دكتر فرهاد دژپسند: بانك صنعت و معدن از نظر اصول و خدمات بانكداري باید بانكی مدرن و پيشرو باشد

دكتر فرهاد دژپسند در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک صنعت و معدن: بانك صنعت و معدن از نظر اصول و خدمات بانكداري باید بانكی مدرن و پيشرو باشد و توجه ویژه ای را به صنايع نوين و دانش بنيان، که نقشي پیشران و کلیدی در اقتصاد کشور دارند، مبذول دارد

  • ۱۳۹۹/۰۶/۳۰ ۰۸:۳۵:۱۸
  • 2027

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، جلسه مجمع عمومي عادی ساليانه بانك صنعت و معدن با حضور دكتر فرهاد دژپسند وزير امور اقتصادي و دارايي، "عباس معمار نژاد" معاون بانكي، بيمه و شركت هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي، "حسين مهري" مديرعامل، اعضاي هيأت مديره و ديگر اعضاي مجمع عمومي اين بانك، برگزار و در این جلسه صورت هاي مالي مربوط به سال مالي منتهي به پايان سال 1398 تصویب شد.
بنا بر این گزارش، وزیر اقتصاد طی سخنانی در این جلسه گفت: بانك صنعت و معدن به واسطه اهداف و مأموريت هاي توسعه اي آن، انتظار می رود در راستای توسعه صنعتی گام هایی را بردارد که  تصوير  اميدبخشی را بتوان داشت. گزارش امسال نشان می دهد که به این سمت حركت کرده، اما، می طلبد که گام ها قوی تر باشد تا به سطحی برسد که رضایت بخش باشد.
وزیر اقتصاد یادآور شد: بانک صنعت و معدن یک بانک تخصصی است و متناسب با آن وظایف، اهداف و انتظاراتی از این بانک وجود دارد.
وی افزود: از منظر تخصصي نیز، انتظار لاینقطع از بانک صنعت و معدن این است که از نظر اصول و  خدمات بانکداری یک بانک پیشرو و مدرن باشد. این بانک در همه زمينه ها، به خصوص بانكداري ديجيتال، انتظار می رود رتبه برتر را کسب کند و بتواند با سرعت بيشتري به سمت بانكداري هوشمند حرکت کند.
وزیر اقتصاد با بيان اینکه براي مدرن كردن اين بانك تخصصي نياز است تا در بخش پژوهش و تحقيق و توسعه(R&D) كارهاي بيشتري صورت بگيرد، گفت: فعالیت هايي توسط بانك صنعت و معدن با دانشگاه ها و مراكز علمي انجام شده است كه ضرورت دارد بانك به عنوان يك بنگاه، از نتايج تحقيقات و پژوهش هاي اين مراكز در جهت ارتقاي سطح خدمات، توسعه بازار و رفع مشكلات موجود بهره برداري نمايد و آثار و  نتایج آن را ارایه کند.
رییس مجمع عمومی بانک صنعت و معدن تأکید کرد: بانک صنعت و معدن مي بايست عمليات واگذاري اموال مازاد خود را مانند سال گذشته با جديت دنبال كند.
وی افزود: بانک صنعت و معدن باید توجه ویژه ای را به صنايع نوين و دانش بنيان، که نقشي پیشران و کلیدی در اقتصاد کشور دارند، مبذول دارد، چراكه فلسفه وجودي اين بانك نيز پيشگام بودن در مقوله توسعه اقتصادي است.
دکتر دژپسند استقرار حاکمیت شرکتی را موضوعي اساسی برای حفظ پیشرو بودن بانک صنعت و معدن در بين سایر بانک ها قلمداد نمود و اضافه کرد: در حوزه بين الملل هم انتظار داريم اين بانك با برقراري ارتباط مناسب با بانك هاي خارجي كه امكان فعاليت با بانك هاي داخلي را دارند و با تشكيل كنسرسيوم هاي منطقه اي در شرايط تحريم، فرصت هاي طلايي را شناسايي كرده و از آنها بهره برداري نمايد.
بر اساس این گزارش در این جلسه مهري مدیرعامل بانک صنعت و معدن نيز ضمن تشریح اهداف و استراتژی های اين بانک در کسب برتری تخصصی و عملیاتی در بانکداری توسعه ای به بیان مهمترین استراتژی های بانک در سال جاري پرداخته و عنوان داشت: اقدامات اثربخشي در خصوص بانكداري ديجيتال و اجراي حاكميت شركتي در اين بانك انجام شده است و در سال گذشته در اين زمينه حائز رتبه دوم در بين ديگر بانك ها شديم ولي همچنان تلاش براي كسب رتبه نخست را با جديت دنبال مي كنيم و با وجود كاركنان متخصص و مشاوران مجرب از بين ذينفعان و مشتريان به زودي شاهد تحولات اساسي در اين دو حوزه خواهيم بود.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: