همراه با ملی شو 2/ سککوک بانک ملی ایران به بازار آمد

بانک ملی ایران با هدف ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین المللی، سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار موسوم به «سککوک» را راه اندازی کرد.

  • ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۰۹:۵۴:۰۰
  • 12331

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، امروزه اکثر افراد تجربه خرید از فروشگاه های اینترنتی را دارا هستند. این فروشگاه ها علاوه بر ایجاد امکان دسترسی سریع تر به کالا، گزینه هایی نظیر تنوع در انتخاب کالا، امکان مقایسه قیمت و... را نیز در اختیار مشتریان قرار می دهند.

از سویی با گسترش شبکه خرید و فروش های اینترنتی، شرکت ها نیز به این سمت و سو پیش رفتند تا بتوانند امور خرید و فروش خود را با سرعت و سهولت بیشتر، بدون واسطه و به صورت عمده انجام دهند.

بانک ملی ایران با رونمایی از  طرح سککوک در رویداد سالانه «ملی شو 2» به عنوان اولین سامانه مبادلات اعتباری در ایران، این امکان را فراهم کرده است تا تامین کنندگان کالا، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان کالا، ارائه دهندگان سرویس های مرتبط نظیر فین تک ها و... گرد هم بیایند و کسب و کارها بتوانند بدون واسطه و بر اساس مدل تجارت به تجارت B2B)) فعالیت کنند.

در این سامانه که با هدف حمایت از کالای ایرانی و در راستای اجرای سیاست های توسعه اقتصادی کشور راه اندازی شده است، طرف معامله یک کسب و کار بوده و هر کسب و کاری نیز  از ویترین اختصاصی خود برای معرفی تولیدات و خدمات بهره مند است تا به سادگی و سهولت بتواند مواد اولیه خود را تامین و یا تولیدات خود را در ویترین مختص به خود عرضه کند.

حمایت از تولیدکنندگان و فروشندگان از طریق ایجاد تقاضا برای کالا و توسعه بازار، حمایت از مصرف کنندگان با متنوع‌سازی روش های پرداخت با نرخ‌های ویژه، شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی با هدایت منابع به بخش واقعی اقتصاد، جلوگیری از رفتن منابع به سمت بازارهای کاذب، کاهش جذابیت کالای قاچاق با ایجاد شرایط مناسب خرید (تسهیلات مدت‌دار با نرخ ویژه و ارزان) کالاهای هدف برای اقشار مختلف جامعه، کمک به رشد و توسعه اقتصادی کشور با افزایش گردش معاملات، سرعت،  آسانی و اطمینان  پرداخت از جمله مزایای سامانه سککوک است.

همچنین در این سامانه خدمات عمومی شامل ارایه محصولات و خدمات هر عضو از طریق ویترین مجازی اختصاصی، خدمات بازاریابی و ارتقای فروش، خدمات مبتنی بر رایانش ابری، خدمات مشاوره ای و... نیز ارایه می شود.

به کارگیری و ارایه روش های مدرن ارتقای بازار با مدیریت زنجیره تامین و به کارگیری موثر الگوهای گردش اعتباری و روش های مدرن تامین مالی زنجیره تامین از دیگر مزیت های این طرح است.


دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: