«بام» اقساط تسهیلات شما را محاسبه می کند

یکی از مهمترین سوالات متقاضیان دریافت تسهیلات، میزان اقساط و سودی است که در طول دوره باید توسط آنها پرداخت شود. سامانه «بام» بانک ملی ایران به راحتی این ارقام را برای مخاطبان محاسبه می کند.

  • ۱۳۹۷/۰۳/۱۲ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 15049

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، کاربران سامانه «بام» می توانند با مراجعه به صفحه شخصی خود در این سامانه و ورود به بخش «محاسبه گرها» از خدمات آن استفاده کنند.

یکی از خدمات این بخش، محاسبه اقساط تسهیلات است. متقاضی ابتدا باید مشخص کند نوع تسهیلات دریافتی او کدام یک از انواع جعاله، اجاره به شرط تملیک، فروش اقساطی، مرابحه یا سایر انواع تسهیلات است.

سپس باید مدت زمان بازپرداخت و مدت زمان توقف بر اساس ماه مشخص شود. مدت زمان توقف یا دوره تنفس به مدت زمان بین اعطای تسهیلات تا سررسید اولین قسط گفته می‌شود و مربوط به تسهیلاتی است که بازپرداخت آنها بلافاصله پس از پرداخت آغاز نمی‌شود. به عبارت دیگر مدت زمان توقف، فرصت معینی است که به تسهیلات گیرنده تا سررسید اولین قسط داده می‌شود.

مرحله پایانی، انتخاب میزان تسهیلات مورد تقاضاست. پس از طی این مراحل، سامانه «بام» دو پارامتر «مبلغ قسط» و «سود کل» را محاسبه کرده و نمایش می دهد.

همچنین در یک نمودار دایره ای، میزان تسهیلات دریافتی و مبلغ اضافه پرداخت به صورت مقایسه ای نشان داده می شود.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: