت ارائه خدمات مبتنی بر نیاز مشتری را نیز دارند. این دستگاه ها بر اساس رفتار مشتری تنظیم شده و خود را با آن تطبیق می دهند.


با اپلیکیشن 60 برنده باشید!

با توجه به الزام بانک مرکزی به استفاده از رمزهای پویا از ابتدای دی ماه و همچنین احتمال بروز کلاهبرداری از طریق «فیشینگ» یا سرقت اطلاعات حساب های بانکی در بستر اینترنت، می توانید با نصب اپلیکیشن 60 بانک ملی ایران تا قبل از پایان آذرماه ، علاوه بر دریافت رمز یکبار مصرف اول یا دوم برای کارت بانکی خود در هر 60 ثانیه، یکی از 60 برنده جوایز قرعه کشی آن باشید.

 دارندگان رمز دوم کارت های بانکی از ابتدای دی ماه ملزم به استفاده از رمزهای پویا هستند و بانک ملی ایران به منظور پاسخگویی به این نیاز و همچنین درجهت حفظ امنیت حساب ها و حقوق مشتریان و ایمن سازی تراکنش های بانکی، اپلیکیشن 60 را در اختیار مشتریان قرار داده است.

اپلیکیشن 60، ابزاری برای تولید رمز یکبار مصرف در بستر گوشی تلفن همراه است که کاربران می توانند با نصب آن تا پایان آذرماه علاوه بر استفاده از قابلیت ها و خدمات متنوع، در قرعه کشی 60 جایزه دو میلیون تومانی شرکت کنند.

لازم به ذکر است، با توجه به الزام استفاده از رمزهای پویا و همچنین افزایش استقبال کاربران برای نصب اپلیکیشن 60 با نزدیک شدن به زمانبندی اعلام شده از سوی بانک مرکزی، توصیه می شود تا مشتریان عزیز فرآیند نصب این اپلیکیشن را برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی به روزهای پایان ماه موکول نکنند و در اسرع وقت اقدام نمایند.

فعال سازی برنامه ی رمز یکبار مصرف 60  صرفا از طریق دانلود از سایت رسمی بانک به آدرس bmi.ir صورت گرفته و کاربرانی که در فرآیند نصب نیازمند راهنمایی بیشتری هستند، می توانند به شعب بانک ملی ایران مراجعه کنند.

همچنین بانک ملی ایران به زودی پایگاه هایی را در سراسر کشور معرفی می کند تا مشتریان و کاربران بتوانند پاسخ سوالات خود را از طریق کارشناسان بانکی دریافت ,  و به صورت حضوری اقدام به نصب و فعال سازی اپلیکیشن کنند.

شایان ذکر است، علاوه بر دارندگان گوشی های هوشمند، امکان استفاده از رمزهای یکبارمصرف برای مشتریان فاقد گوشی های همراه هوشمند نیز از طریق کد دستوری #۶۰*۷۳۷*  فراهم است و روش گام به گام  فعال سازی هر دو روش دریافت رمز یکبارمصرف در سایت این بانک به آدرس www.bmi.ir   قابل دسترسی می باشد.


یک میلیون بنگاه اقتصادی از بانک ملی ایران وام گرفتند

بیش از یک میلیون و 15 هزار بنگاه در بخش های مختلف اقتصادی در هفت ماه ابتدای سال جاری از بانک ملی ایران تسهیلات دریافت کردند.

 مجموع تسهیلات پرداختی این بانک به بخش های کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و ... بالغ بر 627 هزار و 25 میلیارد ریال در یک میلیون و 15 هزار و 534 فقره بوده است.

بر این اساس سهم بخش صنعت و معدن به عنوان موتور محرکه اقتصاد از این تسهیلات بالغ بر 18 هزار و 228 فقره به ارزش 104 هزار و 374 میلیارد ریال بوده است.

همچنین بانک ملی ایران طی مدت مذکور بالغ بر 43 هزار و 28 فقره تسهیلات به ارزش ریالی 12 هزار و 573 میلیارد ریال به بخش مسکن و ساختمان اختصاص داده است.

سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی از تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی طی این مدت، بالغ بر 42 هزار و 421  فقره به ارزش 19 هزار و 864 میلیارد ریال بوده است.

بر این اساس از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، 832 هزار و 130 فقره تسهیلات نیز به ارزش 429 هزار و 630 میلیارد ریال به بخش خدمات و 290 فقره تسهیلات به ارزش دو هزار و هفت میلیارد ریال به بخش صادرات پرداخت شده است.

بنگاه های بخش بازرگانی نیز 79 هزار و 437 فقره تسهیلات به ارزش 58 هزار و 577 میلیارد ریال دریافت کرده اند.


انتشار شماره 267 نشریه داخلی بانک ملی ایران

 نشریه داخلی بانک ملی ایران به شماره 267 رسید.

 این شماره از نشریه پرونده ویژه ای را به «برند بوک» بانک اختصاص داده و این موضوع را از زبان مسئولان و کارکنان بانک، متخصصان دانشگاهی و نیز مجریان طرح بررسی کرده است.

رئیس شعبه فریمان، کارکنان بانک در مناطق آسیب دیده از زلزله غرب کشور، مسئولان سه شعبه برتر در استان کرمانشاه، کارکنان اداره کل توسعه سیستم ها، همکاران شعبه پردیسان قم و رئیس بیمارستان بانک ملی ایران در این شماره از نشریه گفت و گوهایی داشته اند.

نشریه بانک ملی ایران از شماره آینده با شکل، نام و محتوای به روز شده منتشر خواهد شد. فایل این نشریه از طریق سایت بانک در قسمت اخبار و نشریات قابل دریافت است.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: