برگزاری چهل و نهمین نشست تخصصی تهران شناسی در موزه بانک ملّی ایران

چهل و نهمین نشست تخصصی تهران شناسی با حضور مدیر طرح و برنامه ستاد گردشگری شهرداری تهران و جمعی از فعالان عرصه میراث فرهنگی و گردشگری به میزبانی موزه بانک ملی ایران برگزار شد.

  • ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ ۱۷:۰۷:۰۰
  • 4411

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، مدیر طرح و برنامه ستاد گردشگری شهرداری تهران در این نشست با بیان این که مجموعه بانک ملی ایران یک سایت ارزشمند میراث فرهنگی است، گفت: موزه بانک، ساختمان سردار اسعد، برج آب و زورخانه، از ارزش مادی و معنوی بسیار زیادی برخوردارند.

علی رضا مقدم نیا با تقدیر از اقدامات بانک ملی ایران در احیا و استفاده بهینه از مجموعه های میراث فرهنگی موجود، بر لزوم معرفی هر چه بهتر این مراکز به مخاطبان و علاقه مندان اشاره و خاطرنشان کرد: شاید هیچ ایرانی نباشد که دست کم یک بار به بانک ملی ایران مراجعه نکرده و یا در آن حساب نداشته باشد، از این رو نقش بانک ملی ایران را نباید دست کم گرفت.

ابوالفضل رواقی معاونت اداره کل روابط عمومی و مسئول موزه بانک ملی ایران در این نشست با اشاره به تاریخچه و نحوه مرمت و شکل‌گیری موزه گفت: مجموعه ادارات مرکزی بانک ملی ایران با وجود پتانسیل‌های معماری از دوران مختلف تاریخی از جمله ساختمان فاخر و منحصر به فرد سردار اسعد در جنوب مجموعه، ساختمان برج آب در غرب و موزه در شرق که همگی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند و ساختمان فاخر و دلنواز زورخانه در شمال مجموعه که در پیشانی خود یادگار ابوالحسن خان صدیقی را نگهداری می‌کند، همچون حلقه‌ای، میدان تاریخی مشق را به خیابان لاله‌زار و میدان بهارستان ارتباط می‌دهد.

وی افزود: این منطقه با توجه به قرارگیری در خیابان تاریخی علاءالدوله و همجواری با موزه جواهرات ملی و با توجه به پتانسیل‌های موجود، می‌تواند بازویی پرتوان جهت هدایت گردشگر داخلی و خارجی باشد.

در این نشست که پایه نشست‌های تخصصی در سطح کارشناسی جهت ارتقای تعاملات فی مابین با شهرداری تهران است؛ به پرسش های کارشناسان گردشگری، راهنمایان تورها، دبیران کانون های گردشگری و سایر فعالان و متخصصان این حوزه پاسخ داده شد.

حاضران در نشست سپس به بازدید از مجموعه های تاریخی بانک ملی ایران از جمله موزه بانک پرداختند.

آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: