عضو هیات مدیره بانک ملی ایران: به کارگیری ابزارهای نوین در بخش اعتباری الزامی است

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم به کارگیری ابزارهای نوین در بخش اعتباری تاکید کرد.

  • ۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۱۶:۴۷:۳۵
  • 3526

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمود شایان در همایش ترویج و تعمیم به کارگیری ابزارهای تعهدی و افزایش درآمدهای غیرمشاع با اشاره به تغییرات سال‌های اخیر در نظام بانکداری، گفت: در دنیای امروزی، منطبق شدن با تغییرات محیطی و استفاده از دستاوردهای جدید در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه‌های اعتباری با رویکرد درآمدسازی، از اولویت‌های مهم و اصلی هر بانک است.

وی با معرفی طرح جدید بانک مرکزی با عنوان گواهی اعتبار مولد «گام» با مشارکت بانک‌های ملّی، صادرات و ملّت، تجهیز رؤسای شعب و مسئولان دوایر معاملات به دانش روز در بخش اعتبارات را لازم و ضروری دانست و پایش محیط جغرافیایی شعبه، شناسایی مشتریان اعتباری و بررسی نیازهای ایشان را خواستار شد.

«گام» یکی از برنامه‌های بانک مرکزی با کمک نظام بانکی کشور است که در چارچوب مدیریت نقدینگی، تلاش خواهد کرد امکان تأمین غیرتورمی سرمایه در گردش مورد نیاز زنجیره تولید را خصوصاً برای واحدهای کوچک و متوسط، فراهم سازد.

 گواهی اعتبار مولد «گام» به عنوان یک ابزار بازار محور و با قابلیت نقل و انتقال در بازارهای پول و سرمایه، تسهیلات جدیدی را برای تأمین اعتبار بنگاه‌های تولیدی فراهم می‌سازد. 

در اين طرح، توليد كنندگان بر مبنای فاكتور خريد مواد اوليه و واسط از بانك عامل، انتشار و تضمين گواهی اعتبار مولد در سررسيد را درخواست كرده و به بنگاه فروشنده مواد اوليه تحويل می‌دهند. دارنده می‌تواند گواهی را تا سررسيد نگه دارد، آن را به فروشنده مواد اوليه خود تحويل دهد يا اينكه در بازار سرمايه تنزيل كند.

در ادامه همایش، مدیر امور اعتباری بانک گفت: استفاده از ابزارهای تعهدی و افزایش درآمدهای غیرمشاع و جایگزین کردن تسهیلات جدید با تسهیلات سنتی، از دغدغه‌های اصلی مدیران ارشد بانک است.

علی موسوی‌زاده با اشاره به تمرکز اهداف بانک بر موضوع درآمدزایی و سودآوری، تحولات بانکداری و بازارهای هدف و همچنین تغییرات در نگرش‌ها و درخواست‌های مشتریان اعتباری را شگرف و بسیار سریع عنوان کرد و از آمادگی کامل ارکان اعتباری بانک جهت پاسخگویی به موقع، سریع، مناسب و مطلوب به مشتریان و اصلاح فرآیندها و روندهای موجود، خبر داد.

در بخش دیگری از این همایش، محمّدرضا صدری، رئیس اداره امور شعب شرق تهران ضمن تبریک بابت کسب رتبه برتر در پویش رمز یکبار مصرف بین تمامی ادارات امور شعب سراسر کشور به کارکنان اداره امور شعب شرق تهران، با تشریح فعالیت‌های این اداره امور در بخش اعتباری، گفت: با توجه به این که درصد عمده‌ای از اهداف ابلاغی سالانه ادارات امور‌ شعب سراسر کشور، مستقیم و غیرمستقیم با امور اعتباری درگیر است، تمرکز و تلاش حداکثری کارکنان شرق تهران در بر بخش‌های مختلف اعتباری الزامی است.

پنل‌های معرفی و تشریح تسهیلات تکلیفی، صندوق توسعه ملی و ابزارهای تعهدی مانند خرید دین، ضمانت‌نامه و اعتبارات اسنادی داخلی ریالی با حضور عبّاس پیروزی، رئیس اداره کل بررسی طرح‌ها، محمّدرضا محمودپناه، سرپرست اداره کل اعتبارات و معاونین و کارشناسان ادارات مذکور بخش‌های دیگری از این همایش یک روزه بود.

آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: