مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران برای دوره مالی منتهی به 29 اسفند سال 1398 با حضور اکثریت اعضا و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار و در آن صورت های مالی بانک به تصویب رسید.

  • ۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۲۲:۵۵:۵۱
  • 7667

بانک ملی ایران، نهادی پر افتخار است
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس این مجمع گفت: بانک ملی ایران از نظر تاریخی و دامنه پوشش جغرافیایی، یک نهاد پر افتخار است.
دکتر فرهاد دژپسند با اشاره به این که بسیاری از فعالیت های این بانک جنبه ملی و حاکمیتی دارد، اظهار داشت:
عملکرد بانک ملی ایران به طور کامل نشان می دهد که این بانک در حال فعالیت جدی است، بانک ملی ایران مسیر توسعه را به خوبی شناخته و به دقت آن را طی می کند.
دژپسند به عملکرد بسیار موفق بانک ملی ایران در حوزه کاهش شعب و نیز بانکداری دیجیتال اشاره و خاطرنشان کرد: حاکمیت شرکتی نیز در این بانک به خوبی پیاده سازی شده و اکنون شرایط برای فعالیت هر چه بهتر بانک فراهم است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین به لزوم افزایش درآمدهای بانک ملی ایران در کنار کاهش هزینه ها اشاره کرد و گفت: افزایش نسبت تسهیلات به سپرده ها، استفاده هر چه بهتر از منابع موجود، رهاسازی منابع با فروش بیشتر اموال و املاک مازاد و نیز تنوع بخشی به درآمدها از الزامات تسریع در توسعه بانک ملی ایران است .

عملکرد بانک ملی ایران قابل تقدیر است
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این جلسه با بیان این که بانک ملی ایران به خوبی توانسته وظایف حاکمیتی خود را پیش ببرد، گفت: خوشبختانه عملکرد این بانک در حوزه های مختلف به استناد صورت های مالی قابل تقدیر است.
دكترعباس معمار نژاد با اشاره به این که اکنون پیاده سازی استراتژی فراگیری مالی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی پیگیری می شود، افزود: نقش بانک ملی ایران در این زمینه بسیار پررنگ است و رسالت های متعددی به ویژه در حوزه انتقال سواد مالی به جامعه برای این بانک تعریف شده است.
او ادامه داد: اپلیکیشن هپ کانون جوانه های بانک ملی ایران ابزار بسیار مناسبی برای تحقق این منظور است و امیدواریم از همه ظرفیت ها در این بخش استفاده شود.
وی همچنین از کمک های بیمارستان بانک ملی ایران در دوره شیوع کرونا تقدیر کرد و یاد و خاطره کارکنان نظام بانکی که در اثر ابتلا به این بیماری فوت کردند را گرامی داشت.

کارکنان بانک ها در راه خدمت به کشور جان باختند
مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این جلسه با تقدیر از وزیر امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر بخش ها که این بانک را در عمل به وظایف خود کمک کردند، گفت: در شرایطی که برخی رسانه ها ناجوانمردانه خدمات نظام بانکی و بانک ملی ایران را زیر سوال می برند، حمایت های جناب وزیر مایه دلگرمی ماست.
دکتر محمد رضا حسین زاده با اشاره به این که اقدام وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه نگاری به منظور شهید شناخته شدن کارکنان نظام بانکی جانباخته در اثر ابتلا به کرونا بسیار قابل تقدیر بود، افزود: کارکنان نظام بانکی بدون وقفه در حال خدمت رسانی به کشور عزیزمان هستند و در این راه جان خود را نیز تقدیم می کنند.
وی همچنین به اجرای طرح های بزرگ تولیدی و صنعتی با حمایت بانک ها در کشور اشاره کرد و گفت: طرح آبرسانی از خلیج فارس به کویر مرکز که با پشتیبانی مالی 10 بانک اجرا شده است، بی نظیر است و می توان آن را نمود کمک بانک ها به توسعه کشور خواند.
او تحقق امضای دیجیتال، برات الکترونیکی، سفته و تمبر الکترونیکی و پرداخت تسهیلات غیرحضوری با استفاده از این ابزار را یکی از یادگارهای مهم دوره کنونی دانست و گفت: با فراگیر شدن این ابزار، بسیاری از مشکلات اداری کشور و مردم برطرف شود.
در ادامه این جلسه که اعضای هیات مدیره و تعدادی از مدیران ارشد بانک ملی ایران نیز حضور داشتند، نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده وزارت جهادکشاورزی، نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جمع دیگری از کارشناسان حاضر در جلسه ضمن بررسی بخش هایی از صورت های مالی بانک ملی ایران، اقدامات این نهاد در خدمت رسانی به توسعه کشور را ستودند.

آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: