چکیده اخبار این هفته بانک ملی ایران؛ تاکید بر مدرن شدن و نقش بانک در توسعه کشور

همایش بررسی عملکرد سال ۱۳۹۶ و تبیین برنامه های راهبردی سال ۱۳۹۷ بانک ملّی ایران، این هفته در بابلسر آغاز به کار کرد. در این همایش مطالب مهمی مطرح شد، اما حضور معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت در بانک ملی ایران و همچنین امضای تفاهمنامه بانک ملی ایران با استانداری خراسان رضوی در حضور رئیس جمهور نیز در اخبار این هفته بانک پررنگ بود.

  • ۱۳۹۷/۰۲/۲۰ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 7712


بانک ملی ایران با نوآوری، مسیر مدرن شدن را با موفقیت طی می کند

مدیر عامل بانک ملی ایران ابراز داشت: همه شاهد آن هستیم که کشور در چه شرایطی واقع شده است و با راهکارهای اقتصادی خوبی که پیش بینی شده، امیدواریم با کمترین آسیب، روابط اقتصادی با دیگر کشورها تداوم یابد و همچنان که رئیس جمهور محترم هم اعلام داشته اند دولت برای شرایط مختلف، سناریوهای مشخصی را طراحی کرده است و جای نگرانی وجود ندارد.

دکتر محمدرضا حسین زاده در همایش بررسی عملکرد سال 96 و تبیین برنامه های راهبردی سال 97 بانک که با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد این بانک در بابلسر در حال برگزاری است، با اشاره به نقش بی بدیل بانک ها در اقتصاد کشور و همراهی کامل بانک ملی ایران با تصمیم گیری ها و سیاست های اقتصادی دولت محترم تصریح کرد: خوشبختانه مسئولان نظام نیز امروز کاملا به نقش مهم بانک ها واقف هستند. در سفر اخیر رییس جمهور به مشهد نیز ایشان بیان فرمودند نظام بانکی ستون فقرات توسعه اقتصادی کشور می باشد.

وی با تاکید بر اینکه این بانک در سال گذشته در بسیاری از عرصه های ارائه محصولات نوین و نوآورانه، حمایت از تولید، اشتغال زایی، حمایت از سیاست های اقتصاد مقاومتی و... در رتبه نخست قرار گرفته است، گفت: امروز بانک ملی ایران در اوج منزلت قرار دارد و بسیار خوش درخشیده است. حتی در جلسات با مسئولان کشور نیز می توان امیدواری آنها به این بانک را نظاره گر بود و در واقع بانک ملی ایران نقطه قوت دولت و مردم به ویژه در شرایط اخیر است.

مدیرعامل بانک ملی ایران به نوسانات اخیر بازار ارز اشاره و اضافه کرد: تصمیم اخیر ارزی رییس جمهور و دولت به نوبه خود بسیار مهم است. تصور کنید که اگر نوسانات نرخ ارز در بازار همچنان ادامه داشت، کشور با چه بحرانی در تامین کالاهای استراتژیک و اساسی مواجه می شد؟

وی ادامه داد: اعلام نرخ ثابت ارز، آرامش خوبی برای صادر کنندگان و وارد کنندگان کشور ایجاد کرد و این تصمیم رییس جمهور محترم بسیار ارزشمند است.

حسین زاده گفت: در جریان تصمیم گیری اخیر دولت درباره سیاست های جدید ارز، جلسه فوق العاده ای با حضور مدیران بانک مرکزی و چند بانک برگزار شد و بانک ملی ایران به عنوان تنها بانک کشور فردای آن روز برای اجرای سیاست جدید ارزی دولت اعلام آمادگی نمود واین اقدام، یک نقطه اتکا و اطمینان برای دولت به وجود آورد. همچنین در جهت ایجاد آرامش در بازار سکه، بیش از هفت میلیون قطعه سکه توسط این بانک پیش فروش شد بدون اینکه مشکلی پیش بیاید.

حسین زاده با تاکید بر اینکه سطح انتظارات از نظام بانکی در کشور بالاست، اضافه کرد: 250 هزار کارمند نظام بانکی روزانه در حال خدمات دهی به مردم هستند تا امور آنها به راحتی انجام شود. با این حال باید گفت که سطح انتظارات از نظام بانکی بالاست در حالی که ظرفیت و منابع بانک ها محدود می باشد.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه عملکرد و اقدامات شبکه بانکی در نظام توسعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار موثر بوده است، گفت: اگر بانک ها در پروژه های گازرسانی، مدرسه سازی، بهداشت و درمان، ایجاد خدمات عمومی و... پای کار نبودند، چه اتفاقی می افتاد؟

وی با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران در تمامی زمینه ها حضور پرقدرتی داشته است، ابراز کرد: این بانک در سال گذشته در بازار بین بانکی حضور بسیار موثری داشته و روزانه هزاران میلیارد ریال تسهیلات مالی به بانک ها پرداخت نمود. به عبارتی بانک ملی ایران تکیه گاه و لنگرگاه سایر بانک ها محسوب می شود و این امر نشان دهنده پیشینه و قدرت بانک ملی ایران است که باید آن را پاس بداریم.

وی با بیان اینکه امروز می شنویم که چند بانک داخلی به دنبال خرید سهام پیام رسان های داخلی هستند، اظهار کرد: پیام رسان «بله» زمانی از سوی متخصصان داخلی با حمایت بانک ملی ایران طراحی و ارائه شد که کسی از اتفاقات امروز اطلاعی نداشت. در واقع قصد ما رقابت با هیچ یک از پیام رسان های خارجی نبوده و نیست و ایده ما تنها ارایه خدمات مالی و بانکی در بستر یک پیام رسان داخلی بود و اکنون می بینیم که تا چه حد مسیر و انتخاب بانک درست بوده است.

مدیرعامل بانک ملی ایران اضافه کرد: حتی ما مدت ها تبلیغ رسمی نیز برای پیام رسان «بله» نداشتیم و این رویکرد یعنی تولید و ارائه محصولات نوآورانه، رویکرد نوین بانک ملی ایران است. بانک همچنین از بستر بله محصولات جدید دیگری نیز همانند بانک آفیسر به مشتریان ارایه کرد.

حسین زاده با اشاره به کاهش NPL در نظام بانکی کشور افزود: سال گذشته با عملکرد مثبت بانک ملی ایران در این حوزه ، NPL بانک به 3و7 درصد کاهش یافت و نسبت NPL در نظام بانکی نیز کاهش یافت و این نشانگر بهداشت اعتباری مطلوب بانک ملی ایران است.

وی تصریح کرد: اقدامات بانک ملی ایران در عرصه بین الملل منحصر به فرد بوده است به طوری که در سال گذشته تمامی واحدها و شعب خارج از کشور به سوددهی رسیدند. در حوزه اعتبارات نیز روان سازی مناسبی صورت گرفت و ابلاغ سریع سیاست های اعتباری و وصول مطالبات یک اتفاق خوب است.

حسین زاده با تاکید بر اینکه رویکرد امسال بانک ملی ایران کسب حداکثری سود در چارچوب حدود شرعی و قانونی است، گفت: خدمات کارمزد محور یکی از راه های رسیدن به این مهم است. بانک ملی ایران در روزهای پایانی سال گذشته روزانه 60 میلیون تراکنش داشت که این میزان با مجموع تراکنش های چندین بانک بزرگ برابری می کند و باید از این بستر مناسب برای کسب درآمد استفاده کرد.

وی بیان کرد: بانک ملی ایران در سال گذشته پیشرفت خوبی برای واگذاری شرکت ها و املاک مازاد داشته و رتبه نخست نظام بانکی برای خروج از بنگاه داری را کسب کرده است.

حسین زاده اظهار کرد: معاون رییس جمهور و سخنگوی دولت نیز در دیدار اخیر خود از بیمارستان بانک ملی ایران، بر پتانسیل بالای بیمارستان و ظرفیت بی بدیل بانک ملی ایران در خدمات رسانی، پشتیبانی از تولید و توسعه کشور تاکید کردند.

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: تا سال گذشته از محل پرداخت تسهیلات خرد بانک به افراد بی بضاعت و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، 150 هزار خانوار از شرایط مستمری بگیری خارج شدند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد مثبت روابط عمومی بانک در سال گذشته ابراز داشت: در سال قبل تغییر و تحولی در روابط عمومی بانک ایجاد شد و عملکرد روابط عمومی در سال گذشته «نسبتاً خوب، موفقیت آمیز و رو به جلو» بوده است، هر چند که هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

حسین زاده خاطر نشان کرد: هر روابط عمومی خود یک رسانه است و باید از ظرفیت های روابط عمومی به نحو مطلوب استفاده شود. این در حالی است که ما 40 هزار نفر همکار عاشق بانک ملی ایران داریم که آنها نیز باید به عنوان یک رسانه و مبلغ، اثر گذار باشند.

 

 

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که نقش کارکنان در ادامه موفقیت های بانک غیرقابل انکار است تاکید کرد: همه خدمات بانکی در نحوه رفتار و برخورد کارکنان شعب با مشتریان متجلی می شود.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در جریان بازدید از شعبه ممتاز بلوار سجاد مشهد که در آن سعد اله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور و حسن مونسان رئیس اداره امور شعب استان خراسان رضوی نیز حضور داشتند، با بیان این که بانکداری پیشرفته به دنبال خدمات دهی غیرحضوری به مشتری است، اظهار کرد: با این حال هرگز نمی توان خدمات چهره به چهره را از نظام بانکی حذف کرد و در نتیجهکارکنان شعب در خط مقدم ارائه خدمت به مشتریان هستند.

حسین زاده خدمت «بانک آفیسر» را یکی از پیشرفته ترین اقدامات بانک ملی ایران برای خدمت رسانی به مشتریان دانست و گفت: گرچه این خدمت بر بستر «بله» پیاده شده، اما نقش «اکانت آفیسر»ها به عنوان کارکنان بانک در آن محوری است.

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین حمایت از تولید داخلی را محور سیاست های امسال بانک دانست و گفت: بانک ملی ایران هم اکنون در اوج جایگاه خود می باشد و اعتماد مردم به این بانک به شدت افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: این بانک طی سال گذشته در زمینه پرداخت تسهیلات خرد و کلان و نیز پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و ازدواج رتبه اول کشور را کسب کرد.

حسین زاده در ادامه به تشریح سیاست های بانک در سال جاری پرداخت و تاکید کرد: کسب سود و درآمد، محور همه اقدامات بانک در سال 1397 خواهد بود.

مدیرعامل بانک ملی ایران در این بازدید همچنین ضمن گفت و گوی صمیمانه با همکاران، از تلاش های آنها برای پیاده سازی اهداف بانک تقدیر کرد و دغدغه ها و پیشنهادهای آنها را شنید.


بانک ملّی ایران حامی صنایع زیرساختی کشور

اعضای هیات مدیره بانک ملّی ایران ضمن بازدید از کارخانه مروارید آرد دماوند، بر حمایت از صنایع زیرساختی کشور تاکید کردند.

 برات کریمی و محمود شایان از اعضای هیات مدیره بانک در این بازدید که به همراه روسای ادارات کل اعتبارات، بررسی طرح ها و مسئول شعبه اسکان صورت پذیرفت، خدمات بانک ملّی ایران را تشریح و برای حمایت از کارخانه های تولیدی و صنعتی و ارائه خدمات لازم اعلام آمادگی کردند.

کارخانه مروارید آرد دماوند از مجموعه واحدهای تولیدی داخلی است که با مشارکت بانک ملّی ایران احداث و راه اندازی شده و برای حفظ اشتغال و تدام تولید آن، تسهیلات سرمایه در گردش تخصیص یافته است.

در پایان مدیرعامل این کارخانه نیز ضمن تقدیر از حمایت های بانک ملّی ایران، تعامل صنایع با بانک را ویژه عنوان کرد و توضیحاتی درباره بهره مندی از توان متخصصان داخلی برای تولید محصول صد در صد ایرانی و با کیفیت بالا ارائه نمود.


تاکید معاون رییس جمهور بر نقش ممتاز بانک ملی ایران در برنامه های توسعه ای کشور

 معاون رییس جمهور بر نقش ممتاز بانک ملی ایران در برنامه های توسعه ای کشور تاکید کرد.

 محمدباقر نوبخت در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران گفت: بانک ملی ایران یکی از بانک های دولتی و موثر در نظام بانکی است و در برنامه های توسعه ای کشور به ویژه در فرآیند جدید نقش موثر و ممتازی ایفا می کند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: انتظار داریم با برخورداری از این پشتیبانی اقتصادی، در راستای تحقق برنامه های توسعه، بیش از پیش موفق عمل کنیم.


امضای تفاهمنامه همکاری بانک ملی ایران و استانداری خراسان رضوی در حضور رئیس جمهور

بانک ملی ایران طی تفاهمنامه ای که میان مدیرعامل این بانک با استاندار خراسان رضوی در جلسه شوراى ادارى و سرمایه گذارى این استان و در حضور رئیس جمهور امضا شد، نسبت به حمایت از طرح های توسعه ای اقتصادی و صنعتی استان خراسان رضوی اعلام آمادگی کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در این جلسه که به منظور بهره برداری همزمان از چند طرح اقتصادی و زیربنایی در استان خراسان رضوی برگزار شده بود، تاکید کرد: بانک ها ستون فقرات توسعه اقتصادی هستند و توسعه اقتصادی را بدون بانک ها نمی توان متصور شد.

دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه سفر خود به شهر مقدس مشهد همچنین در همایش بررسی عملکرد  اداره امور شعب  استان خراسان رضوی بانک ملی ایران در سال 1396 و تبیین سیاست ها و برنامه های سال 1397 حضور یافت.

حسین زاده در این همایش که با حضور جمعی از مدیران امور، رؤسای شعب، بازرسان و کارشناسان  برگزار شد گفت: با توجه به اهمیت استان خراسان رضوی، رسیدگی به اولویت های آن باید در مرکز توجه بانک قرار گیرد.

وی تاکید کرد: استان خراسان رضوی جایگاه معنوی ویژه دارد و لزوم توجه به آن کمتر از تهران نیست.

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین افزایش امکانات استقرار همکاران و خانواده هایشان که جهت زیارت به این شهر مقدس سفر می کنند را خواستار شد و ادامه داد: عملکرد اداره امور شعب استان قابل تحسین است.

در ادامه این مراسم، رییس اداره امور شعب استان خراسان رضوی بانک ملی ایران پس از تشریح عملکرد این اداره امور، بر اجرای دقیق برنامه محوری سال جاری و کوشش مضاعف برای تحقق اهداف بانک تاکید کرد.

در حاشیه این مراسم، دکتر حسین زاده و هیأت همراه از پروژه بانک آفیسر شعبه بلوار سجاد بازدید کردند.


آغاز تحویل سکه های پیش فروش شده با سررسید یک ماهه

تحویل سکه های پیش فروش شده با سررسید یک ماهه، در استان تهران از روز چهارشنبه 19 اردیبهشت در واحدهای بانک ملی ایران آغاز شد.

گرچه سررسید تحویل سکه های پیش فروش شده با موعد یک ماهه که از 26 تا 28 فروردین ماه انجام شده بود از 26 اردیبهشت ماه فرا می رسد، اما با دستور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تحویل این سکه ها زودتر آغاز شد.

بر این اساس، همه پیش خرید کنندگان سکه از روز چهارشنبه هفته جاری در واحدهای استان تهران و از روز شنبه هفته آینده در واحدهای سایر استان ها بانک ملی ایران، می توانند با ارائه رسید ثبت نام به همان شعبه ای که پیش خرید در آن انجام شده، سکه های خود را دریافت کنند.

پیش خرید کنندگان همچنین می توانند به جای دریافت سکه، کارت سکه را از واحد بانک ملی ایران درخواست کنند. در این روش، سکه نزد بانک ملی ایران به صورت امانت باقی خواهد ماند و دارنده کارت سکه می تواند در هر زمان با ارائه آن کارت به بانک، سکه خود را دریافت کند.

پیش بینی می شود طی روزهای آتی بیش از یک میلیون قطعه سکه توسط واحدهای بانک ملی ایران به پیش خریدکنندگان تحویل داده شود. این میزان سکه به طور کامل توسط بانک مرکزی تامین و در اختیار واحدهای بانک ملی ایران گذاشته شده است.

دستورالعمل های لازم به این منظور به واحدهای بانک ملی ایران ابلاغ شده است و هنگام تحویل سکه به مشتریان، هیچ هزینه ای از آنها دریافت نخواهد شد.


مشارکت بانک ملی ایران در احداث سالن ورزشی چند منظوره در شهرستان پلدشت

در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی، سالن ورزشی چند منظوره ولایت بانک ملی ایران در روستای بهلول آباد شهرستان پلدشت از توابع استان آذربایجان غربی احداث شد.

 این سالن ورزشی با اعتبار پنج میلیارد ریال از محل منابع قرض الحسنه پس انداز بانک در متراژی به مساحت 450 متر مربع ظرف 12 ماه برای استفاده شهروندان روستای بهلول آباد به بهره برداری رسید.

عبدالله نژاد فرماندار شهرستان پلدشت در مراسم افتتاح این سالن با تاکید بر اینکه اقدامات بانک ملی ایران نمونه بارز حرکت فرهنگی و ایجادکننده سلامت اجتماعی است، از عملکرد بانک در این پروژه تقدیر کرد.

لازم به ذکر است، پیش از این نیز بانک در احداث دو مدرسه در روستاهای آداغان و قوریشکاک ماکو مشارکت داشته است.


عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: لزوم توسعه همکاری های اقتصادی و بانکی ایران و فیلیپین

عضو هیات مدیره بانک ملّی ایران و سفیر فیلیپین در تهران طی نشستی بر لزوم توسعه همکاری های اقتصادی و بانکی فی مابین تاکید کردند.

 محمود شایان در نشستی که با حضور «ویلفر دو سانتوس» سفیر فیلیپین در تهران، «خوزه دو ونشیا» نماینده ویژه رئیس جمهور فیلیپین، تنی چند از مدیران امور و روسای ادارات کل بانک ملّی ایران و نمایندگانی از وزارت امور خارجه برگزار شد، با تاکید بر اینکه این بانک اکنون با بیش از 50 کارگزار خارجی ارتباط بانکی دارد، گفت: در دیدار مقامات فیلیپین با رییس جمهور ایران در تهران بر اهمیت سرمایه گذاری مشترک دو کشور تاکید شده است و ایران یکی از شش کشوری است که با فیلیپین، کمیسیون مشترک اقتصادی دارد.

وی تصریح کرد: امروز نقش بانک ها در توسعه روابط کشورها بسیار پر رنگ است و بانک ملّی ایران از سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور استقبال می کند.

شایان با بیان اینکه بانک ملّی ایران یکی از بزرگترین بانک های جهان اسلام به لحاظ میزان دارایی است، تاکید کرد: این بانک در بخش زیادی از پروژه های ملی اعم از پتروشیمی، سدسازی، خودروسازی و ... مشارکت داشته و دارد و می تواند با فیلیپین در پروژه های سرمایه گذاری همکاری کند.

عضو هیات مدیره بانک ملّی ایران با تاکید بر اینکه ایران به جهت داشتن منابع عظیم می تواند منافع ذی نفعان و سرمایه گذاران خارجی را تامین کند، بیان کرد: ما آمادگی داریم روابط بانکی را توسعه دهیم و از برنامه های توسعه ای و همفکری طرف فیلیپینی هم استقبال می کنیم.

وی همچنین تاکید کرد که بخش گردشگری می تواند محور دیگر سرمایه گذاری ها و همکاری های مشترک فی ما بین باشد.

سفیر فیلیپین در تهران نیز در این نشست با بیان اینکه ما برای سرمایه گذاری در ایران آمده ایم، گفت: کشور فیلیپین پروژه هایی برای سرمایه گذاری در ایران از جمله ایجاد واحدهای پتروشیمی دارد.

وی افزود: مقامات اقتصادی کشور ایران با توجه به جایگاه ویژه بانک ملّی ایران، این بانک را به عنوان بانک داخلی برای تسهیل سرمایه گذاری میان دو طرف انتخاب کرده اند و انجام این پروژه ها مسلماً منافع اقتصادی زیادی برای هر دو کشور خواهد داشت.


توسعه پوشش «بانک آفیسر» در شعب بانک ملی ایران

 عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از توسعه طرح «بانک آفیسر» به حجم بیشتری از شعب بانک در سال جاری خبر داد.

 برات کریمی در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که «بانک آفیسر» یکی از موفق ترین طرح های شروع شده توسط بانک در سال گذشته بوده است، گفت: امسال این طرح با وسعت و توان بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اظهار رضایت اغلب مشتریان از دریافت خدمات ارائه شده توسط اکانت آفیسرها، گفت: این طرح سال گذشته در شعب مراکز استان ها و شعب ممتاز عملیاتی شد که نتیجه مطلوبی در پی داشت.

کریمی ادامه داد: طرح بانک آفیسر امسال در شعب درجه یک، درجه دو و شعب منتخب بانک نیز عملیاتی خواهد شد.

 عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر این که برنامه بانک در آینده، پیاده سازی این طرح در همه شعب است، اظهار کرد: اجرای طرح بانک آفیسر همزمان با آموزش کارکنان بانک، با دقت و سرعت ادامه خواهد یافت.

بانک آفیسر خدمتی است که بر اساس آن در هر مکان و هر زمان، بانک در کنار مشتری قرار می گیرد. بانک آفیسر تنها یکی از خدمات ارزش افزوده بانک ملی ایران است که در آن علاوه بر عملیات بانکی، خدمات مشاوره ای نیز ارائه می شود.

بانک ملی ایران به منظور افزایش رضایتمندی مشتریان ویژه و ارتقای سطح کیفی خدمات با ارائه خدمت بانک آفیسر در شعب خود، به هر مشتری اکانت آفیسر ویژه ای اختصاص می دهد. اکانت آفیسرها علاوه بر روش های معمول، از طریق پیام رسان «بله» با مشتریان در ارتباطند.


جلسه مشترک نمایندگان پارلمانی سازمان های تابعه وزارت اقتصاد به میزبانی بانک ملی ایران برگزار شد

به میزبانی بانک ملی ایران، نشست مشترک معاونان، نمایندگان و مشاوران امور مجلس سازمان های تابعه وزارت اقتصاد با حضور مدیر عامل این بانک و معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل این بانک در این نشست از برگزاری این جلسات مشترک استقبال کرد و افزود: پیگیری و ادامه روند این نشست ها و هم اندیشی ها در راستای هم افزایی، همگرایی و اتخاذ رویه های یکپارچه برای پیشبرد اهداف مشترک بین بدنه وزارت امور اقتصادی ودارایی و سازمان های تابعه با نمایند گان مجلس نقش بسزا و حائز اهمیتی دارد.

اسماعیل جلیلی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست با بیان این که تعامل مجلس و وزارت اقتصاد به حل مشکلات اقتصادی کشور کمک می کند، بر لزوم تعامل دستگاه ها و سازمان های تابعه این وزارت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

وی گفت: معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی تلاش دارد رویه تعاملی را بین نمایندگان مجلس با مجموعه اجرایی که در نهادهای اقتصادی به فعالیت می‌پردازند، بیش از پیش فراهم کند.

جلیلی با عنوان این که بانک ها و بیمه ها نیز باید ارتباط موثری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشند، اظهار کرد: هرچه فاصله بین حوزه اجرا و واقعیت های عرصه اقتصادی جامعه و نظام قانونگذاری کمتر شود، می توان سرعت بیشتری به فعالیت های اقتصادی کشور داد.

شایان ذکر است در این جلسه، در خصوص راهکارهای تعامل و همکاری بیشتر بین معاونان، نمایندگان و مشاوران امور مجلس بانک ها، بیمه ها و دیگر سازمان های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بحث و تبادل نظر شد.

این جلسات به صورت دوره‌ای به منظور اطلاع از آخرین وضعیت عملکرد هریک از معاونان، نمایندگان و مشاوران امورمجلس سازمان های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار می شود.


تاکید مدیران عامل بانک ملی ایران و ایرنا بر اهمیت اعتماد مردم در «بانک» و «رسانه»

مدیرعامل بانک ملی ایران با حضور در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) ضمن دیدار با مدیرعامل این رسانه، در جمع خبرنگاران آن حاضر شد و به سوالاتشان پاسخ گفت.

 دکتر محمد رضا حسین زاده در دیدار با سید ضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا با بیان این که قدمت هر دو نهاد تقریبا به یک اندازه است، گفت: هر دو مجموعه در خدمت دولت هستند و با قوت، اهداف دولت جمهوری اسلامی ایران را پیش می برند.

وی با بیان این که رویکرد ایرنا در دوره جدید بسیار قابل توجه است، افزود: ایرنا مورد وثوق دولت و مردم است و اعتماد مخاطبان را به خوبی جلب کرده است.

حسین زاده با بیان این که رسانه، نقطه اتصال سازمان و مخاطبان است، ادامه داد: سال گذشته انقلابی در روابط عمومی بانک ملی ایران به منظور توسعه حضور بانک در رسانه ها ایجاد شد که تجربه بسیار موفقی هم بود.

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه این دیدار به تشریح خدمات این بانک پرداخت و خاطرنشان کرد: در دوره ای که پیام رسان های بومی خدمات تقریبا یکسانی ارائه می دهند، پیام رسان «بله» که با حمایت بانک ملی ایران توسعه پیدا کرده، خدمات بانکی منحصر به فردی برای مخاطبان تدارک دیده است.

وی افزود: «بانک آفیسر» خدمت منحصر به فرد دیگری از بانک ملی ایران است که بر بستر پیام رسان «بله» ارائه می شود و خوشبختانه مورد توجه مشتریان بانک هم قرار گرفته است.

حسین زاده با بیان این که «اعتماد مردم» کلیدواژه رشد و توسعه خدمات بانک ملی ایران است، تاکید کرد: اطمینان به بانک ملی ایران محدود به داخل کشور نیست، بلکه هم اکنون بسیاری از کشورهای خارجی به بانک ملی ایران پیشنهاد حضور و یا توسعه خدمات رسانی را داده اند.

در ادامه این دیدار، سید ضیاء هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سابقه خوب بانک ملی ایران در اذهان مردم کشور، گفت: اقدامات بانک ملی ایران در همه زمینه ها، به ویژه اقدام اخیر در معرفی پیام رسان «بله» به عنوان یک محصول بومی که خدمات تازه دارد، بسیار قابل تقدیر است.

وی با بیان این که امروز، فضای مجازی همه عرصه ها را در نوردیده و بسیار خوب است که بانک ملی ایران خدمات بانکی را بر این بستر پیاده سازی کرده است، ادامه داد: حوزه های اجتماعی و امنیتی نیز از حوزه اقتصاد اثر می پذیرند، بنابراین ارائه خدمات بانکی بومی بر بستر فضای مجازی بسیار مطلوب است.

هاشمی همچنین با بیان این که ایرنا تلاش کرده راوی صادق، موثق و مورد اعتماد باشد، تاکید کرد: از همه ظرفیت های این رسانه برای معرفی خدمات بانک ملی ایران به جامعه مخاطبان استفاده خواهد شد.

 


کلنگ زنی یک باب مدرسه در گنبدکاووس با مشارکت بانک ملی ایران

همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم، کلنگ زنی و عملیات اجرایی یک باب مدرسه در روستای سارلی علیا از توابع شهرستان گنبدکاووس با مشارکت بانک ملی ایران آغاز شد.

 برات کریمی عضو هیات مدیره بانک در مراسم کلنگ زنی این مدرسه سه کلاسه که با حضور یوسف نجفی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و تنی چند از مسئولان محلی برگزار شد، اظهار کرد: بانک ملی ایران در کنار ایفای نقش موثر در سطح کلان اقتصاد کشور و حمایت از تولید ملی و اشتغال، در پاسخ به  اعتماد مردم، علاوه بر توجه به امور معیشتی آحاد جامعه به خصوص جوانان، نگاه ویژه ای به انجام رسالت و مسئولیت اجتماعی خود دارد که از آن جمله می توان به مشارکت در ساخت مدارس و فضاهای آموزشی، مراکز بهداشتی و درمانی، حمایت از طرح های دانش بنیان، همایش های علمی، مسابقات ورزشی و همچنین آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این بانک از ابتدای طرح ساخت مدارس از سوی بانک ها تاکنون71 باب مدرسه ساخته است و امیدواریم با توجه به محرومیت و کمبود فضای آموزشی در استان گلستان، تعداد مدرسه بیشتری با مشارکت بانک ملی ایران در این استان احداث شود.

در این مراسم فرج الله رزاقی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس نیز گفت: روستای سارلی علیا با کمبود فضای آموزشی در مقطع متوسطه مواجه است.

همچنین عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به مقام شامخ معلم و نقش موثر  و رسالت انبیایی معلمان در هدایت، انسان سازی و تربیت نسل پویا و متعهد، بر پاسداشت و تجلیل مناسب با شان و منزلت این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بانک ملی ایران همکاری و تعامل با مراکز تولید علم و دانش به ویژه فرهنگیان را  افتخار خود می داند، تصریح کرد: آموزش و پرورش زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هر جامعه محسوب می شود لذا کمک به این نهاد انسان ساز، قطعاً در رشد و توسعه همه جانبه کشور موثر است.

کریمی بیان کرد: بانک ملی ایران در سال های اخیر، 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب های مختلف به فرهنگیان پرداخت کرده است.

 نواختن زنگ" سپاس معلم" توسط عضو هیات مدیره بانک و معاون وزیر آموزش و پرورش از دیگر بخش های این مراسم بود.


بازدید سخنگوی دولت از بیمارستان بانک ملی ایران

سخنگوی دولت و معاون رییس جمهور امروز با حضور در بیمارستان بانک ملی ایران و بازدید از بخش های مختلف، ابراز امیدواری کرد بیمارستان بانک ملی ایران الگویی برای دستگاه های خدمت رسان به مردم باشد.

 محمدباقر نوبخت ضمن حضور در بیمارستان بانک ملی ایران، از بخش های مختلف بیمارستان از جمله بخش آنژیوگرافی بازدید و از بیماران این بخش ها عیادت کرد.

وی در این بازدید با اشاره به خدمات ارزنده بیمارستان بانک ملی ایران به هموطنان اظهار کرد: بنده به مدیرعامل محترم بانک ملی ایران و رئیس بیمارستان بانک اعلام کردم که این خدمات، نمادی از مردم سالاری است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: زمانی که مردم را سالار خود بدانیم، باید به بهترین شکل آنها را تکریم کنیم و در خدمتشان باشیم. اختصاص دادن چنین فضایی در بیمارستان بانک ملی ایران برای سلامتی مردم نشان می دهد که چه نگاه احترام آمیزی به مردم داریم و امیدواریم این الگویی برای همه دستگاه هایی باشد که به نوعی مسئولیت خدمتگزاری به مردم را دارند.

نوبخت همچنین در جریان بازدید از بخش آنژیوگرافی بیمارستان بانک نیز بیان کرد: آنچه که در بازدید امروز مشاهده کردم، آراستگی و مناسب بودن محیط بیمارستان برای کارهای درمانی بود و صرف نظر از این آراستگی، آنچه که در بخش آنژیوگرافی به چشم می خورد، بهره مندی از تجهیزات پیشرفته و به روز در این بخش است.

همچنین معاون رییس جمهور در این بازدید در جریان آخرین وضعیت سلامتی ناصر یمین مردوخی کردستانی پیشکسوت عرصه رسانه که مدتی است به علت بیماری در بیمارستان بانک ملی ایران بستری شده است، قرار گرفت و سلامتی ایشان را از درگاه خداوند خواستار شد.

 


عضو هیات مدیره: «آموزش» در بانک ملی ایران، امری تشریفاتی نیست

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر این که «آموزش» در این بانک یک امر تشریفاتی نیست، گفت: باید آموزش کارکنان را به نهادهایی مانند دانشگاه واگذار کنیم.

 برات کریمی در بیست و پنجمین نشست هم اندیشی بررسی مسائل آموزشی بانک با بیان این که آموزش سنتی در دنیای امروز کارایی ندارد، اظهار کرد: آموزش باید مستمر، پیوسته و با کیفیت باشد تا بتواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

وی آموزش را بیش از تجهیزات، نیازمند پیاده سازی روند و افزایش انگیزه میان دانش پذیران دانست و گفت: کارشناسان، نخبگان امروز و مدیران آینده بانک هستند و بنابراین باید حداکثر توان را در آموزش کارشناسان به کار گرفت.

کریمی افزود: ماندگاری بانک به سوددهی آن بستگی دارد، بنابراین آموزش ها باید به افزایش کارایی کارکنان و در نهایت افزایش درآمدزایی بانک بیانجامد.

وی شرایط امروز بانک در حوزه جذب منابع، وصول مطالبات معوق و کاهش نسبت مطالبات معوق به مانده تسهیلات پرداختی (NPL) را بسیار مطلوب دانست و اظهار کرد: آینده بانک در گروی آموزش است و خوشبختانه هیات مدیره بانک در این باره بسیار حساسیت دارد.

در ادامه این مراسم قبل از سخنان عضو هیات مدیره، حبیب اله رشید ارده سرپرست معاونت منابع انسانی بانک ملی ایران نیز با اشاره به اهمیت آموزش برای کارکنان بانک، بهسازی نیروی انسانی با استفاده از روش های نوین آموزشی را الزامی خواند و گفت: انتظار این است که پس از ارائه آموزش های دوره ای مصوب، میزان رضایت مشتریان افزایش یابد.

وی با تاکید بر این که آموزش ها باید متناسب با شرایط کارکنان باشد، افزود: خدمات نوین و جامعی مانند سامانه «بام»، پیام رسان «بله»، «بانک آفیسر» و ... در بانک طراحی و ارائه شده که ابتدا کارکنان بانک باید نسبت به آنها آموزش ببینند و سپس این خدمات به مشتریان به درستی آموزش داده شود.

رشید ارده ادامه داد: کار مشارکتی باید در بانک ترویج شود، به طوری که اثربخشی امور بیشتر شده و نتایج آن ملموس تر و مطلوب تر باشد.

سرپرست معاونت منابع انسانی بانک ملی ایران همچنین به لزوم جانشین پروری در بانک اشاره و خاطرنشان کرد: رسیدگی به مسائل رفاهی کارکنان بانک نیز در اولویت است، به طوری که افزایش سطح رفاه کارکنان می تواند به افزایش کارایی آنها و در نهایت افزایش رضایت مشتریان منجر شود.

داوود ملک نیا رئیس اداره کل آموزش بانک ملی ایران نیز در این مراسم با تشریح برنامه های این اداره کل، افزایش سطح دانش کارکنان با استفاده از روش های نوین را از برنامه های امسال دانست و گفت: نگاه مدیران بانک به مقوله آموزش جدی است و در این راه از همه امکانات بهره خواهیم برد.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: