بسته خبری این هفته بانک ملی ایران

در بسته خبری این هفته بانک ملی ایران، حمایت از کالای ایرانی با تسهیلات بانک، تاکید بر لزوم وصول مطالبات معوق در راستای کمک به رونق تولید، حسابتان در بانک ملی ایران امن است و چند خبر پربازدید دیگر را می خوانید.

  • ۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۰۹:۰۲:۰۰
  • 4571

با تسهیلات بانک ملی ایران از کالای ایرانی حمایت کنید

شما می توانید با خرید کالای ایرانی از طریق دریافت تسهیلات فروش اقساطی خرید کالای مصرفی داخلی از بانک ملی ایران، علاوه بر رفع احتیاجات خانوار، گامی در جهت حمایت از کارگر ایرانی، بازار اشتغال کشور و رونق تولید داخلی بردارید.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، بانک ملی ایران با تاکید بر توان تولید داخلی و در راستای حمایت از بازار اشتغال، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه بالغ بر سه هزار و 588 میلیارد ریال تسهیلات فروش اقساطی برای خرید کالای داخلی در 26 هزار و 853 فقره پرداخت کرده است.

این بانک در سال گذشته نیز تعداد 82 هزار و 20 فقره تسهیلات فروش اقساطی خرید کالای داخلی به ارزش هشت هزار و 602 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

همچنین بانک ملی ایران در نیمه نخست امسال، 90 هزار و 810 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای حمایت از تولید و اشتغال در 38 هزار و 24 فقره توسط بانک ملی ایران پرداخت کرده است.

لازم به ذکر است، طی این مدت تعداد 427 هزار و 812 فقره تسهیلات نیز به صورت فروش اقساطی، جعاله و مرابحه برای رفع نیازهای ضروری خانوار پرداخت شده است که ارزش این تسهیلات به 131 هزار و 475 میلیارد ریال می رسد.

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: لزوم وصول مطالبات معوق در راستای کمک به رونق تولید

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر این که همه اجزای بانک باید وصول مطالبات معوق را جدی بگیرند، گفت: وصول این مطالبات باعث برگرداندن منابع منجمد شده و تخصیص مجدد آن به اقتصاد کشور با رعایت بهداشت اعتباری، رونق تولید را سبب خواهد شد.

محمود شایان در نشست بررسی عملکرد اداره امور شعب استان مازندران رسالت اصلی بانک را تجهیز و تخصیص منابع و نیل به سودآوری اعلام کرد و افزود: روسای شعب در جریان اعطای تسهیلات نقش محوری دارند و اگر پرداخت تسهیلات با رعایت کامل مقررات باشد، ریسک معوق شدن کاهش می یابد.

وی با اشاره به حمایت بانک ملی ایران از واحدهای صنعتی مثل گروه فولاد خوزستان هپکو و آذرآب، خاطرنشان کرد: نقش بانک ملی ایران در توانمندسازی بخش تولید و صنعت، ‌حفظ اشتغال و کمک به رونق تولید کم نظیر است.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تغییر نگاه در سطح شعب، دقت در نحوه اعطای تسهیلات و حضور سیستم نظارتی قوی را لازمه جلوگیری از ایجاد و افزایش مطالبات معوق دانست و اظهار کرد: همه سطوح بانک باید وصول مطالبات معوق را یک تکلیف شرعی و قانونی قلمداد کنند.

وی ‌همچنین استفاده از ابزارها و ظرفیت هایی مانند حفظ ارتباط با مسئولان محلی، استانداران، ائمه جمعه، شهرداران ‌و بخشداران را در جهت اتخاذ تصمیمات بهینه بسیار موثر دانست و بر تشکیل جلسات مستمر با روسای شعب توسط مسئولان حوزه ها و نیز ‌پیگیری نحوه اجرای برنامه های مدون در امر وصول مطالبات تاکید کرد.

فرهاد معقول مدیر امور شعب منطقه دو بانک نیز در این نشست با بیان این که بررسی و پیگیری موضوع مطالبات غیرجاری نیازمند نگاهی ویژه است، گفت: رعایت بهداشت اعتباری در جلوگیری از ورود پرونده های جدید مطالبات معوق نقش مهمی دارد.

همچنین علی اولیایی رئیس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات معوق بانک در این نشست گفت: آنچه ادامه فعالیت بانک در مسیر صحیح را تضمین می کند، وصول مطالبات از ناحیه منابعی است که از بانک خارج شده است.

خانعلی رشیدی رئیس اداره امور شعب مازندران نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره امور، برنامه های مدون برای وصول مطالبات معوق را تشریح کرد.

 

حسابتان در بانک ملی ایران امن است!

بانک ملی ایران که همواره حفظ حقوق مشتریان را جزو اولویت های جدی خود قرار داده است، اقدامات تازه ای برای حفظ امنیت حساب آنها اجرایی کرده است.

در حالی که «فیشینگ» یا سرقت اطلاعات حساب های بانکی در بستر اینترنت به یک معضل جدی تبدیل شده و بسیاری از مشتریان نظام بانکی را نگران کرده است، استفاده از رمز یکبار مصرف دوم می تواند این مشکل را به طور کامل حل کند.

بانک ملی ایران که همواره در خط مقدم اقدامات مرتبط با ایمن سازی تراکنش های بانکی بوده است، این بار نیز دو روش را پیش روی مشتریان خود گذاشته است.

در روش نخست که ویژه مشتریان دارای گوشی های هوشمند است، صاحب حساب می تواند اپلیکیشن 60 را نصب کرده و با آن در هر دقیقه یک رمز یکبار مصرف اول یا دوم تولید کند.

این رمز تنها 60 ثانیه اعتبار دارد و پس از آن منقضی خواهد شد، بنابراین حتی در مکان های عمومی نیز مشتری می تواند با خیال راحت رمز کارت خود را فریاد بزند!

اما یکی از مهمترین مشکلاتی که نظام بانکی در جریان استفاده از رمز یکبار مصرف با آن مواجه است، مشتریانی است که گوشی هوشمند ندارند. بیم آن می رفت که این گونه مشتریان یا خطر فیشینگ و لو رفتن رمز کارت خود را به جان بخرند و یا این که مجبور شوند هزینه قابل توجهی را برای خرید یک گوشی هوشمند صرف کنند.

بانک ملی ایران اما برای این دسته از مشتریان نیز چاره اندیشی کرده و امکان دریافت رمز دوم یکبار مصرف با استفاده از کد دستوری را فراهم کرده است.

سامانه #۶۰*۷۳۷* برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بدون نیاز به بستر اینترنت طراحی شده است.

اکنون می توان با اطمینان گفت که همه مشتریان بانک ملی ایران قادرند با هر نوع گوشی تلفن همراه، بدون نگرانی از بابت سرقت اطلاعات کارت بانکی خود خرید کنند، چون رمز کارت آنها تنها 60 ثانیه معتبر است.

 

پرداخت 49 هزار فقره تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران در نیمه نخست امسال

بانک ملی ایران در راستای حمایت از تجارت داخلی کشور بیش از 49 هزار فقره تسهیلات مضاربه در نیمه نخست امسال به بنگاه ها و فعالان اقتصادی پرداخت کرده است.

این بانک در راستای همسویی با اهداف کلان دولت جهت حمایت از بازار اشتغال، تعداد 49 هزار و 806 فقره تسهیلات مضاربه پرداخت کرده که ارزش ریالی آن به 37 هزار و 174 میلیارد ریال می رسد.

بانک ملی ایران در سال گذشته نیز تعداد 100 هزار و 211 فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش 77 هزار و 486 میلیارد ریال پرداخت کرده است تا بدین ترتیب سهمی در رونق تجارت داخلی و بازار کسب و کار کشور داشته باشد.

لازم به ذکر است، در چارچوب تسهیلات مضاربه، سرمایه مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور (بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) از سوی بانک تامین و بدین ترتیب بانک نیز از سود حاصل از فعالیت های مذکور، مطابق سهم پیش بینی شده در قرارداد، منتفع می شود.

مدت قرارداد مضاربه متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه، حداکثر شش ماه و منوط به رعایت ضوابط و مقررات قابل تجدید است.

 

دکتر روحانی در جلسه بررسی اجرای سیاست‌های مالیاتی: دریافت بدون تبعیض مالیات از سهم درآمد، باعث رضایت مردم می شود

دکتر روحانی در جلسه بررسی اجرای سیاست‌های مالیاتی: دریافت بدون تبعیض مالیات از سهم درآمد، باعث رضایت مردم می شودرئیس جمهور با تاکید بر اینکه اخذ مالیات باید همراه با شفافیت باشد، تصریح کرد: مردم در یک فرایند شفاف سازی، باید بدانند که سهم مالیات در بودجه، برای خدمات و توسعه کشور هزینه می‌شود و فرهنگ سازی و تعامل بیشتر با مردم، روند پرداخت مالیات را تسهیل می کند.

رئیس جمهور روز سه شنبه در جلسه بررسی اجرای سیاست‌های مالیاتی،  مراقبت از بنگاه‌ها و کسب و کارهای کوچک را ضروری خواند و اظهارداشت: باید به گونه ای عمل شود که این مجموعه ها تحت فشار مالیاتی قرار نگیرند و همزمان لازم است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بنگاه‌های بزرگ فرار مالیاتی نداشته باشند.

دکتر روحانی در این جلسه که با حضور دکتر"فرهاد دژپسند" وزیر امور اقتصادی و دارایی و آقای "امیدعلی پارسا" رئیس سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد،  گفت: این مهم نیز تنها از طریق الکترونیکی کردن نظام مالیاتی کشور محقق خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه "رضایت مردم زمانی بیشتر حاصل می‌شود که هر کس بدون تبعیض و براساس کسب سهم درآمدش، مالیات پرداخت کنند"، تاکید کرد: هدف‌گذاری سازمان مالیاتی باید اجرای کامل قانون، محاسبه مالیات از طریق الکترونیکی و با روش های هوشمند و کاستن از دخالت‌های مأمورین باشد.

دکتر روحانی اظهارداشت:  مبارزه با فساد باید در درون سازمان مالیاتی با جدیت پیگیری شده و تلاش شود با هوشمندسازی، ارتباط مراجعات حضوری قطع شود.

رئیس جمهور تصریح کرد که کلیه دستگاه‌ها نیز به منظور هوشمندسازی و عدالت مالیاتی  باید با سازمان امور مالیاتی کشور همکاری نزدیک داشته باشند.

در ابتدای این جلسه نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی، گزارش هایی را از عملکرد سازمان مالیاتی، چالش‌ها و فرصت های این حوزه ارائه کرد.

 

بر اساس گزارش Doing business 2020 بانک جهانی، جمهوری اسلامی ایران با کسب امتیاز ٥٨.٥، با یک رتبه صعود به رتبه ۱۲۷ دست یافته است

بر اساس گزارش Doing business 2020 بانک جهانی، جمهوری اسلامی ایران با کسب امتیاز ٥٨.٥، با یک رتبه صعود به رتبه ۱۲۷ دست یافته استرتبه محیط کسب و کار ایران در گزارش Doing business 2020 بانک جهانی بهبود یافت.

در گزارش ۲۰۲۰ شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی، جمهوری اسلامی ایران با کسب امتیاز  ٥٨.٥ ، با یک رتبه صعود به رتبه ۱۲۷ دست یافته است.

گفتنی است که رتبه ایران در سال ۲۰۱۹ ، ۱۲۸ و امتیاز ثبت شده در این شاخص، ۵۶.۹۸ بود.

شاخص سهولت کسب و کار، یکی از شاخص های بین المللی است که بر اساس آن، بانک جهانی، سالانه ۱۹۰ کشور جهان را با ۱۰ نماگرِ "شروع کسب و کار"، "اخذ مجوز ساخت و ساز"، "ثبت مالکیت"، "اخذ مالیات"، "تجارت فرامرزی"، "دسترسی به برق"، "اخذ اعتبار"، "ورشکستگی و پرداخت دیون"، "حمایت از سهامداران خرد" و "اجرای قرارداد ها" مورد ارزیابی قرار داده و طبق امتیازات مکتسبه، کشورها را رتبه بندی می کند.

گفتتی است طی چهار سال گذشته، روند تغییر رتبه ایران سیر نزولی به خود گرفته بود که امسال، با تلاش های صورت گرفته توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان مرجع  ملی پایش بهبود محیط کسب و کار ‌‌و اقدامات مربوط و همکاری دستگاه های اجرایی مسئول در هر نماگر، این رتبه بهبودیافته است.

 

پرداخت 25 هزار فقره وام رفع احتیاجات ضروری در بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در نیمه نخست امسال بیش از 25 هزار فقره وام قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری مشتریان از محل منابع قرض‌الحسنه خود پرداخت کرده است.

این بانک از ابتدای سال جاری تا شهریورماه تعداد 25 هزار و 660 فقره وام قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری به ارزش 893 میلیارد و 832 میلیون ریال پرداخت کرده است.

در سال گذشته نیز بانک ملی ایران بیش از  67 هزار فقره وام قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری تخصیص داد که ارزش ریالی آن به یک هزار و 987 میلیارد و 283 ریال می رسد.

همچنین این بانک در شش ماهه نخست امسال مبلغ هفت میلیارد و 40 میلیون ریال وام قرض الحسنه تعمیر مسکن پرداخت کرده است.

در عین حال  در مدت مذکور به منظور رفع نیازهای فوری و ضروری متقاضیان، تعداد 202 هزار و 258 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش دو هزار و 237 میلیارد ریال توسط بانک کارگشایی پرداخت شده است.

 

خدمات رسانی موکب بیمارستان بانک ملی ایران به زائران امام رضا(ع)

موکب درمانی یا ضامن آهوی بیمارستان بانک ملی ایران در ایام رحلت پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد(ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و امام رئوف امام رضا (ع) به زائرین خدمات درمانی ارائه می کند.

 این موکب با هماهنگی آستان قدس در  باب الرضا مستقر بوده و از ساعت ۶ صبح ۴ آبان تا ۷ آبان ماه بصورت ۲۴ ساعته همه  خدمات پزشکی را به زائران ارائه می کند.

دکتر انجیدنی معاونت درمان استان خراسان رضوی ضمن بازدید، از مسئولین بیمارستان بانک ملی ایران تقدیروتشکر کرد و گفت امیدوارم.این روند توسط بیمارستان بانک ملی ایران ادامه داشته باشد.

هزینه های این موکب توسط کارکنان بیمارستان بانک و خیرین تامین می شود.

 

واکنش وزیر اقتصاد به عدم صدور روادید برای شرکت هیات ایرانی در اجلاس سالانه ۲۰۱۹ گروه بانک جهانی و صندوق بین الملل پول

واکنش وزیر اقتصاد به عدم صدور روادید برای شرکت هیات ایرانی در اجلاس سالانه ۲۰۱۹ گروه بانک جهانی و صندوق بین الملل پولوزیر امور اقتصادی و دارایی در پی عدم صدور روادید برای هیات ایرانی اعزامی به بانک جهانی، ضمن لغو سفر خود، طی نامه ای به رئیس گروه بانک جهانی مراتب اعتراض خود و دولت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به این اقدام دولت آمریکا را اعلام کرد.

 دکتر فرهاد دژپسند در این نامه خطاب به "دیوید مالپاس"، رئیس گروه بانک جهانی، اعتراض خود و جمهوری اسلامی ایران نسبت به ایجاد موانع بی اساس و اعمال محدودیت های غیرقانونی، بی سابقه و خصمانه دولت آمریکا علیه کشورمان به ویژه عدم صدور روادید برای اعضای هیات ایرانی از جمله جانشین هیات عامل و مشاورین هیات را اعلام کرد.

این گزارش می افزاید، اعمال محدودیت های بی سابقه و غیرقانونی دولت آمریکا علیه مقامات دولت جمهوری اسلامی ایران، اینبار منجر به عدم صدور روادید برای هیات وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی کشورمان جهت شرکت در اجلاس سالانه 2019 گروه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول شد.

بر اساس این گزارش، این در حالی است که با استناد به مفاد اساسنامه بانک جهانی، عدم اتخاذ رویکرد سیاسی در قبال هیات های اقتصادی اعزامی از کشورهای عضو بانک و همچنین لزوم مصونیت اعضای هیات عامل بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، نص صریح اساسنامه مذکور بوده و عدم مراعات مفاد مورد اجماع آن، خلاف موازین حقوق بین الملل و اصل برابری دولت ها به عنوان یکی از مبانی اولیه مورد تاکید بانکهای توسعهای چندجانبه است و نادیده گرفتن آن، اصول حکمرانی عادلانه موسسات توسعه ای بین المللی را مخدوش و بی اعتبار می سازد.

 

وزیر اقتصاد: استقرار نظام مالیات هوشمند نه تنها منجر به تحقق بهینه درآمدهای مالیاتی می شود بلکه زمینه ساز تحقق بهتر عدالت مالیاتی است

وزیر اقتصاد طی سخنانی در پنجمین جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارتخانه، اظهار داشت: استقرار مالیات هوشمند نه تنها منجر به تحقق بهینه درآمدهای مالیاتی می شود بلکه زمینه ساز تحقق بهتر عدالت مالیاتی است.

 دکتر فرهاد دژپسند با بیان این مطلب افزود: پیشبرد برنامه ها و فعالیت های تحقق مالیات هوشمند، باید مبتنی بر یک نقشه راه و با سرعت بیشتری انجام شود.

وزیر اقتصاد گفت: استقرار مالیات هوشمند نه تنها منجر به تحقق بهینه درآمدهای مالیاتی می شود بلکه زمینه ساز تحقق بهتر عدالت مالیاتی نیز هست.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه بیمه، در کنار هوشمندسازی سامانه های نظارتی، باید به سمت هوشمندسازی عملیات نیز حرکت کنیم.

شایان ذکر است شورا پس از بحث و بررسی، تصمیمات مقتضی را در خصوص موارد مطرح در دستور کار جلسه، اتخاذ نمود.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: