در قاب بهار انقلاب اسلامی/ 1 هزاران زوج با تسهیلات بانک ملی ایران به خانه بخت رفتند

از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، بیش از یکصد هزار زوج ایرانی با تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک ملی ایران به خانه بخت رفتند.

  • ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 4244

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در راستای عمل به رسالت های اجتماعی خود نگاه ویژه ای به مسائل مرتبط با جوانان دارد و در همین راستا تسهیلات قرض الحسنه ازدواج سهم قابل توجهی از مجموع تسهیلات پرداخت شده بانک ملی ایران را داشته است.

در سال 95 تعداد 219 هزار و 189 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش 19 هزار و 460 میلیارد ریال توسط بانک ملی ایران به جوانان پرداخت شد که نقش قابل توجهی در کوتاه شدن صف وام ازدواج داشته است.

در 10 ماه ابتدای سال جاری نیز تسهیلات ازدواج پرداخت شده بانک ملی ایران رشد قابل توجهی داشت و 201 هزار و 640 جوان ایرانی طی مدت مذکور با این تسهیلات به خانه بخت رفته اند که این تسهیلات بالغ بر 21 هزار و 37 میلیارد ریال بوده است.

این در حالی است که در سال جاری دولت و بانک مرکزی نیز تاکید ویژه ای به تسهیل شرایط ازدواج جوانان و تامین منابع اعتباری لازم در این بخش را داشته اند و از همین رو طرح ضربتی وام ازدواج از یکم مردادماه تا 15 مهرماه سال جاری اجرا شد.

بانک ملی ایران در اجرای طرح ضربتی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در میان سایر بانک ها پیشتاز بود که به پاس کسب بیشترین سهم از 520 هزار تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده طی دوره اجرای طرح مورد تقدیر ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی قرار گرفت.

یازده بانک در اجرای طرح ضربتی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نقش داشتند که سهم بانک ملی ایران در تعداد و میزان تسهیلات پرداختی بیش از همه بود.

عملکرد واحدهای بانک ملی ایران در سراسر کشور نشان می دهد از ابتدای مردادماه تا 15 مهرماه امسال تعداد 72 هزار و 44 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در این طرح پرداخت شده است که بر هفت هزار و 536 میلیارد ریال بالغ می شود.

همچنین بانک ملی ایران در راستای تقویت سنت نیکوی قرض الحسنه تمهیدات تازه ای در قالب «تامین مالی جمعی» اندیشیده تا از این طریق تعیین محل مصرف منابع قرض الحسنه بانک به مشتریان واگذار شود. در این بخش هم مشتریان می توانند وجوه خود را به صورت قرض الحسنه  به بخش ازدواج جوانان نیازمند اختصاص دهند.

در این نظام طراحی شده، سامانه ای قرار گرفته که با مراکز ارائه دهنده خدمات عام المنفعه به طور مستقیم در ارتباط است و افراد یا طرح های نیازمند حمایت مالی از طریق آن معرفی می شوند. بانک ملی ایران به عنوان عامل جمع آوری منابع مالی، این طرح ها را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

 با این روش، سپرده گذاران می توانند از میان انبوه طرح ها و افراد نیازمند، خودشان محل مصرف منابع را به صورت حامی با فعالیت هبه یا غیرانتفاعی و تسهیلات قرض الحسنه مشخص کنند.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: