دکتر همتی در سمنان : عملکرد بانک ملی ایران در حوزه بین الملل در سال جاری رشد مطلوبی خواهد داشت

مدیر عامل بانک ملی ایران اعلام داشت : بانک ملی ایران حداکثر تا نیمه اول امسال وضعیت مناسب و مطلوبی در حوزه فعالیت های ارزی و بین المللی خواهد داشت .

  • ۱۳۹۵/۰۱/۳۱ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 10364
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران ، دکتر عبدالناصر همتی در همایش بررسی عملکرد سال 94 و تبیین برنامه های سال 95 اداره امور شعب استان سمنان که با حضور مسئولان و رؤسای شعب این اداره امور برگزار شد ، با تقدیر از عملکرد خوب مدیران و کارکنان این اداره امور شعب ابراز امیدواری کرد روند موفقیت و توسعه فعالیت ها در اداره امور شعب استان سمنان با همین شتاب تداوم یابد تا منشا تحول و خدمات مطلوب برای مردم استان باشد .
 وی در این همایش که با حضور حسین بارانی سرپرست مدیریت امورشعب منطقه 2کشور ،مهرزاد ذاکری مدیر امور مجلس و هومن رضا مدنی شاهرودی رئیس اداره کل حوزه مدیریت برگزار شد ، با عنوان اینکه سال 95 توسط دولت به عنوان سال شکوفایی اقتصادی مطرح شده است ، به تشریح اتفاقات مثبت پس از برجام پرداخت و گفت : خوشبختانه اتفاقات مثبت و امیدوار کننده ای در حوزه¬های مختلف بویژه در حوزه فعالیت بانک ها پس از اجرای برجام رخ داده است و بانک ها نیز برای تداوم این وضعیت باید حمایت مطلوبی از برنامه های دولت داشته باشند .
دکتر همتی افزود : در حال حاضر سوئیفت باز شده و بانک های خارجی فعالیت خود را با بانک های کشور آغاز کرده اند .
 به گفته وی با توجه به شرایط مثبت ایجاد شده وضعیت فعالیت های بانک ملی ایران در حوزه ارزی و بین الملل تا نیمه اول امسال رشد و توسعه ویژه ای خواهد داشت .
 مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به نام گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل تأکید کرد : با توجه به اینکه بانک ها تأمین کننده 90 درصدی منابع مالی طرح های اقتصادی کشور هستند در سال جاری نیز باید این روند تداوم یابد و بانک ملی ایران نیز به سهم خود با اقدامات مختلف ، صنایع کوچک و تولیدی را در راستای ایجاد اشتغال مورد حمایت قرار خواهد داد و همچنین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کوچک را جهت احیای فعالیت های تولیدی در دستور کار قرار خواهد داد .
 وی در ادامه با اشاره به تلاش های صورت گرفته طی سه سال گذشته در بانک ملی ایران ابراز داشت : خوشبختانه با برنامه ریزی و هدایت برنامه ها و نظارت لحظه ای و همچنین عزم و تلاش جدی مدیران و کارکنان ، وضعیت فعلی بانک ملی ایران مطلوب و مناسب بوده و اعتماد مردم به این بانک افزایش قابل توجهی یافته است .
دکتر همتی ، با اشاره به منابع 140 هزار میلیارد تومانی بانک ملی ایران ، سودآوری را در کنار خدمت به اقشار مختلف مردم به عنوان یکی از اهداف این بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی عنوان کرد و گفت : برای رسیدن به این هدف تمامی فعالیت ها روزانه رصد و پیگیری می شود .
 وی رفع نیازهای معیشتی و رفاهی کارکنان را جزو اهداف و اولویت های اساسی هیأت مدیره بانک دانست و به تشریح اقدامات صورت گرفته در این خصوص پرداخت .
 مدیرعامل بانک ملی ایران فعالیت شفاف براساس اصول بنگاه داری را یکی از اهداف این بانک طی سه سال اخیر دانست و گفت : خوشبختانه مسئولان دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی طی سه سال گذشته نه تنها هیچ تکلیف و فشاری بر بانک ملی ایران وارد نکرده اند بلکه انواع کمک ها و حمایت ها را نیز در جهت توسعه فعالیت های این بانک داشته اند .
 وی با اشاره به عملکرد بانک ملی ایران در سال 94 گفت : بانک ملی ایران در سال 94 از رشد 24 درصدی منابع بهره مند شد در حالی که بیشترین رعایت نرخ سودهای مصوب را نیز در کارنامه فعالیت خود داشت و این نشانگر اعتماد مردم به بانک ملی ایران است .
 در ابتدای این همایش رئیس اداره امور شعب استان سمنان با تقدیر از حمایت های مدیرعامل بانک به تشریح اقدامات تحول آفرین وی در بانک ملی ایران پرداخت و عنوان داشت : مدیران و کارکنان بانک ملی ایران در استان سمنان ، تمام توان خود را برای ارتقای جایگاه بانک و نیل به اهداف و سیاست های مدیرعامل در سال 95 به کار خواهند بست .
حسن مونسان با ارائه گزارش عملکردی از اداره امور شعب استان سمنان در سال 94 ابراز داشت : برای حرکت مؤثر در سال 95 ، بانک ملی ایران در استان سمنان در 6 محور اساسی برنامه ریزی مناسب و کاربردی را تدوین نموده است و تمام تلاش خود را جهت سودآوری ، جذب منابع ، ارائه خدمات مناسب به مردم ، وصول مطالبات معوق و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به کار خواهد بست .
 وی گفت : منابع مؤثر این اداره امور شعب از 6 هزار و 749 میلیارد ریال در پایان سال 93 ، به 8 هزار و 596 میلیارد ریال در پایان سال 94 رسیده است که رشد 38ر27 درصدی را نشان می دهد . همچنین منابع مؤثر بانک ملی استان سمنان در سطح بانک های استان نیز 7ر27 درصد رشد داشته ، این در حالی است که میانگین رشد منابع مؤثر شبکه بانکی استان سمنان طی سال 94 ، 1ر21 درصد بوده است . مونسان افزود : کل منابع اداره امور شعب استان سمنان از 6 هزار و 921 میلیارد ریال در پایان سال 93 به 8 هزار و 964 میلیارد ریال در پایان سال 94 رسید که رشد 5ر29 درصدی را نشان می دهد . و این در حالی است که میانگین رشد کل منابع شبکه بانکی استان طی سال 94 صرفاً 7ر22 درصد بوده است .
وی ادامه داد : بانک ملی ایران در استان سمنان در زمینه کاهش مطالبات معوق نیز فعالیت قابل توجهی داشت به طوری که مانده مطالبات معوق این بانک به میزان 5ر9 درصد کاهش یافت .
 لازم به ذکر است دکتر همتی وهیات همراه در ابتدای سفر به استان سمنان ،از شعب بلوار 17شهریور ،دکتر چمران ومرکزی سمنان بازدید وبا مسئولان وکارکنان این شعب دیدار و گفت وگو کردند.
آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: