بسته خبری این هفته بانک ملی ایران / از تجدید میثاق با آرمان های امام راحل (ره) تا دیدار با خانواده شهدا

هفته ای که گذشت، با سالروز بازگشت حضرت امام خمینی (ره) و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مصادف بود و در این هفته مدیران ارشد و کارکنان بانک ملی ایران با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند و با خانواده شهید محمدرضا سنجرانی تنها شهید مدافع حرم در شبکه بانکی کشور نیز دیدار شد.

  • ۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۱:۵۵:۰۰
  • 2330

تجدید میثاق مدیران ارشد و کارکنان بانک ملی ایران با آرمان های انقلاب اسلامی

امروز مدیران، مسئولان ارشد و جمعی از کارکنان بانک ملی ایران با حضور در مرقد مطهر امام راحل (ره) با آرمان های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در ششمین روز از ایام‌اله دهه مبارک فجر جمعی از مدیران ارشد و کارکنان بانک ملی ایران با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ضمن ادای احترام، با آرمان های امام خمینی (ره) و شهدا بیعت دوباره کردند.

 

دیدار عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با خانواده تنها شهید مدافع حرم شبکه بانکی کشور

همزمان با آغاز چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدا، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با خانواده شهید محمدرضا سنجرانی تنها شهید مدافع حرم در شبکه بانکی کشور دیدار کرد.

محمود شایان در این دیدار که فرهاد معقول سرپرست مدیریت امور شعب منطقه دو کشور، حسن مونسان رییس اداره امور شعب استان خراسان رضوی و تنی چند از کارکنان بانک نیز حضور داشتند، ضمن تجلیل از مقام این شهید گرانقدر اظهار کرد: میثاق با آرمان های شهدا از بزرگترین افتخارات مجموعه مدیران و کارکنان بانک ملی ایران است و چه چیزی از این بهتر که انسان در راه عقیده و آرمان خویش، ثابت قدم و استوار باشد.

وی تصریح کرد: شهید سنجرانی الگوی ایرانی - اسلامی برای نسل امروز در جامعه است و شهیدان به مصداق کلام الهی تا همیشه تاریخ زنده و جاودان خواهند بود.

پدر شهید سنجرانی نیز  ضمن ابراز خرسندی از فعالیت فرزندش در بانک ملی ایران به عنوان بزرگ ترین بانک جهان اسلام و با تاکید بر اینکه فرزندش در مسیری که به آن اعتقاد داشت به مقام عظمای شهادت رسید، گفت: کارکنان بانک ملی ایران که در شرایط کنونی در جنگ اقتصادی با استکبار هستند، همچون فرزندش هستند.

وی از کارکنان بانک خواست تا خط سرخ خون شهدا را دنبال کنند چرا که این مسیر موجب سعادت و سربلندی انسان خواهد شد.

 

همزمان با دهه مبارک فجر

با مشارکت بانک ملی ایران دو مدرسه در استان کردستان افتتاح شد

 همزمان با دهه مبارک فجر، دبستان دو کلاسه شهدای بانک ملی ایران در روستای زیویه سریش آباد و دبستان سه کلاسه شهدای بانک ملی ایران در روستای رشیدآباد دیواندره استان کردستان افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این مدارس که  با حضور معاون سیاسی استانداری، مسئولان محلی و مردم منطقه برگزار شد، علی اشرف یوسفی قیاسی رئیس اداره امور شعب استان کردستان بانک به ارائه گزارشی از اقدامات خیرخواهانه بانک ملی ایران به ویژه در حوزه مدرسه سازی پرداخت.

در پایان با اهدای لوح تقدیر و تندیس یادبود از تلاش ها و اقدامات خیرخواهانه بانک ملی ایران در حوزه مدرسه سازی شد.

 

حمایتی به وسعت یک سرزمین / 2 / ترویج فرهنگ خیر جمعی با بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در راستای ترویج فرهنگ خیر جمعی این فرصت را فراهم کرده تا خیرین با استفاده از سامانه های بام، بله و اوراق تسهیلات مسکن در اجر معنوی کمک به نیازمندان سهیم شوند.

قطعا بزرگ ترین نمایش خیر جمعی، رشادت و از خودگذشتی مردان و زنان این مرز و بوم با دفاع جهادگونه از کشور وکیان مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوادث گوناگون پس از انقلاب اسلامی است. پس از آن نیز رویدادها و حوادث اجتماعی و طبیعی همچون کمک به نیازمندان در جشن عاطفه ها، نیکوکاری، سیل، زلزله و.. نمادی از وجود روح خیرخواهی در جامعه ایرانی است.

بانک ملی ایران نیز در راستای همراهی و توسعه فرهنگ خیر جمعی، از دیرباز رابط میان خیرین و نیازمندان بوده است. البته روش های ایجاد و توسعه این ارتباط به مرور زمان به روز شده است.

یکی از این روش ها پیام رسان «بله» است که کاربران می توانند کاملا با انتخاب خود و در کمترین زمان نیت خیرخواهانه شان را عملیاتی کنند.

در این پیام رسان یک بازو (ربات) طراحی شده که در آن کاربر می تواند به سادگی و فقط با چند کلیک، مقصد کار خیر خود را مشخص و وجه آن را به صورت آنلاین واریز کند.

کاربر ابتدا مقصد مورد نظر برای واریز وجه شامل پرداخت صدقه، اکرام ایتام در طرح محسنین، جشن رمضان، جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری، نذر، قربانی، اطعام و افطاری به نیازمندان، کمک به معیشت نیازمندان، کمک به جهیزیه و ازدواج نیازمندان، کمک به درمان نیازمندان، کمک به ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان، کمک به اشتغال نیازمندان یا کمک به تحصیل نیازمندان را انتخاب می کند.

بازو سپس از کاربر می خواهد استان مورد نظر خود را تعیین کند. در این بخش کاربر می تواند یک استان به منظور صرف مبلغ واریزی را مشخص کرده و یا این موضوع را به سامانه واگذار کند. در ادامه این امکان وجود دارد که ترتیب زمانی واریز وجه به صورت فقط یک بار، روزانه، هفتگی یا ماهانه انتخاب شود.

مرحله نهایی نیز تعیین مبلغ است. پس از اتمام این مراحل، یک پیام پرداخت وجه برای کاربر ارسال می شود که با کلیک بر روی آن، امکان برداشت وجه از حساب تعریف شده در پیام رسان «بله» وجود خواهد داشت.

روش دیگر سامانه «بام» است که با آن خیرین می توانند محل هزینه کرد مبالغ پرداختی را خودشان تعیین کنند.

در روش های سنتی پرداخت صدقات یا مبالغی که به منظور مصرف در امور خیریه در نظر گرفته شده است، خیرین مبلغ مد نظر را به صندوق یا مراکز مشخص ارائه کرده و محل مصرف آن را به نهاد مربوطه واگذار می کنند. با این حال سامانه «بام» که خدمات متنوع مالی از جمله «نیکوکاری» در آن قابل انجام است، امکان تازه ای برای مشتریان بانک ملی ایران فراهم کرده است.

در این روش، کاربر «بام» با استفاده از منوی «نیکوکاری» می تواند از میان 18 سازمان، یکی را برای واریز وجه در نظر بگیرد. از سوی دیگر، برخی سازمان ها مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) این امکان را فراهم کرده اند که خیرین حتی محل دقیق مصرف مبلغ به همراه استان مورد نظرشان را نیز انتخاب کنند.

این روش منحصر به فرد در سامانه «بام» قابل دسترسی بوده و مورد استقبال مشتریان نیز قرار گرفته است.

استفاده از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، روش دیگر برای خیرین با توجه به نیاز جوانان به خرید خانه است.

در این روش بانک ملی ایران این امکان را فراهم کرده که مشتریان با مشارکت در طرح ویژه مسکن، از تسهیلات خرید یا ساخت خانه استفاده کنند. این طرح بستر مناسبی برای بهره مندی خیرین از خدمات بانک است.

خیرین می توانند با مشارکت در طرح ویژه مسکن، افتتاح سپرده کرده و از سود 10 درصدی آن استفاده کنند، اما پس از مدتی، اوراق حق تقدمی را که به حساب آنها تعلق گرفته به منظور حمایت از نیازمندان به کار بگیرند.

این اوراق می تواند توسط خیرین در اختیار افراد نیازمند به تسهیلات مسکن قرار بگیرد و یا بانک ملی ایران آن را در اختیار نهادهای مرتبط قرار دهد.

 

موزه بانک ملی ایران میزبان گنجینه زرین هخامنشی

نمایشگاه مشترک موزه بانک ملی ایران و موزه رضا عباسی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان « گنجینه زرین هخامنشی» روز سه شنبه 23 بهمن ماه با حضور مقامات عالی رتبه کشوری در محل موزه بانک گشایش می یابد.

در این نمایشگاه آثار زرین شاخص موزه رضا عباسی مانند جام زرین مارلیک، تکوک زرین قافلانکوه، ظرف طلا با نقوش برجسته چهار گاو نر و... که به لحاظ شیوه ساخت حائز اهمیت هستند، در کنار سایر آثار موزه بانک ملی ایران به نمایش گذاشته خواهند شد.

علاقه مندان می توانند روز سه شنبه 23 بهمن ماه از ساعت 13 الی 17 به موزه بانک ملی ایران واقع در خیابان فرودوسی تهران مراجعه و از این نمایشگاه بازدید کنند.

لازم به ذکر است، موزه بانک روز یکشنبه 21 بهمن ماه نیز تعطیل است.

 

اینستاگرام بانک ملی ایران 100 هزار تایی شد

اینستاگرام بانک ملی ایران 100 هزار تایی شد تعداد فالوورهای صفحه رسمی اینستاگرام بانک ملی ایران از مرز 100 هزار نفر گذشت.

 صفحه رسمی اینستاگرام این بانک که از سال 1396 راه اندازی شده است،در زمینه اطلاع رسانی، آموزش و انتشار اخبار مهم و ضروری،با تولید محتوای متنوع،محیط جذابی را برای مخاطبان فراهم کرده است.

این صفحه با محتوای خبری، فرهنگی و معرفی محصولات و دستاوردهای این بانک، تلاش دارد تا با استفاده از گرافیک مناسب، محیطی انگیزشی را برای ارتباط بهتر با مردم تدارک ببیند.

برگزاری جشنواره ها و مسابقات مردمی از قبیل "جشنواره عکس" و یا مسابقات آموزشی آقای کاوش، گوشه ای از فعالیت اینستاگرام بانک ملی ایران است.

در حال حاضر نیز به مناسبت دهه مبارک فجر مسابقه "ملی شو" با شعار "حمایتی به وسعت یک سرزمین" در این رسانه، در حال برگزاری بوده که مورد استقبال مردم واقع شده است.

علاقه مندان می توانند با دنبال کردن صفحه رسمی اینستاگرام بانک ملی ایران به نشانی Bankmelli1307  از محتوای متنوع آن بهره مند شوند.

 

آغاز پروژه مدرسه سازی بانک ملی ایران در پونل و اسالم

آغاز پروژه مدرسه سازی بانک ملی ایران در پونل و اسالم همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، تفاهمنامه ساخت مدارس شهدای بانک ملی ایران در بخش هایی از استان گیلان امضا شد.

این تفاهمنامه را رئیس اداره امور شعب استان گیلان بانک، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان و رئیس انجمن خیّرین مدرسه ساز امضا کردند.

این مدارس در شهرهای پونل و اسالم با اعتباری معادل پنج میلیارد ریال احداث خواهند شد.

مدرسه سازی، سنت دیرینه بانک ملی ایران است و منابع این کار از محل سپرده های قرض الحسنه تامین می شود.

 

آغاز فروش اوراق گواهی سپرده یک ساله در بانک ملّی ایران

فروش اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) الکترونیکی یک ساله از روز شانزدهم بهمن ماه در شعب بانک ملی ایران آغاز شد.

این اوراق با نرخ سود علی الحساب 18 درصد معاف از مالیات در شعب سراسر کشور بانک فروخته می شود و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه قابل انتقال به غیر است و نرخ بازخرید قبل از سررسید آن توسط بانک 10 درصد سالانه تعیین شده است.

فروش اوراق ضریبی از مبلغ یک میلیون ریال و تاریخ پرداخت سود آن آخرین روز هر ماه است که به صورت سیستمی به حساب معرفی شده از سوی مشتری واریز می شود.

همچنین گواهی سپرده به صورت الکترونیکی است و برگه سپرده به مشتری تحویل نخواهد شد، لذا حفظ و نگهداری رسید گواهی صادره توسط مشتریان ضروری است.

 

دکتر دژپسند: کارآفرینان جوان، سرمایه های ذی قیمت کشورند

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در نشست هم اندیشی با کارآفرینان جوان که در محل این وزارتخانه و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فنآوری رییس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، با تاکید بر استفاده از نخبگان و به ویژه جوانان در سیاستگذاری ها از سوی دولت، کارآفرینان جوان را سرمایه های ذی قیمت کشور خواند.

دکتر فرهاد دژپسند با بیان این مطلب، ثبات بازار ارز در شرایط فعلی کشور را مهم تر از کاهش قیمت آن خواند و گفت: به همین دلیل، دولت در چند ماه اخیر، همه تمرکز خود را بر ثبات بازار ارز قرار داد و موفقیت های خوبی هم داشت.

وی افزود: خوشبختانه بانک مرکزی با مدیریت قوی، بدون سرکوب بازار ارز، هدایت و کنترل نرخ آن را در دست گرفته است.

دژپسند در ادامه سخنان خود در این نشست گفت: همگان شاهد بودیم که به رغم برخی پیش بینی های بدبینانه، نرخ ارز، از یک محدوده خاص بالاتر نرفت و امیدواریم با تداوم سیاست های موجود، شاهد کاهش نرخ آن هم باشیم.

وی با بیان اینکه ما همیشه باید خودمان را به نحوی آماده کنیم که در برابر تکانه های بیرونی، تاب آوری داشته باشیم، افزود: اگر شرایط را خوب تدبیر کنیم، قطعا از این شرایط با موفقیت عبور خواهیم کرد.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی اظهار داشت: بر اساس تصمیم دولت، کسانی که صادرات زیر یک میلیون دلار در سال داشته باشند، بطور کامل از ارائه ارز خود به سامانه نیما معاف و کسانی که بین یک تا سه میلیون دلار صادرات داشته باشند، از معافیت معادل ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه به زودی سامانه ای برای ارتباط مستقیم کارآفرینان جوان با وزارتخانه راه اندازی می شود، از کارآفرینان خواست، ارتباط خود را با این وزارتخانه حفظ کنند.

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد هوشمند، حساب ویژه ای بر روی کارآفرینان دانش بنیان باز کرده ایم، اظهار داشت: ما میدانیم ظرف دو سال باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم، اقتصاد دیجیتال محقق نمی شود ولی اگر بتوانیم در این مدت، بستر سازی لازم را برای این کار انجام دهیم، گام بزرگی برداشته ایم.

وی با اشاره به تاثیرات منفی وجود نوسان در سیاستگذاری از سوی دولت، بر لزوم رعایت اصل "پیش اگاهی" مخاطبان، از سیاست های آتی دولت به منظور جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی آنها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در سالجاری بالغ بر 36 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته ایم، گفت: اگر موفق شویم همین میزان ارز حاصل از صادرات را به سرعت به اقتصاد برگردانیم، اتفاق خوبی برای اقتصاد کشور خواهد افتاد.

دژپسند افزود: عده ای می گویند باید از اقتصاد نفتی پرهیز کرد، ولی من می گویم باید از بودجه ریزی مبتنی بر نفت پرهیز و درآمدهای ناشی از صادرات نفت و گاز را صرف زیر ساخت های توسعه کرد.

وزیر اقتصاد همچنین تاکید کرد: ما از نظر قوانین و مقررات برای سرمایه گذار خارجی فرش قرمز پهن کرده ایم ولی من معتقدم ضمن اهمیت توجه به سرمایه خارجی باید به طور ویژه تر برای شما کارآفرینان و سرمایه گذاران داخلی فرش قرمز پهن کرده و موانع و مشکلات پیش روی شما را با سرعت رفع کنیم.

وی همچنین تاکید کرد، وزارت اقتصاد به عنوان دستگاه متولی در حوزه سرمایه گذاری خارجی آماده همکاری همه جانبه با صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی برای رفع هر گونه مشکلی در فرایند جذب سرمایه خارجی است.

گفتنی است در پایان این نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی با صدور دستوراتی صریح به سازمان مالیاتی، گمرک و نظام بانکی از آنها خواست ضمن ایجاد کمیته مشترک کاری با نمایندگان کارآفرینان جوان، همه موانع برشمرده شده در این نشست بررسی و نتیجه اقدامات گزارش شود.

 

افتتاح شعبه شهید کبیری طامه بانک ملی ایران

در سال های اخیر بانک ملی ایران با هدف بهینه سازی خدمات، جانمایی صحیح شعب از محل ادغام و انحلال شعب نزدیک و ایجاد شعب در مناطق پرتردد با هدف خدمات دهی مطلوب به مشتریان را در دستور کار قرار داده و در راستای همین موضوع شعبه شهید کبیری طامه در اداره امور شعب غرب تهران افتتاح شد.

اصلان کریمی مدیر امور شعب تهران در این مراسم که با حضور رئیس اداره امور شعب غرب تهران و تنی چند از مسئولان بانک و مشتریان برگزار شد، بر ضرورت چابک سازی شعب با ارائه خدمات بانکداری دیجیتال تاکید کرد  و از همکاران خواست تا ضمن  به روز رسانی اطلاعات و دانش بانکی خود، محصولات نوین بانکی را به مشتریان معرفی و ارایه کنند.

افشین کاظمی رئیس اداره امور شعب غرب تهران بانک ملی ایران نیز گفت: کارکنان با درک موقعیت کنونی، عزم خود را برای حرکت در جهت اهداف عالی بانک جزم کرده و از حداکثر توانایی خود در این مسیر استفاده خواهند کرد.

 

حمایتی به وسعت یک سرزمین / 3 / تسهیل امر ازدواج جوانان با تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران

بانک ملی ایران با توجه به اهمیت سنت حسنه ازدواج در جامعه و لزوم تسهیل شرایط جوانان در این زمینه، همواره رویکردی حمایتی از اشتغال و ازدواج جوانان داشته و از دیرباز بخش قابل توجهی از تسهیلات پرداختی قرض الحسنه خود را به تسهیلات ازدواج اختصاص داده است.

کمک به ازدواج و تامین جهیزیه جوانان یکی از الزامات این بانک در سیاستگذاری های اعتباری خود بوده و از دیرباز نیز در دستور کار قرار گرفته است. بر همین اساس طی چهار دهه انقلاب اسلامی نیز تسهیلات ازدواج همواره یکی از با اهمیت ترین بخش های تسهیلاتی بانک بوده و حتی بانک ملی ایران به جهت کسب بیشترین سهم از کل تسهیلات پرداخت شده قرض الحسنه ازدواج در طرح ضربتی سال گذشته، مورد تقدیر بانک مرکزی قرار گرفت.

از سویی این بانک همواره در تلاش است تا در راستای سیاست های دولت در جهت روان سازی شرایط اشتغال و ازدواج جوانان گام بردارد و از این رو بانک ملی ایران طی دولت یازدهم و دوازدهم بیش از یک میلیون و 388 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

با توجه به اهمیت تسهیلات ازدواج، بانک ملی ایران سهم قابل توجهی از تسهیلات پرداختی قرض الحسنه خود در سال 97 را نیز به این بخش اختصاص داده و بدین ترتیب از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، تعداد 236 هزار و 511 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است که ارزش ریالی این تسهیلات به 37 هزار و 51 میلیارد ریال می رسد.

بانک ملی ایران در سال گذشته نیز بیش از 222 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده است که این تعداد تسهیلات مبلغی بیش از 23 هزار و 126 میلیارد ریال را در بر گرفت.

همچنین این بانک با نگاه و رویکرد تسهیل و حمایت از ازدواج جوانان، روان سازی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در دستور کار خود قرار داده و اکنون پرداخت تسهیلات در شعب بانک پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی، به طور متوسط بیش از دو هفته طول نمی کشد.

از سویی میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی ازدواج با توجه به سیاست حمایت از اشتغال و ازدواج جوانان در این بانک، همواره با روند رو به رشد همراه بوده است.

بر همین اساس این بانک در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج حداکثر همکاری را با مشتریان داشته است، به طوری که رتبه نخست پرداخت این تسهیلات در نظام بانکی متعلق به بانک ملی ایران است.

تعداد متقاضیان، تعداد شعب و منابع موجود، میزان افراد در صف دریافت این تسهیلات را مشخص می کند، اما بانک ملی ایران با همه توان خود در تلاش است که متقاضیان در کمترین زمان ممکن، تسهیلات خود را دریافت کنند.

با این حال، شعب بانک ملی ایران در جهت روان سازی ضمانت بازپرداخت تسهیلات نیز هنگام دریافت تضامین برای پرداخت تسهیلات، اعتبار ارائه دهنده تضمین را می سنجند و در صورتی که تقاضاکننده، یک ضامن معتبر مورد تایید بانک را معرفی کند، می تواند تسهیلات خود را بدون نیاز به معرفی ضامن دوم دریافت کند.

 

حمایت از واحدهای تولیدی اشتغالزا ضروری است

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ابراز داشت:نقش روسای حوزه ها به عنوان مدیران میانی در ترازنامه بانک بسیار موثر است.

محمود شایان در همایش روسای حوزه ها و شعب ممتاز منطقه دو کشور که در مشهد برگزار شد، با اشاره به اهمیت همفکری کارکنان در اندک زمان باقی مانده تا پایان سال تاکید کرد: عملکرد سال ٩٧ بانک قابل قبول است ولی هنوز برای پیشرفت و ارتقای جایگاه بانک،ظرفیت های فراوانی وجود دارد.

وی دو هدف بانک ملی ایران را خدمت به مردم و کسب سودآوری دانست و گفت: در شرایط فعلی کشور که با تحریم هم رو به رو هستیم، روسای حوزه ها و شعب ممتاز به عنوان افسران صف مقدم جنگ اقتصادی هستند که باید ضمن پرهیز از ناامیدی، به حمایت از فعالان عرصه تولید و اشتغال نیز کمک کنند.

شایان با اشاره به اهمیت افزایش درآمدهای بانک در شرایط تحریم، به توصیف عقود اسلامی و درآمدهای کارمزدی پرداخت و با تاکید بر کاهش هزینه ها، حمایت از واحدهای تولیدی اشتغالزا را ضروری دانست.

وی در پایان بر مسایل آموزشی و توسعه هم اندیشی در مسایل اعتباری تاکید کرد.

فرهاد معقول سرپرست مدیریت امور شعب منطقه دو کشور نیز در این همایش با توجه به بانک محور بودن اقتصاد کشوربه تشریح نقش مهم روسای حوزه ها و شعب ممتاز پرداخت و توجه به شرایط محیطی شعب، شناخت مشتریان و ابلاغ و نظارت بر سیاست های تدوین شده بانک را بسیار مهم دانست.

حسن مونسان رییس اداره امور شعب استان خراسان رضوی بانک نیز ضمن تقدیر از کارکنان این اداره امور شعب به دلیل کسب رتبه سوم کشوری در مجموع شاخص های عملکردی در آذرماه سال جاری، حرکت در مسیر سیاست های هیات مدیره بانک را ضروری دانست و توجه به راهکارهای جدید را در شرایط فعلی کشور، مهم عنوان کرد.

در این همایش روسای ادارات کل حسابداری و بودجه، بررسی طرح ها و اعتبارات به تشریح مطالب در حوزه های کاری خود پرداختند.

اعلام نظرات و دیدگاه های حاضران در جلسه و پاسخگویی مدیران از دیگر بخش های همایش بود.

در پایان نیز شعب ممتاز بندر عسلویه، زاهدان و خرم آباد و حوزه های جنوب شرق مشهد، گرمسار، نیشابور، شمال یزد، بافت، سراوان و یک اراک به دلیل کسب رتبه های برتر عملکردی مورد تقدیر قرار گرفتند.

لازم به ذکر است عضو هیات مدیره بانک در این سفر از شعب شهید عباسی و بلوار سجاد مشهد نیز بازدید و با کارکنان این شعب دیدار و گفت و گو کرد.

 

برگزاری همایش شعب ارزی بانک ملی ایران

نشست هم اندیشی و هم افزایی شعب ارزی بانک ملی ایران با حضور معاون امور ارزی و بین الملل بانک برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیر امور شعب تهران ، روسای ادارات امور شعب تهران ، روسا و معاونان شعب ارزی و روسای دوایر ارزی شعب بانک ملی ایران و مسئولان صرافی ملی برگزار شد، امین زارع معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران ضمن تاکید بر اهمیت بخش بین الملل اظهار داشت: عدم وجود روابط کارگزاری قبل از برجام تلاش مضاعفی را می طلبید که با استفاده از برند بانک ملی ایران توانستیم روابط بین الملل را گسترش دهیم به طوری که حجم کار در سال 96 جهش بزرگی داشته و این امر تنها با پشتیبانی هیات مدیره ، زحمات همکاران شعب و ستاد امکان پذیر شد.

امین زارع متمرکز کردن نیروی انسانی متخصص در بخش بین الملل را از عوامل مهم رسیدن به اهداف عنوان کرد و بر توجه جدی به ایفای تعهدات ارزی توسط مشتریان تاکید کرد.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: برای همه مشکلات راه حل داریم و فقط باید صبور باشیم و بدون شعار زدگی با هر شرایطی و با صرف زمان تمامی موارد را حل کنیم بنابراین با همدلی و هماهنگی می توانیم به نتایج مطلوب دست یابیم.

معاون امور ارزی و بین الملل با مقایسه تحریم امسال و تحریم های سال 90 و 91 گفت: خوشبختانه گشایش اعتبار بالایی داشته ایم و با تامین ارز به موقع توانستیم به تعهدات بانک عمل کنیم.

در ادامه این مراسم اصلان کریمی مدیر امور شعب تهران ضمن ارائه توصیه هایی جهت نقش آفرینی موثر و تصمیم گیری بهتر در بحران های اقتصادی، بر توجه به مرکزیت شعب تهران جهت همسو کردن بخش واردات و توجه ویژه به افزایش درآمدهای غیر مشاع و افزایش درآمد از طریق توجه به بخش بین الملل تاکید کرد.

در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر از شعب برتر در زمینه فعالیت های ارزی تقدیر شد.

 

حمایتی به وسعت یک سرزمین / 4 / سیر تحول نظام بانکی کشور با بانکداری الکترونیک بانک ملّی ایران

نظام بانکی به عنوان موتور محرکه اقتصاد، نقش انکارناپذیری در رشد اقتصادی مطلوب و تحقق اهداف سند چشم انداز کشور دارد و از این رو همسویی و همگامی با بانکداری نوین روز دنیا اهمیتی دو چندان می یابد که بانک ملی ایران با توسعه بانکداری الکترونیک خود طی سال های گذشته بر آن شد تا چهره نظام بانکی کشور را نو و به روز کند.

نظام بانکداری فعال از مهم ترین زیربناهای اقتصاد و یکی از دغدغه های مهم در طول چند دهه انقلاب اسلامی بوده است. عقب ماندگی این نظام از تحولات روز دنیا می تواند تبعات بسیاری را به ویژه در شرایط فعلی به کشور تحمیل کند و از این رو بسیار با اهمیت است که تکنولوژی های روز دنیا در نظام بانکی کشور پیاده سازی شود که این امر طی دهه های گذشته مدنظر بانک ملی ایران بوده است.

از سویی با حرکت پرسرعت نظام بانکداری جهان در حوزه فناوری اطلاعات، پیشروی به سمت و سوی نظام بانکداری دیجیتال ناگزیر خواهد بود و بانک ملی ایران از دیرباز سیاست توسعه فرهنگ دیجیتالی را سرلوحه اقدامات خود قرار داده تا بتواند حضوری پررنگ تر در عرصه بانکداری دیجیتال داشته باشد.

از آنجا که لحظه ای چشم پوشی از پیشرفت فناوری و اطلاعات می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد بنابراین بانک ها باید به عنوان موسسات مالی نسبت به هر تغییری در محیط تکنولوژی واکنش سریع داشته باشند.

این بانک به عنوان بزرگترین بانک کشور، با معرفی خدمات الکترونیک خود مانند سامانه های «بام» و «بله»، بانک آفیسر، دستگاه های VTM و CRS، اپلیکیشن «60» و... عملا به دنیای بانکداری نوین ورود کرد و توانست فصل تازه ای در بانکداری دیجیتال را آغاز و چهره نظام بانکی کشور را نو کند.

از سویی توسعه بانکداری الکترونیک موجب کاهش هزینه های بانک ها می شود و از دیگر مزایای آن ایجاد حس رضایتمندی در مشتریان و افزایش رقابت پذیری در سیستم بانکی است.

بر این اساس بانک ملی ایران به دنیای استارت آپ ها و فین تک ها به صورت جدی وارد شده و محصولات منحصر به فردی را در این حوزه ها طراحی و اجرا کرده است. به عنوان مثال «بانک آفیسر» یک خدمت بسیار پیشرفته همپای بانک های بزرگ و معتبر جهان است که بسیاری از مشتریان را از مراجعه به شعبه بی نیاز می کند و تحولی جدی در عرصه بانکداری کشور محسوب می شود.

بانک ملی ایران در مسیر توسعه خود، بانکداری دیجیتال را به عنوان یک الگو پذیرفته و بانکداری دیجیتال امروز در تمامی فعالیت ها و معماری بانک اثرگذار بوده است. لذا این بانک با فهم پدیده دیجیتال طی چند سال گذشته، پروژه های متعددی را کلید زده و در ماه جاری نیز شاهد رونمایی پروژه های منحصر به فردی در شبکه بانکی خواهیم بود.

ملی شو رویدادی برای معرفی و رونمایی از دستاوردهای جدید این بانک است که بهمن ماه سال گذشته نخستین دوره آن برگزار شد و محصولاتی نظیر «کارت بانک سکه»، «توریست کارت»، «ملی بازار»، «ملی فاند»، «بانک آفیسر»، «شعبه نوجوان»، «چمدان سیار» و «رمز یک بار مصرف»  ارایه شدند.

در" ملی شو ٢ " نیز آخرین دستاوردها، محصولات و خلاقیت‌های این بانک برای نخستین بار در نظام بانکی کشور عرضه خواهند شد تا روایتگر تبدیل این بانک به یک نهاد مدرن، توانمند و پیشتاز باشد.

 

حمایتی به وسعت یک سرزمین / 5 / مدرسه سازی، سنت دیرینه بانک ملّی ایران

بانک ملی ایران از دیرباز خود را به توسعه آموزش در کشور متعهد می دانسته و در احداث و بازسازی تعداد زیادی مدرسه و کلاس درس نقش مستقیم داشته است، اما این روند پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در سال های اخیر شدت یافته است.

بسیاری از مناطق محروم کشور با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجهند و تامین منابع حل این مشکل نیز بر عهده نهادهای متفاوتی است.

بانک ملی ایران که در امور عام المنفعه نقشی دیرینه داشته و اساسا منابع قرض الحسنه مردمی را به این حوزه ها تخصیص داده به مدرسه سازی به عنوان زیربنای پیشرفت کشور همواره نگاه ویژه داشته است.

بانک ملی ایران از سال 1388 تا کنون با تامین منابع و صرف هزینه به مبلغ بیش از 205 میلیارد ریال به ساخت، احداث، بازسازی، تکمیل مدارس و مجتمع های آموزشی، هوشمند سازی مدارس، خرید میز و نیمکت و وسایل کمک آموزشی بیش از 120 باب مدرسه در سطح کشور اقدام کرده است.

روستای هاشم آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان، روستای قرقان از توابع شهرستان انگوران استان زنجان، روستای بیوک خانلو پارس آباد در استان اردبیل، شالقون سراب در استان آذربایجان شرقی، مهرشهر بیرجند در استان خراسان جنوبی، روستاهای شیخ الاسلام از توابع شهرستان بانه و زیویه سریش آباد در استان کردستان، روستای سراب شهرستان ایوان و بخش چوار در استان ایلام و روستای ظفرآباد چین از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد، بخشی از مناطقی هستند که طی چند سال گذشته با مشارکت بانک ملی ایران، احداث مدرسه در آنها آغاز شده است.

این اقدام بانک ملی ایران آن قدر چشمگیر بوده که وزیر آموزش و پرورش، این بانک را از شاخص ترین بنگاه های اقتصادی کشور در کمک به توسعه مدرسه سازی برای مناطق محروم برآورد کرد.

 سید محمد بطحایی تاکید کرد که بانک ملی ایران علاوه بر خدمات عمومی به فرهنگیان و مجموعه آموزش و پرورش، مدرسه سازی را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی همواره در دستور کار داشته است.

 

گام عملیاتی بانک ملی ایران در جهت تقویت و توسعه مناسبات فرهنگی و اقتصادی کشورها

نمایندگان کشورهای عضو موسسه فرهنگی اکو و جمعی از سفیران و مقامات سفارتخانه های کشورهای مختلف به موزه بانک ملی ایران آمدند و از میراث ملی موجود در این موزه و اماکن تاریخی ساختمان سردار اسعد و زورخانه بانک بازدید کردند.

موزه این بانک میزبان رییس موسسه فرهنگی اکو و جمعی از نمایندگان کشورهای عضو، سفیران و جمعی از مقامات سفارتخانه های کشورهای مختلف از جمله نروژ، فنلاند، آلمان، هند، ترکیه، اتریش، استرالیا، بلژیک، بریتانیا و... بود و حاضران از نزدیک از اشیای قدیمی و و مجموعه های ارزشمند با ارزش به نمایش گذاشته شده در این موزه از جمله سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، و نیز اسناد معاملات بزرگ دیدن کردند.

دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در این مراسم که جمعی از اعضای هیات مدیره و معاونان نیز حضور داشتند، با بیان اینکه این بانک به دنبال روان سازی امور تجاری بازرگانان و تجار کشورهای مختلف است، گفت: ما وظیفه داریم تجار و بازرگانان را به هم نزدیک کنیم تا زمینه ای برای انجام سهل تر و روان تر امور تجاری آنها فراهم شود و بتوانند به سهولت مناسبات اقتصادی خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: بانک ملی ایران قدیمی ترین بانک کشور با سه هزار و 350 شعبه داخلی است که در 20 کشور مختلف دنیا نیز بانک و کارگزاری دارد و همکاری های اقتصادی خوبی نیز با کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و آفریقایی برقرار است.

مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: تلاش ما بر این است تا علاوه برتوسعه روابط تجاری با استفاده از پتانسیل این بانک گام هایی در راستای حمایت از میراث فرهنگی کشور و نیز توسعه مناسبات فرهنگی برداریم.

محمدمهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو نیز ضمن قدردانی از میزبانی بانک ملی ایران برای نشست نمایندگان کشورهای عضو گفت: امروز موزه ها نقش اساسی در حفاظت از فرهنگ و تمدن و همچنین توسعه فرهنگ گردشگری کشورها دارند و به تعبیری موزه ها به عنوان آیینه هویت ملت ها عمل می کنند.

وی ضمن تاکید بر نقش موزه ها در توسعه فرهنگی و اقتصادی کشورها تصریح کرد: موسسه فرهنگی اکو با هدف تقویت همگرایی فرهنگی و توسعه گردشگری کشورهای عضو، از برنامه هایی که منجر به توسعه روابط مردمان و ملل این کشورها باشد، حمایت می کند.

مظاهری اظهار کرد: این قبیل گردهمایی ها می تواند به تقویت و توسعه صلح پایدار کمک کند و از میزبانی قابل تحسین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران قدردانی می کنم.

در ادامه سفیران و نمایندگان کشورهای عضو موسسه فرهنگی اکو به زورخانه بانک ملی ایران رفتند و از نزدیک با ورزش باستانی آشنا شدند. همچنین بازدید از ساختمان سردار اسعد بختیاری (محل سابق موزه بانک ملّی ایران) نیز از دیگر برنامه ها بود.

 

تیم شطرنج بانک ملّی ایران قهرمان جام شرکت خدمات انفورماتیک گرامیداشت دهه مبارک فجر

تیم شطرنج بانک ملّی ایران قهرمان جام شرکت خدمات انفورماتیک گرامیداشت دهه مبارک فجر تیم شطرنج بانک ملی ایران موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات جام شرکت خدمات انفورماتیک گرامیداشت دهه مبارک فجر شد.

سومین دوره این رقابت ها در فدراسیون شطرنج برگزار شد که شطرنج بازان این بانک توانستند جایگاه نخست، جام و حکم قهرمانی را کسب کنند.

11 تیم از بانک های مختلف و حدود 70 ورزشکار طی دو روز در این رقابت ها شرکت کردند.

 

حمایتی به وسعت یک سرزمین / 6 / بازگشت صدها زندانی به آغوش خانواده با حمایت بانک ملی ایران

بانک ملی ایران از سال‌ها پیش توجه به طرح‌های عام‌المنفعه اجتماعی و فرهنگی را جزو برنامه‌های اصلی خود قرار داده و طی سال های گذشته صدها زندانی جرایم غیرعمد با حمایت این بانک به آغوش گرم خانواده بازگشته اند.

این بانک همواره توجه ویژه ای به فعالیت های عام المنفعه، اقدامات خیرخواهانه و تحقق آرمان های مسئولیت های اجتماعی از جمله نهادینه سازی فرهنگ خیرجمعی داشته و طی چند دهه انقلاب اسلامی نیز برای آزادسازی زندانیان دیه ناشی از جرایم غیر عمد حمایت مالی ویژه‌ای انجام داده است.

از آنجا که آزادی زندانیان غیرعمد، یک خیر فراگیر است که نه تنها شخص زندانی، بلکه خانواده او را هم نجات می دهد، طی سال های گذشته صدها نفر از افرادی که ناخواسته پشت میله های زندان قرار گرفته اند، با حمایت های بانک ملی ایران، از کمک های نقدی تا جشن های گلریزان برگزار شده به کانون گرم خانواده خود بازگشته اند.

بانک ملی ایران از سال 88 و طی یک دهه اخیر در جشن گلریزان ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرایم غیر عمد مشارکت موثری داشته و از محل منابع قرض الحسنه، مبلغی بیش از 42 میلیارد ریال به این امر خیر اهدا کرده است.

در اردیبهشت ماه امسال نیز سی و یکمین جشن گلریزان ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرایم غیر عمد با مشارکت بانک ملی ایران برگزار شد و در این مراسم به نمایندگی از مدیر عامل بانک یک فقره چک چهار میلیارد ریالی به این امر خیر اهدا شد.

مشارکت بانک در این امر خیر از محل سهم پنج درصد از دو درصد بودجه قرعه کشی سی و هشتمین مرحله حساب های قرض الحسنه پس انداز این بانک صورت گرفت.

بانک ملی ایران با سی امین جشن گلریزان ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرایم غیر عمد نیز همراه بود و در سال گذشته نیز یک فقره چک یک میلیارد تومانی از سوی بانک اهدا شد.

بر این اساس آزادسازی زندانیان غیرعمد و معسر، یکی از اقدامات خداپسندانه بانک ملی ایران است که در قالب مسئولیت های اجتماعی انجام می شود و این بانک سعی داشته تا با روش های مختلفی نیز این امر خیر را توسعه دهد.

در این راستا سامانه ای از سوی بانک ملی ایران طراحی شد تا مشتریان بانک نیز بتوانند در امور خیرخواهانه و از محل منابع سپرده هایشان مشارکت داشته باشند.

این سامانه با مراکز ارائه دهنده خدمات عام المنفعه به طور مستقیم در ارتباط است و مراکز حمایتی، افراد یا طرح هایی که به حمایت مالی نیازمندند، در آن معرفی می شوند.

واگذاری تعیین محل مصرف منابع قرض الحسنه به مشتریان از سوی این بانک، می تواند انگیزه بیشتری به سپرده گذاران برای کمک به نیازمندان تزریق کند.

بدین ترتیب این طرح ها از جمله آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد از سوی بانک به عنوان عامل جمع آوری منابع مالی، در اختیار مخاطبان قرار می گیرد و با این روش، سپرده گذاران می توانند از میان انبوه طرح ها و افراد نیازمند، خودشان محل مصرف منابع را به صورت حامی مشخص کنند.

 

حمایتی به وسعت یک سرزمین / 7 / رویکرد محوری بانک ملی ایران در حمایت از شرکت های دانش بنیان

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از برنامه‌های مهم بانک ملی ایران طی سال های گذشته بوده و اقدامات همه‌جانبه‌ای نیز در این راستا صورت گرفته است به طوری که پرداخت تسهیلات به دانش بنیان ها همواره یکی از مهم ترین بخش های تسهیلات دهی این بانک محسوب می شود.

از آنجا که اقتصاد دانش بنیان از پایه های اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار دارد، این بانک نیز طی چند سال گذشته و دهه های انقلاب اسلامی، حمایت از شرکت های دانش بنیان و تقویت این اقتصاد را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است.

بر این اساس این بانک با هدف تأمین نیاز طرح های علمی، توسعه تحقیقات کاربردی و حمایت از استارت آپ ها به صورت همه جانبه از کسب و کارهای جدید و شرکت های دانش بنیان حمایت کرده است.

امضای دو تفاهمنامه همکاری بانک ملی ایران با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین با صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از جمله فعالیت ها و اقدامات حمایتی بانک ملی ایران درخصوص شرکت های دانش بنیان بوده است.

این بانک جهت اخذ سپرده گذاری برای اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان نیز مکاتباتی با صندوق توسعه ملی داشته است که پس از طی مراحل نهایی، عملیاتی خواهد شد.

بانک ملی ایران با اعتقاد به حمایت از فعالیت های دانش بنیان و پس از تاکید دولت محترم بر این موضوع، حمایت از تکنولوژی و ایده‌های نوین را به طور جدی در دستور کار قرار داده است.

بر این اساس استراتژی این بانک، همکاری گسترده با شرکت های دانش بنیان بوده که البته این حمایت ها تنها به کمک مالی محدود نمی شود. اقدامات بانک ملی ایران برای توسعه بانکداری الکترونیک و راه اندازی سامانه بام و پیام رسان بله از جمله فعالیت های موفق انجام گرفته توسط شرکت های دانش بنیان بوده است. 

از سویی طی سال‌ گذشته سه هزار و 102 میلیارد ریال و طی نیمه نخست سال جاری مبلغ شش هزار و 769 میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه توسط بانک ملی ایران پرداخت شده است.

مانده تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به شرکت های دانش بنیان تا پایان آبان ماه سال جاری نیز به 13 هزار و 370 میلیارد ریال رسید.

اقدامات بانک ملی ایران در حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها تا اندازه ای چشمگیر بود که مورد تقدیر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز قرار گرفت و سورنا ستاری ضمن تایید رویکرد این بانک عنوان کرد که این اقدامات می تواند الگویی برای سایر بانک ها باشد.

همچنین این بانک ارتباط موثری نیز با جامعه دانشگاهیان داشته و در دیدار اخیر دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک با محمد طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری با طرح های توسعه ای این دانشگاه به ویژه در حوزه توسعه استارت آپ ها و اقتصاد دانش بنیان تاکید شد.

البته سابقه همکاری بانک ملی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی بسیار طولانی مدت بوده و بانک همواره رویکردی نوآورانه نسبت به توسعه این همکاری ها داشته و کارگروه مشترک ویژه ای نیز تشکیل شده است.

بانک ملی ایران با باور اینکه طی 10 سال آینده، دانش بنیان ها بزرگ ترین شرکت های کشور بوده و نقش بسزایی در تولید ناخالص داخلی کشور خواهند داشت، تسهیلات بانکی با نرخ های ترجیحی را نیز در اختیار این شرکت ها قرار می دهد تا گامی عملیاتی برای تحقق و بروز هر چه تمام اقتصاد دانش بنیان در کشور برداشته شود.

 

 
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: