اخبار هفتگی بانک ملی ایران در یک بسته خبری

تاکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر ضرورت استفاده ازظرفیت های این بانک برای کمک رسانی به هموطنان سیستان و بلوچستان، ثبت بیشترین مبلغ تراکنش های خودپردازهای نظام بانکی، تعداد کاربران سامانه رمز دوم یکبار مصرف بانک ملی ایران در مرز سه میلیون و آغاز نظرسنجی خدمات بانک از جمله اخبار مهم این هفته بود.

  • ۱۳۹۸/۱۰/۲۶ ۰۹:۰۰:۰۰
  • 3613

رونق بخشی مشاغل در دستور کار بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در نه ماه ابتدای سال جاری بیش از 29 هزار فقره تسهیلات خرید دین به کسب و کارها پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، تسهیلات خرید دین فرصتی برای صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی نیازمند نقدینگی است که چک و اوراق تجاری آنها دارای مهلت پرداخت دیرتری نسبت به زمان مورد نیازشان است.

در این روش تسهیلات دهی، بانک دین مدت دار بدهکار را به کمتر از مبلغ اسمی و درج شده در متن اسناد و اوراق تجاری مانند چک و سفته به صورت نقدی از داین و مشتری خریداری می کند بدین ترتیب مشتری می تواند زودتر از موعد مقرر نقدینگی مورد نیاز خود را به دست آورد.

بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، بیش از 29 هزار فقره تسهیلات خرید دین به ارزش ریالی 49 هزار و 628 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

لازم به ذکر است، بانک ملی ایران در سال 97 هم تعداد 19 هزار و 916 فقره تسهیلات خرید دین به ارزش 40 هزار و 270 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

خرید دین به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای تمامی بخش های اقتصادی قابل انجام است و در چارچوب ضوابط و مقررات و با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های بخش اعتباری از جمله آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اشخاص مرتبط و همچنین سیاست اعتباری سالانه صورت می گیرد که همه مشتریان بانک در همه بخش ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

نرخ سود این تسهیلات با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه محاسبه می شود.


پرداخت 829 هزار میلیارد ریال تسهیلات عقود اسلامی دربانک ملی ایران

بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بیش از 829 هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب عقود اسلامی پرداخت کرده است.

این تسهیلات در یک میلیون و 357 هزار و 635 فقره و در قالب عقود مضاربه، مشارکت مدنی، فروش اقساطی، جعاله، خرید دین، قرض الحسنه و... تخصیص داده شده است.

بانک ملی ایران 55 هزار و 294 میلیارد ریال تسهیلات در 75 هزار و 537 فقره در قالب عقد مضاربه پرداخت کرده است.

در بخش مشارکت مدنی نیز شعب این بانک 51 هزار و 645 فقره تسهیلات به ارزش 255 هزار و 578 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده اند.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه نیز در بانک ملی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که در 9 ماه ابتدای امسال این بانک 307 هزار و 872 فقره تسهیلات به ارزش بیش از 74 هزار و 672 میلیارد ریال در قالب قرض الحسنه به متقاضیان پرداخته است.

از مجموع تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران، سهم فروش اقساطی 689 هزار و 313 فقره تسهیلات به ارزش 286 هزار و 777 میلیارد ریال و اجاره به شرط تملیک یک هزار و 128 میلیارد ریال است.

 همچنین شعب بانک ملی ایران در مدت مذکور  178 هزار و 151 فقره تسهیلات جعاله به ارزش 54 هزار و 757 میلیارد ریال پرداخت کرده اند.

در بخش خرید دین نیز 29 هزار و یک فقره تسهیلات به ارزش 49 هزار و 628 میلیارد ریال، مرابحه 22 هزار و 311 فقره تسهیلات به ارزش 28 هزار و 579 میلیارد ریال و در بخش سلف 3 هزار و 565 فقره تسهیلات به ارزش 22 هزار و 748 میلیارد ریال پرداخت شده است.


کمکت را به سر منزل مقصود برسان!

با سامانه «بام» و اپلیکیشن «بله» بانک ملی ایران، این امکان برای خیرین فراهم است تا بتوانند محل هزینه کرد کمک های خود را تعیین کنند.

عمل به رسالت های اجتماعی از دیرباز مورد توجه مدیران بانک ملی ایران بوده و از این رو مشارکت در امور عام المنفعه، همواره یکی از اصلی ترین رویکردهای این بانک محسوب می شود.

بر همین اساس این بانک علاوه بر عمل به مسئولیت های اجتماعی خود، به دنبال راهکاری برای برقراری ارتباطی امن و مطمئن با نیازمندان و همچنین سهولت خیرین بود تا کمک های صورت گرفته از سوی خیرین نیز به صورت هدایت شده و در مسیر درست و به جا صرف شوند.

اکنون این امکان با سامانه بام فراهم است تا خیرین محل هزینه کرد مبالغ پرداختی خود را تعیین کنند.

در این روش، کاربر «بام» با استفاده از منوی «نیکوکاری» می تواند از میان 18 نهاد ستاد دیه، موسسه خیریه کهریزک، انجمن صرع، موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)،کمیته امداد امام خمینی (ره)، موسسه خیریه زنجیره امید، موسسه مهرآفرین، حساب 100 امام، بهزیستی، هلال احمر، بنیاد کودک و... یکی را برای واریز وجه در نظر بگیرد.

از سوی دیگر، برخی سازمان ها مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) این امکان را فراهم کرده اند که خیرین حتی محل دقیق مصرف مبلغ به همراه استان مورد نظرشان را نیز انتخاب کنند.

این در حالی است که در روش های سنتی پرداخت صدقات یا مبالغی که به منظور مصرف در امور خیریه در نظر گرفته شده است، خیرین مبلغ مد نظر را به صندوق یا مراکز مشخص ارائه کرده و محل مصرف آن را به نهاد مربوطه واگذار می کنند.

روش دیگر، اپلیکیشن «بله» بانک ملی ایران است که کاربر می تواند با استفاده از یک بازو (ربات) طراحی شده و فقط با چند کلیک، مقصد کار خیر خود را مشخص و وجه آن را به صورت آنلاین واریز کند.

پرداخت صدقه، اکرام ایتام در طرح محسنین، جشن رمضان، جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری، نذر، قربانی، اطعام و افطاری به نیازمندان، کمک به معیشت نیازمندان، کمک به جهیزیه و ازدواج نیازمندان، کمک به درمان نیازمندان، کمک به ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان، کمک به اشتغال نیازمندان یا کمک به تحصیل نیازمندان نیز از جمله گزینه های پیش روی خیرین در بله است.

همچنین کاربر می تواند یک استان به منظور صرف مبلغ واریزی خود را مشخص کرده و یا این موضوع را به سامانه واگذار کند. در ادامه این امکان وجود دارد ترتیب زمانی واریز وجه به صورت فقط یک بار، روزانه، هفتگی یا ماهانه انتخاب شده و وجه از حساب تعریف شده در «بله» برداشت شود.


در نظرسنجی خدمات بانک ملی ایران شرکت کنید و جایزه بگیرید

بانک ملی ایران در تازه ترین اقدام خود برای بررسی میزان رضایت مشتریان از خدماتش، یک نظرسنجی ماهیانه در فضای مجازی طراحی کرده است.

این نظرسنجی که در اپلیکیشن «بله» انجام می شود، به صورت دوره ای یکی از خدمات بانک را در معرض ارزیابی مخاطبان قرار داده و از آنها می خواهد به سوالات مطرح شده در این باره پاسخ دهند.

نخستین نظرسنجی با محور ارزیابی «همراه بانک ملی» و با استفاده از بازوی طراحی شده در بله  انجام می شود.

این نظرسنجی حاوی 14 سوال است که مشتریان می توانند با پاسخ دادن به همه آنها، شانس خود را برای برنده شدن 10 جایزه در نظر گرفته شده امتحان کنند.

کاربران می توانند پس از نصب اپلیکیشن بله به کانال بانک به آدرس Bankmelli1307@ مراجعه کرده و با انتخاب مطلبی که در کانال سنجاق (پین)شده است در نظر سنجی شرکت کنند.

اپلیکیشن «بله» یک پیام رسان بومی با قابلیت های مالی و بانکی است که اکنون بیش از 5.5 میلیون نفر کاربر دارد.


ثبت بیشترین مبلغ تراکنش های خودپردازهای نظام بانکیاز طریق بانک ملی ایران

بیشترین مبلغ تراکنش های خودپردازها در نظام بانکی از طریق بانک ملی ایران انجام شده است.

بررسی تازه ترین اطلاعات منتشر شده مربوط به مبلغ تراكنش‌هاي شبكه بانكي كشور از سوی بانک مرکزی نشان می دهد خودپردازهای بانک ملی ایران بیش از 291 هزار میلیارد ریال از این تراکنش ها را به خود اختصاص داده اند.

این عدد بیش از 21 درصد کل مبلغ تراکنش های انجام شده توسط همه خودپردازهای موجود در نظام بانکی است.

بررسی جزئی تر این اطلاعات حاکی از این است که تنها 18 درصد مبلغ تراکنش های انجام شده در خودپردازهای بانک ملی ایران مربوط به استان تهران بوده و مابقی آن به سایر استانها مربوط است.

بانک مرکزی پیش از این گزارش داده بود که از مجموع بیش از 58 هزار فقره دستگاه خودپرداز موجود در نظام بانکی، بیش از 8 هزار دستگاه آن به بانک ملی ایران مربوط است. بر این اساس، بانک ملی ایران صدرنشین تعداد خودپردازها در نظام بانکی است.


تاکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر ضرورت استفاده ازظرفیتهای این بانک برای کمک رسانی به هموطنان سیستان و بلوچستان

مدیر عامل بانک ملی بر ضرورت استفاده از ظرفیت های این بانک برای امداد رسانی بر هموطنان سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

دکتر محمد رضا حسین زاده طی تماسی با رییس اداره امور شعب استان سیستان و بلوچستان، با ابراز همدردی با هموطنان حادثه سیل اخیر بر بسیج کردن تمام امکانات بانک‌ برای امدادرسانی به هموطنان سیل زده تاکید کرد.

حسین زاده گفت: به بخش پشتیبانی بانک تاکید شده است با تمام قوا در کنار هموطنان سیل زده باشند.

وی گفت: قطعاً کارکنان بانک ملی ایران نیز در این حادثه تلخ در کنار هموطنان سیل زده خواهند بود و کمک هایی از سوی همکاران نیز جهت امدادرسانی با هموطنان در روزهای آتی جمع آوری و ارسال خواهد شد.


تعداد کاربران سامانه رمز دوم یکبار مصرف بانک ملی ایراندر مرز سه میلیون

تعداد کاربران اپلیکیشن ارائه رمز یکبار مصرف بانک ملی ایران در مرز سه میلیون نفر قرار گرفته است.

پس از فرهنگ سازی صورت گرفته برای استفاده از رمز دوم یکبار مصرف و آگاهی مشتریان به خطرات استفاده از رمز اینترنتی ثابت، استقبال از اپلیکیشن 60 بانک ملی ایران به شدت افزایش یافته است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، بیشترین میزان کارت بانکی، توسط بانک ملی ایران صادر شده است.

اپلیکیشن 60 سامانه ای است که پس از نصب و راه اندازی آن بر روی گوشی های هوشمند، امکان دریافت رمز یکبار مصرف برای مشتریان بانک ملی ایران فراهم می شود.

همچنین مشتریان دارای گوشی های غیرهوشمند نیز می توانند با استفاده از کد دستوری #60*737* رمز دوم یکبار مصرف را به صورت پیامکی دریافت کنند.


مدیرعامل بانک ملی ایران: روسای شعب باید دانش بانکیخود را به روز کنند

مدیرعامل بانک ملی ایران در نشست صمیمی با روسای شعب ادارات امور شعب تهران با تاکید بر اینکه منافع و مصالح بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید همواره اولویت شعب باشد، گفت: باید کسب و کارمان را به روز کنیم و روسای شعب دانش بانکی خود را افزایش دهند.

دکتر محمدرضا حسین زاده در این نشست که با حضور مسعود خاتونی عضو هیات مدیره، حبیب الله رشید ارده معاون منابع انسانی، محسن امین زارع معاون امور ارزی و بین الملل، اصلان کریمی مدیر امور شعب استان تهران، روسای ادارات ستادی، روسای ادارات امور و شعب مرکزی، جنوب و شرق تهران برگزار شد، با بیان اینکه سطح انتظارات از روسای حوزه ها بالاست، افزود: رییس حوزه حرکت دهنده شعبه است بنابراین باید وضعیت منابع، درآمد و تسهیلات شعبه را مدنظر قرار دهد. روسای شعب نیز باید به داشبوردهای مدیریتی مراجعه کنند تا حساسیت ها به نحو احسن به شعب انتقال یابند.

وی با بیان اینکه سیاست هیات مدیره بانک حفظ پست و سمت افراد نیست و قطعا این امر براساس عملکردها صورت می گیرد، تصریح کرد: امروز بانک ملی ایران برای رفع نیاز مشتریان خود به راحتی تسهیلات خرد ارایه می دهد اما شعب باید برای افزایش قدرت تسهیلات دهی بانک، به دنبال جذب منابع ارزان قیمت هم باشند.

مدیرعامل بانک ملی ایران ضمن توصیه مدیران و روسای حوزه و شعب به ارتباط نزدیک و صمیمی با کارکنان و زیرمجموعه از روسای شعب درخواست کرد که بیشتر به صورت تعهدی عمل کنند و توجه ویژه ای به گشایش ضمانت نامه و LC داخلی صورت گیرد. در مرحله بعد باید تسهیلات فروش اقساطی و خرید دین مورد توجه باشند.

وی با تاکید بر اینکه تنوع محصولات در بانک ملی ایران بالاست، بیان کرد: با بررسی نحوه خدمات دهی بانک های بزرگ اروپایی و بانک های مطرح دنیا، طرح بانک آفیسر در بانک ارایه شد و این سرویس در نظام بانکی تنها در اختیار بانک ملی ایران است و شعب بانک باید از آن برای خدمات دهی ویژه به مشتریان بهره کافی را ببرند.

حسین زاده با تاکید بر لزوم افزایش فعالیت شعب ارزی بانک نیز گفت: .زیرساخت های خوبی به لحاظ فعالیت ارزی در بانک وجود دارد و واحدهای خارج از کشور و صرافی های ما در حال فعالیت هستند و این فعالیت باید گسترش یابد.

وی خاطر نشان کرد: کار کردن در بانک ملی ایران موهبتی است که نصیب ما شده و باید به شکرانه ی آن ، خدمات رسانی مطلوب به مشتریان و اعتلای نام بانک محور کارهایمان باشد.

همچنین مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک نیز استراتژی بانک های موفق در دنیا را تحت پوشش قرار دادن کسب و کارهای بزرگ و کوچک عنوان کرد و گفت: این بانک ها همزمان با بزرگ شدن کسب و کارها، از ارایه تسهیلات فاصله گرفته و به ارایه سرویس و خدمات غیر مالی و مشاوره های تخصصی پرداخته اند.

وی با بیان اینکه امروز نمی توان منکر اثرگذاری تکنولوژی و فناوری در زندگی شخصی و سازمانی شد، اضافه کرد: با این حال چه چیزی می تواند امروز عامل رشد سازمان ها باشد؟ این امر تمرکز بر تحول کسب و کارهاست بنابراین باید نگرشمان را تغییر دهیم.

خاتونی همچنین دغدغه های همکاران را شنید و به سوالات آنان پاسخ داد.

محسن امین زارع معاون امور ارزی و بین الملل نیز در این نشست با اشاره بر اعمال شدیدترین تحریم ها علیه بانک ملی ایران گفت: بانک ملی ایران جزو بانک هایی است ک تمامی رده های تحریم علیه آن اعمال شده است اما علی رغم این شرایط، فعالیت ارزی مطلوبی را در مقایسه با بانک های داخلی کشور داشته است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ شعبه ارزی در سراسر کشور فعال است و این امر یک فرصت برای بانک محسوب می شود، افزود: بانک ملی ایران گسترده ترین شبکه ارزی را در نظام بانکی کشور داراست و شعب باید با بالا بردن توجه خود نسبت به بخش ارز و نیروی انسانی فعال در این بخش، برای افزایش درآمدهای ارزی بکوشند.

اصلان کریمی مدیر امور شعب استان تهران نیز با تاکید بر اینکه بانک در حال تغییر استراژی خود از منابع محوری به سودآوری است، گفت: البته منابع محوری نباید به طور کامل در شعب رها شود. مدیران و روسای شعب باید تا پایان سال تلاش هدفمند خود را مضاعف کنند.

وی با اشاره به تصویب اهداف ۴۰ گانه بانک در مهرماه امسال اظهار کرد: این امر تغییر مسیر علمی بانک را رقم زد و می تواند آینده خوبی را ترسیم کند.

همچنین در این همایش روسای ادارات امور شعب مرکزی، جنوب و شرق تهران نیز گزارش عملکرد شعب خود را ارایه کردند.


تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر نقش شعب مستقلدر بهبود کارنامه عملکرد بانک

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر نقش شعب مستقل در بهبود کارنامه عملکرد بانک تاکید کرد و گفت: تصمیم گیری های ما باید به گونه ای باشد که همزمان با حفظ منافع بانک، نیازهای مشتریان نیز پاسخ داده شود.

همایش بررسی عملکرد شعب مستقل بانک در هشت ماه ابتدای امسال با حضور ناصر شاهباز عضو هیات مدیره و معاون مالی بانک، حمید مومنی مدیر امور شعب مستقل، حسن سعیدی اصل مدیر امور بازرسی و حسابرسی، مختار محمدی رییس اداره کل حسابداری و بودجه و روسای شعب مستقل بانک در ساختمان شعبه مرکزی برگزار و وضعیت عملکرد هشت ماهه این شعب بر اساس اهداف تعیین شده بانک به ویژه در بخش های گشایش اعتبارات و بروات اسنادی، صدور ضمانتنامه ارزی، وضعیت سپرده ها، قیمت تمام شده پول و... بررسی شد.

شاهباز در این همایش با بیان اینکه امروز نیاز بانک تامین منابع ارزان قیمت است، بر کاهش مطالبات غیر جاری و لزوم تلاش برای افزایش نرخ موثر تسهیلات تاکید کرد.

وی با اشاره به تمرکز شعب بر افزایش درآمدهای غیرمشاع بیان کرد: باید ترکیب پرتفوی منابع بانک به سمت منابع ارزان قیمت هدایت شود و این امر در گرو بازاریابی مناسب و توجه ویژه به نیازهای مشتریان با استفاده از ظرفیت های بانک از جمله خدمات متنوع IT، صدور ضمانت نامه ها و اعتبارات اسنادی و... است که در نتیجه آن شرایط عملکردی بانک به سمت درآمدهای غیرمشاع تغییر می کند.

همچنین حسن سعیدی اصل مدیر امور بازرسی و حسابرسی بانک نیز بر اهمیت رعایت قوانین و مقررات توسط همکاران شعب به ویژه در بخش های اعتباری و لزوم همکاری و تعامل شعب با اداره کل بازرسی و حسابرسی و بازرسان مقیم شعب تاکید کرد و گفت: همکاران شاغل در شعب باید بازرسی را حامی و پشتیبان خود در انجام امور بانک به بهترین نحو ممکن بدانند و در جهت پاسخگویی به موقع به موارد طرح شده توسط حسابرسان سازمان حسابرسی و تعامل با آنها به منظور کاهش بندهای حسابرسی و اتخاذ تدابیر لازم در جهت جلوگیری از تکرار بندهای حسابرسی در سال های آتی تلاش کنند.

مختار محمدی رییس اداره کل حسابداری و بودجه نیز با تاکید بر اینکه ظرفیت خوبی در شعب مستقل وجود دارد، گفت: سهم منابع ارزان قیمت این شعب باید افزایش و ترکیب منابع بهبود یابد.

وی با تاکید بر لزوم بالا بردن سهم خدمات کارمزد محور در سبد خدمات بانک و شعب عنوان کرد: نقش شعب مستقل در بهبود کارنامه عملکرد بانک بسیار قابل توجه است و همکاران در این شعب باید اهتمام بیشتری در ماه های پایان سال داشته باشند.

در پایان این همایش، شعب مستقل فردوسی، میرداماد، سعدی، حج و زیارت و حافظ به جهت عملکرد برتر در هشت ماهه ابتدای امسال به عنوان شعب برتر معرفی شدند.


معرفی سرپرست جدید اداره کل اعتبارات بانک ملی ایران

با حضور محمود شایان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، محمدرضا محمودپناه به عنوان سرپرست جدید اداره کل اعتبارات بانک معرفی شد.

محمود شایان در این مراسم که با حضور علی موسوی زاده مدیر امور اعتباری، عباس پیروزی رییس اداره کل بررسی طرحها و معاونین و کارشناسان اداره کل اعتبارات برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم این تغییر و تحول منشاء خیر و برکت برای بانک ملی ایران باشد، گفت: بخش اعتباری یکی از اصلی ترین ارکان خدمات رسانی بانک بوده و ضمن اهمیت عملکرد این بخش در تسهیل امور مشتریان نظارت بر رعایت بهداشت اعتباری و رعایت ضوابط و مقررات اعتباری باید با جدیت صورت پذیرد .

وی ضمن تاکید مجدد بر اهداف و سیاست های اعتباری بانک، از زحمات فریدون رشیدی رییس پیشین این اداره تقدیر و تشکر کرد .

شایان ذکر است محمودپناه قبلا معاونت اداره کل اعتبارات را برعهده داشت.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: