حمایت بانک ملی ایران از مسابقات کشوری کشتی با چوخه اسفراین

با حمایت بانک ملی ایران،مسابقات کشوری کشتی با چوخه اسفراین در استان خراسان شمالی،14 فروردین ماه سال جاری با حضور بیش از 70 هزار تماشاگر مشتاق در گود چشمه زینل خان اسفراین برگزار شد.

  • ۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۱۶:۱۴:۰۰
  • 2172

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این مسابقات بزرگ ترین رویداد گردشگری ورزشی تک زمانی و تک مکانی کشور قلمداد می شود. این رقابت ها که با حضور چوخه کارانی از 14 استان کشور برگزار شد، انعکاس وسیعی در شبکه های خبری و رسانه ملی داشته است.

کشتی سنتی باچوخه خراسان شمالی از ورزش های پرطرفدار در این خطه است که به عنوان میراث معنوی از سال 1387در فهرست آثار ملی میراث ناملموس کشور ثبت شده است چوخه واژه ای کردی و نام لباسی است که کشتی گیران این رشته به تن می کنند که از شنل کوتاهی که کشتی گیران آن را با شالی سفیدرنگ محکم می کنند، تشکیل شده و از آنجا که این کشتی از قدیم الایام در بین عشایر کرد شمال خراسان مرسوم بوده به نام کشتی باچوخه معروف شده است.

در این دوره از مسابقات که با حضور رییس انجمن جهانی ورزش ها و بازی های سنتی، رییس فدراسیون جودوی کشور،جمعی از روسای فدراسیون های ورزشی کشور،نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی،استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد،286 کشتی گیر از هفت استان در قالب 40 تیم در پنج وزن به رقابت پرداختند که در پایان مجتمع فولاد اسفراین در مجموع تیمی اول شد و تیم های سبک سازان شرق و تیم شیروان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: