رویدادهای مهم بانک ملی ایران را یکجا بخوانید

این هفته زمان تکمیل حساب برای شرکت در چهلمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های پس‌انداز بانک ملی ایران و بهره مندی از جوایز ویژه آن آغاز شد. همچنین در راستای مسئولیت های اجتماعی بانک، سالن آموزش پیشگیری از سرطان انجمن خیریه مهرانه زنجان با کمک دو میلیارد ریالی بانک ملی ایران به بهره برداری رسید. تشریح جزئیات تازه از نحوه فعالیت بازار متشکل ارزی در جمع کارکنان بانک ملی ایران، بازدید عضو هیات مدیره بانک از گروه تولیدی کاله، تقدیر از بانک در بیست‌ و یکمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز و انتشار دویست و شصت و دومین شماره مجله از دیگر رخدادهای مهم در هفته جاری بود.

  • ۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۱۲:۰۶:۰۰
  • 4079

91 کمک هزینه خرید واحد مسکونی، جایزه ویژه چهلمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های پس‌انداز بانک ملی ایران

91 کمک هزینه خرید واحد مسکونی، جایزه ویژه چهلمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های پس‌انداز بانک ملی ایران 91 کمک هزینه یک میلیارد ریالی خرید مسکن، جایزه ویژه چهلمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران،  مردادماه آخرین مهلت سپرده پذیری جهت افتتاح حساب و یا تکمیل موجودی برای شرکت در چهلمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز این بانک و بهره مندی از جوایز آن است.

علاوه بر جوایز ویژه کمک هزینه خرید واحد مسکونی، 291 کمک هزینه خرید خودروی داخلی هر یک به ارزش 700 میلیون ریال، 391 کمک هزینه 300 میلیون ریالی ازدواج و591 کمک هزینه خرید لوازم خانگی تولید داخل هر یک به ارزش 200 میلیون ریال بخشی دیگر از جوایز این دوره از حساب های قرض الحسنه پس انداز برای پاسخ به خیر اندیشی و نیک اندیشی مشتریان است.

همچنین یک هزار و 91 کمک هزینه ده میلیون ریالی خرید صنایع دستی و 750 هزار جایزه نقدی یک میلیون ریالی از دیگر جوایز چهلمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران است.

دارندگان حساب های قرض الحسنه پس انداز علاوه بر برخورداری از پاداش معنوی کمک به نیازمندان، می توانند از انواع خدمات بانکی و نیز جوایز قرعه کشی این حساب ها بهره مند شوند.

باز بودن حساب و داشتن حداقل موجودی 500 هزار ریالی در روز قرعه‌کشی شرایط لازم برای شرکت حساب‌ها در قرعه‌کشی و حفظ حداقل موجودی حساب به مبلغ 500 هزار ریال به مدت سه ماه یا 90 روز متوالی در طول دوره قرعه‌کشی و یا از زمان آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی شرط کافی برای اعطای جوایز به برندگان حساب‌هاست.

 

رئیس شورای هماهنگی بانک ها اعلام کرد:کمک بلاعوض بانک ها به بازسازی مناطق سیل زده

رئیس شورای هماهنگی بانک ها اعلام کرد:کمک بلاعوض بانک ها به بازسازی مناطق سیل زده رئیس شورای هماهنگی بانک ها با تاکید بر این که نظام بانکی در جریان جبران خسارت های ناشی از سیل، کنار دولت و ملت بوده است، گفت: در شرایطی که تحریم های ناجوانمردانه علیه کشور و نظام بانکی اعمال شده است، نباید اجازه داد انتقادهای بی مبنا به اعتبار بانک ها لطمه وارد کند.

دکتر محمد رضا حسین زاده در مراسم امضای تفاهم نامه تامین سه هزار میلیارد تومان منابع مالی برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل با استفاده از منابع داخلی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد نظام بانکی در جریان کمک به حادثه دیدگان ناشی از سیل سال جاری، اظهار کرد: بانک ها خود را به مصوبات دولت و ابلاغیه بانک مرکزی در این باره محدود نکرده و حتی از منابع خودشان نیز برای جبران این خسارت ها کمک کرده اند.

به گفته وی، بخش قابل توجهی از این کمک ها از جمله منابع تخصیص داده شده برای بازسازی مدارس و درمانگاه ها به صورت بلاعوض بوده است.

مدیرعامل بانک ملی ایران ضمن تقدیر از همکاری های سازمان برنامه و بودجه، با بیان این که نظام بانکی همیشه در کنار دولت و ملت بوده است، ادامه داد: در جریان بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله مناطق استان کرمانشاه، حضور بانک ها بسیار چشمگیر بود و خوشحالیم که امروز در سرپل ذهاب، همه خانه ها ساخته شده است.

وی با تاکید بر این که کمک به آسیب دیدگان ناشی از حوادث طبیعی، جزو مسئولیت های اجتماعی نظام بانکی است، تاکید کرد: ادامه پر قدرت این روند، همکاری همه دستگاه ها و سازمان ها را می طلبد.

رئیس شورای هماهنگی بانک ها به این که نظام بانکی از زمان وقوع حادثه در نقاط سیل زده خوزستان، لرستان، گلستان و ... به صورت خودجوش در کنار مردم بود، اشاره و خاطرنشان کرد: مدیران عامل و یا مدیران ارشد بانک ها در این مناطق حضور یافته و وضعیت منطقه را از نزدیک ملاحظه کردند.

وی با بیان این که پرونده های تسهیلات به سرعت تشکیل و منابع آن تامین و پرداخت شد، اظهار کرد: بانک ها در جلسه نیمه اردیبهشت ماه، تامین سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان از محل منابع داخلی را تصویب کردند.

حسین زاده همچنین با تاکید بر این که نظام بانکی به تعهد خود در قبال تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید، پایبند است، ادامه داد: در شرایطی که بخش عمده ای از بار اقتصاد کشور بر عهده نظام بانکی است، برخی ناعادلانه و با بی انصافی، بانک ها را به باد انتقاد می گیرند و هرگونه کاستی را به بانک ها نسبت می دهند.

وی از معاون رئیس جمهور و اعضای شورای پول و اعتبار درخواست کرد در این شرایط نیز مانند همیشه پشتیبان نظام بانکی باشند و اجازه ندهند به اعتبار و آبروی بانک ها بی جهت لطمه وارد شود.

 

کمک دو میلیارد ریالی بانک ملی ایران به انجمن خیریه مهرانه زنجان

کمک دو میلیارد ریالی بانک ملی ایران به انجمن خیریه مهرانه زنجان بانک ملی ایران در راستای مسئولیت های اجتماعی خود دو میلیارد ریال به انجمن خیریه مهرانه زنجان کمک کرد.

این مبلغ بابت  احداث سالن آموزش پیشگیری از سرطان انجمن خیریه مهرانه زنجان و با هدف آگاه سازی و جلوگیری از شیوع سرطان با مساحت بالغ بر 87 مترمربع پرداخت شد که با حضور مسئولان بانک ملی استان زنجان و جمعی از مدیران استانی به بهره برداری رسید.

در این مراسم سید احمد طاهری رئیس اداره امور شعب استان زنجان بانک ملی ایران گفت: کمک به انجمن خیریه مهرانه زنجان به عنوان یک انجمن خیریه بسیار بزرگ و کم نظیر در سطح کشور و سایر انجمن های مردم نهاد ، نمونه ای از خدمات ارائه شده با مشارکت و حمایت بانک ملی ایران در راستای مسئولیت های اجتماعی و کمک های عام المنفعه فرهنگی بوده است که در اقصی نقاط کشور به صورت انبوه و قابل توجه  انجام می شود.

اصغر وثوق مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه زنجان نیز از کمک ها و حمایت های بانک ملی ایران در راستای آگاه سازی و جلوگیری از شیوع سرطان تقدیر کرد و اظهار داشت: مهرانه تنها به درمان از محل کمک‌های مردمی اکتفا نکرده است و با اعتقاد به جمله"پیشگیری بهتر از درمان است" با تشکیل کمیته آموزش و پیشگیری، با حمایت و مشارکت بانک ملی ایران سعی در عملیاتی کردن پروژه ای با جامعه آماری بیش از 20 هزار دانش‌آموز در مدارس و بیش از هشت هزار نفر از بانوان زنجانی دارد که با حضور در کارگاه‌ها و کلاس‌ها از آموزش‌های حوزه پیشگیری بهره‌مند شوند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تحریم ها و به وجود آمدن مشکلات در تهیه داروهای مورد نیاز بیماران خاص گفت: تاکیدات و پیگیری های  ویژه مدیرعامل بانک ملی ایران مبنی بر حمایت حداکثری از طرح های تولیدی ، صنعتی و کشاورزی در سال رونق تولید  و انجام وظایف ذاتی و مسئولیت های اجتماعی که همیشه مورد توجه بانک ملی ایران بوده است، در این زمینه برای این انجمن بسیار راهگشا بوده است .  

 

تاکید وزیر اقتصاد بر اعمال مالیات بردرآمد "فعالیت‌های اختلال‌زا"

تاکید وزیر اقتصاد بر اعمال مالیات بردرآمد "فعالیت‌های اختلال‌زا" وزیر امور اقتصادی و دارایی بر تنوع و توسعه پایه های مالیاتی کشور از طریق مالیات بر عایدی و مالیات بردرآمدِ فعالیت های اختلال‌زا تاکید کرد.

 فرهاد دژپسند درخصوص اولویت‌های نظام مالیاتی کشور، اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت نظام مالیاتی، این است که هدایت این نظام را از سبک سنتی تغییر داده و به سمت الکترونیکی کردن و هوشمندسازی فعالیت‌ها سوق دهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: البته باید تاکید کنم که در بحث مالیات، باید از اعمال فشار به مودیان خوش‌حساب پرهیز نمود؛ چراکه اگر بخواهیم درآمدها را از طریق این مودیان افزایش دهیم، راه درستی را نرفته‌ایم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، باید فراریان مالیاتی و کسانی که از پرداخت مالیات اجتناب می‌کنند را با روش‌های منطقی و حساب‌شده، شناسایی کرده تا بتوانیم درآمدهای مالیاتی را از این طریق افزایش دهیم.

دژپسند تصریح کرد: همچنین در پی این هستیم که پایه‌های مالیاتی را از طریق مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بردرآمد فعالیت های  اختلال زا تنوع بخشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: متاسفانه برخی به‌صورت بیمارگونه با کوچ بخشی از نقدینگی، در نظام اقتصادی کشوراختلال ایجاد می‌کنند؛ از این‌رو باید قواعدی تعریف کنیم تا با ابزار مالیات، به بهبود و اصلاح فعالیت‌های اقتصادی بپردازیم.

وی گفت: بهبود نظام انگیزشی مالیاتی در سازمان امور مالیاتی نیز دیگر اولویت ما است.

دژپسند تاکید کرد: می‌توان در جنگ اقتصادی با جایگزینی درآمدهای مالیاتی به جای نفت، یک گام بزرگ برای موفقیت برداریم.

وی با بیان اینکه باید به بهبود فرهنگ مالیاتی کمک شود، گفت: همانگونه که به پرداخت مالیات شرعی همچون خمس حساس هستیم؛ باید به مالیات هم این حساسیت را داشته باشیم و همه پرداخت مالیات را یک وظیفه ملی بدانیم.

 

افزایش 2.8 برابری انرژی خورشیدی تولیدی در بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در ادامه روند اتصال ساختمان های خود به سیستم تامین انرژی الکتریکی از منابع تجدیدپذیر، 10 ساختمان دیگر را به این امکانات تجهیز کرد.

پس از احداث چهار نیروگاه خورشیدی از شعب مرکزی، سعدی، حافظ و ساختمان مدیریت واقع در محوطه ادارات مرکزی بانک با مجموع ظرفیت 90 کیلووات در سال 1396، به تازگی 10 ساختمان دیگر نیز به این مجموعه پیوسته اند.

با احداث نیروگاه های جدید خورشیدی، 260 کیلووات دیگر به ظرفیت تولید انرژی از این محل افزوده شده و مجموع انرژی تولیدی از منابع تجدید پذیر در بانک ملی ایران به 350 کیلووات رسیده است.

همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری 150 کیلووات ظرفیت جدید از محل نیروگاه های خورشیدی به مجموعه انرژی های مصرفی در بانک ملی ایران افزوده خواهد شد.

این نیروگاه ها در مجموعه ادارات امور شعب مرکزی، جنوب، غرب و شرق تهران، شعبه کاشف، شعب بانک کارگشایی مرکزی و امیریه، ساختمان فردوسی، اداره کل مهندسی و املاک و ساختمان میرداماد به بهره برداری رسیده است.

بانک ملّی ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین ارائه دهندگان خدمات مالی و بانکی در جهان با دارا بودن شبکه ای وسیع و گسترده از ساختمان ها و کارکنان در سطح کشور، با آگاهی از محدودیت منابع انرژی فسیلی و نقش کلیدی خود در صیانت از این منابع انرژی، در راستای مسئولیت اجتماعی و همسو با سیاست های کلان کشور در راستای توسعه پایدار، افزایش بهره وری، مصرف بهینه انرژی، کاهش آلودگی های زیست محیطی و اجرای موثر قوانین کشور از جمله قانون اساسی در حوزه محیط زیست، ضمن تأمین منافع ذینفعان خود و صیانت از سرمایه های ملی که ضامن موفقیت، رشد، توسعه و سودآوری است، پیشتر خط مشی مدیریت انرژی را تدوین کرده است.

 

در جمع کارکنان بانک ملی ایران تشریح شد: جزئیات تازه از نحوه فعالیت بازار متشکل ارزی

مدیرعامل بازار متشکل ارزی در جمع مدیران و کارکنان بخش ارزی و بین الملل بانک ملی ایران، جزئیات تازه ای از نحوه فعالیت این بازار را اعلام کرد.

محمود شکسته‌بند در نشستی با حضور معاون امور ارزی و بین الملل، جمعی از مدیران امور و نیز کارکنان بانک گفت: سامانه اصلی این بازار به سامانه های بانک ها، صرافی ها و چند بخش مختلف در بانک مرکزی متصل است، به طوری که کوچک ترین ایراد می تواند همه فعالیت ها را تحت تاثیر قرار دهد، به همین دلیل افزایش دقت سامانه در اولویت است.

وی با بیان این که راه اندازی این بازار، «تهران» را به پایتخت ارزی کشور تبدیل خواهد کرد، افزود: در حال حاضر نرخ ارز در کشور ما بر اساس نرخ سلیمانیه، دوبی، استانبول و هرات تعیین می شود، در حالی که این روند قابل ادامه یافتن نیست.

شکسته بند با تاکید بر این که نرخ ارز در بازارهای خارج از کشور حدود ساعت 11 ظهر مشخص می شود، گفت: بازار متشکل ارزی این امکان را ایجاد می کند که ساعت نه صبح هر روز، نرخ متوسط مشخص و معاملات بر اساس آن انجام شود.

شفاف سازی و امنیت بازار ارز

مدیرعامل بازار متشکل ارزی با بیان این که در حال حاضر بسیاری از نرخ های ارائه شده برای ارز، غیر واقعی و مبتنی بر داد و ستدهایی است که هرگز انجام نشده است، اظهار کرد: بازار متشکل ارزی، نرخ را بر اساس معاملات واقعی مشخص می کند، به طوری که تعداد و قیمت ارز مبادله شده به صورت رسمی ثبت می شود.

وی پیاده سازی این ساز و کار را روشی مناسب برای کشف قیمت ارز دانست و خاطرنشان کرد: نرخ موزون متوسط کشف شده در این بازار، عددی است که مبنای معاملات قرار می گیرد و حداکثر نوسان در نظر گرفته شده برای آن نیز سه درصد است.

شکسته بند، راه اندازی این بازار را پایانی بر فعالیت صرافی ها با دو یا چند دفتر یا حساب های متعدد بانکی به نام اقوام صاحبان صرافی دانست و ادامه داد: اکنون میان خریداران و فروشندگان ارز برای دریافت مبلغ مورد معامله نگرانی وجود دارد، اما بازار متشکل ارزی این دغدغه را برطرف و به نیابت از طرفین معامله، پول را به حساب آنها واریز می کند.

بازار متشکل ارزی مبتنی بر اسکناس است

وی با تاکید بر این که بازار متشکل ارزی مبتنی بر اسکناس است، گفت: بانک ها اسکناس ارز را از صرافی ها دریافت می کنند و در صورت اعلام نیاز آنها، اسکناس را نیز بر می گردانند.

به گفته شکسته بند، این موضوع تضمین شده و بانک ها موظف هستند همه نیاز صراف ها به اسکناس را به صورت لحظه ای تامین کنند.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی با اشاره به این که هر صراف موظف است یک حساب مبتنی بر دلار، یک حساب مبتنی بر یورو و یک حساب مبتنی بر ریال در بانک مورد نظرش افتتاح کند، ادامه داد: صراف به ما وکالت می دهد که از حساب های او به اندازه معامله ثبت شده در سامانه، برداشت و به حساب طرف دوم معامله واریز کنیم.

وی همچنین اعلام کرد: تا کنون حدود 70 صرافی حق عضویت خود در این بازار را پرداخت کرده اند، اما چشم انداز واقعی، حضور 600 صرافی در این بازار است.

وی افزود: در این سامانه، حراج ناپیوسته ارز از ساعت نه تا 10 صبح برگزار می شود و پس از آن نیز حراج پیوسته عملیاتی خواهد شد و در نهایت بازار در ساعت 14 و 30 دقیقه بسته می شود.

به گفته وی، مساله پول رسانی بانک ها در جریان فعالیت این بازار بسیار اهمیت دارد، به طوری که تاخیر در آن می تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد و یا اطمینان به آن را کم کند، بنابراین بانک ها باید تلاش کنند همواره نیاز ارزی مشتریان خود را تامین کنند.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی همچنین اعلام کرد: خودپردازهای ارزی، به زودی برای تامین اسکناس مشتریان راه اندازی می شوند.

شکسته بند در پاسخ به این سوال که آیا با راه اندازی بازار متشکل ارزی، سامانه نیما حذف خواهد شد یا خیر، گفت: این دو بازار در کوتاه مدت به صورت موازی حرکت می کنند، اما در نهایت طبیعی است که یکی شوند.

وی همچنین با اعلام این که بانک ملی ایران به عنوان نخستین بانک برای افتتاح حساب توسط صرافی ها مشخص شده است، گفت: تا پایان تیر ماه، سه بانک دیگر نیز معرفی خواهند شد و سپس در یک روند مشخص، سایر بانک ها به این مجموعه افزوده می شوند.

بانک ملی ایران با همه توان وارد می شود

معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران نیز در این نشست با بیان این که اراده بانک مرکزی برای شفاف سازی بازار ارز جدی است، گفت: بانک ملی ایران نیز در این راه با همه توان وارد می شود.

محسن امین زارع با اشاره به این که سال هاست نظام بانکی به دنبال سازوکاری برای قیمتگذاری ارز است، افزود: خوشبختانه با تدبیر بانک مرکزی، این سازوکار مشخص شده و به زودی عملیاتی می شود.

وی با تاکید بر این که بانک ملی ایران، بازوی توانمند بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز است، گفت: مجموع تراکنش صرافی ملی ایران، معادل تراکنش های کل صرافی های دیگر است.

معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران، امکانات این بانک در حوزه ارزی را بسیار قابل توجه و کم نظیر خواند و ادامه داد: پول رسانی بانک ملی ایران نیز بسیار ضابطه مند است، به طوری که در لحظه می تواند نیاز مشتریان را برطرف کند.

در ادامه این نشست، به سوالات مختلف حاضران در جلسه پاسخ داده شد.

 

افزایش قدرت خرید مسکن با تسهیلات مسکن بانک ملی ایران

بانک ملی ایران این فرصت را فراهم کرده است تا با برخورداری همزمان از سود سپرده و تسهیلات خرید و ساخت مسکن، کلید خانه آروزهایتان را در دست بگیرید.

طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران علاوه بر شکل گیری یک بازار رقابتی در بازار پرداخت تسهیلات مسکن، گزینه های متعددتری از روش های تامین مالی خرید یا ساخت مسکن را پیش روی متقاضیان بازار قرار می دهد و متقاضیان می توانند با سپرده گذاری هر182 میلیون ریال، به ازای هر یک ماه ماندگاری، یک برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن دریافت کنند.

هر برگ اوراق قابلیت تبدیل شدن به پنج میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود 17.5 درصد را دارد. در این طرح به مبلغ سپرده مشتریان 10 درصد سود سالانه نیز تعلق می گیرد.

سقف تسهیلات انفرادی در تهران به ازای هر نفر 600 میلیون ریال به همراه 100 میلیون ریال تسهیلات جعاله است و زوجین می توانند تا سقف یک میلیارد و 200میلیون ریال از این تسهیلات استفاده کنند.

سقف این تسهیلات در مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت برای زوجین 800 میلیون ریال و در سایر مناطق شهری 600 میلیون ریال است. همچنین سقف میزان تسهیلات جعاله در این مناطق همچنان 200 میلیون ریال است.

نماد اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی ایران نیز در بازار فرابورس ایران گشایش یافته است و متقاضیان می توانند اوراق مذکور را در این بازار معامله کنند.

 

وزیر اقتصاد: تحقق 97 درصدی درآمدهای مالیاتی در سال گذشته

وزیر اقتصاد: تحقق 97 درصدی درآمدهای مالیاتی در سال گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های گروهی با اعلام رقم 109 هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی در سال گذشته، از تحقق 97 درصدی درآمدهای مالیاتی در سال 97 خبر داد.

دکتر فرهاد دژپسند با اعلام این خبر اظهار داشت: به رغم همه پیش بینی های بدبینانه نسبت به کاهش درآمد های  مالیاتی در سال گذشته، رسیدن به این رقم یک دستاورد قابل توجهی در حوزه درآمدهای کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم، دشمن سعی کرد راههای ورود منابع به کشور را ببندد، تصریح کرد: وزارت اقتصاد در این شرایط، پیشنهادات و راهکارهای لازم برای برون رفت از آن را ارائه و به تصویب مراجع ذیربط رساند و نقش ویژه ای در مواجهه با تحریم ایفا کرد.

وزیر اقتصاد افزود: با انسداد ورود بخشی از درآمدهای نفتی، به درآمدهای درست و در حقیقت آرزوی دیرینه یعنی جایگزینی بودجه غیرنفتی و درآمدهای مالیاتی متوسل شدیم و در این راه موفق هم عمل کردیم.

دژپسند ادامه داد: در عرصه جایگزینی درآمدهای ارزی، در مقابل فشارهای خارجی برای کاهش صادرات غیر نفتی، از گمرگ خواستیم از هیچ اقدامی برای تسهیل صادرات غیر نفتی مضایقه نکند.

 

مدیرعامل بانک ملی ایران: «بانک آفیسر» جایگزین سرویس های بانکداری سنتی می شود

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه این بانک برای نخستین بار سیستم یکپارچه بانکی معروف به سیبا و خدمات بانکی آنلاین را در نظام بانکی کشور پیاده سازی کرد، گفت: سیبا جایگزین روش های سنتی بانکداری شد و بانک آفیسر نیز همین تحول و انقلاب را در سرویس های بانکداری ایجاد می کند.

دکتر محمدرضا حسین زاده در نشست هم اندیشی مدیران شعب مشمول طرح بانک آفیسر بانک که با حضور مسعـود خاتونی عضو هیات مدیره و معاون فنـاوری اطـلاعات و شبکه ارتباطات بانک، هـادی سـالارخیلی مـدیر امـور طـرح و برنـامه، حمید مومنی مدیر امور شعب مستقل، نادر اکبری وند رییس اداره کل بازاریابی و امور مشتریان و همچنین روسای شعب، روسای حوزه ها، کارشناسان روابط عمومی و بازاریابی ادارات امور شعب تهران و ناظران بانک آفیسر برگزار شد، با تاکید بر اینکه در استراتژی رقابت دو عامل دارا بودن وجه تمایز و پایین بودن قیمت تمام شده، موفقیت هر سازمان یا واحد تولیدی را رقم می زند، افزود: پیاده کردن سیبا در نظام بانکی و الگو گرفتن تمامی بانک ها از بانک ملی ایران موجب شد تا این بانک در عرصه بانکداری پیشتاز باشد و این روند در سال های گذشته نیز همچنان ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه بانک هایی که نتوانند خود را با تکنولوژی سازگار کنند حرفی برای گفتن نخواهند داشت، تصریح کرد: امروز مردم، بانک ملی ایران را یک بانک نوآور می دانند چرا که محصولات جدید هر چند ماه یکبار رونمایی می شود و این بانک محصولات متمایزی را به نظام بانکی کشور ارایه می کند.

مدیرعامل بانک ملی ایران بیان کرد: زمانی که قانون، استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی را برای ارایه خدمات مالی و بانکی از سوی بانک ها منع کرد، بانک ملی ایران اپلیکیشن بله را ارایه کرد و این محصول یک وجه تمایز در شبکه بانکی محسوب می شود و در حال حاضر نیز 22 بانک عضو این سامانه هستند.

 

تقدیر استاندار گیلان از بانک ملی ایران در بیست‌و یکمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز

بیست‌و یکمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز استان گیلان با تقدیر از فعالیت های بانک ملی ایران در زمینه مدرسه سازی همراه بود.

در این مراسم رئیس اداره امور شعب  استان گیلان، تقدیرنامه و لوح خیّر مدرسه‌ساز را از دست استاندار دریافت کرد.

بانک ملی ایران در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود طی سال گذشته با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال در ساخت دو باب مدرسه در روستاهای جفرود بالا از توابع بخش خمام و لاتک رحیم‌آباد رودسر استان گیلان مشارکت داشته است.

به زودی نیز مراسم کلنگ زنی و عملیات اجرایی ساخت دو باب مدرسه ابتدایی در شهرهای اسالم و پونل رضوانشهر با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

 

بانکداری سازمانی بانک ملی ایران با بام سازمانی

بام سازمانی بانک ملی ایران این فرصت را فراهم کرده است تا خدمات بانکداری اینترنتی به صورت ویژه تر در اختیار سازمان های بزرگ و هلدینگ ها قرار گیرد.

ارایه خدمات و سرویس های خاص نرم افزاری به مشتریان و سازمان های بزرگ از اهمیت بالایی برای این بانک برخوردار بوده و از این رو بانکداری سازمانی این بانک تحت عنوان بام سازمانی به عنوان پل ارتباطی میان سازمان های مختلف و بانک ایجاد شده است.

بام سازمانی امکان تعریف ساختار سازمانی و زیر سازمان، تقسیم وجوه و واریز حقوق، تعریف گروه حساب، تعریف حساب های سازمان، تعیین سقف انتقال پول برای شرکت، گزارش صورتحساب، گزارش ریز تراکنش، صورتحساب تلفیقی، گزارش های تحلیلی و مقایسه ای و مدیریت کاربران و سطوح دسترسی را فراهم کرده است.

همچنین امکان تعریف قوانین دسترسی برای تراکنش های سازمان به صورت درختی، تعریف مشتریان سازمان و تهیه گزارش های خاص بر اساس مشتری، ثبت و مدیریت دستور پرداخت آنی، تسهیم وجوه، مدیریت درخواست های بانکی، تعریف فرآیندهای تایید، گزارش گیری از تراکنش ها بر اساس وضعیت پرداخت، ارایه سرویس های بانکداری به صورت وب سرویس بر اساس سطوح دسترسی هر کاربر، تعریف کاربران با نقش های سازمانی متفاوت و امکان ارتباط با سامانه های داخلی سازمان ها از دیگر قابلیت های بام سازمانی است.

لینک بام سازمانی بر روی سایت اصلی بانک به آدرس www.bmi.ir نیز قرار گرفته است.

 

وزیر اقتصاد: آغاز عملیات اجرایی یک پروژه بزرگ مولد سازی دارایی های دولت در آینده نزدیک

وزیر اقتصاد: آغاز عملیات اجرایی یک پروژه بزرگ مولد سازی دارایی های دولت در آینده نزدیک وزیر امور اقتصادی و دارایی از آغاز عملیات اجرایی یک پروژه بزرگ مولد سازی دارایی های دولت و هدایت نقدینگی در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در نشستی با اصحاب رسانه، با اعلام این خبر، از راه اندازی مجموعه ای تحت عنوان "امید شهر" با استفاده از بخشی از اموال منجمد بانک سپه و با همکاری بانک شهر در آینده نزدیک خبر داد که می تواند ضمن خروج بخشی از اموال دولت از رکود، با عرضه چهار هزار واحد مسکونی، به کاهش قیمت مسکن نیز کمک کند.

 این گزارش حاکی است، وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای تسهیل صادرات از سوی گمرک جمهوری اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه با وجود همه فشارها و تنگناها، در آمد کشور از محل صادرات غیر نفتی در سال ۱۳۹۷ تقریبا بطور کامل تحقق پیدا کرد و همین روند در سه ماهه اول امسال نیز به لحاظ وزنی و ارزشی ادامه دارد.

 دژپسند با اعلام اینکه با توجه به آمار و ارقام، روند تحقق درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی کشور نیز در سه ماهه امسال، مطلوب بوده است، تاکید کرد: نتیجه مثبت مجموع سیاست های دولت را می توان در این آمار  و ارقام، مشاهده کرد.

 وزیر اقتصاد با یادآوری فشارها و مضایق تحمیلی دشمنان نظام برای جلوگیری از سرمایه گذاری در کشور، اظهار داشت: روزی که من به وزارت اقتصاد امدم، رقم سرمایه گذاری خارجی مصوب، معادل ۱.۷ میلیارد دلار بود که با تمهیدات و تلاش های صورت گرفته، در چهار ماهه آخر سال گذشته، این رقم به چهار میلیارد دلار افزایش یافت.

 وی افزود: این نشانه ای است که ما در مقابل همه تلاش های دشمن برای انسداد مسیرهای تامین مالی کشور عملکرد مناسبی داشته ایم.

 وزیر اقتصاد در ادامه با تاکید بر اهمیت بهبود فضای کسب و کار در تقابل با سیاست های خصمانه دشمن، اظهار داشت: درست است که رتبه ما در شاخص بهبود فضای کسب و کار چهار رتبه کاهش پیدا کرده است اما این نزول رتبه بخاطر کاهش امتیاز ما نیست، کما اینکه در برخی شاخص ها از جمله تجارت برون مرزی ۴۹ رتبه صعود داشته ایم.

 

طراحی راهکارهای دوازده گانه درآمدی و سرمایه گذاری از سوی وزارت اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از طراحی و ارایه راهکارهای دوازده گانه این وزارتخانه برای استفاده تهاتری از نفت خبر داد.

دکتر فرهاد دژپسند در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اعلام این خبر گفت: این راهکارها در استفاده تهاتری از نفت در قوام بخشیدن به درآمدهای کشور، سرمایه گذاری های خارجی و نیز فعالیت های پیمانکاری داخلی است.

وی همچنین توجه به مسایل اجتماعی برای کاهش فشار اقتصادی به جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از پیشنهادات که برای رئیس جمهور هم ارسال شد، طرح ایجاد صندوقی در راستای رهن و اجاره برای کمک به مستاجرین است.

دژپسند از برنامه های کمک به اقشار آسیب پذیر، مدیریت تورم و نظارت بر روند رشد قیمتها با استفاده از تجربه اقتصادی سایر کشورها بعنوان تلاشهای دولت برای تقویت قوه خرید حقوق بگیران ثابت نام برد.

وزیر اقتصاد با اشاره به نقش مهم اصحاب رسانه در حوزه اقتصادی تاکید کرد: امیدواریم متغیرهای کلان اقتصادی در سال 98 روند قابل قبولی داشته باشد.

 

وزیر اقتصاد در اولین نشست خبری تاکید کرد: پیاده سازی بانکداری دیجیتال، گامی مهم در راستای تحقق اقتصاد هوشمند

وزیر اقتصاد در اولین نشست خبری تاکید کرد: پیاده سازی بانکداری دیجیتال، گامی مهم در راستای تحقق اقتصاد هوشمند وزیر امور اقتصادی و دارایی حرکت به سمت بانکداری دیجیتال و ارائه خدمات با کیفیت، ارزان، سریع و متنوع به مردم را گامی مهم در راستای تحقق اقتصاد هوشمند خواند.

دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در نشست خبری خود با رسانه ها، با بیان این مطلب اظهار داشت: وزارت اقتصاد با تدوین و ارسال مستندات بانکداری دیجیتال از بانک ها خواسته است تا نقشه راه این نوع بانکداری را تنظیم و در مجامع عمومی خود ارائه نمایند.

 وی هدف نهایی بانکداری دیجیتال را، اصلاح استراتژی ها و مدل  کسب و کار، اصلاح و بهبود فرآیند ها و بکار گیری تکنولوژی‌های نوین و "فین تک" ها برای ارایه خدمات با کیفیت، ارزان، سریع و متنوع به مردم خواند.

 

انتشار دویست و شصت و دومین شماره مجله بانک ملی ایران

انتشار دویست و شصت و دومین شماره مجله بانک ملی ایران دویست و شصت و دومین شماره مجله بانک ملی ایران منتشر شد.

پرونده این شماره از مجله بانک به موضوع ضمانتنامه اختصاص دارد و تیتر «ثانیه ها برای رفتن عجله دارند» برای آن انتخاب شده است.

لزوم افزایش صدور ضمانتنامه در واحدهای بانک، رشد 34 درصدی مبلغ صدور ضمانتنامه ریالی در سال گذشته، به ضمانت بانک ملی ایران معامله کنید، راه هموار کسب سود از ضمانتنامه ها و ضمانتنامه تضمینی برای مبادلات و معاملات تجاری، عنوان مطالبی است که در این پرونده دیده می شود.

همچنین گزارشی از فعالیت های اداره کل ضمانتنامه های ارزی این بانک با عنوان «داستان یک خانواده» را در این شماره مجله بانک ملی ایران می توان خواند.

گزارش و گفت و گوهایی از روسا و کارکنان شعب مرکزی، حافظ، درب گنبد امامزاده محمد کوهدشت، مرکزی شاهرود و جاجرم نیز در این شماره منتشر شده است.

ابوالفضل پورعرب، بازیگر سینما و علی سلیمانی، همکار فعال در شعبه مهاجران اراک نیز به عنوان یک کوهنورد با مجله بانک گفت و گو کرده اند.

 

بازدید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از گروه تولیدی کاله

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در راس هیاتی از مسئولان بانک، ازگروه تولیدی سولیکو کاله به عنوان یکی از تولید کنندگان فرآورده های لبنی فعال داخلی با هدف تسهیل و رفع موانع تولید و ارائه خدمات بهینه بازدید کرد.

محمود شایان در بازدید از گروه تولیدی سولیکوکاله، تولیدکننده فرآورده‌های لبنی و پروتئینی واقع در تهران که با حضور فریدون رشیدی رئیس اداره کل اعتبارات و عباس پیروزی رئیس اداره کل بررسی و طرح ها انجام شد، از نزدیک با فعالیت های تولیدی این مجموعه آشنا شد و در جریان روند طرح توسعه پالایشگاه شیرآن که ظرفیت تولید روزانه شش هزار تن شیر و فرآورده های لبنی را داراست، قرار گرفت.

 در جریان این بازدید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر لزوم تلاش حداکثری برای تحقق شعار سال، بر حمایت از واحدهای تولیدی و پروژه های ملی در سال جاری در جهت رونق تولید براساس اولویت های بانک تاکید کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال رونق تولید، اراده بانک ملی ایران بر این است که با حمایت و ارائه خدمات مناسب به تولیدکنندگان فعال داخلی و صادر کنندگان از خروج ارز جلوگیری کند.

گروه تولیدی سولیکو کاله یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان محصولات لبنی و بستنی در دنیاست که از سال 1370 فعالیت خود را در آمل آغازکرده است.

 

معاون رییس جمهور: بانک ها را تحت فشار نگذارید

رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: در سیل اخیر بالغ بر 38 هزار میلیارد تومان به ابنیه، زیرساخت‌ها و اموال مردم خسارت وارد شد.

محمدباقر نوبخت در مراسم امضای تفاهمنامه تامین سه هزار میلیارد تومان منابع مالی برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل با استفاده از منابع داخلی، با بیان اینکه بر اساس گزارش قرارگاه بازسازی در سیل اخیر بالغ بر 38 هزار میلیارد تومان به ابنیه، زیرساخت‌ها و اموال مردم خسارت وارد شد، گفت: قرار بر این است که 23 هزار میلیارد تومان از ردیف‌های مختلف دولتی بودجه تامین شود و این رقم عمدتا از اعتبارات دولتی پرداخت می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در شرایط سختی قرار داریم و شدیدترین و ناجوانمردانه‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها در مورد ایران اعمال می‌شود تامین 38 هزار میلیارد تومان کار سختی است و قرار بر این است که 15 هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی تامین شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه معتقدم در خصوص نظام بانکی بی‌انصافی شده است، گفت: نظام بانکی همواره پاک بوده و نهایت امانتد‌اری در سپرده‌های مردمی را داشته و اگر هم مشکلی ایجاد شد ناشی از فعالیت موسسات غیرمجاز بوده است.

نوبخت تاکید کرد:‌ موضوع موسسات غیرمجاز 36 هزار میلیارد تومان به دولت خسارت وارد کرد که بخشی از این خسارت از سوی نظام بانکی تامین شد.

وی با بیان اینکه تحمل 15 هزار میلیارد تومان از جبران خسارت‌های سیل توسط نظام بانکی اقدام شایسته‌ای است گفت: امسال سال رونق تولید است و از تبصره 18 بودجه سال 98 برای اجرای هشت برنامه جهت رونق تولید استفاده می‌کنیم که برنامه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف در آن دیده شده است.

نوبخت با بیان اینکه قرار بر این است با اجرای این هشت برنامه حدود 980 هزار فرصت شغلی ایجاد شود گفت:‌ در حال حاضر وظایف و تعهدات همه وزارتخانه‌ها در اجرای این هشت برنامه مشخص است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: 45 هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز برای اجرای این هشت برنامه است که از منابع بانکی برای تحقق آن استفاده می‌کنیم.

نوبخت ادامه داد: در حالی که نظام بانکی همواره در مواقع بحران و مشکلات در کنار دولت بوده اعتراضاتی به عملکرد آنها می‌شود مبنی بر اینکه چرا تاخیر در پرداخت‌ها دارند.

وی گفت: پول نظام بانکی به غیر از بخشی از سرمایه اولیه آن عمدتا سپرده مردم است که بانک‌ها در قبال امانتداری سودی را هم به مردم می‌پردازند و اگر یک روز تاخیر در پرداخت این سودها باشد شاهد اعتراضات مردمی خواهیم بود.

نوبخت گفت: تاکنون هیچ مشکلی در نظام بانکی برای مردم و دولت ایجاد نشده است گفت: بانک‌ها صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند اما امانتد‌اری در سپرده‌های مردمی را به نحو احسن انجام می‌دهند و اگر هم مشکلی به وجود آمده بابت فعالیت موسسات مالی غیرمجاز بوده است.

 

عزم جدی وزارت اقتصاد در واگذاری اموال مازاد بانکها

وزیر امور اقتصادی و دارایی از عزم جدی این وزارتخانه در واگذاری اموال و املاک مازاد شرکتها و بنگاههای اقتصادی غیرمرتبط با فعالیت های بانکی در بانکها خبر داد.

دکتر فرهاد دژپسند در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به ابلاغ مصوبه مجمع عمومی بانکها در خصوص تنوع روشهای واگذاری و تسهیل فروش املاک و اموال مازاد و شرکتها و بنگاهها، برنامه فروش و واگذاری از بانکها اخذ شد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: تا پایان سال 1398، باید 450 هزار میلیارد ریال از اموال و املاک مازاد بانکها واگذار شود.

دژپسند خاطرنشان کرد: روشهای جدید شامل فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک و نیز واگداری مدیریت و استفاده از صندوق قابل معامله (ETF) در بورس است.

 

وزیر اقتصاد: رشد 40 درصدی صادرات غیر نفتی در سه ماهه اول سالجاری

وزیر اقتصاد در اولین نشست خبری خود با رسانه های گروهی از رشد 40 درصدی صادارت غیرنفتی از نظر وزنی خبر داد.

دکتر فرهاد دژپسند در این نشست خبری که در محل این وزارتخانه برگزار شد، با اعلام آماری از رشد درآمدهای کشور طی سه ماهه اول سالجاری، میزان درآمدهای مالیاتی محقق شده در مدت زمان مذکور را 24 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی همچنین در خصوص ضرورت تغییرات زیرساختی در گمرک اظهار داشت: گمرک نواندیش و تحول خواه، استفاده از تجربیات مدیریتی میدانی گمرک در مقیاس گسترده و بکارگیری فناوری های نو در جهت مقابله با فساد از جمله این تغییرات است.

دژپسند همچنین حرکت به سمت گمرک مدرن و هوشمند، اجرای گمرک همراه و طرح استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه ایکس ری را از دیگر برنامه های وزارت اقتصاد در حوزه گمرک برشمرد.

  وی در خصوص  قاچاق کالا نیز گفت: قاچاق مقوله ای است که باید به صورت گوناگون با آن مقابله کنیم و در شرایط فعلی ، گمرکات نیز به طور جدی با این موضوع برخورد می‌کنند.

 وزیر اقتصاد افزود: لازم است است گمرک و اموال تملیکی یک برنامه جدی جهت هماهنگی های بیشتر داشته باشند.

وی اظهار داشت ، علاوه بر اعزام  بازرس جهت بررسی فرآیندها به گمرکات کشور از سوی وزارت اقتصاد  ،  من نیز شخصا به گمرکات مراجعه و از نزدیک در جریان روند کارها قرار می گیرم.

 دژپسند در خصوص بحث ترخیص خودرو، اظهار داشت: بخشی از خودروها از حیطه قوه مجریه خارج شده و ناچاریم ترخیص را متوقف کنیم تا از مراجع قضایی دستور بگیریم.

 وزیر اقتصاد درباره مبحث رسوب کالا در گمرک گفت: تا پیش از اظهار به گمرک، آنچه که در بنادر و پایانه‌ها وجود دارد، موجودی نام دارد.

 وی افزود: در مورد رسوب کالاهای اساسی مهم این است که سلامت همه ما در گرو بررسی دقیق کالاها از نظر استانداردهای لازم است.

 

مدیرعامل اعلام کرد: تمرکز فعالیت های بانک ملی ایران بر «رونق تولید»

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که فعالیت های این بانک بر «رونق تولید» متمرکز است، گفت: نظام بانکی راغب نیست واحدهای تولیدی را به دلیل بدهی در اختیار بگیرد.

دکتر محمدرضا حسین زاده در جلسه «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید» ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز با بیان این که واحدهای تملیک شده توسط بانک ها، آنهایی هستند که از چرخه تولید خارج شده اند؛ افزود: بانک ملی ایران با تشکیل کارگروهی برای تعیین تکلیف املاک تملیکی در همه استانها، با صاحبان این املاک وارد مذاکره شده و با در نظر گرفتن امتیازاتی، شرایط بازگرداندن املاک به صاحبانشان را مهیا کرده است.

وی همچنین با تاکید بر این که عزم بانک ملی ایران، تحقق شعار سال و حمایت بی دریغ از تولید ملی است، ادامه داد: رونق تولید به معنای رونق اشتغال و افزایش رشد اقتصادی است که بدون شک در همه فعالیت های بانک، این موضوع مدنظر خواهد بود.

مدیرعامل بانک ملی ایران به کمک قابل توجه نظام بانکی برای برطرف کردن آسیب های ناشی از وقوع سیل نیز اشاره کرد و گفت: هم وطنان بسیاری در حادثه سیل امسال خسارت دیدند، اما نظام بانکی تلاش کرد از حداکثر توان خود برای جبران این خسارت استفاده کند، به طوری که نه تنها به مردم عزیز تسهیلاتی را پرداخت کرد، بلکه در بازسازی زیرساخت ها مانند مراکز آموزشی، راه ها، مراکز بهداشت و ... نیز به صورت فعال مشارکت داشته و دارد.

دکتر حسین زاده در ادامه انسجام و هماهنگی بین استاندار و مدیران دستگاه های مختلف اجرایی به ویژه بانک های استان البرز را یکی از مهمترین عوامل موفقیت این استان دانست و خاطرنشان کرد: وجود بخش خصوصی توانمند و پتانسیل بالای این استان در بخش صنعت و تولید، باعث شده نقش البرز در اقتصاد کشور پررنگ باشد.

وی افزود: اطلاعات موجود نشان می دهد استان البرز با وجود مساحت کم، سهم به سزایی در اقتصاد، تولید و اشتغال کشور دارد.

حسین زاده لزوم همکاری و هماهنگی بین شبکه بانکی و صندوق توسعه ملی را از عوامل جدی کمک به رونق تولید خواند و افزود: بانک ملی ایران در حوزه کمک به تولیدکنندگان به ویژه در بخش ارائه تسهیلات، بسیار شفاف و دقیق عمل کرده و اطلاعات موجود، حاکی از کمک بی شائبه به این بخش است.

موسی اسلامیان رئیس اداره امور شعب استان البرز بانک ملی ایران نیز در این نشست گزارشی از میزان اعطای تسهیلات این بانک در راستای رونق تولید، حمایت از اشتغال و روند رو به رشد اعطای تسهیلات ازدواج ارائه کرد.

دکتر محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از خدمات نظام بانکی در این منطقه، گفت: استان البرز پتانسیل این را دارد که تمامی منابع جذب شده را در استان به صورت بهینه تخصیص دهد.

محمد جواد کولیوند نماینده کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا نیز از عملکرد نظام بانکی به ویژه بانک ملی ایران در استان البرز تقدیر کرد.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی هم در این جلسه از ارتباط مطلوب این صندوق با نظام بانکی سخن گفت و افزود: اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران در راستای رونق تولید و نیز حمایت از واحدهای تولیدی دانش بنیان، مورد تاکید مسئولان و روند جاری صندوق توسعه ملی است.

مرتضی شهید زاده با تقدیر از بانک ملی ایران به دلیل تعاملات بسیار بالا با صندوق توسعه ملی، همیاری نظام بانکی در اجرای منویات مقام معظم رهبری به منظور حمایت از بخش خصوصی و تامین منابع مالی مورد نیاز تولیدکنندگان فعالان اقتصادی را ستود.

در این جلسه همچنین از عملکرد بانک ملی ایران استان البرز در بخش رونق تولید با اهدای لوح تقدیر توسط استاندار تقدیر شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه سفر خود به استان البرز در نشستی صمیمی با کارکنان بانک ضمن تقدیر از عملکرد آنها، تاکید کرد که علاوه بر تکریم مشتریان و ارایه خدمات مطلوب بانکی در کمترین زمان، کارمزد محوری و سوددهی شعب باید مورد توجه باشد.

 

پایگاه سنجش فشار خون بیمارستان بانک ملی ایران میزبان عموم مردم

با پیوستن بیمارستان بانک ملی ایران به کمپین بسیج ملی فشار خون بالا، پایگاه کنترل فشار خون این بیمارستان میزبان هموطنان گرامی است.

با توجه به شروع به کار کمپین بسیج ملی فشار خون بالا و اهمیت ارتقای سلامت عمومی جامعه، بیمارستان بانک ملی ایران نیز از ابتدا پای کار آمد و بدین ترتیب سنجش فشار خون هموطنان گرامی در این بیمارستان آغاز شد.

از سویی به منظور تسهیل دسترسی به خدمات سنجش فشار خون، ایستگاه کنترل فشار خون بیمارستان این بانک با برپایی غرفه به جنب محل شعبه مرکزی بانک واقع در خیابان فردوسی انتقال یافت.

هموطنان گرامی بالای 30 سال و افراد مبتلا به نارسایی های کلیوی و مادران باردار می توانند تا 15 تیرماه به منظور کنترل رایگان فشار خون خود با در دست داشتن کارت ملی به این پایگاه و تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه های بهداشت مراجعه کنند.

 

شایان عضو هیات مدیره: صدورضمانت نامه راهکار جذب منابع ارزان قیمت

محمود شایان عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران از اداره امور شعب استان قم بازدید کرده و در همایش مسئولان و کارشناسان بانک ملی استان قم  حضور یافت.

 عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران طی سخنانی ضمن تشریح وضعیت جاری بانک به بیان راهکارهای افزایش سودآوری پرداخت .

وی در این سخنان بر لزوم توسعه بانکداری الکترونیک، جذب منابع ارزان قیمت، پرداخت تسهیلات کوتاه مدت و بازگشایی حواله های ارزی ، رعایت بهداشت اعتباری در پرداخت تسهیلات ، تاکیدکرد.

شایان در ادامه  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ، پرداخت تسهیلات به تولید کننده های کوچک و بزرگ  را مورد تاکید ویژه قرار داد.

محمود شایان یکی از راه کارهای جذب منابع ارزان قیمت را  صدور ضمانت نامه دانسته و تاکید کرد: با دریافت پیش دریافت ضمانت نامه می توانیم منابع ارزان قیمت خود را افزایش بدهیم .

عضو هیئت مدیره در ادامه همایش با تاکید برایجاد بازارمتشکل ارزی افزود: فرصت بسیار مناسبی  برای جذب صرافی هایی که منابع قابل قبولی دارند بوجود آمده است که می بایست سریعا با ارتباط موثر ، حضور بموقع و مکاتبه با این صرافان از این فرصت بسیار مناسب استفاده بهینه بعمل آوریم.

در ابتدای همایش غلامرضا صادق زاده خویی رئیس اداره امور شعب استان قم با ارائه آمار و ارقام ، گزارش مبسوطی از عملکرد سال 97 و سه ماه اول سال جاری  اداره امور قم ارائه کرد.

در انتهای این همایش جلسه پرسش و پاسخ بامشارکت فعال همکاران  برگزار گردید .

 

دیدار مدیرعامل بانک ملی ایران با مسئولان اداره امور شعب استان البرز

مدیرعامل بانک ملی ایران ابراز داشت: استان البرز به جهت دارا بودن قابلیت های بسیار بالا در شاخص های مختلف تولیدی ، علمی و صنعتی از استان های تاثیرگذار به  شمار می رود .

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران ، دکتر  محمد رضا حسین زاده  در جمع مسئولان اداره امور شعب استان البرز ضمن تقدیر از عملکرد کارکنان این اداره امور شعب،  به کانون جوانه ها به عنوان یک برنامه بلند مدت برای جذب مدیران فردا اشاره کرد:  بانک ملی ایران ،برنامه هایی برای به روز رسانی سایت کانون جوانه ها و راه اندازی اپلیکیشن موبایلی این طرح دارد تا با استفاده از سرگرمی به آموزش مفاهیم بانکی و اقتصادی برای کودکان و نوجوانان بپردازد.

   وی ضمن اشاره به سیاست آینده پژوهی در بانک ملی ایران و پوست اندازی این بانک از بانکداری سنتی به بانکداری نوین و دیجیتال  گفت:کارکنان باید سامانه های نوین مثل بله ، بام ، اپلیکیشن ٦٠ و بانک آفیسر را به صورت صحیح به مشتریان  به ویژه مشتریان سازمانی معرفی و قابلیت های بانکی آن را ارائه کنند .

  مدیرعامل بانک ملی ایران از بانک آفیسر به عنوان یک محصول نوین  بانکداری یاد کرد و اظهار داشت:  شعبی که این محصول را به مشتریان خود ارائه نموده و در این زمینه فعال باشند ،علاوه بر کسب رضایتمندی مشتریان  به جهت  ارائه خدمات غیرحضوری در کمترین زمان ، افزایش منابع را نیز شاهد خواهند بود.   

 وی در ادامه به حضور بانک های مختلف در بله و تراکنش های انجام شده بر روی این اپلیکیشن اشاره کرد و گفت:  خدمات  اپلیکشن بله روند رو به رشد داشته و مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفته است.

حسین زاده از  تشکیل تیمی برای پرداختن به ارز دیجیتال و رمز ارز در بانک ملی ایران خبر داد.

اسلامیان رییس اداره امور شعب استان البرز نیز  ضمن معرفی مختصر  استان  البرز ، به قابلیت ها و پتانسیل های موجود در این استان و وجود همکاران متخصص و متعهد اشاره کرد.

وی در ادامه به تشریح  عملکرد اداره امور شعب در شاخص های مختلف در پایان سال 97 و پایان سه ماهه اول سال 98 پرداخت.

 

در حاشیه جلسه هیات دولت تشریح شد

جزئیات جدید طرح پرداخت وام به مستاجران از سوی وزیر اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی جزئیات جدیدی از طرح پیشنهادی این وزارتخانه برای پرداخت وام به مستاجران را تشریح کرد.

به گزارش  شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، طی سخنانی، در خصوص طرح صندوق حمایت از مستاجران گفت: متاسفانه مستاجران فشار مضاعفی را در این شرایط تحمل می‌کنند و ما تلاش می‌کنیم رابطه بین رهن و اجاره را به نفع مستاجران سازماندهی کنیم و به همین خاطر، طرح ایجاد صندوقی را به این منظور آماده و به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح، قرار است وامی از این صندوق به مستاجران داده شود، که البته مبلغ آن به موجر پرداخت می‌شود.

دژپسند اعلام کرد: این وام با نرخی بسیار متمایز با نرخی که الان معادل سازی می‌شود، تسویه خواهد شد تا مستاجر فشار بیشتری تحمل نکند و به همین سبب، این صندوق تورمی هم ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: البته هنوز این موضوع تصویب نشده و در دست بررسی دستگاه‌های مختلف است.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل ستاد مقابله با تحریم در این وزارتخانه تاکید کرد: ما پیگیر تمام راه‌هایی که باید برای مواجهه با تحریم و جلوگیری از آثار منفی آن انجام شود، هستیم و کار‌هایی را که باید انجام دهیم را هم طراحی کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: به نظر من عملکرد ما در حوزه مالیات و صادرات غیر نفتی در سه ماهه اخیر نشان دهنده آن است که اهتمامی جدی وجود دارد و می‌توان امیدوار بود که این مرحله را به خوبی پشت سرگذاریم.

  وزیر اقتصاد در خصوص آخرین وضعیت اینستکس تصریح کرد: خوشبختانه مدل آن و نخستین اقدامات عملیاتی آن هم انجام شده است و منتظر هستیم ملزومات این سازوکار مالی فراهم شود.

دژپسند در خصوص نظارت بر کار صرافی‌ها برای کنترل بهتر بازار ارز، افزود: نظارت بر کار صرافی‌ها بر عهده بانک مرکزی است و ما تلاش میکنیم در کار یکدیگر دخالتی نکنیم.

وزیر اقتصاد در خصوص تعیین تکلیف جرایم وام‌های زیر صد میلیون و چرایی عدم ابلاغ آن از سمت دولت اظهار داشت: تا جایی که میدانم این موضوع هنوز مرحله نهایی جهت تصویب را طی نکرده است؛ بنابراین ابلاغی هم صورت نگرفته است.


دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: