از پیوستن رئیس قوه قضاییه به «بله» تا اطلاعیه بانک ملی ایران درخصوص مصاحبه آزمون استخدام در اخبار این هفته

در هفته ای که گذشت، اتفاقات مهمی در بانک ملی ایران رقم خورد؛ رئیس قوه قضاییه به «بله» پیوست و آخرین جزییات درباره معرفی شدگان مرحله مصاحبه آزمون استخدام پیمانی نیز اعلام شد. همچنین در این هفته از عملکرد این بانک در توسعه و آبادانی استان های اصفهان و همچنین آذربایجان شرقی تقدیر شد.

  • ۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۱۲:۱۰:۰۰
  • 4642

اطلاعیه بانک ملی ایران در خصوص معرفی شدگان مرحله مصاحبه آزمون استخدام پیمانی

بانک ملی ایران در خصوص معرفی شدگان مرحله مصاحبه آزمون استخدام پیمانی این بانک اطلاعیه ای صادر کرد.

  به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در این اطلاعیه  که در خصوص جزییات مصاحبه رفتاری- شغلی و آزمون روانشناختی و همچنین ارزیابی آمادگی جسمانی (صرفاً معرفی ­شدگان شغل همیار حفاظت نگهبان) بوده، تاریخ و ساعت  مصاحبه تعیین­ شده است.

با توجه به  عدم امکان برگزاری مجدد جلسه مصاحبه ،معرفی شدگان آزمون استخدام پیمانی این بانک موظفند در روز و ساعت تعیین­ شده در محل برگزاری مصاحبه حضور به موقع داشته باشند.

متقاضیان شغل همیار حفاظت (نگهبان) علاوه بر مصاحبه استخدامی، مورد ارزیابی آمادگی جسمانی نیز قرار خواهند گرفت و  همراه داشتن لباس و کفش ورزشی از سوی معرفی­شدگان این شغل برای انجام ارزیابی آمادگی جسمانی الزامی است.

گفتنی است عدم مراجعه در زمان مقرر به­ منزله انصراف از ادامه فرآیند استخدام تلقی می­ گردد و زمان مصاحبه قابل تمدید نبوده و امکان برگزاری مجدد آن خارج از زمان تعیین­ شده به­ هیچ عنوان مقدور نیست.

جدول زمان بندی و اطلاعات تکمیلی در خصوص مصاحبه استخدامی مذکور،از طریق سایت این بانک قابل مشاهده است.

اطلاعات تکمیلی

جدول زمان بندی

 

نیت خیرخواهانه تان را با بانک ملی ایران عملی کنید!

بانک ملی ایران شرایطی را برای مشتریان خیراندیش و نیکوکار خود فراهم کرده تا به سادگی و با بهره مندی از امکانات سامانه بام، اپلیکیشن بله و همچنین اوراق تسهیلات مسکن بتوانند در امور خیر مشارکت داشته باشند.

این بانک در راستای همراهی و توسعه فرهنگ خیر جمعی، ساز و کاری را برای همراهی با خیران و حمایت از نیازمندان در نظر گرفته است تا به عنوان رابط، امور خیر را تسهیل بخشد.

یکی از این ساز و کارها اپلیکیشن «بله» است تا کاربران بتوانند در کمترین زمان و کاملا با انتخاب خود، نیت خیرخواهانه شان را عملیاتی کنند.

در این اپلیکیشن، یک بازو (ربات) طراحی شده که در آن کاربر می تواند به سادگی و فقط با چند کلیک، مقصد کار خیر خود را مشخص و وجه آن را به صورت آنلاین واریز کند.

کاربر ابتدا مقصد مورد نظر برای واریز وجه شامل پرداخت صدقه، اکرام ایتام در طرح محسنین، جشن رمضان، جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری، نذر، قربانی، اطعام و افطاری به نیازمندان، کمک به معیشت نیازمندان، کمک به جهیزیه و ازدواج نیازمندان، کمک به درمان نیازمندان، کمک به ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان، کمک به اشتغال نیازمندان یا کمک به تحصیل نیازمندان را انتخاب می کند.

بازو سپس از کاربر می خواهد استان مورد نظر خود را تعیین کند. در این بخش کاربر می تواند یک استان به منظور صرف مبلغ واریزی را مشخص کرده و یا این موضوع را به سامانه واگذار کند. در ادامه این امکان وجود دارد که ترتیب زمانی واریز وجه به صورت فقط یک بار، روزانه، هفتگی یا ماهانه انتخاب شود.

مرحله نهایی نیز تعیین مبلغ است. پس از اتمام این مراحل، یک پیام پرداخت وجه برای کاربر ارسال می شود که با کلیک بر روی آن، امکان برداشت وجه از حساب تعریف شده در پیام رسان «بله» وجود خواهد داشت.

روش دیگری که بانک ملی ایران برای خیرین فراهم کرده، سامانه «بام» است که با آن خیرین می توانند محل هزینه کرد مبالغ پرداختی را خودشان تعیین کنند.

در روش های سنتی پرداخت صدقات یا مبالغی که به منظور مصرف در امور خیریه در نظر گرفته شده است، خیرین مبلغ مورد نظر را به صندوق یا مراکز مشخص ارائه کرده و محل مصرف آن را به نهاد مربوطه واگذار می کنند. با این حال سامانه «بام» که خدمات متنوع مالی از جمله «نیکوکاری» در آن قابل انجام است، امکان تازه ای برای مشتریان بانک ملی ایران فراهم کرده است.

در این روش، کاربر «بام» با استفاده از منوی «نیکوکاری» می تواند از میان 18 سازمان، یکی را برای واریز وجه در نظر بگیرد. از سوی دیگر، برخی سازمان ها مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) این امکان را فراهم کرده اند که خیرین حتی محل دقیق مصرف مبلغ به همراه استان مورد نظرشان را نیز انتخاب کنند.

این روش منحصر به فرد در سامانه «بام» قابل دسترسی بوده و مورد استقبال مشتریان نیز قرار گرفته است.

روش دیگر برای خیران، استفاده از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن با توجه به نیاز جوانان به خرید خانه است.

بانک ملی ایران این امکان را فراهم کرده که مشتریان با مشارکت در طرح ویژه مسکن، از تسهیلات خرید یا ساخت خانه استفاده کنند. این طرح بستر مناسبی برای بهره مندی خیرین از خدمات بانک است.

در این روش، خیرین می توانند با مشارکت در طرح ویژه مسکن، افتتاح سپرده کرده و از سود 10 درصدی آن استفاده کنند، اما پس از مدتی، اوراق حق تقدمی را که به حساب آنها تعلق گرفته به منظور حمایت از نیازمندان استفاده کنند.

این اوراق می تواند توسط خیرین در اختیار افراد نیازمند به تسهیلات مسکن قرار بگیرد و یا بانک ملی ایران آن را در اختیار نهادهای مرتبط قرار دهد. خیرین با این روش علاوه بر دریافت سود مادی، اجر معنوی بزرگی دریافت خواهند کرد ، چرا که هر کدام از اوراق حق تقدم اهدایی می تواند در خرید خانه یک نیازمند مصرف شود.

 

رئیس قوه قضاییه به «بله» پیوست

صفحه متعلق به رئیس قوه قضاییه در رسانه‌ اجتماعی «بله» معرفی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی با انتشار فراخوانی در خصوص مشارکت‌جویی از مردم و نخبگان در روند تحولات دستگاه قضایی، اعلام کرد: صفحات متعلق به اینجانب در رسانه‌های اجتماعی، یکی از مسیرهای دریافت نظرات مردم و نخبگان خواهد بود.

بر این اساس، نشانی raisi_org@ در اپلیکیشن ‏«بله» متعلق به رئیس قوه قضاییه است.

همچنین ارسال پیغام به رئیس قوه قضاییه در این اپلیکیشن با نام کاربری raisi_contact@ امکان پذیر است.


دکتر حسین زاده: بانک ملی ایران با تمام توان برای رونق تولید استان لرستان حرکت می کند

مدیر عامل بانک ملی ایران گفت:این بانک با تمام توان برای رونق تولید و کسب و کار و کاهش بیکاری در استان لرستان حرکت می کند

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران،دکتر محمد رضا حسین زاده در جمع مسوولان و روسای شعب اداره امور شعب استان لرستان بانک افزود:استان لرستان امکانات و پتانسیل های مناسبی دارد که با برنامه ریزی خوب و منسجم می توان از توسعه استان به خوبی حمایت کرد.

وی در این نشست که موسوی زاده مدیر امور اعتباری و جلیلیان رییس اداره امور شعب استان کرمانشاه بانک نیز حضور داشتند،با تقدیر از عملکرد کارکنان این اداره امور شعب برای کمک رسانی به سیل زدگان پلدختر و معمولان ابراز داشت:بانک ملی ایران برای حمایت از صنایع استان به ویژه صنایع آسیب دیده از سیل اخیر هیچگونه محدودیتی قائل نیست.

حسین زاده گفت : در بحث کمک به سیل زدگان، بانک ملی ایران پیشرو بوده و از همان روزهای اول سیل به وظیفه انسانی و ملی خود عمل کرد و تدابیر لازم برای کاهش آلام مردم سیل زده را با پرداخت به موقع تسهیلات ارایه کرد.

به گفته وی، کار خوب کارکنان این اداره امور شعب در کمک به سیل زدگان پلدختر و برپایی موکب شهدای بانک در آن شهرستان و توزیع غذای گرم مورد تمجید همه مسوولان کشوری و استانی قرار گرفته است و جای تشکر دارد.

مدیر عامل بانک ملی ایران ضمن تقدیر از عملکرد اداره امور شعب استان لرستان بانک ابراز داشت:با تکریم مشتریان و همدلی و همت کارکنان می توان همچون چند سال اخیر که رتبه برتر استان متعلق به بانک ملی ایران بوده است،همین روند را ادامه داد.

وی عملکرد بانک ملی ایران را در کشور مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت:طی چند سال اخیر بانک ملی ایران بدهی به بانک مرکزی نداشته و منابع مازاد خود را در بازار بین بانکی تسهیلات داده است.

مقدم بیرانوند رییس اداره امور شعب استان لرستان بانک نیز در ابتدای این همایش گزارشی از عملکرد این اداره امور شعب ارائه کرد.

در ادامه این سفر مدیرعامل بانک ملی ایران و هیات همراه با خادمی استاندار ،امیری معاون استاندار و نیکبخت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار مباحثی نظیر حمایت بانک ملی ایران از صنایع استان و پرداخت تسهیلات به سیل زدگان پلدختر و معمولان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تدابیر لازم توسط دکتر حسین زاده ارائه شد.

استاندار لرستان نیز در این نشست از خدمات گسترده بانک ملی استان لرستان و همکاری های لازم با سازمان ها و حمایت از صنایع استان تقدیر کرد.

 

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به تعداد قابل توجهی از سیل زدگان در بانک ملی ایران

بانک ملی ایران از ابتدای ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی به شبکه بانکی در فروردین ماه امسال درخصوص ارایه وام قرض الحسنه به سیل زدگان، همه توان و امکانات خود را برای رفع مشکلات هموطنان عزیز به کار گرفته و سهم پیش بینی شده خود را در این بخش از ابتدای حادثه متعهد و عملیاتی نموده است.

 این بانک همواره در خدمت رسانی به هموطنان استان‌های سیل‌زده در شبکه بانکی پیشگام بوده و علاوه بر ارسال محموله های حاوی کمک های نقدی و غیر نقدی و استقرار موکب شهدای بانک ملی ایران برای خدمت رسانی در مناطق سیل زده، در بخش ارایه تسهیلات حمایتی نیز اقدامات قابل توجهی را انجام داده به طوری که تاکنون اقدامات اجرایی و عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات به بسیاری از هموطنان این مناطق صورت گرفته است.

 

تقدیر استانداری اصفهان از عملکرد بانک ملی ایران در استان

عباس شفیعی معاون پشتیبانی بانک ملی ایران در سفر به استان اصفهان با تنی چند از مسئولان استانداری اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

مسئولان استانداری اصفهان در این دیدار که حمید رضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور، مصطفی محسنی رییس اداره کل مهندسی و املاک و شهریار سعادت رییس اداره کل کارپردازی بانک نیز حضور داشتند، از عملکرد موثر بانک ملی ایران در این استان تقدیر کردند.

عباس شفیعی در این دیدار ضمن برشمردن برخی اقدامات بانک ملی ایران در سال های اخیر، کمک به رونق تولید، حمایت از فعالان اقتصادی و مساعدت با اقشار مختلف جامعه را از مهم ترین اهداف بانک ملی ایران اعلام کرد.

معاون پشتیبانی بانک ملی ایران و هیات همراه در ادامه این سفر از اداره امور شعب استان ،شعبه اصفهان، ساختمان فلکه فیض، کارخانه ریسباف، مجموعه پرستیژلند، مجتمع پاسارگاد و برخی دیگر از واحدها به منظور اتخاذ تصمیمات در حوزه پشتیبانی بازدید کردند.

عباس شفیعی همچنین در دیدار با مدیران استانی بانک از خدمات خستگی ناپذیر کارکنان این استان به هموطنان سیل زده تقدیر کرد.

مرتضی نصری رییس اداره امور شعب استان اصفهان بانک ملی ایران نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات انجام شده در بخش های مختلف از جمله امور پشتیبانی ارائه کرد .

از سویی بانک ملی ایران در جهت روان سازی و تسهیل امور پرداخت تسهیلات در استان های سیل زده گلستان، خوزستان و لرستان اقدامات ویژه و مضاعفی را نیز تدارک دیده و در شعب معین این استان ها علاوه بر افزایش تعداد نیروی انسانی، ساعات کاری نیز افزایش داده است.

ضمن اینکه دستورالعمل جدید بانک مرکزی نیز درخصوص پرداخت وام قرض الحسنه به هموطنان سیل زده در این بانک با قوت در حال اجرا و پرداخت می باشد.

 

تمهیدات بانک ملی ایران برای تسهیل امور مودیان مالیاتی

بانک ملی ایران به منظور ارائه خدمات بانکی به مودیان مالیاتی، شعب ویژه ای را مشخص کرده است.

با توجه به این که آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1397 مودیان برای صاحبان مشاغل، پایان خرداد ماه و برای اشخاص حقوقی و سایر مودیان پایان تیرماه اعلام شده، بانک ملی ایران تدابیر ویژه ای برای ارائه خدمات به این بخش از مشتریان در نظر گرفته است.

فهرست شعب منتخب بانک ملی ایران که به این منظور در نظر گرفته شده، از طریق سایت این بانک قابل مشاهده است.

واحدهای منتخب به منظور دریافت وجوه مودیان مالیاتی بر اساس جدول زمان بندی زیر به ارائه خدمات می پردازند.

ماه

تاریخ

ایام

پایان ساعت فعالیت شعبه

خرداد

27 / 3 / 1398

دوشنبه

19

خرداد

28 / 3 / 1398

سه شنبه

19

خرداد

29 / 3 / 1398

چهارشنبه

19

خرداد

30 / 3 / 1398

پنج شنبه

19

خرداد

31 / 3 /  1398

جمعه

14

تیر

1 /  4 / 1398

شنبه

20

تیر

27 / 4 / 1398

پنجشنبه

16

تیر

28 / 4 / 1398

جمعه

14

تیر

29 / 4 / 1398

شنبه

19

تیر

30 / 4 / 1398

یکشنبه

19

تیر

31 / 4 / 1398

دوشنبه

21

 

 

جایگاه های برتر بانک ملی ایران در گزارش شاپرک

گزارش اردیبهشت ماه سال جاری شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان می دهد که در این ماه بیشترین کارت برداشت تراکنش دار، بیشترین کارت هدیه و بیشترین بن کارت تراکنش دار متعلق به بانک ملی ایران بوده است.

در مقایسه ای آماری بین تعداد و مبلغ تراکنش های صادرکنندگی و پذیرندگی به تفکیک هر بانک، بانک ملی ایران در جایگاه دوم سهم از تعداد و مبلغ تراکنش های صادرشده و پذیرش شده قرار گرفته است.

در راستای بررسی سهم هر بانک از کل تعداد تراکنش ها برای رسیدن به دید کاملی از عملکرد هر یک از بانک ها در هر دو نقش صادرکنندگی و پذیرندگی در نظام پرداخت الکترونیکی کشور مجموع تعداد تراکنش های صادره هر بانک با تعداد تراکنش های پذیرش شده همان بانک نیز محاسبه شده است.

این شاخص نشان می دهد بانک ملی ایران در رتبه دوم بیشترین سهم تعدادی از کل تراکنش های شاپرکی در شبکه پرداخت را از آن خود کرده است.

در بررسی گردش مالی شاپرکی که مجموع مبالغ صادرکنندگی و پذیرندگی هر بانک است نیز بانک ملی ایران جایگاه دوم خود را حفظ کرده است.

 

تاکید مدیرعامل بانک ملی ایران و سفیر الجزایر بر توسعه و تحکیم روابط اقتصادی، تجاری و بانکی دو کشور

مدیرعامل بانک ملی ایران و سفیر الجزایر در تهران در دیدار خود بر توسعه و تحکیم روابط اقتصادی، تجاری و بانکی میان دو کشور تاکید و برای همکاری های مشترک اعلام آمادگی کردند.

دکتر محمدرضا حسین زاده در این دیدار که با حضور سفیر، وزیر مستشار و وابسته اقتصادی و فرهنگی الجزایر برگزار شد، با تاکید بر اینکه مسئولان و مردم ایران همواره دیدگاه مثبت و خوبی نسبت به ملت و کشور الجزایر داشته اند، گفت: بخشی از تاریخ ایران و الجزایر به هم گره خورده است و علایق مشترک بسیاری میان دو کشور وجود دارد.

وی ضمن ابراز امیدواری برای توسعه هر چه بیشتر روابط بانکی میان دو کشور، با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای توسعه همکاری ها میان ایران و الجزایر وجود دارد، افزود: بانک ملی ایران بزرگ ترین و قدیمی ترین بانک کشور با 3300 شعبه داخلی و 20 شعبه خارجی است و با وجود اشتراکات بسیار میان دو کشور، برای توسعه همکاری ها آمادگی کامل داریم و یقینا بانک مرکزی جمهوری اسلامی نیز استقبال خواهد کرد.

لازم به ذکر است، نمایشگاه مشترک موزه بانک ملی ایران و بانک مرکزی و سفارت الجزایر نیز اردیبهشت ماه سال جاری با عنوان" الجزایر، روایت هزاران سال تمدن" در محل موزه این بانک افتتاح شد که با استقبال بی نظیری نیز همراه بود.

همچنین سفیر الجزایر در تهران ضمن تقدیر از نگاه ویژه مدیرعامل بانک ملی ایران، بر توسعه روابط اقتصادی و بانکی تاکید کرد و گفت: دستگاه دیپلماتیک و مردم الجزایر نیز برای توسعه همکاری های مشترک دو کشور آمادگی کامل دارند.

عبدالمنعم احریز افزود: ایران کشوری بسیار زیبا با مردم مهربان است. به نوبه خود در جریان نقش آفرینی های بانک ملی ایران در توسعه اقتصادی ایران هستم به طوری که این بانک در بازه ای نقش بانک مرکزی را داشته و تاکنون نیز جایگاه ویژه خود در اقتصاد را حفظ کرده است.

وی همچنین برای برگزاری نمایشگاه مشترک موزه بانک ملی ایران و بانک مرکزی و سفارت الجزایر از مدیرعامل بانک ملی ایران و مدیر موزه این بانک تقدیر و ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه و همکاری ها سنگ بنایی برای توسعه روابط میان دو کشور و تبلور همکاری ها باشد.

سفیر الجزایر در پایان این دیدار، آلبومی از سکه ها و اسکناس های الجزایر را نیز تقدیم موزه بانک ملی ایران کرد.

 

حضور فعال کانون جوانه های بانک ملی ایران در نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی

کانون جوانه های بانک ملی ایران در دومین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی که از فردا بیست و هفتم خرداد در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز به کار می کند، با برپایی غرفه حضوری فعال خواهد داشت.

این نمایشگاه با همکاری شورای نظارت بر اسباب بازی و با حضور ۷۰ تولید کننده ایرانی برگزار می شود و هدف از برگزاری آن نیز معرفی توانمندی های تولیدی و خدماتی با محوریت تولید ملی است.

در دومین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی که تا 31 خردادماه ادامه دارد ، بیش از ۹۰۰ محصول در گروه های کالایی آموزشی، کمک آموزشی، فکری، فرهنگی و هنری و ثمره سرمایه گذاری منطبق با فرهنگ ایرانی ارایه می شود و علاقه مندان می توانند از ساعت 9 صبح تا 21 از غرفه کانون جوانه های بانک ملی ایران نیز بازدید کنند.

این کانون از سال 1392 با هدف آموزش مسائل مالی و افزایش سواد اقتصادی گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل شده است و در این نمایشگاه نیز می کوشد تا ضمن ایفای رسالت خود، زمینه آشنایی کودکان و نوجوانان را در قالب بازی و اسباب بازی با دنیای پول و بانکداری فراهم کند.

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: لزوم همگام سازی خدمات بانکی با کسب و کارهای نوظهور

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که فضای کسب و کار در جهان و ایران به سرعت در حال تغییر است، گفت: در دهه پیش رو، کسب و کارهای نوظهور با شیوه فعالیت جدید نمایان خواهند شد و کسب و کارهای سنتی از بین خواهد رفت، بنابراین فعالیت ها و خدمات بانک باید متناسب با این تغییرات، همگام شود.

مسعود خاتونی در نشست تخصصی سودآوری با محوریت درآمدهای غیرمشاعی در ادارات امور شعب  تهران که در محل اداره امور شعب جنوب تهران این بانک برگزار شد، افزود: دیگر نمی توان به درآمدهای سنتی بانک اکتفا کرد و ایجاد تنوع درآمدی برای ما الزامیست.

به گفته وی، تمرکز بر روی درآمدهای حاصل از اعطای تسهیلات در بلند مدت بانک را با چالش مواجه خواهد کرد، بنابراین باید به عنوان یک بنگاه اقتصادی درآمدهای کارمزدی را تعریف و از این پتانسیل استفاده کنیم.

خاتونی با اشاره به این که در فضای کسب و کار جدید، واسطه های در حال حذف شدن هستند، اظهار کرد: ایجاد سامانه هایی که در این فضا کار می کنند، علاوه بر این که روند خدمات دهی را تسهیل می کند، درآمد قابل توجهی را نیز نصیب بانک خواهد کرد.

وی از سککوک به عنوان یکی از سامانه های مدرن برای حذف واسطه ها یاد کرد و گفت: این سامانه کاملا به روز است و منابع استفاده شده در آن نیز قابل رصد کردن است.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران درآمدهای اندک مستمر را به مراتب بهتر از درآمدهای کلان مقطعی خواند و ادامه داد: سود حاصل از پرداخت تسهیلات در یک روند بلند مدت وصول می شود و ریسک عدم وصول آن هم قابل ملاحظه است، اما درآمدهای کارمزدی کاملا نقد هستند.

وی همچنین با تاکید بر این که بانک، یک نهاد اقتصادی است و هر شعبه بانک را باید یک بانک مستقل دید، گفت:  بنابراین سود و زیان تک تک شعب و مجموعه بانک به طور مرتب پایش می شود.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه ضمن بررسی بخشی از آمار و اطلاعات دریافتی از محل درآمدهای مشاعی و غیر مشاعی، به تحلیل آن پرداخت.

مدیر امور شعب تهران بانک ملی ایران نیز در این نشست با بیان این که بقای یک سازمان اقتصادی در گروی سودآوری است، گفت: اگر تعادل سود و زیان در یک بنگاه اقتصادی به هم بخورد، شهرت و اعتبار آن نیز خدشه دار خواهد شد.

اصلان کریمی با تاکید بر لزوم بهینه سازی پرداخت تسهیلات و دریافت کارمزد در واحدهای بانک، اظهار کرد: درآمد کارمزدی، ریسک نقدینگی را کاهش می دهد و از محل آن می توان به رونق تولید نیز کمک کرد.

به گفته وی، تغییر نحوه درآمدزایی بانک به تغییر نگرش کارکنان بستگی دارد و از این رو همه کارکنان باید خود را به تغییر روند کنونی متعهد بدانند.

کریمی همچنین بر لزوم استفاده از همه ابعاد بازاریابی در بانک اشاره کرد و گفت: نباید به درآمدهای حاصل از پرداخت تسهیلات اکتفا کرد و باید درآمدهای کارمزدی جدید را تعریف کنیم.

در ادامه، تعدادی از روسای ادارات کل و ادارات امور شعب به طرح دیدگاه های خود درباره محور نشست پرداختند و پس از آن به سوالات حاضران پاسخ داده شد.

همچنین در پایان این نشست از روسای ادارات امور شعب تهران و روسای حوزه های برتر تابعه به دلیل عملکرد مطلوب در طی ماه اول امسال تجلیل شد.

 

افتتاح نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی با حضور کانون جوانه های بانک ملی ایران

دومین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه  که با حضور 70 شرکت تولید کننده اسباب بازی با هدف حمایت از تولیدات ملی برگزار شد، سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی این بانک نیز حضور داشت.

کانون جوانه های بانک ملی ایران نیز با هدف آموزش مفاهیم اقتصادی و مالی به کودکان و نوجوانان و همچنین معرفی خدمات و محصولات فرهنگی خود در این نمایشگاه شرکت کرد .

در غرفه کانون جوانه های بانک ملی ایران در این نمایشگاه ضمن صدور کارت جوانه ها، مسابقه عکاسی و نقاشی برای کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

شایان ذکر است بخشی از عواید این نمایشگاه به جمع آوری اسباب بازی برای کودکان مناطق سیل زده اختصاص خواهد یافت.

علاقه مندان می توانند در این نمایشگاه علاوه بر غرفه کانون جوانه  های بانک ملی ایران ، بیش از ۹۰۰ محصول در گروه های کالایی آموزشی، کمک آموزشی، فکری، فرهنگی و هنری و ثمره سرمایه گذاری منطبق با فرهنگ ایرانی را مورد بازدید قرار دهند.

این نمایشگاه از ساعت 9 تا 21 از 27 تا 31 خرداد ماه جاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

 

افزایش صدور دسته چک های صیادی بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در راستای سیاست های بانک مرکزی برای پیاده سازی کامل سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی چک (طرح صیاد)، صدور و توزیع چک های صیادی را سرعت بخشیده است.

از ابتدای فعالیت سامانه صیاد در شهریور ماه سال 1396 تاکنون، حدود دومیلیون و 500 هزاردسته چک طرح صیاد در اختیار مشتریان این بانک قرار گرفته است.

 سامانه صیاد به عنوان سامانه صدور یکپارچه چک با هدف متمرکزسازی درخواست‌های صدور دسته‌ چک، فراهم آوردن امکان اعتبارسنجی صاحبان حساب و امضا، جلوگیری از اختصاص دسته‌چک به افراد فاقد صلاحیت و بد سابقه و نیز اختصاص شناسه منحصر به فرد به هر برگ چک، توسط بانک مرکزی راه‌اندازی شد تا فرآیند اصلاح رویه صدور دسته چک، یکسان سازی مولفه‌ها و خصیصه‌های محتوایی و امنیتی چک در شبکه بانکی اجرایی شود.

تعویض دسته چک های قدیمی با دسته چک های صیادی در همه شعب بانک ملی ایران امکان پذیر است. بانک ملی ایران ماهانه بیش از 140 هزار جلد دسته چک شامل انواع 25 برگی، 50 برگی و 100 برگی را در واحدهای مختلف توزیع می کند.

 

حسین زاده: «آموزش» عنصر جدایی ناپذیر فعالیت های بانک ملی ایران است

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: آینده و سرنوشت همه ما به آموزش گره خورده است.

دکتر محمد رضا حسین زاده در کارگاه آموزشی آینده پژوهی در آموزش سازمانی و بیست و ششمین نشست بررسی عملکرد آموزشی بانک با تقدیر از همه کسانی که در حوزه آموزش کارکنان فعالیت می کنند، اظهار کرد: بانک ملی ایران از ابتدا برای آموزش و پژوهش ارزش زیادی قائل بوده و آن را به عنصری جدانشدنی از فعالیت های خود تبدیل کرده است.

وی با بیان این که هیچ کدام از عوامل بانک از آموزش بی نیاز نیستند، ادامه داد: موضوعات مرتبط با بانکداری، به روزند و یادگیری مرتب و منظم آنها اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل بانک ملی ایران  گفت: مدیران و کارکنان اداره کل آموزش بانک، باید موضوعات آموزشی مربوط به کارکنان را همواره به روز نگه داشته و از اساتید دانشگاهی مرتبط برای برگزاری کلاس ها و دوره ها استفاده کنند.

حسین زاده همچنین با اشاره به کتاب خاطرات ماهاتیر محمد، گفت: نخست وزیر سابق مالزی در آن جا تاکید کرده که پیشرفت کشورش، مدیون آموزش مستمر است.

مدیرعامل بانک ملی ایران به کارگیری روش های جدید و جذاب آموزشی را راهکاری جدی برای افزایش سطح آگاهی کارکنان دانست و خاطرنشان کرد: موضوعات مهم اقتصادی و بانکی باید در راس آموزش ها قرار داشته باشد.

وی همچنین با توصیه به کارکنان برای مطالعه آزاد روزانه، گفت: بزرگان دینی، مشاهیر علمی و نخبگان ایران و جهان، همواره مردم را به مطالعه و کسب علم تشویق کرده اند و تنها مطالعه است که می تواند نجات بخش انسان باشد.

داوود ملک نیا رییس اداره کل آموزش بانک نیز در این نشست ضمن تشریح دوره های آموزشی برگزار شده تا کنون، تاکید کرد: استانداردسازی آموزش در بانک با استفاده از ظرفیت مشاوران دانشگاهی در دستور کار قرار گرفته است.

 

تجهیز بیمارستان شهدای زیرآب با کمک بانک ملی ایران

تجهیز بیمارستان شهدای زیرآب با کمک بانک ملی ایران بهره برداری از تجهیزات اهدایی بانک ملی ایران به بیمارستان شهدای زیرآب آغاز شد.

این تجهیزات شامل یک دستگاه ونتیلاتور ثابت، یک دستگاه ونتیلاتور پرتابل و یک دستگاه پرینتر سی تی اسکن و رادیولوژی به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون ریال است.

در مراسم آغاز بهره برداری از این تجهیزات که رئیس اداره امور شعب استان مازندران بانک، امام جمعه زیرآب و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند، محمود خادمیان رئیس صندوق پس انداز ملّی ایران ضمن تقدیر از زحمات پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان این بیمارستان بابت ارائه خدمات به بیماران با وجود کمبود امکانات، پیگیری های اداره امور شعب استان در جهت تجهیز این بیمارستان را ستود.

خانعلی رشیدی رئیس اداره امور شعب استان مازندران نیز در سخنانی با بیان اینکه بانک ملی ایران، یک بانک مردمی است، نگاه آن به مقولات اجتماعی و فرهنگی را صرفاً یک نگاه سود محور ندانست و افزود: خدمت رسانی و خدمتگزاری به مردم، از اهداف اساسی و محوری بانک ملی ایران است.

مسئولان استانی نیز در سخنانی جداگانه، از اقدام بانک ملی ایران برای تجهیز این بیمارستان تقدیر کردند.

 

تقدیر از خدمات بانک ملی ایران در توسعه استان آذربایجان شرقی

در جریان سفر رییس کل بانک مرکزی به استان آذربایجان شرقی ، از خدمات بانک ملی ایران در جهت توسعه استان تقدیر شد.

دکتر عبدالناصر همتی که به همراه معاون ارزی و مدیران کل این بانک در تبریز به سر می برد، با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت و گو کرد.

در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان از دبیر شورای هماهنگی بانک های استان که رئیس اداره امور شعب استان آذربایجان شرقی بانک ملی ایران است، به سبب فعالیت های این بانک تشکر کرد.

وی همچنین عملکرد بانک ملی ایران و نیز نقش آن در هماهنگی بانک های استان در حمایت از واحدهای تولیدی صنعتی، بازرگانی و اقشار آسیب پذیر جامعه را موجب افزایش رضایتمندی مراجعان و مسئولان استانی اعلام کرد.

همچنین در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان که با  حضور رییس کل بانک مرکزی و مدیران اقتصادی استان در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، عادل غلامی رییس اداره امور شعب استان آذربایجان شرقی بانک ملی ایران به ارائه گزارشی از عملکرد و چالش های بانک های استان پرداخت.

رئیس کل بانک مرکزی نیز رهنمودهای لازم را در جهت همراهی بانک ها به منظور حمایت از واحدهای تولیدی ارائه کرد.

 

تاکید مدیران ارشد بانک ملی ایران بر آموزش و آینده پژوهی در سازمان

در بیست و ششمین نشست بررسی عملکرد آموزشی بانک ملی ایران، مدیران ارشد این بانک بر اهمیت آموزش و نقش آینده پژوهی در موفقیت سازمانی تاکید کردند.

کارگاه آموزشی آینده پژوهی در آموزش سازمانی و بیست و ششمین نشست بررسی عملکرد آموزشی بانک با حضور برات کریمی عضو هیات مدیره، حبیب الله رشید ارده معاون منابع انسانی ، روسای دوایر آموزش ادارات امور شعب تهران و استان ها، معاونان و کارشناسان اداره کل آموزش بانک و نمایندگان آموزشی به مدت دو روز در مرکز آموزش استاد مطهری آغاز شد.

در روز نخست این نشست ضمن ارایه عملکرد آموزشی بانک در سال 97 و تشریح برنامه های سال 98، مباحثی پیرامون آینده پژوهی و آموزش سازمانی ارایه شد.

عضو هیات مدیره بانک در این نشست با تاکید بر اینکه برای توسعه هر سازمانی باید آموزش در آن اتفاق بیافتد، گفت: در کشورهای توسعه یافته آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر می خواهیم به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه برسیم باید بدانیم که این امر بدون آموزش میسر نخواهد بود.

کریمی با تاکید بر اینکه از سویی همه سازمان ها و جوامع باید برای رسیدن به اهداف خود در جهت توسعه بر منابع انسانی تاکید ویژه داشته باشند، افزود: اگر می خواهیم آموزش ها اثرگذار باشند، باید به منابع انسانی اهمیت دهیم و آموزش ها نیز در راستای منافع ذینفعان یعنی همان سازمان، مشتریان و کارکنان باشند.

وی ادامه داد: بانکداری امروز از حالت سنتی خارج شده و حتی بانکداری الکترونیکی نیز عقب رفته است. امروز صحبت از بانکداری دیجیتال بوده و نیازهای مشتریان بسیار متنوع شده است که باید به آنها پاسخ دهیم.

کریمی تاکید کرد: آموزش همگام با تعامل با جامعه بیرونی و استفاده از ظرفیت های درونی و بیرونی بانک می تواند ما را به اهداف عالی سازمانی برساند.

همچنین معاون منابع انسانی بانک نیز با بیان اینکه اصل آموزش بر پایه آینده پژوهی است، گفت: آنچه که موجب بروز نگرانی درباره آینده می شود، عدم قطعیت هایی در فضای کار است که در علم اقتصاد عدم اطمینان معنا می شود.

رشید ارده با تاکید بر اینکه امروز سازمان ها و دولت ها برای درک بهتر تغییرات و تحولات در مسیر تازه تری قرار گرفته اند، اظهار کرد: روزگاری در حال کوچ از بانکداری سنتی به سوی بانکداری الکترونیک بودیم اما اگر امروز خود را برای بانکداری دیجیتال آماده نکنیم قطعا از رقبا عقب خواهیم ماند.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به یک آینده مطلوب باید تلاش کنیم از ابزارهای بهتری کمک بگیریم که یکی از  آن ها می تواند تحول دیجیتال و بهره گیری از تکنولوژی های نو در فضای کسب و کار باشد.

معاون منابع انسانی بانک با تاکید بر اینکه باید آموزش های تحول دیجیتال را به همه بخش های سازمان منتقل کنیم، یادآور شد: نگاه آموزش باید بر اساس نیازها و خواسته های روز سازمان شکل گیرد و اگر سیاستگذاری های کلان به یک سو و برنامه ریزی آموزشی به سوی دیگر پیش رود، نمی توانیم نیازهای روز سازمان را پاسخگو باشیم.

رییس اداره کل آموزش بانک نیز در این نشست با بیان اینکه تقویم آموزشی سال 97 بانک با رشد و اثرگذاری خوبی بسته شد، گفت: در جلسه چند روز گذشته نیز معاونت امور بانکی ،بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی از کیفیت آموزش در بانک ابراز رضایت کرده و عملکرد بانک در بخش آموزش در میان بانک های دولتی را سرآمد عنوان کردند.

داوود ملک نیا با بیان اینکه در سال 97 یک هزار و 671 دوره آموزشی کوتاه مدت در بانک برگزار شد، افزود: همچنین 853 هزار نفر ساعت آموزش در رده های مدیریتی داشتیم و سرانه آموزش در رسته مدیریت بانک 67 ساعت و بیش از پیش بینی قانون مدیریت خدمات کشوری بوده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در میان بانک های دولتی و نیمه دولتی نیازسنجی ستاد در بانک ملی ایران انجام شد و علوم پایه را نیز بازنگری کردیم، خاطر نشان کرد: برای نخستین بار کتاب بانکداری بین الملل نیز در حال چاپ است و در سال 98 تعداد 40 دوره جدید آموزشی طراحی شده است که برای نخستین بار در شبکه بانکی اجرا خواهند شد. همچنین با همکاری اتاق بازرگانی تهران نیز 40 دوره آموزش مجازی در سال 98 برگزار می کنیم.

همچنین پدر آینده پژوهی ایران و رییس مرکز آینده پژوهی دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه باید به سراغ نیازها، اقتضائات و الزامات آینده پیش رویم، گفت: باید بتوانیم تغییر کنیم و آموزش یکی از الزامات تغییر است.

دکتر سعید خزایی با بیان اینکه امروز در سازمان هایی که در سطح بین المللی فعالیت دارند،  علاوه بر آموزش سازمانی، آموزش شیوه تفکر ارایه می شود، افزود: وقتی از آموزش صحبت می کنیم واژه دیگری به نام یادگیری با ما همراه می شود و پس از یادگیری نیز با یادگیری زدایی مواجه خواهیم شد چرا که در دنیای امروز باید از نو بیاموزیم و در آموزش نیز به تغییر و عدم قطعیت ها توجه کنیم.

همچنین کارگاه آموزشی آینده پژوهی در آموزش سازمانی نیز برگزار و تعریف پارادایم، انواع پیش‌گویی، پیش‌بینی، اکتشاف، آینده مطلوب و دلخواه و لزوم پیاده‌سازی آن در نگرش سازمانی برای حضار تشریح شد.

در این کارگاه همچنین به تعریف مفاهیم آینده، سطوح آینده، آینده پژوهی و انواع آن پرداخته و پس از آن مباحثی پیرامون تصمیم‌گیری، معناسازی و یادگیری، انواع مدیریت، تفکر سناریویی، نگاه سیستمی، اصل مشارکت‌جویی، نگاه کل‌گرا و ... طرح شد.

 

پرداخت 86 هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در دو ماه نخست امسال

بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه، بیش از 86 هزار فقره وام قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت کرده است.

این بانک در راستای حمایت از بازار اشتغال و کسب و کار، یکی از مهم ترین محورهای سیاست های خود در بخش قرض الحسنه را کمک به مشاغل خانگی و خوداشتغالی قرار داده و از این رو در دو ماه نخست سال جاری یک هزار و 562 فقره وام قرض الحسنه به ارزش 246 میلیارد و 169 میلیون ریال با معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های حمایتی تخصیص داده است.

همچنین طی این مدت 28 هزار و 432 فقره وام قرض الحسنه ازدواج به ارزش هشت هزار و 882 میلیارد و160 میلیون ریال پرداخت شده است.

بانک ملی ایران همچنین در ماه های فروردین و اردیبهشت تعداد پنج هزار فقره وام قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری به ارزش 186 میلیارد و 86 میلیون ریال پرداخت کرده است.

پرداخت 49 هزار و 399 فقره تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی به ارزش 516 میلیارد ریال از دیگر اقدامات این بانک از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه بوده است.

در این مدت، دو میلیارد و 50 میلیون ریال وام قرض الحسنه تعمیر مسکن نیز تخصیص یافته است.

همچنین این بانک طی مدت مذکور تسهیلاتی نیز در بخش های درمان و بیماری، تحصیل و ... پرداخت کرده است.

 

رشد ۷۸ درصدی واردات کالاهای اساسی

وزیر امور اقتصادی و دارایی رشد واردات کالاهای اساسی به کشور از بندر امام خمینی (ره) در سه ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را۷۸ درصد اعلام کرد.

دکتر فرهاد دژپسند در جریان بازدید از گمرک و محوطه اسکله بندر امام خمینی و پروژه های اقتصادی این بندر و بررسی فرآیندهای کاری آن اظهار داشت: در بندرامام خمینی (ره) حدود ۷۸ درصد رشد واردات کالاهای اساسی داشتیم و این برای ما امیدبخش بوده و زمینه تامین کالاهای اساسی برای مردم یک اطمینان ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: امسال به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده و یکی از مولفه هایی مهم در تحقق این شعار، بهبود فضای کسب و کار است.

دژپسند با اشاره به اینکه در شاخص هایی که برای دوئینگ بیزنس مطرح می شود، تجارت فرامرزی یکی از مولفه های بسیار مهم است، افزود: در اقتصاد ایران حدود ۸۵ درصد واردات، مربوط به واردات کالاهای سرمایه‌ای، واسطه ای و مواد اولیه است، بنابراین تجارت فرامرزی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه برخی واردات از جمله کالاهای اساسی به تولید آسیب نمی زند، تصریح کرد: با تحریم های ظالمانه و یک سویه ای که به ما تحمیل شده در این شرایط بحث تامین کالاهای اساسی را داریم، بنابراین بازدید از این بندر و گمرک بندری به منظور رصد و بررسی فرآیندها ها برای اطمینان از انجام درست فعالیت ها ضروری بود.

دژپسند اضافه کرد: بندر امام خمینی (ره) در زمینه تامین کالاهای اساسی بندر فاب مطرح می شود، بنابراین حائز اهمیت است که روند فعالیت های این بندر رصد و همچنین واردات و تخلیه در این بندر را نیز بررسی کنیم.

دژپسند یادآور شد: فرآیند تخلیه و ترخیص کالاها خوشبختانه در این بندر  روان بوده و به خوبی صورت می گیرد ضمن اینکه این بندر جزو بنادر خیلی پیشرفته کشور و نسل سوم محسوب می‌شود.

وی افزود: در کنار کارهای بندری برای واردات و صادرات خوشبختانه واحدهای صنعتی هم ایجاد شده و این واحدها نیز در راستای تامین کالاهای اساسی نقش پررنگی دارند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: در بندر امام خمینی (ره) مسئولان با جدیت کار را پیگیری می کنند و می توانیم امیدوار باشیم با تامین سیستم های مدرن، روند رو به رشدی را شاهد باشیم.

دژپسند تاکید کرد: مسئولان گمرکی و بندری تلاش می کنند که رسوب کالا در این بندر نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه هر موجودی کالا در بنادر را نمی توان رسوب تلقی کرد، گفت: رسوب بعد از اظهار صورت می گیرد؛ اگر ماندگاری بعد از اظهار صورت می گیرد به عنوان یک پدیده منفی تلقی می شود  که بر اساس ارزیابی این بندر روند تخلیه و بارگیری روان و رسوب کالایی چندانی نداریم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: کالای اساسی با جان مردم سر و کار دارد و از نظر کنترل کیفی نمی توان نسبت به آن کم توجهی کرد، بنابراین سازمان استاندارد حتما باید کیفیت آن را تایید کند.

دژپسند در پایان تصریح کرد: برای ورود کالاهای اساسی حتما باید گواهی های بهداشتی اخذ شود و این دقت بالا به خاطر تامین سلامتی مردم حائز اهمیت است.

 

بازدید میدانی وزیر اقتصاد از اسکله های بندر امام خمینی (ره)

بازدید میدانی وزیر اقتصاد از اسکله های بندر امام خمینی (ره) وزیر امور اقتصادی و دارایی از اسکله های بندر امام خمینی (ره) بازدید کرد.

در این بازدید استاندار خوزستان، معاونان وزیر، معاون فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران ، مدیران استانی این وزارتخانه و مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان دکتر دژپسند را همراهی کردند.

بازدید از مجتمع اقتصادی بندر امام، کارخانه روغن کشی خام نوید خلیج فارس (بزرگترین کارخانه کشور)، اسکله های مختلف بندر، گمرک بندرامام، سیلوهای نگهداری غلات و دیگر بخش های این بندر از جمله برنامه های بازدیدی وزیر اقتصاد در سفر به خوزستان بود.

دژپسند در حاشیه بازدید از گمرک بندر امام با واردکنندگان کالا گفتگو و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

وی همچنین در حاشیه بازدید از اسکله سرسره، یکی از ۴۰ اسکله بندرامام خمینی (ره)، از کشتی روشاک بازدید و با افسر، مهندس و ملوانان این کشتی گفتگو کرد.

وزیر اقتصاد در پایان سفر یک روزه خود به استان خوزستان از شرکت فولاد اکسین نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و تنگناهای موجود قرار گرفت و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

 

بهبود 45 رتبه ای ایران در تجارت فرامرزی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با فعالان اقتصادی در بندر امام خمینی (ره) از بهبود 45 رتبه ای ایران در تجارت فرامرزی بر اساس گزارش نهاد های بین المللی خبر داد.

دکتر فرهاد دژپسند با اعلام این خبر اظهار داشت: گمرک جمهوری اسلامی ایران برای شناسایی دقیق مشکلات در ارائه خدمات به مراجعان، باید یک فرم را برای فعالان اقتصادی و واردکنندگان، تنظیم و علل نارضایتی یا کندی روند احتمالی را از آن استخراج کند و برای نتیجه بخش بودن این کار ، جامعه هدف نیز باید با علاقه نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی امکان کنترل کیفی برای واردات کالاهای اساسی قبل از مرحله اظهار کالا وجود دارد، گفت: در حال حاضر در بندر امام خمینی (ره) روزانه 11 کشتی، پهلوگیری کرده و تعداد 25 کشتی هم در انتظار پهلوگیری داریم که با افزایش سرعت تخلیه و ترخیص کالاها باید زمان معطل شدن این کشتی ها را کاهش دهیم.

وی گفت: در صورت وجود امکانات در بندر امام خمینی، برای آزمایشات کنترل کیفی، نیازی به ارسال نمونه ها به خارج از این استان وجود ندارد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: با بررسی های انجام شده به نظر می رسد ، بین سازمان های خدمات رسان یک مقدار عدم همزمانی و کندی در اقدامات وجود دارد که با برنامه ریزی دقیق تر می توان آن را به حداقل رساند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان با تأکید بر توجه ویژه به کنترل کیفی کالاهای اساسی و دیگر کالاهای وارداتی گفت: برای افزایش سرعت تخلیه و ترخیص کالاها نباید کیفیت را زیر سؤال ببریم ولی در عین حال نباید در این امر افراط شود.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: