اظهارات وزیر اقتصاد در خصوص مصوبات یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای عالی بورس

دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص مصوبات یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای عالی بورس، به سوالات خبرنگاران رسانه ملی پاسخ داد.

  • ۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۰۸:۳۹:۴۴
  • 2070

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند اظهار داشت: در این جلسه تحولات اخیر بازار بورس مورد بررسی قرار گرفت و این امیدواری وجود داشت که خوشبختانه بازار سرمایه به تدریج در حال دستیابی به جایگاه واقعی خودش است.

وی افزود: به هر حال در اقتصاد ایران، بازار سرمایه باید نقش محوری برای تأمین مالی اقتصاد و هدایت نقدینگی به سمت تأمین مالی بنگاه ها داشته و همچنین، نقطه اتکای دارندگان نقدینگی در سطوح مختلف جامعه باشد.

دژپسند گفت: خوشبختانه مردم هم به تدریج به ظرفیت های بازار سرمایه پی برده و استقبال قابل توجهی از آن نشان میدهند.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: یکی از نکاتی که در جلسه امروز شورای عالی بورس مورد تاکید قرار گرفت، این بود که ثبات بازار سرمایه، خیلی مهم است و اینکه در این مسیر، طبیعی است که نوساناتی هم رخ دهد که البته اگر دقت داشته باشید، این نوسان مختص ایران نیست و در برخی کشور ها حتی چندین برابر ایران است. 

دژپسند یادآور شد: برخی رشته فعالیت ها بخاطر بعضی تحولات قیمتی از جمله کاهش بیش از ۳۰ درصدی قیمت نفت دچار اختلال شده اند، گر چه، باید توجه داشته باشیم، کسانی هم که به بازار سرمایه می آیند افراد تحلیلگر و ریسک پذیری هستند. 

دژپسند افزود: خوشبختانه در جلسه شورای عالی بورس تاکید شد، دولت از ثبات بازار سرمایه حمایت کرده و انشاء الله این ثبات تداوم پیدا می کند.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: در جلسه امروز قرار شد پنج درصد دامنه نوسان بورس و حجم مبنا همچنان ادامه پیدا کند و عرضه اولیه ها را نیز در هفته پایانی امسال و شروع سال جدید با شتاب بیشتری انجام دهیم.

دژپسند تصریح کرد: خوشبختانه در امر عرضه سهام دولتی، حمایت دولت و شخص رییس جمهور وجود دارد.
وی با بیان اینکه قرار شد در اولین جلسه شورای عالی بورس در اوایل سال آینده، ساز و کار  عرضه سهام دولت  مطرح گردد، اعلام کرد: انشاءالله برای اجرایی شدن عرضه سهام دولت، آیین نامه های قانون بودجه سال ۱۳۹۹، با اولویت طراحی و در دولت مطرح حواهد شد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: این یک فرصت طلایی برای ما هم هست که سهام دولتی ها و نیز عرضه اولیه ها را که مربوط به نهاد های عمومی غیر دولتی مثل سازمان تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری و ...، می شود را انجام دهیم و بتوانیم از طریق افزایش عرضه اولیه ها، این مطالبات گسترده و  بجای مردم را تأمین کنیم.

وی از کسانی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند خواست با توجه به اهمیت، ظرافت و ریسک پذبر بودن این بازار، با مشاوره قبلی با گروه های صاحب تخصص وارد این عرصه شوند.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: