اخبار بانک ملی ایران در هفته ای که گذشت

در هفته ای که گذشت، اخبار بانک ملی ایران بیشتر بر حوزه تسهیلات و شعب متمرکز بود. شاید بتوان مهمترین خبر این هفته را نیز امضای تفاهمنامه همکاری بانک ملی ایران و استانداری گلستان در حضور رئیس جمهور دانست.

  • ۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۰۹:۲۹:۰۰
  • 2938


امضای تفاهمنامه همکاری بانک ملی ایران و استانداری گلستان در حضور رئیس جمهور

مدیرعامل بانک ملی ایران و معاون استاندار گلستان در حضور رئیس جمهور، تفاهمنامه ای به منظور جذب و حمایت از سرمایه گذاری و تامین مالی طرح های صنعتی، کشاورزی و خدماتی با رویکرد بهبود و توسعه شاخص های اقتصادی استان امضا کردند.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده که همزمان با سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به گرگان سفر کرده بود، در جلسه توسعه و برگزیدگان و افتتاح همزمان پروژه های زیربنایی و اقتصادی، این تفاهمنامه را با هدف تامین مالی طرح‌های تولیدی با میر محمد غراوی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان امضا کرد.

در مراسم امضای این تفاهمنامه، برات کریمی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، مدیران استانی این بانک و مسئولان کشوری و استانی نیز حضور داشتند.



پرداخت بیش از 102 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک ملّی ایران در بخش صنعت

بانک ملی ایران در نه ماه ابتدای سال جاری بیش از 102 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت و معدن پرداخت کرده است.

 صنعت و معدن سهم قابل توجهی از تسهیلات این بانک را به خود اختصاص داد و در مدت مذکور 23 هزار و 894 فقره تسهیلات به ارزش 102 هزار و 555 میلیارد ریال به این بخش پرداخت شده است.

همچنین از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، تعداد 45 هزار و 905 فقره تسهیلات به ارزش 23 هزار و 242 میلیارد ریال به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تعداد 53 هزار و 433 فقره تسهیلات به ارزش 12 هزار و 914 میلیارد ریال به بخش مسکن و ساختمان اختصاص یافته است.

سهم بخش بازرگانی از کل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی کشور طی این مدت، 97 هزار و 474 فقره به ارزش 65 هزار و 918 میلیارد ریال بوده است.

در نه ماه ابتدای امسال، تعداد 491 فقره تسهیلات به ارزش چهار هزار و 247 میلیارد ریال به بخش صادرات و یک میلیون و 231 هزار و 365 فقره تسهیلات به ارزش 495 هزار و 964 میلیارد ریال به بخش خدمات اختصاص یافته است.

در مجموع یک میلیون و 452 هزار و 562 فقره تسهیلات به ارزش 704 هزار و 840 میلیارد ریال در نه ماه ابتدای امسال توسط بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی پرداخت شده است.



تشریح الزامات فضای رقابتی توسط عضو هیات مدیره بانک ملی ایران

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به وضعیت رقابتی بازار میان بانک ها، گفت: ریسک پذیری و مسئولیت پذیری از عوامل موثر بر نحوه پاسخگویی به نیازهای متنوع مشتریان است.

مسعود خاتونی در جمع کارکنان اداره امور شعب غرب تهران بانک افزود: شناخت محیط توسط مدیران و در نتیجه پذیرش ریسک های معقول در مواجهه با شرایط کنونی، نیاز امروز صنعت بانکداری است.

وی همچنین غرب تهران را از مناطق دارای پتانسیل بالا برای رشد دانست و ابراز امیدواری کرد با بهبود شیوه های بازاریابی و استمرار ارتباط موثر با مشتریان، شرایط در این منطقه بیش از پیش مطلوب شود.

خاتونی همچنین خواستار حضور بیشتر نیروهای ستاد در بین کارکنان شد و اظهار کرد: در بازدید از شعب، شخصا تا حل شدن مشکلات آن واحد، مسائل مربوط را پیگیری می کنم و انتظار دارم همکاران نیز نسبت به این موضوع جدیت لازم را داشته باشند.

افشین کاظمی رئیس اداره امور شعب غرب تهران بانک هم در این جلسه که با حضور معاونان اداره و روسای دوایر برگزار شد، با اشاره به وجود صنایع بزرگ کشور از جمله صنایع خودروسازی، فرودگاه های بزرگ کشور و دانشگاه آزاد اسلامی، پتانسیل غرب تهران را بی نظیر دانست و بر تلاش همه جانبه کارکنان در ایام پایانی سال برای حفظ و ارتقای جایگاه این اداره امور در تمام شاخص ها از جمله جذب منابع تاکید کرد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین در جلسه تخصصی بازاریابی اداره امور شعب غرب تهران حضور یافت.

در این نشست که با حضور مجید باجلان مدیرعامل صندوق امداد ولایت برگزار شد، نیازمندی های این صندوق به عنوان یکی از مشتریان بزرگ بانک ملی ایران به صورت تخصصی بررسی شد.


دست مهر بانک ملی ایران در دست دانش آموزان بی بضاعت مدرسه متقین

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از مدرسه ویژه کودکان بی بضاعت و ایتام متقین در تهران بازدید کرد.

 امروز ناصر شاهباز به همراه محمود خادمیان رییس صندوق پس انداز ملّی ایران، به دیدار دانش آموزان مدرسه متقین رفت و ضمن بازدید از بخش های مختلف این مجتمع آموزشی، به نمایندگی از بانک برای همراهی و کمک به بهبود شرایط تحصیل و آموزش این دانش آموزان قول مساعد داد.

شاهباز ضمن اهدای کمک مالی و خیرانه بانک ملی ایران، بر آمادگی این بانک برای تجهیز برخی اقلام آموزشی مدرسه و... تاکید کرد.

مدرسه متوسطه دوره اول متقین بیش از 90 سال قدمت دارد و در حال حاضر حدود 300 دانش آموز دختر بی سرپرست در مقاطع مختلف آن تحصیل می کنند.

میرسلیمانی مدیر مدرسه ضمن تشریح وضعیت این مدرسه و تقدیر از بانک ملی ایران بابت انجام این فعالیت خیرخواهانه، ابراز امیدواری کرد با ادامه حمایت های خیرین و سازمان هایی مانند بانک ملی ایران بتوان یاری رسان این کودکان بود.



پرداخت 100 هزار میلیارد ریالی تسهیلات ازدواج بانک ملّی ایران در دولت یازدهم و دوازدهم

بانک ملی ایران در دولت یازدهم و دوازدهم با هدف کمک به ازدواج جوانان، بیش از یک میلیون و 388 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

 این بانک همواره در راستای سیاست های دولت و در جهت کمک به ازدواج و معیشت جوانان گام برداشته و از ابتدای سال 92 تا پایان آذرماه سال جاری بالغ بر 100 هزار و 153 میلیارد و 148 میلیون ریال تسهیلات ازدواج پرداخت کرده است.

بر همین اساس طی مدت مذکور، یک میلیون و 388 هزار و 978 نفر با تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک ملی ایران به خانه بخت رفته اند.

بانک ملی ایران همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه 216 هزار و 346 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش 33 هزار و 844 میلیارد و 373 میلیون ریال تخصیص داده است.

لازم به ذکر است، به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد و متقاضیان به مدت دو سال (24 ماه) از تاریخ عقد، می توانند برای دریافت تسهیلات مذکور اقدام کنند.

در سال 97 به منظور حمایت از ازدواج جوانان و بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به 15 میلیون تومان برای هر یک از زوجین و دوره بازپرداخت آن به 60 ماه با همان نرخ چهار درصد کارمزد افزایش یافت که پرداخت این تسهیلات بلافاصله در تمامی شعب بانک ملی ایران نیز کلید خورد.


12 میلیون تراکنش مالی موفق در پیام رسان «بله»

در پاییز امسال میزان تراکنش های مالی انجام شده در پیام رسان «بله» نسبت به فصل گذشته با 25 درصد رشد همراه بود و به بیش از 12 میلیون تراکنش رسید.

 پیام رسان مالی «بله» با هدف تحقق ایده آل های مخاطبان خود در ارتباطات مالی و اجتماعی، همواره به دنبال گسترش و بهبود امکانات موجود است و ضمن فراهم کردن امکانات یک پیام رسان برای مخاطبان، امکان انجام خدمات بانکی و مالی را نیز در این بستر میسر کرده است.

در ماه های مهر، آبان و آذر بیش از 7/5 میلیون تراکنش موفق کارت به کارت در این پیام رسان انجام شده است که نسبت به فصل تابستان رشد 25 درصدی را نشان می دهد.

در پاییز امسال بیش از سه هزار و 350 میلیارد تومان پول در بله گردش داشته و بیش از 520 هزار درخواست پول ارسال شده است.

در مدت مذکور، بیش از 1/2 میلیون خرید شارژ به ارزش بیش از شش میلیارد تومان و 530 هزار فقره پرداخت قبض در پیام رسان بله صورت گرفته است.

مخاطبان و کاربران بله همچنین بیش از 90 هزار تراکنش کارت به کارت روزانه انجام داده اند و حجم پول انتقال یافته روزانه نیز به 35 میلیارد تومان می رسد.

پیام رسان مالی «بله» اکنون بیش از دو میلیون و 820 هزار عضو دارد و در پاییز امسال تعداد 141 هزار کانال و 145 هزار گروه در پیام رسان مالی بله فعال بوده اند.

این پیام رسان برای نخستین بار زمینه انجام خدمات بانکی بر بستر شبکه های مجازی در کشور را فراهم کرده است و اکنون علاوه بر بانک ملی ایران، 18 بانک دیگر به این شبکه متصل هستند و کاربران می توانند از کارت های این بانک ها به عنوان کارت مبدا استفاده کنند.

در پاییز امسال، این پیام رسان در پایداری شبکه نیز عملکرد قابل قبولی داشته و به‌صورت متوسط 99/95 درصد زمان روزانه را در دسترس و در حال ارائه سرویس بوده است.



تسهیلات بانک ملی ایران برای افزایش قدرت خرید مردم

بانک ملی ایران اقدامات قابل توجهی برای افزایش قدرت خرید مردم انجام داده است.

 این بانک به منظور توزیع مناسب تسهیلات بین اقشار مختلف جامعه، همواره به پرداخت تسهیلات خرد اهتمام داشته است.

اعطای تسهیلات خرد برای خرید لوازم خانگی تا سقف 80 میلیون ریال، تسهیلات خرید خودرو تا سقف 150 میلیون ریال و تسهیلات تعمیر مسکن تا سقف 100 میلیون ریال بر اساس الزامات بانک مرکزی همواره توسط بانک ملی ایران عملیاتی شده است.

همچنین برای رفع نیازهای اساسی خانوارها شامل خرید کالاهای اساسی، بهسازی و مقاوم سازی، تعمیرات اساسی و تجهیز و تکمیل منزل مسکونی تا سقف 500 میلیون ریال تسهیلات قابل توجهی پرداخت شده است.

صدور کارت اعتباری تا مبلغ 500 میلیون ریال در قالب تفاهمنامه به کارکنان دولت و شرکت ها و نیز تخصیص سهیمه اعطای تسهیلات برای رفع احتیاجات ضروری مردم در قالب تسهیلات خرد از دیگر این اقدامات است.

به طور کلی می توان گفت بانک ملی ایران طی هشت ماهه نخست سال جاری، 629 هزار فقره تسهیلات برای رفع نیازهای اساسی خانوارها پرداخت کرده است.



بانکداری دیجیتال صنعتی بی حد و مرز است

 عضو هیات مدیره با اشاره به اینکه آینده شعب در بانکداری دیجیتال است، گفت: ایجاد قابلیت های بیشتر در این زمینه در همه سطوح عملیاتی بانک تاثیر ویژه ای در ثبات مالی سازمان خواهد داشت.

 برات کریمی با بیان اینکه شعب بانک ها اولین حلقه اتصال مشتریان با بانک هستند، اظهار کرد: هرگونه رشد سپرده ها، افزایش منابع و نقدینگی، وصول مطالبات و در کل پیشرفت و حرکت جهادی در بانک ها از آنجا آغاز می شود و این امر بیانگر اهمیت تدوین برنامه هایی جامع و کاربردی در سطح شعب و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال است.

وی با تاکید بر اینکه اخیراً مفهوم جدیدی در صنعت بانکداری تحت عنوان "بانکداری دیجیتال" مطرح گردیده که رویکردی کامل در حوزه استراتژی و پذیرش یک راهبرد و مدلی جدید از بانکداری است، افزود:  بانکداری دیجیتال با بانکداری الکترونیک متفاوت است. در بانکداری الکترونیک بانک محصولی را تولید و در اختیار مشتری قرار می دهد ولی در بانکداری دیجیتال محصولی ساخته نشده و بانک زیر ساخت تولید محصول را در اختیار شرکت های فین تک قرار می دهد.

وی تصریح کرد: این بانکداری الزاماتی به همراه دارد و مستلزم تحول و مدرن سازی در همه لایه‌های مدیریتی، عملیاتی، اجرایی و فناوری است. همچنین نیازمند گذار از یک دیدگاه محصول‌گرا به مشتری‌گرا و خدمت‌محور است.

به گفته کریمی، این الگوی بانکداری به‌وسیله مشتری آغاز می‌شود و از حداکثرسازی قابلیت هایی همچون خدمت‌دهی، دسترسی، سودمندی و هزینه برای مشتری، اطمینان پیدا می‌کند و صاحبنظران صنعت بانکداری نیز بانکداری دیجیتال را عامل اصلی استحکام رابطه بانک با مشتری و ابزار ایجاد مزیت رقابتی برمی شمارند.

این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ادامه داد: این الگو در پی کاهش هزینه‌های عملیاتی، کاهش خطاها، توسعه بازار و افزایش منابع درآمدی بر اساس مدل‌های نوین کسب‌وکار همراه با استفاده از نوآوری و تجاری‌سازی ایده‌هاست. بنابراین یک سازمان برای دیجیتال شدن باید روی مشتری‌محوری، ساده‌سازی و اتوماسیون فرآیندها تمرکز کند و هدف آن نیز افزایش کارآمدی آن‌ها در تمامی لایه‌های سازمان و در کل زنجیره ارزش باشد.

کریمی اضافه کرد: در بانکداری دیجیتال فعالیت‌های مشتری شامل تراکنش‌های بانکی، موضوعات مورد علاقه، سلایق، میزان رضایتمندی از خدمات بانکی و از طریق استفاده از کانال‌های مختلف و ابزارهای دیجیتال رصد می‌شود و پس از تحلیل فعالیت‌ها، پیشنهادها و محصولات متناسب با نیاز مشتری به وی ارائه می‌شود. در همین راستا، روش‌های بهبود ارتباط مشتری با بانک مورد بررسی قرار می‌گیرد و در حقیقت محصولات در بانکداری دیجیتال باید برای مشتریان شخصی‌سازی شود، یعنی مشتری بتواند نیازش را بفرستد و ما بتوانیم در سیستم خودمان برای مشتری یک محصول اختصاصی تولید کنیم.

وی تاکید کرد: برای حرکت از سمت بانکداری سنتی به سمت بانکداری دیجیتال نیازمند یک تحول دیجیتال هستیم و موضوع تحول دیجیتال پیش از آنکه مبحثی فناوری محور باشد، مشتری محور، کسب و کار محور و فرآیند محور بوده و مساله مهم در آن تجربه‌ای است که مشتری در نتیجه تعامل با بانک به‌دست می‌آورد. در این راستا بانک ها باید مدل کسب کاری خود را تغییر دهند و ساختار خود را جهت هماهنگی سریع با تغییرات چابک سازند.

کریمی خاطر نشان کرد: در این نوع بانکداری هزینه‌های شعب، کارمندان، تجهیزات شعبه، به‌روزرسانی این تجهیزات و تمامی هزینه‌های مربوط به بانکداری با شعبه، کاهش پیدا  کرده و خیلی از فعالیت‌های شعب و کارکنان آن ممکن است به ماشین‌ها انتقال پیدا کند اما با عنایت به وضعیت موجود در این نوع بانکداری به جای حذف نیروی انسانی و امکانات، نقش ها و رسالت ها تغییر می‌یابد. در واقع یکسری از شعب به صورت سلف سرویس، ارائه خدمت می کنند. به این معنی که در این شعب کارکنان تنها نقش راهنما را داشته و مشتریان بر اساس نیازهای خود از خدمات و دستگاه ها استفاده می کنند.

کریمی بیان کرد: بانک ملی ایران اقدام به برنامه ریزی های مدونی برای شعب تابعه خود با ملحوظ داشتن سیاست ها و استراتژی های کلان در جهت افزایش رضایت مشتریان کرده که عمده این برنامه ها در حوزه های مربوط به محیط فیزیکی شعب، ارائه خدمات بهتر و بهره گیری بیشتر از خدمات مبتنی بر بستر اینترنت و بانکداری دیجیتال و نیروی انسانی طرح ریزی شده است.


عبور تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به شرکت های دانش بنیان از مرز 13 هزار میلیارد ریال

مانده تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به شرکت های دانش بنیان تا پایان آبان ماه سال جاری به 13 هزار و 370 میلیارد ریال رسید.

 با اعتقاد راسخ بانک به حمایت از فعالیت های دانش بنیان و پس از تاکید دولت محترم بر این موضوع، حمایت از تکنولوژی و ایده‌های نوین به طور جدی در دستور کار بانک ملی ایران قرار گرفته است.

از این رو طی سال‌ گذشته سه هزار و 102 میلیارد ریال و طی نیمه نخست سال جاری مبلغ شش هزار و 769 میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه توسط بانک ملی ایران پرداخت شده است.

بانک ملی ایران برای اخذ سپرده گذاری برای اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان با صندوق توسعه ملی نیز مکاتباتی داشته است که پس از طی مراحل نهایی، عملیاتی خواهد شد.


تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر رعایت دقیق ضوابط و الزامات ابلاغی بانک مرکزی

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر رعایت دقیق ضوابط و الزامات ابلاغی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در شعب این بانک تاکید کرد.

 ناصر شاهباز در جریان بازدید از شعبه مستقل بورس اوراق بهادار با اشاره به این که باید از حداکثر ابزارهای قانونی برای افزایش سوددهی شعب بانک استفاده شود، افزود: در شرایطی که اولویت کشور حمایت از تولید و اشتغال است، بانک ملی ایران نیز همه توان خود را در اولویت دادن به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به کار می گیرد.

شاهباز همچنین مطالبات معوق را یکی از چالش های نظام بانکی خواند و گفت: ما باید از ابزارهای قانونی برای وصول این مطالبات استفاده کنیم، اما می دانیم که با همه بدهکاران نمی توان به یک شکل برخورد کرد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین بر لزوم رعایت نسبت مطلوب مصارف به منابع و نیز حفظ و جذب مشتریان بزرگ توسط این شعبه تاکید کرد.

سعید ملازینل رئیس شعبه مستقل بورس اوراق بهادار بانک ملی ایران نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد شعبه ارائه کرد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین از بخش های مختلف شعبه بازدید و با کارکنان آن از نزدیک دیدار و گفت و گو کرد.


بازدید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از شعب گرگان

برات کریمی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تعدادی از شعب شهر گرگان را مورد بازدید قرار داد.

 

در این بازدید برات کریمی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی جامعه ، بر مسئولیت پذیری همه کارکنان و تلاش هرچه بیشتر در جهت جذب منابع ارزان قیمت و افزایش سهم بازار ، وصول مطالبات غیرجاری ، سودآوری و در نتیجه تحقق اهداف پیش بینی شده و ارتقای جایگاه عملکردی استان تاکید کرد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران خاطر نشان ساخت: باید تسهیل در ارائه خدمات به آحاد مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر ، کمک به معیشت و اقتصاد خانوار از طریق حمایت از واحدهای تولیدی فعال و اشتغال زا و کمک به رونق اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده در استان در سرلوحه کار مدیران و کارکنان واحدها قرار گیرد.


پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات مضاربه بانک ملّی ایران

بانک ملی ایران در ادامه سیاست های کلان خود برای حمایت از بنگاه های اقتصادی و رونق تجارت داخلی کشور در نه ماه ابتدای سال جاری بیش از 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات مضاربه پرداخت کرده است.

 این بانک در راستای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی و همسویی با اهداف کلان دولت جهت حمایت از بازار اشتغال آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات در قالب مضاربه، نقدینگی مورد نیاز بنگاه ها و فعالان اقتصادی را تامین کند.

در چارچوب تسهیلات مضاربه، سرمایه مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور ( بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) از سوی بانک تامین و بدین ترتیب بانک نیز از سود حاصل از فعالیت های مذکور، مطابق سهم پیش بینی شده در قرارداد، منتفع می شود.

مدت قرارداد مضاربه متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه و حداکثر شش ماه بوده که منوط به رعایت ضوابط و مقررات قابل تجدید است.

بر این اساس بانک ملّی ایران در نه ماه نخست امسال تعداد 68 هزار و 939 فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش 55 هزار و 86 میلیارد ریال پرداخت کرده است تا سهمی در رونق بازار کسب و کار و تجارت داخلی داشته باشد.


دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: