تاکید مدیران بانک ملی ایران بر اجرای دقیق قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم

سخنرانان اولین همایش تخصصی و آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم که امروز در بانک ملی ایران آغاز شد، بر لزوم رعایت حداکثری قوانین داخلی و خارجی مرتبط با این حوزه تاکید کردند.

  • ۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۰۹:۲۵:۰۰
  • 3830

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در ابتدای این همایش حسن مونسان رئیس اداره امور شعب خراسان رضوی با بیان این که در شرایط کنونی با وجود دسیسه های استکبار جهانی علیه این مرزو بوم، موضوع مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بسیار اهمیت دارد، ابراز امیدواری کرد دستاوردهای این همایش بتواند بانک ملی ایران را به سرعت به اهداف برنامه ریزی شده برساند.

رئیس اداره کل تطبیق، مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک ملی ایران نیز با اشاره به تشکیل کمیته مبارزه با پولشویی با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران امور و روسای ادارت کل در بانک، گفت: تشکیل این کمیته با این سطح از اعضا در شبکه بانکی کشور بی نظیر است .

سید رضا انواری با ظالمانه خواندن تحریم های اقتصادی استکبار جهانی علیه کشورمان به بهانه های واهی، افزود: آمارهای اعلامی از سوی سازمان های مستقر در دولت های غربی نشان می دهد حداقل 70 درصد عملیات پولشویی و تامین مالی تروریسم در سطح دنیا در آمریکا و اروپا اتفاق می افتد.

وی با بیان این که اکنون بیش از 95 درصد حساب های موجود در بانک ملی ایران کد شهاب دارند، اظهار کرد: با توجه به تعداد بالای حساب ها و تراکنش ها در بانک ملی ایران، این عدد شایسته تقدیر است.

انواری با اعلام این که تا کنون 12 دوره مبارزه با پولشویی بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا در بانک ملی ایران برگزار شده است، ادامه داد: با راه اندازی مجهزترین مرکز ردیابی مالی در بانک ملی ایران، کارکنان شعب می توانند بدون دغدغه به سامانه اخذ شناسه جهت اتباع بیگانه موسوم به FIDA و سامانه تراکنش های نقدی انتقال وجه  بیش از سقف مقرر موسوم به CTR دسترسی داشته باشند.

رئیس اداره کل تطبیق، مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک ملی ایران از دیگر اقدامات این اداره کل را به روزرسانی دستورالعمل های معاملات مشکوک  و نیز تهیه و ارسال گزارشات یاد شده از سوی واحدها، طراحی و تدوین سامانه های منطبق بر دستورالعمل ها، اعزام بازرسان و کارشناسان به دوره های تخصصی و تجمیع بخشنامه های بانک مرکزی در دستورالعمل 37 ب عنوان کرد .

دادیار دادسرای عمومی و انقلاب تهران هم در این همایش با بیان این که متخلفین عموماً برای پولشویی، مبالغ را چند بار در حساب های مختلف با عنوان حساب های واسط یا بارانداز گردش داده و سپس اقدام به خروج وجوه از بانک می کنند، گفت: عمده مشکل شبکه بانکی، حساب های غیر واقعی است که با استفاده از کارت های سرقتی و مفقودی، حساب های اجاره ای یا فروخته شده، حساب های امانی و یا حساب های جعلی مدیریت می شوند.

محمد حسین دری افزود: یکی دیگر از مشکلات، حساب های فین تک است که توسط شرکت های جدید التاسیس مالی تحت نظر شاپرک بانک مرکزی مجوز فعالیت می گیرند، اما ماهیت آنها با ماهیت حساب های بانکی متفاوت است و همین موضوع شرایط مناسبی را برای بعضی سودجویان ایجاد می کند .

محمد حسین دهقان منشادی رئیس گروه بازرسان مبارزه با پول شویی و تامین مالی تروریسم بانک مرکزی نیز با بیان این که مساله پول شویی و تامین مالی تروریسم از سوی بانک مرکزی با جدیت پیگیری می شود، گفت: با همکاری برخی سازمان های مرتبط نظیر ثبت احوال، در صدد برداشتن موانع موجود هستیم تا آنها نیز به وظایف ذاتی خود در این خصوص به طور کامل عمل کنند.

اصلان کریمی مدیر امور شعب تهران و فرهاد معقول مدیر امور شعب منطقه 2 کشور نیز در این همایش به ارائه راهکارهایی در جهت پیاده سازی نظامات مبتنی بر مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم پرداختند.

در این همایش اعلام شد که سامانه کشف تقلب، سامانه کنترل وکالت نامه ها و ...  نیز در شبکه بانک ملی ایران راه اندازی خواهد شد .

در پایان جلسه از رئیس اداره امور شعب استان خراسان رضوی به دلیل اجرای کامل قوانین و مقررات مرتبط با مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در سطح واحد های تابعه با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد. همچنین با اهدای لوح و هدایایی از خدمات مدیر امور بازرسی و حسابرسی و نیز رئیس اداره کل رفاه و درمان با عنوان پایه گذاران و پیشکسوتان اداره کل تطبیق  مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تقدیر شد.

آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: