همه اخبار این هفته بانک ملی ایران با پیشتازی «ملی شو»

اخبار این هفته بانک ملی ایران حول محور بام و بله می گشت، اما «ملی شو» را می توان مهمترین خبر این هفته دانست.

  • ۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۰۷:۴۵:۰۰
  • 1856

«ملی شو 2»، محل عرضه تازه ترین دستاوردهای نوین بانک ملی ایران

 

بانک ملی ایران برای دومین بار در بزرگ ترین رویداد سالانه خود با عنوان «ملی شو2 »، دستاوردهای تازه اش در عرصه «بانکداری دیجیتال» را رونمایی خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این محصولات روایتگر تبدیل این بانک به یک نهاد مدرن تر، توانمند تر و پیشتاز تر است.

بانک ملی ایران در دوره مدیریت کنونی، وارد فاز جدیدی از خدمت رسانی به مشتریان شده که بخش مهمی از آن را سال گذشته در رویداد «ملی شو» رونمایی کرد. این محصولات از سال گذشته عملیاتی شده و به خوبی مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.

دستگاه CRS، دستگاه VTM و بانک آفیسر بخشی از خدمات رونمایی شده در ملی شو سال گذشته بود.

نخبگان دانشگاهی و کارکنان توانمند در عرصه فناوری های نو که در بانک ملی ایران مشغول به کارند، طی یک سال گذشته بر روی تولید محصولات جدید تمرکز و آنها را برای رونمایی در «ملی شو 2» آماده کرده اند.

این رویداد، روز یکشنبه پنجم اسفند ماه با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران برگزار خواهد شد.

 

تسهیلات 53 هزار فقره ای بانک ملی ایران در بخش خوداشتغالی و مشاغل خانگی

 

بانک ملی ایران در حمایت از بازار کار و اشتغال کشور از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه 52 هزار و 999 فقره تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت کرده است.

 این بانک در ده ماه ابتدای امسال با رویکرد حمایت از بازار اشتغال و رونق خوداشتغالی 33 هزار و 24 فقره تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و بالغ بر 19 هزار و 975 فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی با معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های حمایتی تخصیص داده است.

بر این اساس در مدت مذکور، سهم تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره) از مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی بانک ملی ایران بالغ بر 26 هزار و 489 فقره به ارزش چهار هزار و 732 میلیارد و 86 میلیون ریال و تسهیلات خوداشتغالی بهزیستی بالغ بر پنج هزار و 756 فقره به ارزش 928 میلیارد و 945 میلیون ریال بوده است.

همچنین این بانک، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به سازمان های حمایتی را نیز در دستور کار خود قرار داده که بر این اساس در مدت مذکور، یک هزار و 545 فقره از این تسهیلات به ارزش 119 میلیارد و 511 میلیون ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) و 641 فقره به ارزش 51 میلیارد و 353 میلیون ریال به سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

پرداخت 83 فقره تسهیلات مشاغل خانگی بنیاد شهید به ارزش هشت هزار و 400 میلیارد ریال و 17 هزار و 706 فقره تسهیلات مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارزش یک هزار و 686 میلیارد و 951 میلیون ریال از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در راستای حمایت از بازار کسب و کار کشور بوده است.

در این مدت همچنین 779 فقره تسهیلات خوداشتغالی به ارزش 153 میلیارد و 227 میلیون ریال به بنیاد شهید پرداخت شده است.

 

افتتاح دو طرح صنعتی با حمایت بانک ملی ایران در یزد

دو طرح صنعتی که توسط بانک ملی ایران تامین مالی شده اند، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان یزد به بهره برداری رسید.

 با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار یزد و رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان یزد، طرح توسعه شرکت «سیرنگ» و واحد تولیدی «روکا سرام» افتتاح شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح این دو طرح، حمایت های بانک ملی ایران از واحدهای تولیدی را ستود و از اقدامات انجام شده در این زمینه قدردانی کرد.

برای طرح توسعه شرکت صنایع نساجی «سیرنگ» که مواد اولیه مورد نیاز واحدهای بافندگی را تولید می کند، 155 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. با افتتاح این طرح، برای 500 نفر به طور مستقیم و برای 2500 نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

بانک ملی ایران 110 میلیارد ریال تسهیلات به صورت سرمایه در گردش و 100 میلیارد ریال تسهیلات تامین ماشین آلات در اختیار این شرکت قرار داده است.

واحد تولیدی «روکاسرام» نیز ظرفیت تولید سالانه سه میلیون و 600 هزار متر مربع کاشی ساختمانی، کفی، پرسلانی، لعابدار و ... را دارد. برای احداث این واحد تولیدی 165 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که با افتتاح آن، 147 نفر مشغول به کار شدند.

بانک ملی ایران١٢ میلیون دلار تسهیلات ارزی و ٨٤ میلیارد ریال تسهیلات ریالی در اختیار این واحد قرار داده است.

 

"بله" سه میلیونی شد

تعداد کاربران پیام رسان «بله» از مرز سه میلیون عضو گذشت.

 پیام رسان «بله» به عنوان تنها پیام رسان ارتباطی و بانکی کشور علاوه بر ارائه همه خدمات معمول یک پیام رسان از جمله گفت و گو، ایجاد کانال و گروه، استفاده از استیکر و بازو (بات)، امکان ارائه خدمات بانکی از قبیل خرید شارژ، عملیات کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور ، انجام کار خیر و ... را داراست.

این پیام رسان مالی در اولین کنفرانس نوابغ دیجیتال مارکتینگ، که در مهرماه سال جاری با حضور بزرگ ترین شرکت های حوزه دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیک برگزار شد، به عنوان بهترین پیام رسان ایرانی انتخاب شد و تندیس ویژه جشنواره با عنوان نشان طلایی دیجیتال مارکتر سال ۱۳۹۷ را به خود اختصاص داد.

 

بازدید مدیرعامل بانک ملی ایران از پتروشیمی کردستان

 مدیرعامل بانک ملی ایران همراه با رییس کل بانک مرکزی به استان کردستان سفر کرد.

 در این سفر که دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک و رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی و جمعی از مدیران عامل بانک ها، دکتر عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی را همراهی می کردند، از کارخانه پتروشیمی کردستان بازدید به عمل آمد.

کارخانه پتروشیمی کردستان یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاری های صنعتی درکردستان به شمار می رود که یکی از خصوصیات بارز آن، امکان ایجاد صنایع پایین دستی برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بیشتر است.

همچنین در ادامه این سفر جلسه گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی با حضور رییس کل بانک مرکزی، مدیرعامل بانک ملی ایران جمعی از مدیران عامل بانک ها و تعدادی از مدیران بخش خصوصی و دولتی استان و سرمایه گذاران به ریاست استاندار کردستان برگزار شد.

همچنین برگزاری دوازدهمین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان با حضور همتی، حسین زاده و سایر مدیران عامل بانک ها برای بررسی مسائل مختلف حوزه بانکی استان از دیگر برنامه های این سفر بود.

 

امکان ثبت درخواست گواهی تمکن مالی در سامانه «بام»

امکان ارائه درخواست گواهی تمکن مالی در سامانه بام بانک ملی ایران فراهم شده است.

 طبق روال عادی مشتریان بانک می توانند با مراجعه به هر کدام از شعب، درخواست صدور گواهی تمکن مالی را ارائه و این گواهی را دریافت کنند، اما اکنون یک راه سریع تر نیز پیش روی آنهاست.

در سامانه «بام» بانک ملی ایران، محیطی فراهم شده که مشتری پس از ورود، پذیرش دستورالعمل مربوطه و پر کردن فرم آن، درخواست صدور گواهی تمکن مالی را ارائه کند.

پس از ثبت درخواست، شماره پیگیری برای مشتری صادر خواهد شد. مشتری متقاضی می تواند با مراجعه به نزدیک ترین شعبه و پرداخت کارمزد، برگه مهر و امضا شده گواهی تمکن مالی را دریافت کند.

محل ارائه گواهی تمکن مالی شامل سفارتخانه، دانشگاه یا سایر موارد، نوع گواهی تمکن مورد درخواست شامل گردش حساب یا آخرین موجودی حساب، بازه زمانی گردش حساب، زبان متن گواهی تمکن مالی، نوع ارز شامل دلار آمریکا، دلار استرالیا، دلار کانادا، پوند انگلیس یا یورو و شماره حساب مشتری، مواردی است که متقاضی درخواست این گواهی باید آن را در سامانه بام اظهار کند.

گواهی تمکن مالی، سندی معتبر و رسمی است که در بانک صادر و در آن موجودی انواع حساب‌‌‌ها و نرخ برابری آن به ارز مورد درخواست متقاضی درج می‌‌‌شود.

 

برگزاری چالش نوآوری باز در بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در راستای توسعه نوآوری و خلاقیت، اقدام به برگزاری «چالش نوآوری باز» نموده است.

 در این چالش که با رویکرد نوآوری باز برگزار می شود، از مخاطبان شامل کارکنان و مشتریان بانک خواسته شده تا چالش های مورد نظر به همراه راه حل پیشنهادی خود را در حداکثر دو پاراگراف در دو بخش «داده های بانکی / هوش مصنوعی» و «سامانه های بانکی» در بازوی «بله» به آدرس https://ble.im/BMI_OIC_bot  ارائه کنند.

چالش های مطروحه و راه حل های پیشنهادی برتر پس از بررسی در تاریخ 8 اسفندماه سال جاری همزمان با اختتامیه ملی استارز در حاشیه رویداد ملی شو 2 معرفی و جوایزی ارزنده به سه چالش برتر در هر گروه (کارکنان و مشتریان)، در مجموع شش جایزه اهدا خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال چالش ها و راه حل های پیشنهادی تا ساعت 12 ظهر روز 7 اسفند ماه جاری است.

 

بام سازمانی بانک ملی ایران رونمایی شد

 بانک ملی ایران در راستای توسعه خدمات بانکداری اینترنتی خود برای سازمان های بزرگ و هلدینگ ها، از سامانه بام سازمانی رونمایی کرد.

با توجه به اهمیت ارایه خدمات و سرویس های خاص نرم افزاری به مشتریان و سازمان های بزرگ که عموما به صورت چند شرکتی و هلدینگ اداره می شوند، بانکداری سازمانی این بانک تحت عنوان بام سازمانی به عنوان پل ارتباطی میان سازمان های مختلف و بانک ایجاد شد و لینک آن بر روی سایت اصلی بانک به آدرس www.bmi.ir نیز قرار گرفته است.

بام سازمانی امکان تعریف ساختار سازمانی و زیر سازمان، تقسیم وجوه و واریز حقوق، تعریف گروه حساب، تعریف حساب های سازمان، گزارش صورت حساب، گزارش ریز تراکنش، صورتحساب تلفیقی، گزارش های تحلیلی و مقایسه ای و مدیریت کاربران و سطوح دسترسی را فراهم کرده است.

همچنین امکان تعریف قوانین دسترسی برای تراکنش های سازمان به صورت درختی، تعریف مشتریان سازمان و تهیه گزارش های خاص بر اساس مشتری، ثبت و مدیریت دستور پرداخت آنی، تسهیم وجوه، مدیریت درخواست های بانکی، تعریف فرآیندهای تایید، گزارش گیری از تراکنش ها بر اساس وضعیت پرداخت، ارایه سرویس های بانکداری به صورت وب سرویس بر اساس سطوح دسترسی هر کاربر و امکان ارتباط با سامانه های داخلی سازمان ها از دیگر قابلیت های بام سازمانی است.

  جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام و ورود به سامانه بام سازمانی اینجا کلیک نمایید.

 

حمایت ویژه بانک ملی ایران از تولید کنندگان کالاهای استراتژیک

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در نشست مشترک با مسئولان شرکت پتروشیمی بوشهر گفت: بازدید از شرکت های پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته است تا از این طریق با تقویت ارتباطات و تبادل نظر از واحدهای پتروشیمی به عنوان تولید کننده کالاهای استراتژیک حمایت ویژه شود.

 محمود شایان افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه اعمال شده علیه کشورمان، بانک ملی ایران خود را موظف به همراهی مستمر با واحدهای تولیدی در راستای تامین نیازهای آن ها می داند.

وی که به همراه علی موسوی زاده مدیر امور اعتباری، رئیس اداره کل اعتبارات، رئیس اداره امور شعب استان بوشهر و جمعی از مدیران بانک به بوشهر سفر کرده بود، همچنین در جمع مدیران مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: بانک ملی ایران تمام ظرفیت های خود را برای ارائه خدمات توسعه ای و تسهیلاتی جهت توسعه شرکت های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به کار گرفته است.

عضو هیات مدیره بانکی ملی ایران در ادامه سفر یک روزه خود از شرکت کیمیای پارس خاورمیانه مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هم بازدید کرد.

شایان در دیدار با مسئولان این شرکت مسائل بانکی مرتبط با آن را بررسی و راهکارهای برون رفت از چالش ها را ارائه کرد.

 

پرداخت 48 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری توسط بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در ده ماه ابتدای امسال بیش از 48 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری به متقاضیان پرداخت کرده است.

 این بانک در راستای سیاست های اعتباری خود از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه تعداد 48 هزار و 639 فقره تسهیلات قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری تخصیص داده است که ارزش ریالی آن به یک هزار و 331 میلیارد و 776 میلیون ریال می رسد.

همچنین این بانک در مدت مذکور تعداد 537 فقره تسهیلات قرض الحسنه تعمیر مسکن به ارزش 21 میلیارد و 490 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.

تخصیص تسهیلات قرض الحسنه  کارگشایی از دیگر اقدامات بانک ملی ایران بوده به طوری که در ده ماه ابتدای امسال تعداد 413 هزار و 38 فقره تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی نیز به ارزش چهار هزار و 84 میلیارد و 179 میلیون ریال پرداخت شده است.

سرمایه گذاری بانک ملی ایران در صنعت آذربایجان شرقی

با حمایت بانک ملی ایران فاز نخست شرکت الماسان ارسباران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و به مناسبت دهه مبارک فجر در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح فاز نخست این شرکت که با حضور رییس اداره امور شعب بانک در استان آذریایجان شرقی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار ورزقان و مدیرعامل شرکت ملی مس برگزار شد، حمایت های بانک ملی ایران از واحدهای تولیدی را ستود و از اقدامات انجام شده در این زمینه قدردانی کرد.

شرکت توسعه فناوری الماسان ارسباران با تسهیلات مشارکت مدنی احداث، خرید و نصب ماشین آلات بانک ملی ایران راه اندازی شده است که سالانه 18 هزار تن گوی 60 و 80 میلی متری فولادی آسیاب معادن تولید خواهد کرد. این تولیدات در سنگ خرد کنی معادن، سایش و خردایش کاربرد دارند.

بانک ملی ایران 25 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار این واحد تولیدی قرار داده است و 18 نفر نیز به طور مستقیم در آن مشغول به کار شده اند.

 

با بانک ملی ایران در ارتباط باشید

بانک ملی ایران در کنار خدمات متنوعی که به مشتریان خود ارائه می کند، آماده دریافت نظر مخاطبان درباره این خدمات است.

 اکنون علاوه بر انواع خدمات حضوری در شعب بانک، خدمات متنوعی نیز به صورت غیرحضوری در انواع سامانه ها از قبیل خودپرداز، CRS، بام، بله، اپلیکیشن 60 و .... توسط بانک ملی ایران ارائه می شود.

طبیعی است که مخاطبان، مشتریان و کاربران درباره هر کدام از این سامانه ها و نحوه کارکرد آنها دیدگاه ها و یا پیشنهادهایی داشته باشند.

واحد ارتباط مردمی (Call Center) بانک ملی ایران با شماره 64140-021 آماده دریافت نظرها، پیشنهادها و انتقادات مشتریان محترم است. سامانه بام نیز در بخش «بازخوردها»، این امکان را فراهم کرده که کاربران سامانه، دیدگاه های خود را درباره آن مطرح کنند.

پیام رسان بله نیز در بخش «ارسال بازخورد» در نسخه رایانه ای و یا بخش «پشتیبانی» در نسخه تلفن همراه، امکان ارسال هر نوع پیشنهاد، نظر یا انتقاد را برای مخاطبان خود فراهم کرده است.

بانک ملی ایران نظرات دریافتی را به صورت پیوسته جمع آوری کرده و از آنها در بهبود فرآیندها استفاده می کند.

 

کلنگ زنی دو مدرسه با مشارکت بانک ملی ایران در آذربایجان شرقی

بانک ملی ایران با تامین اعتبار هشت میلیارد ریال، ساخت دو مدرسه را در استان آذربایجان شرقی برعهده گرفت.

 دبستان سه کلاسه شهدای بانک در بخش زرنق شهرستان هریس با بودجه تخصیصی دو میلیارد ریال و دبستان شش کلاسه استثنایی در شهرستان میانه با بودجه شش میلیارد ریال با مشارکت این بانک و به مناسبت دهه مبارک فجر کلنگ زنی شد.

عادل غلامی رئیس اداره امور شعب استان آذربایجان شرقی در مراسم کلنگ زنی این دو مدرسه که با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار شد، با اشاره به اقدامات بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت:  این بانک حامی مدرسه سازی و یاور آموزش در کشور است.

 

بازدید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از شعب آبادان و خرمشهر

برات کریمی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، به همراهی جمعی از مدیران ارشد بانک در سفر به استان خوزستان از شعب آبادان و خرمشهر بازدید کرد.

 برات کریمی در این بازدید ضمن دیدار و گفت و گوی صمیمانه با مدیران و کارکنان این شعب ، از تلاش های آنها تقدیر کرد.

کریمی با اشاره به اهمیت نقش نیروی انسانی در پیشبرد اهداف بانک، به روز بودن اطلاعات تمامی کارکنان در زمینه های مختلف بانکداری به ویژه سود و زیان و نیز بهسازی و نوسازی شعب را ضروری دانست.

وی در ادامه ضمن گفت و گو با مشتریان و شنیدن نظرات آنها، اهمیت ایجاد و حفظ انگیزه و همدلی را به همکاران یادآور شد و بر لزوم مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان تاکید کرد.

در این بازدید عباس شفیعی معاون پشتیبانی ،حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور، مختار محمدی رئیس اداره کل حسابداری و بودجه، سعید طاهری رئیس اداره امور شعب استان خوزستان و جمعی از مسئولان این اداره امور شعب حضور داشتند.

 

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: