اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کردند: جذب منابع ارزان قیمت،‌ کلید توسعه بانک

اعضای هیات مدیره ‌بانک‌ ملی ایران در همایش بررسی عملکرد شش ماه ابتدای سال 1397 واحدهای این بانک بر ارائه بهینه خدمات به مشتریان و لزوم افزایش درآمدهای بانک در راستای سودآوری، به عنوان مهمترین سیاست راهبردی و اعتباری بانک در سال جاری تاکید کردند.

  • ۱۳۹۷/۰۸/۰۲ ۱۶:۴۵:۰۰
  • 2140
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، برات کریمی عضو هیات مدیره بانک با بیان اینکه بانک ملی ایران باید در خدمت عموم مردم، مشتریان، اقتصاد کشور و همراه دولت باشد، گفت: در سال گذشته دستاوردها و عملکرد بانک ملی ایران در تمامی امور نظیر جذب منابع ارزان قیمت، تامین منابع، کاهش مطالبات، ارایه خدمات الکترونیکی، پرداخت تسهیلات اشتغال زا و افزایش رضایتمندی دولت و مردم چشمگیر بوده است.

توسعه بانک از مسیر منابع ارزان قیمت می گذرد
وی افزود: یکی از سیاست های اعتباری و راهبردی مهم امسال بانک ملی ایران، افزایش درآمد و کاهش هزینه هاست و همکاران با مدیریت صحیح هزینه ها و درآمدها می توانند بانک را در رسیدن به اهداف و میل به سودآوری یاری دهند.
کریمی با عنوان اینکه جذب منابع ارزان قیمت، بانک را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار خواهد داد، گفت: آموزش و مدیریت هزینه ها، کاهش کارشناسانه شعب، سرعت بخشی به فروش املاک و دارایی های بانک در سراسر کشور، به کارگیری ابزارهای بانکداری الکترونیک، نحوه ارائه تسهیلات، کارمزد محوری و حمایت از واحد های تولیدی و مجتمع های بزرگ صنعتی کشور زمینه توسعه بانک را توسعه خواهد بخشید.
این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه با همدلی و ایجاد انگیزه امکان رفع تحریم ها وجود دارد گفت: ما شرایط سخت کم نداشتیم و کارکنان بانک ملی ایران امروز هم همانند گذشته دست در دست یکدیگر در جهت حمایت از توسعه بانک و شکوفایی اقتصاد کشور حرکت خواهند کرد.
معاون شعب بانک ملی ایران با بیان این که باید سعی کنیم رضایتمندی مشتریان را افزایش دهیم، گفت: باید با حمایت ویژه از واحدهای تولیدی بزرگ و مجتمع های صنعتی در جهت رفع موانع تولید و اشتغالزایی تلاش بیشتری صورت بگیرد.

تبدیل دارایی های غیر مولد و راکد به مولد، سیاست اعتباری بانک
همچنین محمود شایان دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز با اشاره به سیاست های اعتباری و اولویت های راهبردی بانک ابراز کرد: تبدیل دارایی های غیر مولد و راکد به مولد از جمله سیاست های محوری بانک ملی ایران است.
وی گفت: پرداخت تسهیلات کوتاه مدت در قالب سرمایه در گردش برای واحد های تولیدی و حمایت از کالای ایرانی از دیگر سیاست های اعتباری امسال بانک ملی ایران است و با توجه به سیاست اصلی بانک، افزایش سودآوری در سال جاری، به طور ویژه  ای در برنامه های بخش اعتباری بانک پیگیری خواهد شد.
شایان با اشاره به این که به کارگیری ابزارهای مختلف برای تحریک مالی وجود دارد گفت: جذب منابع ارزان قیمت جدید و سپرده گذاری با نرخ ثابت زمینه سودآوری بانک را فراهم خواهد کرد .
وی با اشاره به نقش بانک ملی ایران در بازار بین بانکی از تلاش های همکاران در جذب منابع قدردانی کرد و رضایت مشتریان را در گرو رفتار مناسب و حسن خلق در برخورد با مشتریان دانست.
معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک با یاد آور شدن این مطلب که نقش بانک ملی ایران در اقتصاد مهم و حایز اهمیت است،‌گفت: اعطای وام به واحدهای صنعتی و مجتمع های تولیدی، زمینه توسعه و شکوفایی اقتصاد را فراهم می کند و باید این واحد ها و بنگاه ها شناسایی شوند و با اعطای تسهیلات به آن ها،‌ رونق اقتصادی بیش از پیش شتاب گیرد.
شایان با بیان این که کارمزد محوری برای بانک درآمد زایی چشمگیری دارد، تصریح کرد: اقدامات و برنامه های مهمی در راهبردهای بانک برای حرکت در مسیر کارمزد محوری و کسب درآمد از کارمزدها انجام شده است.
وی با بیان این که در شش ماهه ابتدای امسال، 939 هزار فقره تسهیلات به مبلغ 461 هزار میلیارد ریال به مشتریان پرداخت شده است، بر جذب منابع از طریق صندوق سرمایه گذاری اعتماد بانک تاکید کرد.
این عضو هیات مدیره بانک خاطر نشان کرد: بانک ملی ایران خط مقدم جبهه اقتصادی کشور است و باید در جهت خدمت رسانی به مردم عزیز کوشا باشیم.

لزوم تمرکز بر جذب مشتریان جدید در شعب بانک
همچنین معاون مالی بانک نیز در این همایش با تاکید بر اینکه باید از پیچ و خم تحریم ها با نظم و قدرت هر چه تمام عبور کنیم، گفت: افزایش درآمدهای مشاع و غیرمشاع باید امروز بیش از پیش مورد توجه باشد.
ناصر شاهباز تصریح کرد: بانک ملی ایران در راستای اجرای سیاست های خروج از بنگاه داری بانک ها و همچنین قانون رفع موانع تولید، فروش املاک مازاد را در راس امور قرار داده است و یکی از موفق ترین سازمان ها در این بخش محسوب می شود.
شاهباز با مهم دانستن نقش بانک ها در توسعه و رونق  اقتصادی کشور، بر نقش بی بدیل بانک ملی ایران به عنوان بزرگ ترین بنگاه اقتصادی کشور تاکید کرد.
وی با تاکید بر اینکه سپرده گذاران به دنبال سرمایه گذاری در محلی امن و کسب سود سرمایه گذاری هستند، ادامه داد: صندوق سرمایه گذاری اعتماد می تواند این شرایط را مهیا کند.
شاهباز با تاکید بر اینکه انضباط مالی سرلوحه اقدامات بانک ملی ایران است، ابراز کرد: افزایش سودآوری مهمترین سیاست مالی بانک است و مدیریت هزینه و انضباط مالی در افزایش یا کاهش منابع بانکی تاثیر بسزایی دارد.
معاون مالی بانک ملی ایران تاکید کرد: شاخص ها در بخش سود و زیان بانک مورد بررسی قرار گرفته اند و علاوه بر تعیین اهداف بلند مدت، باید برنامه‌ریزی کوتاه مدت نیز داشته باشیم.
وی با بیان اینکه باید روی جذب مشتریان جدید در شعب بانک تمرکز شود، خاطر کرد: رشد منابع موضوع مهم دیگری است که نیاز به برنامه ریزی دارد و صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک می تواند در این بخش به خوبی ایفای نقش کند.

اعزام 510 نفر از کارکنان برای کمک به تحویل ارز

عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک نیز در این همایش با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران در بخش محصولات فناورانه و روز دنیا در نظام بانکی پیشتاز است، گفت: با استقرار سیستم تحویلداری تحت وب در شعب بانک، صدور مجدد کارت در کیوسک ها و دستگاه های خودبانک نیز فعال می شود.
مسعود خاتونی اظهار کرد: بانک ملی ایران بزرگ ترین بانک کشور است که به تعداد زیادی از مشتریان سرویس می دهد لذا پیشرفت در امور خدمات الکترونیک می تواند بستر مناسب تری را برای این مشتریان به وجود آورد.
وی همچنین از عملیاتی شدن سیستم متمرکز تسهیلات نیز تا پایان امسال در بانک خبر داد.
خاتونی درباره تحویل ارز اربعین نیز گفت: 510 نفر از کارکنان بانک ملی ایران برای کمک به تحویل ارز زائران به مناطق مرزی و کشور عراق اعزام شده اند.
عضو هیات مدیره بانک با بیان اینکه همکاران اعزامی اکنون در حال سرویس دهی و خدمت رسانی به زائران هستند تا روند تحویل ارز سرعت بیشتری بگیرد، خاطر نشان کرد: از همکارانی هم که برای اعزام به نقاط مرزی و عراق آمادگی دارند، برای کمک رسانی به تحویل ارز اربعین استقبال می کنیم.
در پایان این همایش پنل های تخصصی اعتباری، حقوقی، مالی، ارزی، بررسی و ارزیابی عملکرد واحدها و ارایه برنامه صندوق سرمایه گذاری اعتماد نیز برگزار و به سوالات مربوطه پاسخ داده شد.

آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: