رئیس بانک ملی استان خراسان جنوبی: بانک جامع اطلاعات مشتریان و گیرندگان تسهیلات باید ایجاد شود

به منظور هماهنگی بیشتر در نحوه اجرای بسته سیاستی - نظارتی بانک مرکزی، دومین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان درحضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

  • ۱۳۸۷/۰۴/۱۰ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 3700
در این جلسه مرتضوی استاندار خراسان جنوبی ازتلاش سیستم بانکی استان در اجرای سیاست های دولت در بخش پولی وبانکی تقدیر کرد و بیان داشت : یکی از سیاست های اصلی دولت، اعمال مدیریت صحیح بر نقدینگی موجود در سطح جامعه بویژه منابع بانک هاست . وی گفت: قطعاً استفاده درست از منابع بانکی، باعث کاهش اثرات تورمی نقدینگی و تقویت فعالیت های تولیدی خواهد شد . مرتضوی افزود: در این راستا به منظور اعمال مدیریت یکنواخت، بسته سیاستی - نظارتی بانک مرکزی تهیه و به تصویب هیأت دولت رسید که این بسته از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی به تمامی بانک ها ابلاغ شده است . وی در ادامه سخنان خود ضمن بیان اهمیت نقش بانک ها در رونق فعالیت های اقتصادی اظهار داشت : هدف اصلی از اجرای سیاست های نظارتی، شفاف سازی در وضعیت منابع و مصارف بانک ها و مدیریت یکسان بر نحوه پرداخت تسهیلات است که بر این اساس باید تمامی بانک ها تسهیلات خود را بر طبق بسته سیاستی و نظارتی و با تصویب کارگروه های استانی پرداخت کنند. به گفته استاندار خراسان جنوبی، به منظور جلوگیری از توقف روند اعطای تسهیلات توسط بانک ها، کارگروه های استانی باید در حداقل زمان به پرونده های ارسالی بانک ها پاسخ داده و مصوبات مربوطه را ارسال نمایند. وی در ادامه وضعیت منابع و مصارف استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: منابع هر استان باید در همان استان مورد استفاده قرار گیرد و اعطای تسهیلات فراتر از میزان منابع برخی استان ها ، باعث اضافه برداشت بانک ها از منابع بانک مرکزی و توقف اعطای تسهیلات در سایر استان ها می شود. در ادامه این جلسه، احمد زارع دبیر کمیسیون هماهنگی بانک ها و رئیس بانک ملی استان ضمن تقدیر از حضور استاندار در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان بیان داشت : یکی از مشکلات فعلی بانک ها عدم دسترسی به یک بانک جامع اطلاعات مشتریان و متقاضیان دریافت تسهیلات است تا بر اساس آن بتوانند در زمان پرداخت تسهیلات به راحتی و سرعت در مورد درخواست آنها تصمیم گیری کنند. وی گفت:عدم وجود این سیستم اطلاعاتی باعث اعطای تسهیلات، فراتر از نیاز واقعی واحدهای تولیدی می شود . رئیس بانک ملی استان ضمن تشریح سهم بخش های مختلف اقتصادی از مصارف سیستم بانکی اظهار داشت: بسیاری از مشتریانی که برای واحد تولیدی خود تسهیلات دریافت می کنند، مشتریان قدیمی و خوش حساب بانک ها هستندو اصل مشتری مداری به هر بانک حکم می کند که به محض تسویه بدهی و تقاضای مجدد دریافت تسهیلات، بانک درمورد این درخواست تصمیم گیری کرده و پاسخ لازم را به متقاضی اعلام کند. وی گفت: تأخیر در انجام درخواست مشتریان علاوه بر نارضایتی آنهاو ایجاد وقفه در فعالیت تولیدی، باعث عدم پرداخت به موقع مطالبات بانک ها توسط مدیونین می شود که لازم است در این خصوص کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در سریعترین زمان ممکن، پرونده های ارسالی از طرف بانک ها را بررسی و پاسخ لازم را ارسال کند.
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: