اظهارات وزیر اقتصاد در نشست بررسی فرصت های استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی بنگاه ها و بخش خصوصی

نشست "بررسی فرصت های استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی بنگاه ها و بخش خصوصی" با حضور اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و فعالان اقتصادی به ریاست دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با هدف بررسی راهکارهای استفاده بنگاه های اقتصادی و بخش خصوصی از ظرفیت های بازار سرمایه برگزار شد.

  • ۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ۰۹:۰۵:۲۷
  • 2243

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران و به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در این نشست که در محل این وزارتخانه برگزار شد، تاکید کرد: برای دستیابی به جهش تولید باید گامهای موثرتری برای تنوع بخشی به نظام تامین مالی اقتصاد برداشت؛ با تدابیری که اتخاذ شد در سال گذشته موفق به تامین مالی 275 هزار میلیارد تومانی برای بنگاه های تولیدی از طریق بازار سرمایه شدیم.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه خوشبختانه در دولتی مشغول به خدمت هستیم، که تجربه تحقق نرخ بیکاری تک رقمی را در سابقه کاری خود دارد، اظهار داشت: من بنا بر مشاهدات خودم در استان هایی که معین آنها در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هستم، می دانم که دسترسی به نرخ رشد بالا و بیکاری تک رقمی قابل دسترسی است  و فکر می کنم باید این مدل های موفق استانی را به کل کشور توسعه دهیم.
دژپسند با بیان اینکه برای دستیابی به جهش تولید، حداقل نیاز به هزار هزار میلیارد تومان، سرمایه گذاری از سوی دولت، بخش عمومی و بخش خصوصی در بازار سرمایه داریم، گفت: البته به نظر من امروز بازار سرمایه ما به آن توانمندی رسیده است که بتوان بر روی آن حساب کرد.
وزیر اقتصاد گفت: در جلسه امروز متوجه شدم تقریبا نمایندگان همه بنگاه های حاضر، تمایل به بورسی شدن و حضور در بازار سرمایه دارند اما به دلیل نگرانی بابت طولانی شدن فرآیند، از ارائه درخواست خودداری کرده اند.
وی افزود: سخن من با این دسته از دوستان این است که درخواست خود را ارائه دهند زیرا از یک سو؛ معتقدیم؛ ظرفیت بررسی درخواست ها به میزان  کافی در شورای پذیرش وجود دارد و از سوی دیگر می گوییم تا درخواست ها ارایه نشود، نقاط ضعف احتمالی عملکرد این شورا نیز مشخص نمی شود و نمی توانیم برای اصلاح آن اقدام کنیم.
دژپسند ادامه داد: امسال با اذن مقام معظم رهبری و دستور ایشان بر ای آزاد سازی سهام عدالت، بالغ بر 400 هزار میلیارد تومان بر ارزش بازار سرمایه افزوده شد و این رقم با استفاده از ظرفیت های etf و سهام شرکت های دولتی در طی امسال، افزایش بیشتری می یابد.
وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه مشارکت بخش عمومی و خصوصی می تواند ما را در جهش تولید کمک کند گفت: امروز دنیا دارد با استفاده از روش مشارکت، خیلی از مشکلات را حل می کند و به نظر من، نه تنها بخش خصوصی، که دولت هم باید وارد مشارکت با بخش خصوصی شود.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: