نمایشگاه «ارجان و جوبجی» در موزه بانک ملی ایران افتتاح شد

عصر امروز نمایشگاه «ارجان و جوبجی»، جلوه‌هایی از هنر زرگری عیلام با حضور مدیران امور، روسای ادارات امور شعب تهران و تنی چند از دیگر مسئولان بانک ملی ایران، جمعی از سفرای کشورهای ارمنستان، گرجستان، بلغارستان، استرالیا، هلند، اکوادور، یونان و پاکستان در تهران، مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، روسای موزه ها و مسئولان فرهنگسراها و نگارخانه های کشور و علاقه مندان به هنر و آثار تاریخی افتتاح شد.

  • ۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۹:۰۵:۰۰
  • 4617
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این نمایشگاه با 59 قطعه و اثر زرین و طلایی کشف شده از آثار محوطه باستانی ارجان و جوبجی متعلق به جنوب شرقی استان خوزستان از امروز به مدت 3 هفته میزبان علاقمندان خواهد بود.
این نمایشگاه که نتیجه دومین همکاری مشترک بین موزه بانک ملی ایران و موزه ملی ایران است، یافته های زرین گورآوندهای دوران عیلام را در معرض بازدید علاقمندان و عموم به نمایش گذاشته است.
در این نمایشگاه آثاری چون حلقه، بازوبند،گوشواره، دکمه و دستبند زرین همچنین صفحه تزیینی و مهره طلایی اثر و نمونه‌ای بسیار بارز از هزاره اول قبل از میلاد و انگاره های سرویس چای خوری ملیله از جنس طلا بر پا شده است. 
 مجموعه‌ای از 25 تابلوی نگارگری استاد محمد باقر آقامیری و پرده زربفت منحصربفرد اهدایی از شعبه هامبورگ آلمان نیز در این نمایشگاه، برای اولین بار به نمایش در آمده است.
علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند از شنبه تا چهارشنبه و از ساعت 13 تا 17 به نشانی خیابان فردوسی، بعد از خیابان سرهنگ سخایی، موزه بانک ملی ایران مراجعه نمایند و از این طریق با تاریخ پیش از میلاد آشنا شوند.
آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: