بیانیه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی درباره خسارت های اخیر به شعب بانک‌ها

بیانیه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی درباره حوادث اخیر و خسارت به شعب بانک‌ها منتشر شد.

  • ۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۸:۱۲:۰۰
  • 5094

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی بیانیه‌ای را با توجه به حوادث اخیر و ایجاد خسارت به برخی از شعب و دستگاه‌های ATM بانک‌ها منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بزرگترین سرمایه نظام بانکی هر کشوری، اعتماد مردم آن کشور به این رکن مهم اقتصاد، به عنوان شریان حیاتی جمع آوری و تخصیص بهینه منابع در راستای توسعه کشور است. شبکه بانکی کشور افتخار دارد که با وجود تمامی محدودیت های بین المللی و چالش های اقتصادی و اجتماعی گوناگون، همواره تلاش خود را صرف افزایش ثروت و رفاه جامعه و گره گشایی از مشکلات ریز و درشت سازمان ها، شرکت ها، اصناف و تمامی شهروندان سرافراز ایران نماید.

در این راستا، حمایت از تولید ایرانی، تجارت کالاهای اساسی و موردنیاز، تأمین مسکن و جهیزیه، تسهیل اشتغال، ازدواج و کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی و همچنین کمک به عبور از بحران های طبیعی مانند سیل و زلزله، مهمترین مأموریت بانک های کشور در سال های اخیر، به ویژه در سال رونق تولید بوده است.

درست به همین دلیل است که در سال های اخیر دشمنان و بدخواهان امنیت، رفاه و توسعه کشور، از هیچ کوششی برای ضربه زدن به نظام بانکی دریغ نکرده و به انواع اقدام های شرارت بار از تحریم کامل بانک های کشور گرفته تا حملات سایبری مستمر و گسترده و همچنین تبلیغات منفی و ناامیدکننده متوسل شده اند تا مانع از کارآمدی و نقش آفرینی شبکه معظم بانکی کشور شوند.

اما به فضل الهی، مدیریت بیش از یکصد میلیون حساب بانکی متعلق به حدود پنجاه میلیون شخص حقیقی و حقوقی، به گونه ای که تمامی تراکنش ها و نقل و انتقالات در کسری از دقیقه انجام شود، دستاورد مهم تلاش شبانه روزی کارکنان متعهد و خدوم نظام بانکی کشور بوده است که البته به دلیل وجود محدودیت ها و تبلیغات نادرست، امکان انعکاس کامل این دستاوردها در رسانه ها هیچگاه فراهم نشده است.

اکنون در چهلمین سال رشد و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، خداوند متعال را شاکریم که بار دیگر توفیق عبور از چالشی بزرگ را به مردم شریف و مسئولین خدمتگزار ایران عنایت فرمود.

چالشی که نتیجه ماه‌ها برنامه ریزی و مقدمه چینی دشمنان کوچک و بزرگ، از جمله آمریکای جهانخوار، رژیم صهیونیستی غاصب و ایادی و عوامل منطقه ای آنان و فریب خوردگان داخلی بوده که در انتظار فرصتی مناسب برای برافروختن آتش فتنه ای گسترده بودند و در روزهای اخیر نیز از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام، از جمله شعب بانکها فروگذار نکردند. اما با تدابیر مسئولین ارشد و جانفشانی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و همچنین هوشمندی مردم شریف و جداسازی صف و معترضین از اخلال گران و آشوبگران قانون شکن، بحمدالله آرامشی مناسب برقرار و زمینه انجام فعالیت های عادی اقتصادی همچنان فراهم است.

در این راستا شبکه بانکی کشور با وجود تحمل خساراتی سنگین از جمله آتش سوزی کامل، تخریب و آسیب دیدگی ساختمان ها،خودپردازها و اثاثیه و سرقت اموال، که ثروت عمومی کشور بوده و متعلق به تمامی آحاد مردم است از همان ابتدای امر، تمامی همت خود را مصروف عدم توقف خدمتگزاری به مشتریان نموده و اکنون نیز با بازسازی شعب، استقرار شعب سیار و انتقال برخی عملیات به شعب دیگر، با ظرفیت کامل در خدمت شهروندان سربلند سراسر کشور است.

وظیفه خود می‌دانیم از پشتیبانی مسئولین محترم، صبوری مردم بزرگوار تلاش همکاران و همکاری تمامی ارکان نظام برای بهبود عملیات بانکداری، سپاسگزاری نموده و سربلندی کشور و توسعه اقتصادی آن را از خداوند بزرگ مسئلت نماییم.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: