بازدید رئیس مجموعه فرهنگی-تاریخی موزه سینما از موزه بانک ملی ایران

رئیس مجموعه فرهنگی-تاریخی موزه سینما از موزه بانک ملی ایران بازدید کرد.

  • ۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۱۴:۵۲:۰۰
  • 2285

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در این بازدید علیرضا قاسم خان رئیس مجموعه فرهنگی-تاریخی موزه سینما، ضمن بازدید از آثار و اشیای موزه بانک و همچنین نمایشگاه "ارجان و جوبجی "با 59 قطعه و اثر زرین و طلایی کشف شده از آثار محوطه باستانی ارجان و جوبجی متعلق به جنوب شرقی استان خوزستان، از اقدامات مهم و موثر بانک ملی ایران برای حفظ میراث صنعت بانکداری و راه اندازی این موزه تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه بانک ملی ایران با افتتاح این موزه به شناخت روند شکل گیری فرهنگ پول، تجارت و  بخشی از زندگی ما ایرانیان کمک کرد، افزود: در این موزه با موضوعات مختلفی از جمله پول، روش های تجارت جدید و بانکداری جدید آشنا می شویم که این امر هویت ما را برای نسل های آینده مشخص می کند.

رئیس مجموعه فرهنگی-تاریخی موزه سینما با اشاره به سرعت تغییرات در جهان امروز، افزود: بانک ملی ایران هم در نگهداری بنا و هم در به نمایش گذاشتن دقیق آثار موزه ای، اقدام ارزشمندی انجام داد به طوری که یک برگه اسکناس را به تاریخ تبدیل کرد.

لازم به ذکر است موزه بانک ملی ایران شامل مجموعه ای از آثار ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از سوی بانک های بزرگ دنیا ،آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ است.

این موزه در محل قدیم صندوق قرض الحسنه پس انداز ملی ایران، در خیابان فردوسی واقع است.

 علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی  می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17  جهت بازدید از موزه مراجعه کنند.

 

آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: