مدیرعامل بانک ملی ایران: از مدیران ریسک پذیر باید حمایت شود

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که «ریسک» جزء مهمی از فعالیت بانکداری است، حمایت کافی از مدیران ریسک پذیر نظام بانکی را خواستار شد.

  • ۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۰:۵۵:۰۰
  • 3450

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در دیدار مدیران نظام بانکی با رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تاکید بر قدرت کم نظیر بانک ها برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، اظهار کرد: تکالیف بسیار زیادی برای کمک به توسعه کشور بر عهده بانک ها گذاشته شده و تقریبا هیچ پروژه زیربنایی نیست که یک یا چند بانک در آن مشارکت نداشته باشند.
وی افزود: در مواقع بحرانی و به ویژه بلایای طبیعی، این بانک ها هستند که در اسرع وقت به کمک مردم می شتابند و در ادامه نیز با ارائه کمک های نقدی، پرداخت تسهیلات و یا مساعدت در بازپرداخت تسهیلات پیشین، آلام آنها را کاهش می دهند، اما در مواقعی دیده شده که همین اقدامات بانک ها و حمایت از تولید و اشتغالزایی با برخوردهایی از سوی نهادهای قانونی مواجه شده است.
به گفته حسین زاده، این روش باعث کاهش ریسک پذیری مدیران بانکی خواهد شد، در حالی که تصمیم گیری در شرایط بحرانی، اقتضائات خاص خود را دارد.
مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال «رونق تولید» و نقش بانک ها در پیاده سازی آن، ادامه داد: همه باید تلاش کنیم هدف این شعار محقق شود، چرا که «رونق تولید» یک اقدام همه جانبه را می طلبد و نمی توان آن را فقط از یک یا چند دستگاه انتظار داشت.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این نشست با تاکید بر لزوم رعایت نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات، به موضوع بنگاه‌داری بانک‌ها اشاره کرد و گفت: البته واقف هستیم که خیلی از این بنگاه‌ها تحمیلی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان با بیان این که در واگذاری بنگاه‌ها نیز اشکالاتی در قانون داریم که ان‌شاءالله با همکاری مجلس، آن‌ها را پیگیری خواهیم کرد، ادامه داد: وجود فسادهایی که کم‌وبیش اعلام می‌شود، عمدتاً ناشی از اشکالات ساختاری است.
ایشان هم چنین یادآور شدند که رویکرد سازمان بازرسی کل کشور در دوره جدید پیشگیری، اصلاح فرایندها و نیز حمایت و صیانت از مدیران خدوم و شجاع می باشد.
تعدادی از مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی نیز که در این جلسه حضور داشتند، به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: