یک هفته با اخبار بانک ملی ایران

اخبار این هفته بانک ملی ایران بر محور دانش و استراتژی استوار بود.

  • ۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۰۹:۳۶:۴۶
  • 3305

عضو هیات مدیره تاکید کرد: لزوم همگرایی مدیران ارشد حول محور استراتژی‌های بانک

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم همگرایی و وحدت مدیران ارشد حول محور استراتژی‌های این بانک تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، نخستین جلسه کمیته مضمون استراتژیک مدیریت بهینه منابع و تسهیلات با حضور محمود شایان عضو هیات مدیره بانک و دیگر اعضای کمیته متشکل از مدیران امور طرح و برنامه، اعتباری و شعب منطقه دو ، روسای ادارات کل اعتبارات، بررسی طرح‌ها، پیگیری و وصول مطالبات، حسابداری و بودجه، ارزیابی و نظارت بر مصارف و مدیریت ریسک برگزار شد.

محمود شایان در این نشست به تبیین نقش کمیته‌های مضامین استراتژیک بانک پرداخت و ضمن اشاره به لزوم تغییر ذهنیت مدیران و کارکنان، اظهار داشت: در بحث سهم بانک ملی ایران  از بازار منابع و تسهیلات، باید به دنبال تحلیل هزینه- منفعت باشیم و این امر تنها  با جلب مشارکت کارکنان از طریق ایجاد حس ضرورت و فوریت تغییر به عنوان یکی از موارد مضامین استرتژیک محقق می ‌شود و اعضای کمیته به عنوان عاملین تغییر باید نسبت به انتقال ضرورت و اهمیت تغییر در قالب مضامین استراتژیک به بدنه بانک اهتمام ورزند . 

در ادامه این جلسه علی موسوی‌زاده ضمن اشاره به اهمیت مضمون استراتژیک، مدیریت بهینه منابع و تسهیلات در سودآوری بانک، اظهار داشت: حرکت تحولی بانک با تغییر از درون سازمان آغاز می شود و برای انجام این کار فرهنگ‎سازی لازم و ضروری به نظر می رسد.

در پایان هادی سالارخیلی مدیر امور طرح و برنامه نیز ضمن اشاره به مضامین استراتژی بانک ، یکی از روش های مدنظر برای تغییر نگرش و رفتار سازمانی در بانک را تعریف اهداف و شاخص های همسو با استراتژی های کلان و مبنا قرار دادن آن ها در ارزیابی عملکرد واحدها برشمرد و افزود:  تمرکز همزمان بر تدوین، اجرا و نظارت بر اجرای استراتژی‌ها به عنوان اجزای نظام جامع مدیریت استراتژیک در اداره کل مدیریت استراتژیک در حال انجام می باشد که با رعایت این مضامین قطعا به اهداف تعیین شده دست خواهیم یافت.



تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم داشتن رویکرد علمی برای پیشبرد اقدامات بانک

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر لزوم بهره مندی حداکثری از داشته های فعلی بانک اعم از داده ها و سرمایه انسانی، خاطر نشان کرد: داشتن رویکرد علمی و استفاده از سوابق علمی مرتبط با موضوع می تواند در پیشبرد اقدامات در حال تدوین، راهگشا باشد.

عباس شفیعی در سومین جلسه کارگروه مضمون مشتری محوری با جمع بندی آسیب های شناسایی شده در حوزه خدمت رسانی متناسب به مشتریان، اظهار کرد: غنابخشی به داده های بانک و استخراج اطلاعات معنادار با تحلیل داده های موجود، زیرساخت و پیش نیاز هر اقدامی در زمینه بخش بندی مشتریان و ارائه خدمات است.

«کارگروه مضمون استراتژیک مشتری محوری» زیر نظر «کمیته مشتری محوری» فعالیت می کند که در پروژه «مدیریت استراتژیک بانک ملی ایران» و به منظور جاری سازی استراتژی های بانک ایجاد شده است.

این کارگروه با عضویت نمایندگانی منتخب از شعب، ادارات امور و ادارات ستادی و با هدف شناسایی آسیب ها و راهکارهای حوزه مشتری محوری تشکیل شده است.

اساس مضمون مذکور تاکید بر اهمیت توجه به نیاز مشتری در طراحی محصولات و خدمات است. جهت گیری و هدف غایی مضمون مشتری محوری شناخت عمیق تر از مشتریان، شناسایی مشتریان ارزشمند و نیازهای ایشان، طراحی و ارائه خدمات متناسب با ویژگی های مشتریان است که این مهم جز با ایجاد این نگاه در سراسر بدنه بانک محقق نخواهد شد.



عزم جدی بانک ملی ایران در حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران در دیدار با معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی، از عزم جدی بانک ملی ایران در جهت حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان، خبر داد.

این جلسه که با حضور عضو هیات مدیره، بهرام واقفی رئیس اداره کل بازاریابی و امور مشتریان ، محمد رضا صدری رئیس اداره امور شعب شرق تهران و روح الله ذوالفقاری معاون برنامه ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، محمود شایان حضور در عرصه اقتصادی را نوعی جهاد نامید و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها ، کمک به اقتصاد ملی و حمایت از رونق تولید را یکی از اهداف اصلی بانک ملی ایران  دانست.

عضو هیأت مدیره در ادامه سخنان خود افزود: به منظور گسترش تعاملات فی‌مابین و افزایش ظرفیت‌های کاری، انعقاد تفاهم‌نامه دو جانبه در دستور کار بانک و صندوق، قرار دارد.

در پایان این جلسه روح‌اله ذوالفقاری، معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی، ضمن تشریح اهداف و وظایف آن و همچنین ارائه گزارشی از عملکرد صندوق مذکور در ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان، از اقدامات بانک ملی ایران  تقدیر کرد.



توسعه زیرساخت های بانکداری نوین با تمرکز بر کارمزد محوری

مدیر امور اعتباری بانک ملی ایران در همایش هم اندیشی ترویج ابزارهای تعهدی و افزایش درآمدهای غیر مشاع بانک گفت: کسب درآمدهای غیر مشاع و تمرکز بر کارمزد محوری با توجه به خدمات به روز و متنوع بانک در حوزه های اعتباری، مسیر توسعه زیرساخت های بانکداری نوین را برای بانک ملی ایران هموار خواهد کرد.

علی موسوی زاده مدیر امور اعتباری بانک در این همایش که با حضور عباس پیروزی رئیس اداره کل بررسی طرح ها، محمدرضا محمودپناه سرپرست اداره کل اعتبارات، روسای حوزه ها و شعب و روسای دوایر اعتبارات شعب در اداره امور شعب استان فارس برگزار شد، ضمانت نامه های ریالی و راهکارهای صدور، اعتبار اسنادی داخلی ریالی و راهکارهای صدور و تسهیلات خرید دین و راهکارهای پرداخت را از محورهای برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: مبنای بانکداری نوین از حیث انتفاع، سوق دهی سیستم بانکی به سمت کارمزد محوری است و بانک ملی ایران باور دارد که با ارائه تسهیلات و خدمات بانکی بر اساس رضایتمندی مردم به مهم ترین هدف راهبردی دست یافته است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان و اهل دانش تصریح کرد: باید فضای اداری و سازمانی را با تکیه بر خرد و معنویت به سمت و سوی خدمت و مجاهدت صادقانه به مردم سوق دهیم.

موسوی زاده خواستار تمرکز بیشتر واحدها و دوایر اعتبارات ادارات امور و استان ها به مباحث درآمدهای غیر مشاع شد و اظهار کرد: امروزه توجه عمده شبکه بانکی به ابزارهای تعهدی از قبیل ضمانت نامه‌های بانکی، صدور گواهی اعتبار اسنادی و تسهیلات خرید دین است و این به معنای آن است که بانک هایی که ریشه در اعتماد مردمی دارند، به ایفای وظیفه اصلی خود یعنی ارائه خدمت در قبال اخذ کارمزد، تمایل بیشتری نشان می دهند.

محمدرضا محمودپناه سرپرست اداره کل اعتبارات نیز رویکرد حوزه اعتباری به درآمدهای غیرمشاع را یکی از شاخصه های مهم بانکداری نوین عنوان کرد و گفت: حوزه های اعتباری باید زمینه کارمزد محوری و کسب درآمدهای غیرمشاع را فراهم کنند.


عباس پیروزی رئیس اداره کل بررسی طرح ها نیز بررسی و تحلیل صحیح و مبتنی بر معیارهای علمی طرح های ایجادی و توسعه ای را مهمترین قدم در حفظ منافع بانک و مشتریان دانست و گفت: کارشناسان بانک با بررسی دقیق طرح های اقتصادی سبب می‌شوند تا طرح ارائه شده از همان ابتدا منطبق با صرفه و صلاح بانک و مجری طرح پیش رود.

کریم ریگی زادگان رییس اداره امور شعب استان فارس نیز حرکت بانک ملی ایران به سمت و سوی درآمدهای غیرمشاع را در ترازنامه پایان سال بسیار موثر توصیف کرد و گفت: درآمدهای غیرمشاع و کارمزد محوری که همواره مورد تاکید مدیریت عامل بانک است، امروزه در بانکداری نوین نقش اساسی و اصلی را ایفا می‌کنند.

در پایان همایش، مدیران بانک در پانل پرسش و پاسخ و در یک فضای صمیمی و دو سویه به سوالات، ابهامات و نقطه نظرات همکاران پاسخ گفتند.



بازدید مدیر عامل بانک ملی ایران از شرکت پارس تکنولوژی سداد

مدیر عامل بانک ملی ایران از شرکت پارس تکنولوژی سداد بازدید کرد و با فعالیت های این شرکت از نزدیک آشنا شد

دکتر محمدرضا حسین زاده واحدهای مختلف شرکت پارس تکنولوژی سداد از جمله تحقیق و توسعه، Call Center ، شبکه و امنیت و... بازدید و از ارائه خدمات گسترده و به موقع کارکنان این شرکت تقدیر کرد.

وی همچنین طراحی سامانه هوشمندسازی مدیریت شعب بانک ملی ایران توسط این شرکت را اقدامی قابل تقدیر معرفی و تأکید کرد: متخصصان جوان شرکت پارس تکنولوژی سداد با اتکا به علم و دانش به خوبی توانسته اند نیازهای حوزه بانکداری در زمینه خدمات و محصولات را بومی سازی کنند که این اقدامات نوآورانه، خودکفایی در تولید محصولات و عدم نیاز به واردات را در پی داشته است.

در این بازدید که مسعود خاتونی و عباس شفیعی اعضای هیأت مدیره، مدیر امور حراست، مدیرامور حوزه مدیریت و روابط عمومی، روسای ادارات امور شعب تهران و جمعی از روسای ادارات کل بانک ملی ایران در کنار مدیران ارشد شرکت سداد حضور داشتند، مهدی تکبیری مدیرعامل شرکت پارس تکنولوژی سداد ضمن معرفی و تشریح پروژه ها، محصولات، خدمات و توانمندی های موجود، گزارشی از عملکرد همکارانش ارائه کرد.



برندگان چهارمین دوره قرعه‌کشی جوایز دارندگان کارتخوان‌های بانک ملی ایران مشخص شدند

چهارمین دوره قرعه‌کشی ماهانه جوایز دارندگان کارتخوان‌های بانک ملی ایران (پذیرندگان پرداخت الکترونیک سداد) برگزار و برندگان خوش شانس آن معرفی شدند.

پذیرندگان برای حضور در قرعه‌کشی باید هر ماه 100 امتیاز کسب کنند و از طریق مرکز تماس، اپلیکیشن پالس یا پیامکی که برایشان ارسال می‌شود، تمایل خود برای حضور در قرعه‌کشی جوایز را اعلام کنند.

نحوه کسب امتیاز نیز بدین ترتیب است که هر تراکنش خرید بالای ده هزار تومان 1 امتیاز، تراکنش خرید شارژ، مانده‌گیری و پرداخت قبض 1 امتیاز و هر یک میلیون تومان کارکرد کارتخوان 2 امتیاز دارد. امتیازها در  بخش جشنواره اپلیکیشن پالس  قابل مشاهده است.

پذیرندگان سداد همچنین می‌توانند با ارسال عدد 5 به 2000444 لینک دانلود پالس را دریافت کنند و از خدمات منحصربه فرد آن در مدیریت کسب و کار خود بهره‌مند شوند.

شرکت پرداخت الکترونیک سداد برای قدردانی از همراهی پذیرندگان خود، دور جدید قرعه‌کشی جوایز میلیونی خود را از ابتدای مهرماه 1398 آغاز کرده و در این قرعه‌کشی به صورت ماهیانه از تمام استان‌ها برنده دارد.

اسامی 85 برنده خوش شانس دی ماه، در صفحه وبلاگ شرکت سداد به آدرس sadadpsp.ir/blog و اینستاگرام آن به آدرس sadad_co@ قابل مشاهده است.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: