اظهارات وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیأت دولت در خصوص ابلاغیه مقام معظم رهبری برای آزاد سازی سهام عدالت

وزیر امور اقتصادی و دارایی از ابلاغ دستورالعمل مرحله اول آزاد سازی و واگذاری اختیار مدیریت سهام عدالت به دارندگان این سهام در آینده نزدیک خبر داد.

  • ۱۳۹۹/۰۲/۱۳ ۰۷:۱۹:۱۵
  • 2105

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت، با اعلام این خبر اظهار داشت: خوشبختانه مقام معظم رهبری با درخواست رییس محترم جمهور برای آزاد سازی سهام عدالت موافقت کردند تا بر اساس ضوابطی که به تصویب شورای عالی بورس میرسد، مردم بتوانند آنچه تا الان مالکیت آن را داشته اند، مدیریت کنند.
وی گفت: در این ارتباط جا دارد، مراتب تشکر خودم و اعضای شورای عالی بورس را از لطفی که مقام معظم رهبری به این شورا داشته اند اعلام کنم.
وزیر اقتصاد افزود: با این تصمیم، خون تازه ای به بازار سرمایه مورد اقبال مردم و سهامداران تزریق خواهد شد، به ویژه با توجه به آنکه در حال حاضر برخی دارندگان سهام عدالت به دلیل شرایط ناشی از ظهور کرونا، وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند.
دژپسند با بیان اینکه عده ای سودجو ممکن است در صدد بر بیایند تا پیش از ابلاغیه دولت مبنی بر چگونگی مرحله اول آزاد سازی سهام عدالت و کشف قیمت واقعی آن، با ارقام نازل، سهام مردم را پیش خرید کنند، گفت: دارندگان سهام بهتر است تا صدور ابلاغیه دولت، برای فروش آن دست نگه دارند، هر چند توصیه عمومی من به مردم این است که از هر گونه اقدام شتابزده برای فروش سهام خود خودداری کنند زیرا سبد سهام عدالت، سهام بسیار ارزشمند و متشکل از شرکت های معتبر و قوی است.
وزیر اقتصاد اضافه کرد: بنا بر این این سهام ارزش ویژه دارد و خدا را شکر می کنیم که در این شرایط تاریخی به لطف موافقت مقام معظم رهبری و با درخواست ریاست محترم جمهور، این آزاد سازی صورت گرفت.
وی با بیان اینکه باید دستورالعمل مربوط به آزاد سازی سهام عدالت هر چه زودتر تهیه شود، اظهار داشت: بعد از ابلاغ دستورالعمل، اولین کاری که باید صورت بگیرد این است که آیا سهامدار می خواهد خودش در مورد مدیریت سهامش تصمیم بگیرد یا آن را به شرکت سرمایه گذاری استانی واگذار کند؟
وی تصریح کرد: در ابلاغیه دولت که به زودی اعلام خواهد شد تعیین می شود که فرد سهامدار، در مرحله اول چند درصد از سهام خود را می تواند بفروشند.که در این مورد هم سعی خواهد شد با رعایت صرفه و صلاح خود مالک سهام، تصمیم گیری شود.
دژپسند افزود: انشاالله در مراحل آتی، بخش های بعدی سهام عدالت نیز جهت فروش، آزاد سازی خواهند شد.
وزیر اقتصاد با اشاره به سهامدار بودن حدود 50 میلیون نفر از مردم در پروژه سهام عدالت، اظهار داشت: بنا بر این با اجرای این تصمیم، یک تحول اساسی و فضای نشاط آمیزی با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری در جامعه شاهد خواهیم بود و از سوی دیگر، این یک نوید برای کسانی است که قصد دارند پس انداز خرد خود را وارد بازار سرمایه کنند.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: