حسین‌زاده : حرکت بانک ملی ایران به سمت بانکداری الکترونیک، نقش موثری در حفظ محیط زیست داشته است

  • ۱۳۹۵/۱۲/۱۵ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 5280
همزمان با روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی، همایش و جشنواره محیط زیست در منشور حقوق شهروندی با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران و جمعی از مسئولان و دانش آموزان منطقه 2 آموزش و پرورش در سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد.
مدیرعامل بانک ملی ایران در این همایش گفت: یکی از مشکلاتی که امروز با آن دست به گریبان هستیم، به خطر افتادن محیط زیست و عدم نگهداری خوب و بهینه آن است که امروز به همت سازمان محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش، کودکان و نوجوانان ما در معرض آموزش‌های صحیح و مفید در این زمینه قرار می‌گیرند و اگر این آموزش‌ها به صورت علمی و صحیح ادامه یابد قطعاً در آینده وضعیت محیط زیست به مراتب بهتر و مساعدتر خواهد شد.
وی افزود: بانک ملی ایران از حدود 15 سال پیش در جهت حفظ محیط زیست و همکاری با این سازمان اقدام به فعالیت‌هایی کرده است که از جمله آنها کاهش مصرف کاغذ و روی آوردن هر چه بیشتر به سمت بانکداری الکترونیک بوده که نقش موثری در حفظ محیط زیست داشته است.
 حسین‌زاده ادامه داد: حتی ما در روابط عمومی بانک، گروه مسئولیت اجتماعی را تشکیل داده‌ایم و هدف آن نظارت بر بانک در جهت حفظ محیط زیست و استفاده از انرژی‌های خورشیدی، درختکاری و … است.
مدیر عامل بانک ملی ایران در پایان گفت: حفظ محیط زیست بر همه ما واجب و از اولویت‌هاست و تمام سعی و تلاش مجموعه بانک ملی ایران بر همکاری‌های نزدیک، صمیمی و موثر با سازمان حفاظت محیط زیست است و امیدواریم با اقدامات خود قدم‌هایی مثبت و مفید در جهت حفظ محیط زیست برداریم.
معصومه ابتکار نیز در این همایش ضمن تقدیر از همکاری‌های مفید و مستمر بانک ملی ایران و سازمان آموزش و پرورش با سازمان محیط زیست کشور گفت: هر انسانی حق دارد از محیط زیست سالم بهره‌مند شود و در محیطی زندگی کند که از آلاینده‌ها و مواد مخرب محیطی عاری باشد.
وی افزود: نکته مهمی که باید به آن توجه خاص داشته باشیم این است که ما باید از هم اکنون کودکان و نوجوانان خود را با آموزش‌های لازم و کارآمد با محیط زیست و اهمیت حفظ آن آشنا کنیم تا در آینده نتیجه آن را ببینیم و به همین جهت آموزش و پرورش و آموزش‌هایی که در این زمینه به کودکان و نوجوانان می‌دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است.
 ابتکار با اشاره به حقوق شهروندی و نقش شهروندان در حفظ محیط زیست افزود: همه افراد در حفظ محیط زیست و یا برعکس در آلودگی محیط زیست نقش دارند، بنابراین باید با کسب آموزش‌های لازم و درک اهمیت نقش خود در حفاظت از محیط زیست، به حفظ آن کمک کرده و زمینی پاک و عاری از هرگونه آلودگی داشته باشیم.
گفتنی است در این مراسم هنرمند نوجوان ارشام مهدی با اجرای چند قطعه موسیقی با مضمون مزایای استفاده از بانکداری الکترونیک و عضویت در کانون جوانه‌های بانک ملی ایران و همچنین لزوم تلاش در جهت حفاظت از محیط زیست به هنرنمایی پرداخت که مورد توجه و تشویق حاضران قرار گرفت.
همچنین پس از این مراسم و به مناسبت روز درختکاری، مدیرعامل بانک ملی ایران یک اصله نهال زیتون را در محوطه پارک پردیسان غرس کرد.
آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: