در هفته ای که گذشت؛ درخشش بانک ملّی ایران در حوزه های «مسئولیت های اجتماعی» و «بانکداری الکترونیک»

بانک ملی ایران در هفته ای که گذشت توانست دو نشان ویژه و برنز مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی ایران را از آن خود کند. ضمن اینکه عبور تعداد کاربران پیام رسان «بله» از مرز دو میلیون کاربر و افتتاح پایگاه بانکداری تمام الکترونیک شعبه بازار بانک از جمله رویدادهای مهم هفته گذشته بانک ملی ایران در زمینه بانکداری الکترونیک بوده است.

  • ۱۳۹۷/۰۵/۰۴ ۰۸:۱۹:۰۰
  • 4191


کسب دو نشان ویژه و برنز مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی توسط بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در دومین جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی کشور خوش درخشید و موفق به کسب دو نشان ارزشمند شد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در دومین جایزه مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی، این بانک موفق به دریافت نشان برنز در حوزه اجتماعی-جامعه به جهت ایجاد تاثیرات مثبت در حفظ ارزش های میراث فرهنگی و ملی و ایجاد ارزش مشترک شد.

بر اساس رای هیات داوران جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی که شب گذشته با حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، تنی چند از نمایندگان مجلس، نمایندگان مسئولیت اجتماعی اتحادیه اروپا، نماینده یونیسف در ایران و مدیران و کارشناسان سازمان ها و شرکت ها در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، همچنین جایزه بهترین کمپین مسئولیت اجتماعی از دیدگاه انجمن های مردم نهاد به بانک ملی ایران تعلق گرفت.
جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی با هدف ترویج و فرهنگ سازی مسئولیت اجتماعی ایرانی –اسلامی، اقدامات داوطلبانه و پر کردن فضای خالی سرمایه گذاری و رفاه اجتماعی برگزار شد و بانک ملی ایران با توجه به پیشینه خود در حوزه عمل به مسئولیت های اجتماعی و به جهت ارایه برنامه پایدار و جامع مسئولیت پذیری شرکتی و داشتن تعهد نسبت به عملکرد کسب و کار در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی موفق شد این جوایز را از آن خود کند.
معرفی مسئولیت اجتماعی شرکتی و تبیین اهمیت آن، بهبود فضای کسب و کار کشور از دید سرمایه‌گذاران خارجی و نهادهای بین‌المللی، تبادل اطلاعات و همفکری به منظور مشخص کردن چالش ها و ریسک های اجتماعی و زیست محیطی بنگاه ها، ارائه تجارب بنگاه های اقتصادی در مسئولیت اجتماعی، تقویت همکاری بین بخشی میان بنگاه های اقتصادی و سازمان های مردم نهاد با هدف کاهش چالش های اجتماعی و زیست محیطی، فراهم کردن زمینه استفاده بنگاه ها از بستر فرهنگی و اجتماعی کشور و روش های خلاقانه و نو در پیشبرد اهداف تجاری خود از جمله اهداف این جایزه ملی است.
جایزه ملی مسئولیت های اجتماعی شامل دو بخش اصلی پروژه ها و فعالیت های بنگاه در حوزه مسئولیت اجتماعی بر اساس استاندارد گزارش نویسی جهانی GRI و ابتکارات و نوآوری ها در حوزه های مسئولیت اجتماعی شرکتی است. 
بر این اساس فعالیت بنگاه ها در سه محور عملکرد اجتماعی، عملکرد اقتصادی و عملکرد زیست محیطی و بر اساس استاندارد جهانی گزارش دهی GRI مورد ارزیابی قرار گرفت که بانک ملی ایران با ارسال فرم های خوداظهاری در بخش مسئولیت اجتماعی و سپس راستی آزمایی اطلاعات ارسالی توسط ارزیابان جشنواره، خود را در بخش اصلی رویداد و همچنین کمپین های مسئولیت اجتماعی شرکتی در معرض انتخاب هیات داوران و مردم قرار داد.
GRI (گزارش پایداری) گزارشی است بیانگر ارزش‏ها و مدل حکمرانی سازمان و ارتباط بین استراتژی‏های سازمان و تعهد آن به یک اقتصاد جهانی پایدار که توسط بنگاه به صورت سالانه منتشر می شود. این استاندارد جهت گزارش دهی فعالیت های مسئولیت های اجتماعی، در سطح جهانی توسط بنگاه ها استفاده می شود.



«بله» دو میلیونی شد

تعداد کاربران پیام رسان «بله» از مرز دو میلیون عضو گذشت.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، «بله» علاوه بر ارائه همه خدمات معمول یک پیام رسان از جمله گفت و گو، ایجاد کانال و گروه، استفاده از استیکر و بازو (بات)، امکان ارائه خدمات بانکی از قبیل خرید شارژ، عملیات کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور و ... را داراست.

این پیام رسان برای نخستین بار زمینه انجام خدمات بانکی بر بستر شبکه های مجازی در کشور را فراهم کرده است و اکنون علاوه بر بانک ملی ایران، 17 بانک دیگر به این شبکه متصل هستند و کاربران می توانند از کارت های این بانک ها به عنوان کارت مبدا استفاده کنند.

با تمرکز تیم فنی «بله» بر پایداری شبکه، این پیام رسان در بهار امسال به‌صورت متوسط ۹۹.۸ درصد زمان روزانه، در دسترس و در حال ارائه سرویس بوده است.

لازم به ذکر است، این پیام رسان با حمایت بانک ملی ایران توسعه یافته و در فصل بهار به میزان سال گذشته کاربر جدید به این پیام رسان پیوسته است و نرخ حدود ۶۰ درصدی کاربر فعال نسبت به مجموع کاربران آن به ثبت رسید که این آمارها بیانگر پویایی پلتفرم بله و موفقیت در حفظ کاربرانش است.

همچنین امنیت این پیام رسان توسط بانک ملی ایران تضمین شده و کاربران فضای مجازی می توانند با اطمینان خاطر هم از فضای یک پیام رسان بومی بهره ببرند و هم اینکه خدمات بانکی خود را سریع، راحت و به صورت همزمان و ایمن انجام دهند.

نسخه رومیزی (دسکتاپ) این پیام رسان نیز در ماه جاری برای سیستم‌ عامل‌های ویندوز و لینوکس ارایه شد تا کاربران با استفاده از نسخه رومیزی «بله» نیز بتوانند جز خدمات بانکی به همه امکانات نسخه های مبتنی بر تلفن همراه و وب دسترسی داشته باشند.

 


پایگاه بانکداری تمام الکترونیک شعبه بازار بانک ملی ایران افتتاح شد

امروز با حضور غلامرضا پناهی عضو هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک ملی ایران، پایگاه بانکداری تمام الکترونیک این بانک در کنار شعبه بازار افتتاح شد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این پایگاه پنج دستگاه بانکداری الکترونیک VTM، ATM، CRS، GSS و CASHLESS را در خود جا داده است.

دستگاه های مستقر در این پایگاه می توانند انواع خدمات بانکداری الکترونیک روزمره به علاوه خدمات نوینی چون صدور کارت هدیه، صدور کارت نقدی، نقد کردن چک و پرداخت اقساط تسهیلات را به کاربران ارائه دهند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در مراسم افتتاح این پایگاه با بیان این که این بانک همواره در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک پیش قدم بوده است، اظهار کرد: خدمت رسانی به کاربران نباید به آنچه امروز موجود است محدود شود، بلکه باید همواره به روزرسانی شود.

پناهی با اشاره به این که روزانه میلیون ها نفر در بازار تهران تردد کرده و عملیات مختلف بانکی انجام می دهند، اظهار کرد: شعبه بازار از پرمراجعه ترین شعب بانک ملی ایران است و می طلبد که خدمات الکترونیکی و غیرحضوری در آن بیش از پیش توسعه یابد.

به گفته پناهی، نهادینه کردن خدمات بانکداری الکترونیک می تواند علاوه بر تسریع خدمت رسانی به مردم، تمرکز نیروی انسانی بر خدمات مشاوره ای و توسعه ای را بیشتر کرده و در نتیجه بهره وری را افزایش دهد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه این مراسم ضمن حضور در شعبه بازار، از بخش های مختلف آن بازدید و راهکارهایی برای بهبود شیوه خدمت رسانی به مشتریان ارائه کرد.



تولید و اشتغال محور تسهیلات دهی بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در راستای اجرای سیاست های دولت، حمایت ویژه از بخش های تولیدی و اشتغال کشور را محور تسهیلات دهی خود در سه ماه ابتدای سال جاری قرار داده است.

  به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در سه ماه ابتدای امسال، بخش های تولیدی سهم قابل توجهی از مجموع تسهیلات پرداختی این بانک را به خود اختصاص دادند به طوری که در مدت مذکور 22 هزار و 315 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای حمایت از تولید و اشتغال در 15 هزار و 986 فقره پرداخت شده است.

همچنین دو هزار و 574 فقره تسهیلات سرمایه ثابت به بخش های تولیدی اعم از صنعت و معدن، کشاورزی و... پرداخت شده که ارزش ریالی آن به چهار هزار و 185 میلیارد ریال می رسد.

بانک ملی ایران در راستای حمایت از بازار اشتغال در مدت مذکور، تعداد شش هزار و 315 فقره تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی با معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های حمایتی به ارزش 901 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

بخش بازرگانی نیز 27 هزار و 42 فقره تسهیلات به ارزش 14 هزار و 309 میلیارد ریال در حمایت از کسب و کار و رونق بازار و بخش بخش خدمات 286 هزار و 122 فقره تسهیلات به ارزش 116 هزار و 955 میلیارد ریال به خود اختصاص داده اند.

سهم تسهیلات صادراتی از مجموع تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران نیز به یک هزار و 409 میلیارد ریال در 149 فقره می رسد.

در مدت مذکور، 148 هزار و 401 فقره تسهیلات رفع نیازهای اساسی خانوار در قالب فروش اقساطی، جعاله و مرابحه به ارزش 38 هزار و 314 میلیارد ریال و همچنین 59 هزار و 340 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه به ارزش نه هزار و 222 میلیارد تخصیص داده شده است.

تسهیلات قرض الحسنه پرداختی به نیازمندان بدون احتساب ازدواج و اشتغال نیز طی این مدت به 13 هزار و 865 فقره به ارزش 511 میلیارد ریال می رسد.

بانک ملی ایران در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و حمایت از کالای ایرانی، تعداد 13 هزار و 292 فقره تسهیلات فروش اقساطی خرید کالای مصرفی با دوام داخلی به ارزش یک هزار و 156 میلیارد ریال پرداخت کرده است.



تامین حداکثری اقلام مورد نیاز بانک ملی ایران از بازار داخلی

معاون پشتیبانی بانک ملی ایران گفت: این بانک با تامین حداکثری اقلام مورد نیاز خود از بازار داخلی، حمایت از کالای ایرانی را به معنای واقعی محقق کرده است.

 عباس شفیعی در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که خوشبختانه در سال های اخیر سطح پوشش تولیدات داخلی تا حوزه بسیاری از تجهیزات مورد نیاز صنعت بانکداری پیش رفته است، افزود: امروز ما دستگاه های خودپرداز، دوربین های مداربسته و کامپیوترهای یکپارچه بدون کیس (AIO) را با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، از تولیدات داخل تهیه می کنیم.

وی با اشاره به این که تنوع و تعدد تجهیزات مورد نیاز بانک زیاد است، ادامه داد: با وجود برخی محدودیت ها، سعی شده اکثر خریدها در بستر سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) که مبنای آن عرضه و تقاضای کالای ایرانی است، انجام پذیرد.

به گفته شفیعی، در بخش خریدهای عمده بانک طی سال گذشته از 18 فقره مناقصه عمومی به ارزش1533 میلیارد ریال که در مرکز انجام شده ، بالغ بر 86 درصد تجهیزات بانکی و ماشین های اداری خریداری شده از محل تولیدات داخلی بوده است.

وی افزود: باقیمانده خریدها اقلامی بوده‌اند که مشابه داخلی نداشته اند و چاره ای جز خرید کالای خارجی وجود نداشته است.

معاون پشتیبانی بانک ملی ایران با تاکید بر این که تجهیزات تولید داخل مورد تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان استاندارد در سبد خریدهای بانک قرار دارد، درباره اقدامات بانک برای تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» گفت: طی چند سال اخیر، حمایت از محصولات ایرانی و تولید کننده داخلی در صدر سیاست های خرید بانک قرار داشته است.

شفیعی تداوم استفاده از فهرست کالاهای مشمول ممنوعیت خرید خارجی دارای مشابه تولید داخلی، معرفی کالاهای جدید و فرآیندهای شناسایی و تشخیص کیفیت مورد نظر، نظارت بیشتر در تنظیم اسناد مناقصه با محوریت اولویت به تولید داخلی و حفظ ارتباط با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای معرفی تولید کنندگان داخلی که تولیدات آنها منطبق با کیفیت مورد نظر بانک هستند را از برنامه های بانک ملی ایران در سال جاری و سال های بعد اعلام کرد.



ساعت کار شعب بانک ملی ایران در استان تهران تغییر کرد

ساعات کاری شعب بانک ملی ایران در استان تهران از روز نخست مرداد ماه (فردا) تغییر خواهد کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، بر اساس اعلام استانداری تهران و با توجه به تداوم شرایط خاص جوی برای صرفه جویی و مدیریت مصرف برق، از فردا تا 18 مرداد ماه، ساعت کار شعب بانک در استان طی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 تا 13:30 خواهد بود.

همچنین ساعات کار در روزهای پنج شنبه 7 تا 12 تعیین شده است.



در آستانه یک سالگی شروع به کار دولت دوازدهم منتشر شد: ۲۳ دستاورد کلیدی وزارت اقتصاد در یازده ماه گذشته

در آستانه یک سالگی شروع به کار دولت دوازدهم، در گزارشی ۲۳ دستاورد کلیدی وزارت امور اقتصادی و دارایی طی یازده ماه منتهی به تیر ماه سال جاری منتشر شد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، بر اساس آمارهای موجود، طی ۱۱ ماه اخیر معادل  72 درصد از منابع دولت  از طریق سازمان های زیرمجموعه وزارت اقتصاد از جمله، سازمان امور مالیاتی، گمرک جمهوری اسلامی، سود سهام و انتشار اوراق تامین شد.

بر اساس این گزارش، سهم بخش خصوصی واقعی از واگذاری ها در حوزه خصوصی سازی سال 1396 معادل  100 درصد بوده است.

همچنین، در راستای حمایت از تولید و کاهش مالیات بر تولید، سهم مالیات بر مصرف از 43 درصد در سال 1392 به 54 درصد افزایش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است: رشد اقتصادی ایران در سال گذشته از کشورهای عربستان و روسیه بالاتر بوده و بر اساس پیش بینی ها، رشد اقتصادی ایران در سال های آینده از این دو کشور بالاتر خواهد بود.

وابستگی به منابع نفتی از متوسط 35 درصد در سال های 1392 تا 1395، به رقم 29 درصد در سال گذشته کاهش یافته و این رقم در سال جاری به 26 درصد خواهد رسید.

این گزارش همچنین می افزاید، نرخ تامین مالی دولت از رقم 40 درصد (اوراق سخاب)، به 18 درصد رسیده است.

 34 هزار میلیارد تومان اوراق مالی شامل اسناد خزانه، برای پرداخت مطالبات طلبکاران منتشر شد.

در گزارش عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی آمده است، برای رونق کسب و کار، مبلغ 5 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت از طریق تهاتر با طلب دولت تسویه شد.

برای اولین بار، به حساب 37 میلیون نفر از ایرانیانی که شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده بودند، سود سهام واریز شد.

برای اولین بار، تامین مالی از بازار سرمایه به رکورد 101 هزار میلیارد تومان در سال رسید.

در سال گذشته، بورس اوراق بهادار تهران از لحاظ بازدهی شاخص در 2017 در منطقه غرب آسیا، جزو سه بورس برتر منطقه شد.

در این گزارش آمده است، در این مدت، رتبه ریسک اعتباری ایران از 6 به 5 ارتقاء یافت که منجر به کاهش 10 درصدی هزینه تامین مالی بین المللی شد.

در ادامه این گزارش همچنین می خوانیم، جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۶ رتبه اول مبارزه با قاچاق مواد مخدر و رتبه دوم مبارزه با قاچاق کالا را در جهان به خود اختصاص داده است.

در بخش دیگری از این گزارش با اعلام  اینکه رقم مازاد تجاری ایران تا ۲۷ خرداد ماه سالجاری از مرز یک میلیارد و ۲۵۸ میلیون دلار فراتر رفته است، آمده است: طبق اعلام مجمع جهانی اقتصاد، جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۷، در شاخص رقابت پذیری از رتبه ۷۶ به ۶۹ ارتقاء یافته است.

این گزارش با یادآوری اینکه وزارت اقتصاد تنها دستگاهی است که در سال ۱۳۹۷ دو بار مورد تشویق مستقیم مقام معظم رهبری قرار گرفته است، معرفی این وزارتخانه به عنوان دستگاه برتر در زمینه دولت الکترونیک و تقدیر جداگانه از سه زیر مجموعه آن را به عنوان بخشی دیگر از موفقیت های وزارت متبوع مورد اشاره قرار می دهد.

افزودن ۳۰۰ هزار مودی جدید مالیاتی که تاکنون مالیات پرداخت نمی کردند، به فهرست سازمان امور مالیاتی کشور به منظور افزایش عدالت مالیاتی و کاهش مالیات بر تولید و کسب و کارها، از ۵۲ به ۴۳ درصد در راستای افزایش عدالت مالیاتی از جمله دیگر موارد مورد اشاره در این گزارش است.

گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، کاهش تعداد ۱۹۰ هزار حساب، از حساب های بانکی شرکت های دولتی در راستای افزایش شفافیت اقتصاد و پرداخت متمرکز بودجه ۵۰۰ دستگاه اجرایی به منظور کنترل فساد مالی و تضمین عدالت و صرفه جویی را به عنوان بخشی دیگر از نقاط مثبت کارنامه این وزارتخانه ذکر کرده است.

این گزارش در ادامه، همچنین از افزایش مجموع تامین مالی خارجی کشور از ۲.۶۴ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۵ به ۳۲.۲ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۶ خبر می دهد.

در خاتمه این گزارش می خوانیم: بعد از مدت ها پیشنهاد وزارت اقتصاد عملی شد و برای اولین بار ساز و کار شفاف خرید و فروش ارز راه اندازی شده است.



داستان جدید "حاج ابراهیم و سه پسرش" بر روی سایت کانون جوانه های بانک ملی ایران

داستان جدید "حاج ابراهیم و سه پسرش" در سایت کانون جوانه های بانک ملی ایران قرار گرفت.

  به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این داستان با بهره گیری از شیوه داستان گویی کهن و خلق فضایی جذاب تلاش دارد کودکان و نوجوانان را با مفاهیم درآمد و هزینه آشنا کند.

برای مطالعه این داستان جذاب می توانید به سایت کانون جوانه های بانک ملی ایران به آدرس kids.bmi.ir مراجعه کنید.

لازم به ذکر است، کانون جوانه های بانک ملی ایران از سال 1392 با هدف آموزش مسائل مالی و افزایش سواد اقتصادی در مدارس و گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل شده است.

این کانون در رویکرد جدید خود می کوشد با زبان داستان و تصویر، گروه های سنی کودک و نوجوان را با مباحث اقتصاد و بانکداری آشنا کند.



عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر توسعه خدمات نوین بانکی تاکید کرد

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: توسعه خدمات نوین بانکی زمینه کاهش هزینه ها و مدیریت زمان را فراهم می کند.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، مسعود خاتونی عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در جریان بازدید و افتتاح ساختمان جدید شعبه پارسا بر اهمیت استفاده از خدمات نوین در فعالیت های بانکی تاکید و اظهارکرد: اکنون بیش از 60 درصد از عملیات بانکی مشتریان در شعب توسط خدمات نوین و دستگاه های الکترونیکی بانکی انجام می شود.

وی اضافه کرد: با بسترسازی و گسترش خدمات بانکداری الکترونیک، میزان حضور مشتریان در شعب کاهش می یابد و این امر موجب می شود تا همکاران بتوانند مشاوره های مالی بهتری به مشتریان ارایه کنند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران توسعه بانکداری الکترونیک و تشویق مشتریان به استفاده از خدمات نوین بانکی و کاهش زمان انتظار مشتریان برای دریافت بهترین نوع خدمات را اولویت اصلی همکاران شعب برشمرد.

وی هم اندیشی و هم فکری همکاران در ستاد و ادارات کل با همکاران واحد های صف را مهمترین راه موفقیت در تمامی شاخص ها برای شعب دانست.

خاتونی در ادامه گفت: نوسازی شعب در کنار بهره‌مندی از نیروهای انسانی مجرب و ارائه جدیدترین خدمات بانکی جزء اهداف اصلی بانک ملی ایران است.
وی خاطر نشان کرد: برای ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان و سپرده گذاران باید در کنار تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، مشتری‌مداری در رأس فعالیت همکاران قرار گیرد.
عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در راس هیاتی از شعب پل رومی، نیاوران، آفریقا، ممتاز ملی، آناهیتا و پارسا نیز بازدید و از نزدیک با همکاران دیدار وگفت و گوکرد.

در این دیدار نیز محمد رضا صدری ضمن ارایه گزارشی از عملکرد اداره امور شعب شمال تهران، استفاده از خرد جمعی و کارگروهی را مهم ترین عامل موفقیت همکاران بانکی در فضای رقابتی دانست.



استقبال سفیر الجزایر از برگزاری نمایشگاه مشترک اسکناس با بانک ملی ایران

سفیر الجزایر در تهران امروز ضمن بازدید از موزه بانک ملی ایران، مجموعه سکه و اشیا نگهداری شده در این موزه را نشان دهنده عمق تاریخ کشور عنوان کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، عبدالمنعم احریز در بازدید دو ساعته خود از آثار، اشیاء و بخش های مختلف این موزه که با حضور سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجموعه موزه بانک ملی ایران، اظهار کرد: مجموعه ارزشمند این موزه نشان دهنده عمق تاریخ ایران به ویژه در بخش بانکی است که برای بنده فراتر از انتظار بود و محافظت ممتاز از این اشیای ارزشمند، نشان دهنده ارتباط آن با تاریخ ایران است.

در جریان این بازدید طرفین توافق کردند تا در فرصت های آتی نسبت به برگزاری نمایشگاه های مشترک اقدام نمایند.
در پایان این بازدید نیز سفیر الجزایر با درج یادداشتی در دفتر یادبود موزه بانک ملی ایران، مجموعه به نمایش درآمده در ساختمان فاخر صندوق پس انداز بانک ملی ایران را ستود.

موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی تهران رو به روی سفارت آلمان واقع است که در آن مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ به نمایش درآمده است.

علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.



با تسهیلات خرید دین بانک ملّی ایران، دین خود را بپردازید!

با تسهیلات خرید دین بانک ملی ایران، می توان نقدینگی را پیش از موعد مقرر و سر رسید اسناد و اوراق تجاری دریافت کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دارندگان اسناد و اوراق تجاری می توانند در قالب طرح خرید دین این بانک، نقدینگی خود را پیش از موعد مقرر دریافت کنند و این تسهیلات فرصتی برای بخش های اقتصادی و اشخاص حقیقی و حقوقی است که نیاز به نقدینگی دارند اما اوراق و اسناد تجاری آنها دارای مهلت پرداخت دیرتری نسبت به زمان مورد نیازشان است.

بانک ملی ایران در سه ماه ابتدای سال جاری تعداد یک هزار و 670 فقره تسهیلات خرید دین پرداخت کرده است که ارزش ریالی این تسهیلات به سه هزار و 63 میلیارد ریال می رسد.

خرید دین به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای تمامی بخش های اقتصادی قابل انجام است و در چارچوب ضوابط و مقررات و با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های بخش اعتباری از جمله آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اشخاص مرتبط و همچنین سیاست اعتباری سالانه صورت می گیرد که همه مشتریان بانک در همه بخش ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

پرداخت تسهیلات خرید دین بابت اسناد تجاری حاصل از فروش محصولات بنگاههای تولیدی تا سقف 70 درصد فروش سال گذشته بنگاه های تولیدی قابل پرداخت است و ملاک تعیین سقف پرداخت این تسهیلات در واحدهای اقتصادی غیرتولیدی نیز روند عملیات خرید و فروش با در نظرگرفتن حجم حساب ها و اسناد دریافتنی اعم از تجاری یا غیرتجاری هر بنگاه در صورت های مالی حسابرسی شده و یا اظهارنامه های مالیاتی خواهد بود.

خرید دین اسناد تجاری هم بر پایه روش ارزش فعلی اسناد با سررسید آتی صورت می گیرد و در محاسبات مربوط به سود، اصل تسهیلات ملاک عمل خواهد بود.

همچنین در قرارداد میان مشتری و بانک، سررسید دین موضوع اسناد و اوراق تجاری نباید از یک سال تجاوز کند و پرداخت  تسهیلات خرید دین نسبت به اسناد تجاری با سررسیدهای متفاوت در قالب یک قرارداد امکان پذیر است.

سود تسهیلات خرید دین هم با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه محاسبه می شود.

مشتریان محترم برای بهره مندی از تسهیلات خرید دین می توانند به شبکه گسترده بانک ملی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.



سهم 10 درصدی بانک ملی ایران از پروژه کاهش شعب بانک های دولتی

تحلیل گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران حاکی از سهم 10 درصدی بانک ملی ایران در پروژه تعدیل تعداد شعب در میان بانک های دولتی طی فصل بهار است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی نشان می دهد تعداد کل شعب داخل کشور شبکه بانکی در پایان خرداد ماه 1397 نسبت به پایان اسفند ماه سال گذشته، 0.6 درصد کاهش یافته است.

بر این اساس تعداد شعب بانک های دولتی شامل بانک های تجاری و تخصصی در سه ماه نخست امسال 84 شعبه کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

بانک ملی ایران نیز در این دوره زمانی هشت شعبه کم بازده خود را در شعب دیگر ادغام کرده است.

با توسعه بانکداری الکترونیک و خدمات گسترده نظام بانکی در حوزه بانکداری غیر حضوری، به طور طبیعی بخشی از مراجعات به شعب کاهش پیدا کرده است. این روند باعث شده بسیاری از اقداماتی که پیش از این به صورت حضوری در شعب بانک ها انجام می شد، عملا از طریق سامانه های غیرحضوری و عمدتا با استفاده از اینترنت عملیاتی شود.

در نتیجه چنین وضعیتی، امکان ادغام شعب با بهره وری پایین برای بانک ها فراهم شده است. بانک ملی ایران با راه اندازی سامانه های «بام» و «بله» در حوزه بانکداری الکترونیک پیشتاز بوده و حجم گسترده ای از تراکنش ها را از این طریق پاسخگو بوده است.



اطلاعیه مهم بانک ملّی ایران: مسدودسازی حساب های دارای اطلاعات ناقص

با گذشت بیش از یک سال از فراخوان بانک ملی ایران به مشتریان برای تکمیل اطلاعات حساب های بانکی، بزودی محدودیت تازه ای برای حساب های بدون هویت کامل اعمال خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، اوایل سال گذشته و بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، ارائه خدمات به مشتریانی که اطلاعات شناسنامه‌ای حساب آنها ناقص بود محدود شد.

با این حال، بر اساس دستورالعمل جدید دارندگان این حساب ها تا ۱۰ روز آینده مهلت دارند با مراجعه به شعب و تکمیل اطلاعات شخصی خود، حساب را به صورت فعال نگه دارند.
در صورت عدم تحقق این امر ارائه خدمات به اینگونه حساب های دارای اطلاعات ناقص، مسدود خواهد شد.



پرداخت تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران به فعالان اقتصادی؛ پول از ما، کار از شما!


بانک ملی ایران آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات در قالب مضاربه، نقدینگی مورد نیاز بنگاه ها و فعالان اقتصادی را تامین کند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، اشخاص حقیقی یا حقوقی فعال در بخش های بازرگانی می توانند برای تامین نقدینگی و سرمایه مورد نیاز فعالیت تجاری خود به این بانک مراجعه و از تسهیلات مضاربه بهره مند شوند.

در چارچوب تسهیلات مضاربه، سرمایه مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام فعالیت های تجاری از سوی بانک تامین و بدین ترتیب بانک نیز از سود حاصله فعالیت های مزبور مطابق سهم پیش بینی شده در قرارداد منتفع می شود.

پرداخت تسهیلات در قالب عقد مضاربه، فرصت مناسبی را برای توسعه فعالیت های بخش بازرگانی فراهم می کند تا از تسهیلات موصوف به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور ( بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) بهره مند شوند.

مدت قرارداد مضاربه متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه و حداکثر شش ماه بوده که منوط به رعایت ضوابط و مقررات قابل تجدید است.

بانک ملی ایران در راستای تعاون، همکاری و حمایت از تجار و بازرگانان جهت خرید و فروش کالا و رونق تجارت داخلی در سه ماه ابتدای سال جاری، تعداد 19 هزار و 563 بنگاه را تامین مالی کرده است که ارزش ریالی آن به 12 هزار و 220 میلیارد ریال می رسد.



عضو هیات مدیره بانک ملّی ایران تاکید کرد: ضرورت رعایت استانداردهای بین المللی برای تعامل با نظام بانکی و بازارهای جهانی

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر ضرورت رعایت قوانین، مقررات و استانداردهای بین المللی به منظور تعامل با نظام بانکی و بازارهای جهانی تاکید کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، برات کریمی در بازدید از اداره کل مدیریت ریسک و تطبیق بانک ضمن تشریح ضرورت و جایگاه مقوله ریسک و تطبیق و ریسک ها و مخاطرات مترتب بر بانک در شرایط کنونی کشور، نقش پررنگ آن اداره کل در اتخاذ تدابیر مناسب برای کاهش و کنترل مخاطرات در تمامی فعالیت ها از قبیل فناوری، تجاری، مالی و...  و نیز تصمیم گیری‌های کلان بانک را تبیین کرد.

وی اجرای مبحث تطبیق و نهادینه کردن فرهنگ تطبیق را برای تمامی سطوح سازمانی ضروری عنوان کرد.

در پایان نیز عضو محترم هیات مدیره بانک ضمن قدردانی از تلاش های صورت پذیرفته، پیگیری جدی انجام پروژه های در دست اقدام و نیز افزایش تعاملات با واحدهای صف در جهت کاهش مخاطرات احتمالی برای همکاران و بانک را خواستار شد.

فرید مهدوی رییس اداره کل مدیریت ریسک و تطبیق بانک نیز در این بازدید درباره اقدامات صورت گرفته از جمله ارایه گزارش عملکرد حوزه ریسک های اعتباری، عملیاتی، بازار، تطبیق و نقدینگی بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی نهادهای قانون گذار و نظارتی، تنظیم و تهیه بخش تشریح ریسک صورت های مالی بانک، بررسی تفاهم نامه ها و قراردادهای منعقده با موسسات و نهادهای داخلی و بین المللی از منظر تطبیق و ... توضیحاتی داد.

همچنین گزارش عملکردی درباره پیشرفت پروژه های در دست اقدام از جمله تشریح ریسک های بانک در صورت های مالی بر اساس استاندارد گزارشگری مالی بین المللی (IFRS)، محاسبه نسبت کفایت سرمایه، مدیریت ریسک نقدینگی و محاسبه نسبت پوشش نقدینگی بر اساس الزامات جدید نهادهای نظارتی بر مبنای بال 3، پیاده سازی اعتبار سنجی مشتریان حقیقی در جهت مدیریت ریسک اعتباری بر مبنای توصیه های بال، ارتقاء کنترل های داخلی بر مبنای مدیریت ریسک عملیاتی در واحدهای صف کل کشور، تدوین نظام نامه تطبیق در بانک و ... ارایه شد. 



تقدیر استاندار گلستان از اقدامات موثر بانک ملّی ایران در حمایت از رونق تولید

استاندار گلستان در همایش روز ملی صنعت و معدن از اقدامات مهم و تلاش های موثر بانک ملی ایران در حمایت از طرح های رونق تولید و اشتغال استان قدردانی کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این همایش که با حضور حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل خانه صنعت و معدن کشور و تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و صنعتگران استان برگزار شد، سید مناف هاشمی بانک ملی ایران را به عنوان بانک برتر در حمایت از تولیدکنندگان و طرح های رونق تولید و اشتغال زایی استان دانست و با اهداء لوح از رئیس اداره امور شعب بانک ملی ایران در استان گلستان تقدیر و تشکرکرد.

در این مراسم، استاندار گلستان در سخنانی با اشاره به ضرورت درک شرایط فعلی اقتصاد، بر لزوم کار و تلاش ویژه همگان و هم افزایی و مشارکت تمامی مسئولان تاکید و اظهار داشت: گلستان برای یک تحول فراگیر و همه جانبه برای نیل به توسعه در همه بخش‌‏ها به ویژه در بخش صنعت، نیازمند همراهی همه مردم و مسئولان است.

وی توفیقات حاصل شده در زمینه رونق تولید و رتبه چشمگیر اشتغال زایی استان در سطح کشور در دو سال اخیر را نتیجه مشارکت قابل توجه بانک های استان بویژه عملکرد و تلاش های کارآمد، متعهد و موثر بانک ملی ایران عنوان کرد.

طی دو سال اخیر بانک ملی ایران در بین بانک های استان گلستان در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی، اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات طرح های رونق تولید رتبه نخست و در بین ادارات امورشعب کشور نیز مقام سوم را کسب کرده است.




تاکید عضو هیات مدیره بانک ملّی ایران بر تعامل بیشتر با واحدهای تولیدی

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در بازدید از شرکت تولیدی مارگارین، ضمن تاکید بر تعامل بیشتر با واحدهای تولیدی، از آمادگی کامل این بانک برای حل مشکلات بنگاه های اقتصادی خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمود شایان در این بازدید که در راستای بررسی مشکلات مالی واحدهای تولیدی و اتخاذ تصمیمات مناسب در جهت تامین مالی بنگاه های اقتصادی با حضور ناصر شاهباز دیگر عضو هیات مدیره، محمدنور آزادی مدیر امور شعب تهران، فریدون رشیدی رییس اداره کل اعتبارات و تنی چند از مدیران بانک برگزار شد، تاکید کرد: بانک ملی ایران در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف دولت همواره حمایت های ویژه ای از واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری داشته است و از این رو برای بررسی و رفع مشکلات شرکت تولیدی مارگارین نیز آمادگی کامل دارد.

در جریان این بازدید واحدهای تصفیه روغن و مخزن میانی شرکت مارگارین نیز با حضور مدیران بانک ملی ایران افتتاح شد.

همچنین مدیران این واحد تولیدی نیز به بیان مشکلات و دیدگاه های خود پرداختند.

مارگارین اولین شرکت تولیدکننده روغن گیاهی در ایران است که در دی ماه سال 1332 با ظرفیت تصفیه هشت تن روغن گیاهی در روز پا به عرصه صنعت گذاشت و اکنون با همکاری کارشناسان مجرب توانسته است با ظرفیت تولیدی 1000 تن در روز، میهمان بسیاری ازخانواده ها و صنایع مختلف کشور باشد.



حمایت بانک ملّی ایران از توسعه صادرات فرش ایران و پروژه توسعه پالایش نفت اصفهان

امروز خط تولید جدید ریسندگی شرکت تولیدی و صنعتی رسول اصفهان (قالی سلیمان) با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران و استاندار اصفهان افتتاح شد

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، پروژه مذکور با حمایت ویژه این بانک راه اندازی شد و با اشتغال زایی برای ٢٠٠ نفر، امکان تولید نخ ظریف و فرش با کیفیت و صادرات آن به سایر کشورها فراهم شده است.  

مدیرعامل بانک ملی ایران در این مراسم که با حضور استاندار اصفهان، کریمی و خاتونی از اعضای هیات مدیره و تنی چند از مدیران ارشد بانک ملی ایران، حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس، جمعی از مسوولان و صنعتگران استان و مدیران و کارکنان شرکت قالی سلیمان در اصفهان برگزار شد؛ ابراز داشت: هرقدر واحدهای تولیدی بیشتری در کشور فعال شود و چرخ اقتصاد بیشتر به حرکت درآید، روحیه بالا و شعف بیشتری برای ما ایجاد می شود.

حسین زاده با عنوان اینکه افتتاح چنین پروژه هایی، به ویژه در شرایط سخت اقتصادی فعلی، با ارزش است؛ گفت: مسوولیت بانک ملی ایران به عنوان یک بانک مردمی، حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور بوده و این برای ما باعث افتخار است.

وی افزود: راه اندازی این خط تولیدی در شرایط فعلی کشور این پیام را دارد که می توان با یاری هم، کارهای مهم را انجام داد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

حسین زاده، بانک ملی ایران و کارآفرینان را اعضای یک خانواده دانست و تاکید کرد: بانک مردمی ملی در خدمت کارآفرینان کشور است و خوشحالی ما ایجاد و فعالیت کارخانه های تولیدی در کشور و توسعه اشتغال است.

دکتر محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از بانک ملی ایران به جهت حمایت از این طرح گفت: کاری که بانک ملی ایران کرد فراتر از وظیفه اداری و بسیار ارزشمند بود که ظرف ٤٠ روز این پروژه را در منطقه محروم شرق اصفهان تامین مالی کرد.

موسوی لارگانی نیز در ادامه اشتغال زایی این پروژه را یکی از آثار مهم حمایت بانک ملی ایران دانست و بابت این موضوع از این بانک تقدیر کرد.

غلامرضا منزوی زاده رییس هیات مدیره شرکت قالی سلیمان نیز از حمایت بانک ملی ایران از این پروژه مهم و ارز آور ظرف مدت کوتاه ٤٠ روزه تقدیر کرد.

سعید منزوی زاده مدیر عامل شرکت مذکور نیز در این مراسم با ارایه گزارشی از این پروژه گفت: بانک ملی ایران همانند ٤٠ سال اخیر یار و یاور ما در تمامی امور بوده که جای تقدیر دارد.

وی افزود: ماشین آلات خریداری شده در این خط تولیدی، از بهترین برندهای روز جهان است و با فعال شدن این خط، ظرفیت تولید نخ کارخانه به ٢٠ تن در روز می رسد علاوه بر اینکه با تولید دو نوع نخ، از واردات نخ از خارج جلوگیری می شود.

در پایان مراسم لوح تقدیر شرکت قالی سلیمان به مدیرعامل بانک ملی ایران و همچنین تابلو فرشی با آرم بانک ملی ایران از سوی شرکت یادشده به موزه بانک اهدا شد.  

بازدید از شرکت پالایش نفت اصفهان:

در ادامه سفر مدیرعامل بانک ملی ایران و هیات همراه به اصفهان، وی از شرکت پالایش نفت اصفهان بازدید و با مدیران ارشد این شرکت دیدار و گفت و گو کرد.

حسین زاده در این دیدار بر آمادگی این بانک برای حمایت از طرح های توسعه ای شرکت تاکید کرد و گفت: همکاری های خوبی طی سالیان متمادی بین بانک ملی ایران و شرکت پالایش نفت اصفهان وجود داشته است و این روند قطعا با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی نسبت به حمایت از طرح های توسعه ای شرکت پالایش نفت اصفهان تاکید کرد.

لطفعلی چاوشی مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت ها و طرح های توسعه ای شرکت، خواستار حمایت  بانک ملی ایران از روند توسعه طرح های شرکت شد.



دکتر حسین زاده تاکید کرد: بانک ملّی ایران با تمام توان در خدمت مردم و تامین نیازهایشان قرار دارد

مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: این بانک با تمام توان در خدمت مردم و تامین نیازهایشان خواهد بود

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین زاده در همایش مسوولان اداره امور شعب و روسای حوزه ها و شعب ممتاز استان اصفهان که با حضور تنی چند از اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد ستادی برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های موثر همکاران در آن استان گفت: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و کارکنان بانک باید در این شرایط بیش از پیش در کنار مشتریان و نیازهایشان باشند و آنها را مورد حمایت قرار دهند.

وی افزود: بانک ملی ایران یاور روزهای سخت کشور خواهد بود و از همه توان خود برای کمک به اقتصاد و اشتغال استفاده خواهد کرد.

به گفته حسین زاده، مساعدت شعب بانک برای رفع نیازهای بانکی مردم و داشتن اخلاق کاری حسنه با مشتریان، در حال حاضر باید مورد توجه اساسی قرار گیرد.

وی در ادامه شرایط فعلی بانک را مطلوب عنوان کرد و ابراز داشت: بانک ملی ایران در این دو ساله در شرایط آرام و بی تنش در حال پیشبرد اهداف و برنامه های خود است و لذا در اوج اعتماد مردم قرار دارد که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران  امکانات الکترونیک این بانک نظیر بام، بله، بانک آفیسر، ٦٠ و ... را در نظام بانکی بی رقیب دانست و خواستار استفاده کارکنان از این ظرفیت برای تقویت جایگاه بانک شد.

تاکید بر کارمزد محوری، استفاده از ابزارهای موثری نظیر ال سی داخلی، ضمانتنامه و خرید دین، توجه به نظافت و آراستگی شعب، آموزش کارکنان برای خدمات نوین و افتتاح حساب جاری بدون دسته چک از جمله تاکیدات مدیرعامل بانک ملی ایران در این همایش بود.

لزوم سرکشی به واحدهای تولیدی:

در ادامه همایش برات کریمی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ابراز داشت: استان اصفهان ظرفیت های زیادی دارد که مدیران و کارکنان استان باید از آن برای ارتقای جایگاه بانک استفاده کنند.

وی گفت: در این برهه از زمان که بسیاری از شرکت ها تعدیل نیرو دارند؛ بانک ملی ایران با حمایت از شرکت هایی نظیر قالی سلیمان به توسعه اشتغال نیز کمک شایانی کرده است.

کریمی افزود: توجه به نیازهای واحدهای تولیدی به ویژه در شرایط فعلی بسیار اهمیت دارد و شعب باید به آنها سرکشی کنند.

حمایت از تولید و اشتغال کشور:

مسعود خاتونی دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز با اشاره به جایگاه این بانک در کشور ابراز داشت: بانک ملی ایران در حال حاضر در بخش هایی ورود کرده که کل کشور را تحت تاثیر قرار می دهد .

وی گفت:حمایت از شرکت هایی نظیر قالی سلیمان و شرکت پالایش نفت اصفهان که تولیدات آن ٢٣ درصد نیاز کشور را در این بخش تامین می کند، نشانگر اهمیت کار و سمت و سوی سیاست های بانک ملی ایران است.

خاتونی ابراز امیدواری کرد در شرایط ویژه کشور این بانک بتواند همچنان واحدهای تولیدی را مورد حمایت قرار دهد.

مرتضی نصری رییس اداره امور شعب استان اصفهان بانک نیز در ابتدای مراسم، گزارشی از فعالیت های این اداره امور شعب ارایه کرد.

وی حمایت از تولید و اشتغال و مساعدت با اقشار محروم را از جمله برنامه های مهم اجرا شده در این اداره امور شعب عنوان کرد.


دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: