بسته خبری بانک ملّی ایران

این هفته اهالی تور" از بازار تا دانشگاه"مهمان محوطه های تاریخی بانک ملی ایران هستند و از آثار شاخص تاریخی و معماری آن بازدید می کنند. همچنین تقدیر از اقدامات بانک ملی ایران در همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز در زلزله استان کرمانشاه و بهره برداری از مدرسه شهدای بانک ملی ایران در اردبیل از دیگر رویدادهای هفتگی بانک است.

  • ۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۰۹:۰۳:۰۰
  • 8951


تور" از بازار تا دانشگاه"/ بازدید از آثار شاخص معماری بانک ملی ایران در تهران

در تهران اهالی «تور از بازار تا دانشگاه» این هفته مهمان محوطه های تاریخی بانک ملی ایران خواهند بود و از آثار شاخص تاریخی و معماری آن بازدید خواهند کرد.

این آثار شامل موزه و شعب بازار، دانشگاه و میدان شهدای بانک است.

یورن اوتزن معمار اپرا و نماد شهر سیدنی، شعبه دانشگاه تهران بانک ملی ایران؛ محسن فروغی معمار آرامگاه سعدی و کاخ نیاوران، شعبه بازار بانک ملی ایران و هاینریش آلمانی و حاج حسین معمار، ساختمان موزه بانک ملی ایران را ساخته اند که از جاذبه های معماری تهران بوده و مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

این برنامه با همکاری مشترک بانک ملی ایران، گروه معماری تهران پلاک به پلاک و سفرنویس برگزار می شود. حاضران در تور ضمن بازدید از آثار تاریخی، با روایت ها و داستان های بانکداری و بانک ملی ایران آشنا خواهند شد.

این برنامه روز پنجشنبه 13 دی ماه از ساعت 8 تا 13 برگزار می شود. سایت سفرنویس اطلاعات بیشتری درباره چگونگی شرکت در این تور در اختیار مخاطبان قرار می دهد.


رشد 32 درصدی منابع بانک ملی ایران در سال 96

رشد 32 درصدی منابع بانک ملی ایران در سال 96 بانک ملی ایران در سال 96 موفق به رشد 32 درصدی منابع و کاهش مطالبات غیرجاری و در نتیجه کاهش شش دهم درصدی نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات (NPL) شد که این دو مهم از توفیقات این بانک در سال گذشته بوده است.

 ناصر شاهباز عضو هیات مدیره و معاون مالی بانک ملی ایران در گفت و گو با روابط عمومی با تاکید بر اینکه رعایت بهداشت اعتباری فقط در پرداخت تسهیلات مدنظر نیست، گفت: این بهداشت باید در وصول مطالبات نیز مورد توجه باشد و عملکرد بانک ملی ایران در کاهش مطالبات معوق قابل قبول است.

وی با تاکید بر اینکه با وصول مطالبات، نقدینگی در بانک به جریان می افتد و در نتیجه مشتریان بیشتری از آن منتفع می شوند، تصریح کرد: وصول مطالبات معوق، ترازنامه بانک را نیز متاثر می کند و آن را بهبود می بخشد.

شاهباز ادامه داد: مهمتر از کاهش مطالبات معوق، ادامه این روند است و نباید اجازه داد نسبت این مطالبات دوباره افزایش یابد.

عضو هیات مدیره بانک با بیان اینکه هنگام پرداخت تسهیلات باید ظرفیت، شخصیت، سرمایه و وثیقه مشتری مدنظر باشد، بیان کرد: نباید در پرداخت تسهیلات سختگیری بیجا کرد، بلکه اصول پرداخت تسهیلات باید مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: اعطای تسهیلات باید توام با نظارت دقیق و رصد شرایط لازم متقاضی برای وصول آن صورت گیرد و بدیهی است با تقویت این نظارت ها در هنگام اعطای تسهیلات،روند وصول مطالبات معوق بهبود خواهد یافت. هرچند که نظارت بر مصارف پس از اعطای تسهیلات از اصول کار بانک ها می باشد.

شاهباز اظهار کرد: واحدهای بانک باید در طول سال به طور مستمر پیگیر وصول مطالبات غیر جاری باشند و این موضوع نباید به آخر سال موکول شود.

معاون مالی بانک ملی ایران رشد 25 درصدی مانده تسهیلات و افزایش 26 درصدی درآمدهای مشاع را از دیگر توفیقات سال 96 این بانک عنوان و اضافه کرد: سهم درآمدهای غیرمشاع نیز نسبت به سال قبل با رشد همراه بوده است.

شاهباز تصریح کرد: در پایان سال 1395 هم نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی(NPL) این بانک در مقایسه با سال قبل روند کاهشی را در پیش گرفت و به 7.8 درصد رسید. در حالی که میانگین این نسبت برای بانک های بزرگ که سهم اصلی در بازار دارند، 8.8 درصد بود. در سال گذشته نیز این میزان به 7.3 درصد کاهش یافت.

وی خاطر نشان کرد: امهال و تقسیط مطالبات غیرجاری بدهکاران، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای کاهش مطالبات و اجرای طرح‌های انگیزشی نظیر بخشودگی مانده جرایم تاخیر مازاد بر نرخ معامله از جمله اقدامات مهم در زمینه کاهش مطالبات غیرجاری بانک ملی ایران بوده است.


تشریح الزامات روزهای باقیمانده سال توسط عضو هیات مدیره بانک ملی ایران

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم توجه مضاعف به وصول مطالبات معوق، بهداشت اعتباری و جذب منابع ارزان قیمت در مدت باقی مانده تا پایان سال جاری تاکید کرد.

محمود شایان در جمع روسای ادارات امور شعب منطقه دو کشور با بیان این که امور بانک به هم افزایی همه کارکنان نیاز دارد، فصل زمستان را برای بانک بسیار با اهمیت خواند و اظهار کرد: از همه ظرفیت ها برای تجهیز منابع بانک باید استفاده شود.

وی با اشاره به این که لزوم تامین منابع مورد نیاز واحدهای تولیدی و سرمایه در گردش آنها در این روزها بسیار پررنگ تر می شود،  ادامه داد: با وجود همه محدودیت ها، منابع و مصارف بانک باید طوری مدیریت شود که منافع بانک، مشتریان و دولت محفوظ بماند.

شایان همچنین تعیین تکلیف پرونده های مطالبات معوق را از الزامات بانک خواند و افزود: گرچه می توانیم از همه ظرفیت های قانونی بانک برای وصول این مطالبات استفاده کنیم، اما منافع مهمتری مانند حفظ اشتغال و تولید نیز از دید ما مغفول نمی ماند.

معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران، نیاز امروز واحدهای تولیدی را سرمایه در گردش خواند و با تاکید بر لزوم کاهش هزینه های غیرضروری بانک، گفت: کارمزد محوری و اعطای تسهیلات در قالب خرید دین از اقداماتی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی به ایجاد کمیته های اعتباری، فناوری اطلاعات، منابع انسانی، اعتباری، پشتیبانی و ... برای ارائه و تجمیع پیشنهادها و نظرات همکاران اشاره و خاطرنشان کرد: در هر استان، از کارکنان دانشجوی دوره دکترا اتاق فکری برای رصد مسائل بانک تشکیل شده و نمایندگان آنها نیز در جلساتی با حضور اعضای هیات مدیره، پیشنهادها و نظرات را به بالاترین سطوح تصمیم گیری بانک منتقل می کنند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نظام مند شدن پاداش ها و شایسته سالاری در انتصابات را از دیگر رویه های نهادینه شده در بانک خواند و افزود: با توجه به اهمیت بازاریابی، جذب منابع و وصول مطالبات و به منظور تسریع در انجام وظایف، روسای ادارات امور شعب می توانند یکی از معاونان خود را به عنوان مشاور منصوب کنند.

در ادامه این نشست، اصلان کریمی مدیر سابق امور شعب منطقه دو کشور بانک ملی ایران نیز با اشاره به فعالیت انجام شده طی دوره مدیریتش در این بخش، کاهش نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی (NPL)، افزایش قابل توجه وصول مطالبات معوق، شناسایی سودهای پنهان، برگزاری شبه مجامع استانی برای تحلیل سود و زیان و اصلاح ساختار مالی منطقه ای را از جمله این اقدامات خواند.

روسای ادارات امور شعب حاضر در جلسه نیز به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند. در پایان جلسه نیز ضمن تقدیر از اصلان کریمی، برای فرهاد معقول به عنوان مدیر جدید امور شعب منطقه دو کشور بانک ملی ایران آرزوی توفیق شد.


توسعه فعالیت بانک ملی ایران در فضای مجازی

فعالیت بانک ملی ایران در فضای مجازی هر روز بیشتر می شود.

اکنون فضای مجازی بستر مناسبی برای توسعه و معرفی محصولات است و بانک ملی ایران نیز از این ظرفیت به شکل مطلوبی استفاده می کند.

صفحه بانک ملی ایران در اینستاگرام به صورت مستمر، پست های مرتبط با آموزش خدمات بانک، نکات امنیتی و هشدار، مسابقه، مطالب انگیزشی و سرگرم کننده را منتشر می کند.

در صفحه آپارات بانک ملی ایران، فیلم های مرتبط با مراسم برگزار شده در بانک، گفت و گو با مدیران و اخبار منتشر شده مرتبط با بانک در شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران مشاهده می شود.

کانال رسمی بانک ملی ایران در پیام رسان بله نیز به صورت مداوم، اخبار و اطلاعیه های بانک را منتشر و نسبت به خدمات آن اطلاع رسانی می کند.

لینکدین و توییتر نیز شبکه های اجتماعی فراگیر دیگری هستند که بانک ملی ایران فعالیت خود را در آن آغاز کرده و با استقبال خوب مخاطبان نیز رو به رو شده است.

اکنون آدرس همه صفحات بانک ملی ایران در فضای مجازی در سمت راست صفحه اصلی وب سایت بانک قابل مشاهده است.


با «بله» اینترنتی درخواست پول کنید

با «بله» اینترنتی درخواست پول کنید با «بله» می توانید در بستر فضای مجازی و یک پیام رسان همانطور که چت می کنید، به صورت اینترنتی و به آسانی درخواست پول دهید.

درخواست اینترنتی پول می تواند یکی از قابلیت های جذاب برای مخاطبان یک پیام رسان در حین گفت و گو و چت کردن باشد. این امکان در پیام رسان بله برای کاربران فراهم است و حتی می توان به همان آسانی که پیام یا عکسی ارسال می شود، بدون دانستن شماره کارت از مخاطب درخواست پول را ارسال کرد.

از امکان درخواست پول می‌توان برای ارسال فاکتور، دریافت سهم افراد (دُنگ)، دریافت شارژ ساختمان، فروش کالا یا جمع‌سپاری مالی و خیریه بهره برد.

در پاییز امسال بیش از 520 هزار درخواست پول در این پیام رسان ارسال و 35 میلیارد تومان پول نیز به صورت روزانه انتقال یافته است.

بله ضمن بهره مندی از قابلیت های متداول یک پیام رسان از جمله گفت و گو، ایجاد کانال و گروه، استفاده از استیکر و بازو (بات)، امکان بهره مندی از خدمات مالی نظیر کارت به کارت، درخواست پول، خرید شارژ، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور و... را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است.

این پیام رسان برای نخستین بار زمینه انجام خدمات بانکی بر بستر شبکه های مجازی در کشور را ایجاد کرده است و اکنون علاوه بر بانک ملی ایران، 18 بانک دیگر به این شبکه متصل هستند و کاربران می توانند از کارت های این بانک ها به عنوان کارت مبدا استفاده کنند.


وزیر اقتصاد طی نامه ای خواستار شد : نظارت دیوان محاسبات بر اساس استانداردهای حسابداری بخش عمومی و دستورالعمل های وزارت اقتصاد

وزیر اقتصاد طی نامه ای خواستار شد : نظارت دیوان محاسبات بر اساس استانداردهای حسابداری بخش عمومی و دستورالعمل های وزارت اقتصاد وزیر امور اقتصادی و دارایی، طی نامه ای به دیوان محاسبات کشور، خواستار پیگیری و نظارت بر اجرای صحیح حسابداری تعهدی براساس استانداردهای حسابداری بخش عمومی و دستورالعمل های این وزارتخانه از سوی نهاد نظارتی مذکور شد.

دکتر فرهاد دژپسند، طی این نامه، اجرای حسابداری تعهدی را با توجه به ایجاد امکان محاسبه دقیق بهای تمام شده محصولات، خدمات و فعالیت ها و به تبع آن، پیاده سازی کامل نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و همچنین دستیابی به مدیریت ملی نوینِ بخش عمومی، امری ضروری و جزو اقدامات ارزنده معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور برشمرد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر لزوم پیش بینی ساز و کار لازم برای اعمال نظارت توسط دیوان محاسبات کشور در این حوزه، خاطر نشان کرد: مدیریت بدهی ها و دارایی های دولت که اقداماتی در راستای مدیریت مالی نوین محسوب می شوند، بدون دسترسی به اطلاعات کامل و قابل اتکاء از طریق سیستم حسابداری، عملا امکان پذیر نیست.

گفتنی است، بر اساس بند (1) ماده (26) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، از ابتدای سال 1394 اجرای مبنای حسابداری تعهدی، بر اساس استانداردهای حسابداری بخش عمومی و دستورالعمل وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تمام وزارتخانه ها، موسسات دولتی و سایر دستگاه های اجرایی در موارد استفاده از بودجه عمومی دولت الزامی است.


با بانک آفیسر در کنار شما هستیم!

بانک ملی ایران با طرح ویژه بانک آفیسر در هر زمان و هر مکانی همراه شما و آماده خدمت رسانی است.

بانک آفیسر به منظور تعامل بیشتر با مشتریان تدوین شده و به کمک آن تمام نیازهای بانکی مشتری از مشاوره تا رسیدگی به امور بانکی، بدون مراجعه حضوری به شعبه انجام می شود.

درواقع بانک آفیسر خدمتی است که توانسته چهره بانک ملی ایران را در میان مشتریان متحول کند و با کمک آن رابطه مشتری و بانک تسهیل شود.

این محصول حاصل مطالعه کارشناسی و مشاهده حضوری بانک های بزرگ و معتبر جهان است و یکی از موفق ترین طرح های شروع شده توسط بانک ملی ایران در سال گذشته محسوب می شود.

بانک آفیسر در شعب مراکز استان ها و شعب ممتاز عملیاتی شده و همچنان با وسعت و توان بیشتری نیز ادامه خواهد یافت.

این خدمت نقش بسزایی در ارایه خدمات بانکی به مشتریان ویژه دارد و می تواند موجب افزایش رضایت و سطح وفاداری مشتریان و ارتقای سطح کیفی خدمات شود.

هدف نهایی بانک آفیسر، تکریم حداکثری مشتریان است و با ارائه آن در شعب، به هر مشتری «اکانت آفیسر» ویژه ای اختصاص می یابد که علاوه بر روش های معمول، از طریق پیام رسان «بله» نیز با مشتریان در ارتباطند.

اکانت آفیسرها درواقع رابط میان شعبه و مشتری هستند که از میان نیروهای نخبه و توانمند انتخاب شده اند.

در این طرح، تمام نیازهای بانکی مشتری از مشاوره تا رسیدگی به امور بانکی، بدون مراجعه حضوری به شعبه و از طریق پیام رسان «بله» انجام می شود و در پایان هر بار ارتباط نیز مشتری می تواند به نحوه خدمت رسانی اکانت آفیسر امتیاز بدهد.

متقاضیان بهره مندی از این خدمت می توانند به شعب بانکی ملی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.


تقدیر وزارت آموزش و پرورش از مدرسه سازی بانک ملی ایران در کرمانشاه

در همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز در زلزله استان کرمانشاه از اقدامات بانک ملی ایران با اهدای تندیس و لوح سپاس تقدیر شد.

در این همایش که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، معاونان وزیر، نمایندگان مجلس، استاندار کرمانشاه و خیرین مدرسه ساز و با هدف تجلیل از  سازمان های تاثیرگذار در زمینه تجهیز و نوسازی مدارس زلزله‌زده استان کرمانشاه در هتل ارم برگزار شد، اقدامات بانک ملی ایران برای احداث مدرسه در سر پل ذهاب و ثلاث باباجانی مورد تقدیر قرار گفت.

در این مراسم محمود خادمیان رییس صندوق پس انداز ملّی ایران به نمایندگی از بانک ملی ایران تندیس و لوح تقدیر این همایش را دریافت کرد.


معارفه سرپرست جدید شعبه سعدی برگزار شد

با حضور ناصر شاهباز عضو هیات مدیره و حبیب اله رشیدارده معاون منابع انسانی بانک ملی ایران، محمد حصارسرخی به سمت سرپرست جدید شعبه سعدی معارفه شد.

ناصر شاهباز در این مراسم با اشاره به فشار نقدینگی در ماه های پایانی سال گفت: اکنون نیازمند جذب منابع جدید در بانک هستیم که امیدواریم این مهم در این شعبه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره نرخ های سود بانکی تصریح کرد: این اقدام می تواند گامی در راستای بهبود وضعیت نظام بانکی باشد.

این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین خواستار توجه و تلاش بیشتر همکاران درخصوص کاهش نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات (NPL) شد.

شاهباز با بیان اینکه شعبه سعدی یکی از شعب حساس و با قدمت بانک است، اظهار کرد: این شعبه تیم خوب و توانمندی دارد و آقای حصارسرخی نیز از کارنامه قابل قبولی برخوردار است که برای ایشان در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت داریم.

معاون منابع انسانی بانک نیز در این مراسم با بیان اینکه هدف از چرخش های شغلی، ایجاد انگیزه و دستیابی به اهداف سازمانی است، گفت: سازمان ها در این جابجایی ها به دنبال تحقق اهداف سازمانی خود هستند که امیدواریم این مهم با تکیه بر تجربیات سرپرست جدید شعبه بیش از پیش محقق شود.

حبیب اله رشید ارده با تاکید بر اینکه تحقق اهداف سازمانی باید به صورت ویژه مورد توجه باشد، اظهار کرد: شعبه سعدی یکی از شعب مستقل و حساس است که انتظارات نیز از آن بالاست.

در پایان از زحمات حمید مومنی رییس سابق شعبه مستقل سعدی نیز تقدیر شد.

همچنین در حاشیه این مراسم عضو هیات مدیره و معاون منابع انسانی بانک از بخش های مختلف این شعبه بازدید کردند.


تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر ضرورت رعایت مقررات تطبیق و مبارزه با پولشویی

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر ضرورت رعایت مقررات تطبیق و مبارزه با پولشویی تاکید کرد.

برات کریمی در بازدید خود از اداره کل مدیریت ریسک بانک ضمن تشریح اهمیت و جایگاه حیاتی این اداره کل در برهه حساس کنونی نظام بانکی کشور، نقش تاثیرگذار آن در اتخاذ تدابیر مناسب برای کاهش و کنترل مخاطرات در تمامی فعالیت ها نظیر تاثیرگذاری پروژه اعتبارسنجی مشتریان در جهت تخصیص بهینه منابع و کاهش هزینه های وصول مطالبات و... را تبیین کرد.

همچنین کریمی با اشاره به ضرورت رعایت قوانین، مقررات و استانداردهای بین المللی، مبحث تطبیق و نهادینه کردن فرهنگ آن را برای همه سطوح سازمانی ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد واحد تطبیق در ساختار سازمانی جدید خود باید ارائه دهنده خدمات بسزایی در جهت اعتلای نام بانک ملی ایران باشد.

وی توجه به آموزش و افزایش دانش همکاران به ویژه در زمینه آشنایی با رویکردهای نوین کسب درآمد در سطح نظام بانکی بین الملل و بانک های موفق دنیا را خواستار شد.

فرید مهدوی رییس اداره کل مدیریت ریسک بانک ملی ایران نیز ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته، توضیحاتی درخصوص پیشرفت پروژه های در دست اقدام نظیر سیستمی کردن صورت های مالی بر اساس استاندارد گزارشگری مالی بین المللی (IFRS)، محاسبه نسبت کفایت سرمایه و پروژه مدیریت ریسک نقدینگی، محاسبه نسبت پوشش نقدینگی، پیاده سازی پروژه اعتبارسنجی مشتریان حقیقی، ارتقای نظام کنترل های داخلی بر مبنای مدیریت ریسک عملیاتی در تمامی واحدهای صف و... ارائه کرد.

در پایان نیز دو نفر از کارکنان این اداره کل که اقدام به تالیف و چاپ کتابی درخصوص موضوع ریسک و روش های آنالیز آن کرده بودند، با اهدای لوح مورد تقدیر قرار گرفتند.


افزایش استقبال کانال ها و گروه ها از پیام رسان بله

با افزایش اقبال عمومی برای فعالیت در پیام رسان های داخلی، تعداد گروه های فعال در پیام رسان مالی «بله» نیز در فصل پاییز امسال نسبت به تابستان با 24 درصد رشد همراه بوده است.

پیام رسان مالی «بله» اکنون بیش از دو میلیون و 820 هزار عضو دارد و در پاییز امسال تعداد 141 هزار کانال و 145 هزار گروه در پیام رسان مالی بله فعال بوده اند.

«بله» با قابلیت های متداول یک پیام رسان، امکان بهره مندی از خدمات مالی نظیر کارت به کارت، درخواست پول و... را نیز فراهم کرده تا صاحبان کسب و کارهای اینترنتی هم بتوانند ضمن مدیریت کانال و گروه های معرف خدمات و محصولات خود، به راحتی از خدمات مالی آن استفاده کنند.

این پیام رسان برای نخستین بار زمینه انجام خدمات بانکی بر بستر شبکه های مجازی در کشور را فراهم کرده است و اکنون علاوه بر بانک ملی ایران، 18 بانک دیگر به این شبکه متصل هستند و کاربران می توانند از کارت های این بانک ها به عنوان کارت مبدا استفاده کنند.

«بله» با حمایت بانک ملی ایران توسعه یافته و امنیت آن توسط این بانک تضمین شده است. ضمن اینکه با تمرکز تیم فنی «بله» بر پایداری شبکه، این پیام رسان به‌صورت متوسط 99.95 درصد زمان روزانه، در دسترس و در حال ارائه سرویس بوده است.

ارسال درخواست پول همزمان با استفاده از فضای این پیام رسان، قابلیت متمایز دیگری است که می تواند برای صاحبان کسب و کارها بسیار پرکاربرد باشد و آمارها نشان می دهد در پاییز امسال بیش از 520 هزار درخواست پول در این پیام رسان ارسال شده است.

همچنین بیش از 1.2 میلیون خرید شارژ و بیش از 530 هزار پرداخت قبض در این پیام رسان صورت گرفته است.


انتصاب مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی

بر اساس مصوبه هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، سید مهدی سدیدی به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل گروه مذکور انتخاب گردید.

 لازم به ذکر است هلدینگ سرمایه گذاری گروه توسعه ملی از شرکت های زیر مجموعه بانک ملی ایران می باشد.


بهره برداری از مدرسه شهدای بانک ملی ایران در اردبیل

مدرسه سه کلاسه شهدای بانک ملی ایران در روستای بیوک خانلو پارس آباد مغان در استان اردبیل با مشارکت بانک ملی ایران به بهره برداری رسید.

این مراسم با مشارکت دو میلیارد ریالی بانک ساخته شده و با حضور رئیس اداره امور شعب اردبیل، سرپرست خیرین مدرسه ساز استان، فرماندار، امام جمعه، رئیس آموزش و پرورش استان و جمعی از اعضای شورای شهر و اهالی شهرستان پارس آباد افتتاح شد.

رئیس اداره امور شعب بانک در اردبیل در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این پروژه، بانک ملی ایران را متعلق به همه مردم دانست و تاکید کرد: کمک به رشد و توسعه پایدار، جلب رضایت مردم و تامین امنیت و رفاه دانش آموزان که آینده سازان این مرز و بوم هستند، از وظایف و رسالت های ذاتی بانک ملی ایران است.

طاهر مولایی نیا افزود: همچنین بانک ملی ایران در احداث و بازسازی سه مدرسه دیگر در مناطق محروم استان و احداث ساختمان بنیاد کودک مشارکت جدی دارد.

در ادامه مراسم، فرماندار پارس آباد و رئیس خیرین مدرسه ساز استان نیز ضمن تقدیر از بانک ملی ایران، بر نقش این بانک در توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه تاکید کردند.


با بانک ملی ایران کار «خیر» کنید

بانک ملی ایران این فرصت را فراهم کرده تا خیرین با استفاده از بله، بام و اوراق تسهیلات مسکن در اجر معنوی کمک به نیازمندان بهره مند شوند.

بانک از دیرباز رابط میان خیرین و نیازمندان بوده، اما به مرور زمان روش های تازه ای برای ایجاد این ارتباط پیاده شده است.

یکی از این روش ها سامانه «بام» است که با آن خیرین می توانند محل هزینه کرد مبالغ پرداختی را خودشان تعیین کنند.

در روش های سنتی پرداخت صدقات یا مبالغی که به منظور مصرف در امور خیریه در نظر گرفته شده است، خیرین مبلغ مد نظر را به صندوق یا مراکز مشخص ارائه کرده و محل مصرف آن را به نهاد مربوطه واگذار می کنند. با این حال سامانه «بام» که خدمات متنوع مالی از جمله «نیکوکاری» در آن قابل انجام است، امکان تازه ای برای مشتریان بانک ملی ایران فراهم کرده است.

در این روش، کاربر «بام» با استفاده از منوی «نیکوکاری» می تواند از میان 18 سازمان، یکی را برای واریز وجه در نظر بگیرد. از سوی دیگر، برخی سازمان ها مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) این امکان را فراهم کرده اند که خیرین حتی محل دقیق مصرف مبلغ به همراه استان مورد نظرشان را نیز انتخاب کنند.

این روش منحصر به فرد در سامانه «بام» قابل دسترسی بوده و مورد استقبال مشتریان نیز قرار گرفته است.

روش دیگری که بانک ملی ایران برای خیرین فراهم کرده پیام رسان «بله» است که تا کاربران بتوانند در کمترین زمان و کاملا با انتخاب خود نیت خیرخواهانه شان را عملیاتی کنند.

در این پیام رسان یک بازو (ربات) طراحی شده که در آن کاربر می تواند به سادگی و فقط با چند کلیک، مقصد کار خیر خود را مشخص و وجه آن را به صورت آنلاین واریز کند.

کاربر ابتدا مقصد مورد نظر برای واریز وجه شامل پرداخت صدقه، اکرام ایتام در طرح محسنین، جشن رمضان، جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری، نذر، قربانی، اطعام و افطاری به نیازمندان، کمک به معیشت نیازمندان، کمک به جهیزیه و ازدواج نیازمندان، کمک به درمان نیازمندان، کمک به ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان، کمک به اشتغال نیازمندان یا کمک به تحصیل نیازمندان را انتخاب می کند.

بازو سپس از کاربر می خواهد استان مورد نظر خود را تعیین کند. در این بخش کاربر می تواند یک استان به منظور صرف مبلغ واریزی را مشخص کرده و یا این موضوع را به سامانه واگذار کند. در ادامه این امکان وجود دارد که ترتیب زمانی واریز وجه به صورت فقط یک بار، روزانه، هفتگی یا ماهانه انتخاب شود.

مرحله نهایی نیز تعیین مبلغ است. پس از اتمام این مراحل، یک پیام پرداخت وجه برای کاربر ارسال می شود که با کلیک بر روی آن، امکان برداشت وجه از حساب تعریف شده در پیام رسان «بله» وجود خواهد داشت.

روش دیگر برای خیران، استفاده از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن با توجه به نیاز جوانان به خرید خانه است.

بانک ملی ایران این امکان را فراهم کرده که مشتریان با مشارکت در طرح ویژه مسکن، از تسهیلات خرید یا ساخت خانه استفاده کنند. این طرح بستر مناسبی برای بهره مندی خیرین از خدمات بانک است.

در این روش، خیرین می توانند با مشارکت در طرح ویژه مسکن، افتتاح سپرده کرده و از سود 10 درصدی آن استفاده کنند، اما پس از مدتی، اوراق حق تقدمی را که به حساب آنها تعلق گرفته به منظور حمایت از نیازمندان استفاده کنند.

این اوراق می تواند توسط خیرین در اختیار افراد نیازمند به تسهیلات مسکن قرار بگیرد و یا بانک ملی ایران آن را در اختیار نهادهای مرتبط قرار دهد. خیرین با این روش علاوه بر دریافت سود مادی، اجری معنوی بزرگی دریافت خواهند کرد ، چرا که هر کدام از اوراق حق تقدم اهدایی می تواند در خرید خانه یک نیازمند مصرف شود.


سرپرست جدید اداره کل حسابداری و بودجه معارفه شد

با حضور ناصر شاهباز عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، مختار محمدی به عنوان سرپرست جدید رییس اداره کل حسابداری و بودجه بانک معارفه شد.

ناصر شاهباز در این مراسم که با حضور معاونان اداره کل حسابداری و بودجه، حسابرسان، روسای قدیم این اداره کل و... برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم این تغییر و تحول منشاء خیر و برکت برای بانک ملی ایران باشد، گفت: امیدواریم با جذب تیم جدید کارشناسی، این اداره کل غنای خود را همچنان حفظ کند.

وی بر لزوم هم افزایی برای تحقق اهداف عالی بانک تاکید و برای سرپرست جدید اداره کل حسابداری و بودجه آرزوی توفیق و موفقیت کرد.

همچنین مختار محمدی سرپرست اداره کل حسابداری و بودجه نیز ضمن قدردانی از اعتماد مدیریت عالی بانک برای این انتصاب اظهار کرد: امیدوارم بتوانم پاسخی در خور و شایسته به این اعتماد بدهم و در این مسیر نیز همراهی و همدلی همکاران بسیار اهمیت دارد.

سعید نفیسی رییس سابق این اداره کل نیز با اشاره به وضعیت فعلی کشور و نظام بانکی تاکید کرد: کشور و نظام بانکی در شرایط حساسی قرار دارد و امیدوارم که این همراهی و همدلی همچنان در بانک ملی ایران حفظ شود چرا که نگاه مردم به این بانک است.

در پایان روسای سابق اداره کل حسابداری و بودجه، معاونین و کارکنان اداره به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

همچنین در این مراسم از رییس سابق اداره کل حسابداری و بودجه تقدیر به عمل آمد.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: