رئیس مجلس شورای اسلامی: بانک ملی ایران، بانک مادر کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مواردی که برای رفع مشکلات مالی بانک ملی ایران باید مورد توجه قرار گیرد، می‌توان در بودجه ۹۹ لحاظ کرد.

  • ۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۴:۱۳:۰۰
  • 4389

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر علی لاریجانی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک ملی ایران با بیان اینکه بانک ملی ایران، بانک مادر کشور است و کارکنان آن زحمات زیادی می‌کشند، یادآور شد: مواردی که برای رفع مشکلات مالی بانک ملی ایران باید مورد توجه قرار گیرد را می‌توان در بودجه سال آینده لحاظ کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این دیدار با بیان این که به رغم اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، بانک ملی ایران در حوزه ارزی عملکرد مناسبی داشته و شعب خارجی این بانک به خوبی به کار خود ادامه می دهند، گفت: نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی این بانک ۶.۳ درصد است که عددی بسیار مطلوب است.
دکتر محمدرضا حسین زاده به کاهش بیش از ۱۷ درصد کارکنان این بانک در کنار افزایش قابل توجه حجم فعالیت ها اشاره و خاطرنشان کرد: ما رویکرد بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال را در فعالیت های پیش گرفته ایم، به گونه ای که برخی سامانه های این بانک توان رقابت با بانک های بزرگ جهان را دارد.
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به اقدامات حمایتی این بانک در بحران هایی نظیر سیل و زلزله با پرداخت تسهیلات حمایتی به مردم آسیب دیده، ادامه داد: این بانک در بخش تسهیلات قرض الحسنه نیز عملکرد درخشانی داشته است، تا آنجا که بیش از یک میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.
وی همچنین پرداخت تسهیلات متنوع در زمینه اشتغالزایی، ازدواج و کمک به افراد نیازمند توسط این بانک را یادآور شد و گفت: بیش از ۳۵۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با حمایت های بانک ملی ایران از پوشش این نهاد خارج شده اند.
حسین زاده به فروش قابل توجه اموال مازاد بانک ملی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: بانک ملی ایران در مناطق مختلف کشور شعبه دارد که بعضاً این شعب از نظر اقتصادی توجیه ندارند، ولی ما بنا به رسالت خدمت رسانی خود، شعب این مناطق را حفظ کرده ایم.

در ادامه این نشست، اعضای هیأت مدیره بانک ملی ایران نیز گزارش هایی از عملکرد حوزه های مرتبط با خود ارائه کردند.

آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: