فروشگاههای زنجیره ای رفاه اردیبهشت سال آینده وارد بورس می شود

مدیر عامل شرکت فروشگاههای زنجیره ای رفاه گفت: این فروشگاهها با توجه به رسیدن به سودآوری مستمر و ثبات وضعیت تا اردیبشهت ماه سال آینده به بورس وارد می شود.

  • ۱۳۸۳/۱۱/۲۶ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 5112
اصغر غفاری با اشاره به فراهم بودن همه شرایط برای ورود فروشگاههای رفاه به بورس تصریح کرد، بازرس قانونی این فروشگاهها، سازمان حسابرسی است و حسابهای شرکت هیچ مشکلی ندارد. وی تاکید کرد، میزان سوددهی این بنگاه اقتصادی با وجود موانع مختلف که مقابل فروشگاههای زنجیره ای در کشور وجود دارد، سبب شد فعالیتها در سطحی باشد که ورود آن به بورس پذیرفته شود. غفاری بر ضرورت اجرای تمهیدات حمایتی در این بخش تاکید کرد و افزود: بالا بودن کیفیت کالاهای عرضه شده و در عین حال کنترل قیمتها از سوی سازمانهای ناظر سبب شده فعالیت فروشگاههای زنجیره ای در رقابت با کسبه خرد بسیار آسیب پذیر باشد. وی با اشاره به آسیب پذیر بودن خدمات توزیع کالا در مقایسه با بخش صنعت و کشاورزی گفت: با توجه به شرایط رقابتی، این فروشگاهها نمی توانند محصولاتی با کیفیت پایین یا قیمت بالا عرضه کنند و دوام و سودآوری این فروشگاهها به علت قدرت اقتصادی بالقوه ای است که در بخش خدمات وجود دارد. غفاری خاطرنشان کرد، فروشگاههای زنجیره ای امکان خوبی برای صادرات کالا به صورت کلان دارد و نقش موثری در برقراری ارتباط تجاری با سایر کشورها ایفا می کند. به گفته وی با توجه به پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی در آینده، فعالیت بخش خدمات نسبت به بخش صنعت بویژه اگر با فناوری روز تجهیز شود، شرایط باثبات تر و مقاوم تری پیدا می کند. وی با اشاره به رفع مانع بزرگ در کسب مجوز تاسیس شعب گفت: بر اساس قانون، فروشگاههای زنجیره ای برای گرفتن مجوز می بایست از تمامی اصناف مجوز می گرفتند که اخیرا در مجلس این موضوع مطرح و این فروشگاهها از اصناف مستثنی شدند و آیین نامه خاص خود را دارند . مدیر عامل فروشگاههای زنجیره ای رفاه تصریح کرد، این فروشگاهها در حال حاضر با 106 شعبه در ایران فعالیت می کند و تلاش می شود تا پایان برنامه چهارم توسعه، تعداد شعب آن به 200 برسد. وی درباره مشکلات و موانع موجود برای رشد و توسعه فروشگاههای زنجیره ای در کشور گفت: یکی از مشکلات اساسی در این زمینه رواج فرهنگ چانه زنی در کشور است به طوریکه با وجود قیمتهای ثابت در این فروشگاهها، رضایتمندی عمومی برای مشتری ایجاد نمی شود. وی تاکید کرد، این در حالیست که همین ثبات قیمت باعث می شود هیچ تبعیضی در قیمت کالاها برای مشتریان مختلف وجود نداشته باشد . وی افزود: اختلاف قیمت بعضی از کالاهای توزیع شده در فروشگاههای رفاه نسبت به خرده فروشیها با توجه به کیفیت و تاریخ تولید و انقضای آنها بویژه در خصوص مواد خوراکی و بهداشتی طبیعی است که باید از سوی مشتریان مورد توجه قرار گیرد . غفاری تاکید کرد، با توجه به نظارت سازمانهای کنترلی، امکان گرانفروشی برای فروشگاههای زنجیره ای وجود ندارد و رواج و گسترش این فروشگاهها به تدریج در جهت فرهنگ سازی در مردم منجر می شود. فروشگاههای زنجیره ای رفاه سال 73 با مصوبه ستاد تامین بازار با سرمایه اولیه 35 میلیارد ریال تاسیس شد و در حال حاضر با سرمایه بالغ بر 450 میلیارد ریال در کشور فعالیت می کند. بانک ملی ایران یکی از سهامداران عمده این فروشگاهها است که در کنار تعدادی از بانکها، بیمه ها و سازمانهای دیگر و حدود 200 هزار سهامدار خرد، در فعالیتهای این بنگاه اقتصادی و کمک به تسهیل توزیع کالا در سراسر کشور مشارکت می کند.
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: