«خدمت رسانی بی وقفه بانک ملی ایران» محور اخبار هفتگی

خدمات دهی بدون وقفه و قطعی شعب و خدمات الکترونیکی بانک ملی ایران با توجه به اتفاقات اخیر و آتش زدن واحدهای بانک ها، محور مهم ترین خبرهای این هفته بود.

  • ۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۰۸:۱۲:۰۰
  • 5303

بانک ملی ایران در پی آسیب رسیدن به برخی واحدها

بانک ملی ایران در اطلاعیه ای ضمن تقبیح تخریب و آتش زدن واحدهای بانک ها، تاکید کرد: تلاش می کنیم در اسرع وقت خدمت رسانی به مشتریان در واحدهای آسیب دیده ناشی از اتفاقات اخیر را از سر بگیریم.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در این اطلاعیه آمده است: در پی اتفاقات اخیر متاسفانه برخی افراد به تخریب و آتش زدن اموال عمومی رو آورده و به تعداد قابل توجهی از واحدهای بانک ها از جمله بانک ملی ایران آسیب زدند.

همان طور که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای در درس خارج فقه فرمودند: «آتش زدن به فلان بانک، کار مردم نیست، این کار اشرار است.» مردم باید هوشیار بوده و نباید اجازه دهند عده ای از فضای پیش آمده سوء استفاده کرده و به تخریب اموال عمومی از جمله بانک ها رو بیاورند، چرا که این منابع متعلق به همه مردم است.

در حال حاضر در تعدادی از واحدهای این بانک خدمات رسانی به مشتریان عملا امکان پذیر نیست و ساماندهی اوضاع زمان بر خواهد بود.طبیعی است بخشی از منابعی که می توانست در اختیار عموم متقاضیان، تسهیلات گیرندگان، فعالان اقتصادی و کارآفرینان قرار بگیرد، اکنون باید صرف بازسازی واحدهای بانک و تجهیزات آن شود.

با این حال بانک ملی ایران ضمن عذرخواهی از مشتریان و عموم هموطنان به دلیل تاخیر ناخواسته پیش آمده در ارائه خدمات، خدمت رسانی در سایر واحدها را به طور معمول ادامه خواهد داد و در فرصت زمانی مقتضی به بازسازی واحدهای آسیب دیده اقدام خواهد کرد.

 

خدمات دهی در بانک ملی ایران بدون وقفه صورت می گیرد

خدمات دهی در شعب و خدمات الکترونیکی بانک ملی ایران بدون قطعی در حال انجام است.

 در پی شایعاتی درخصوص قطع بودن خدمات بانکها به دلیل قطعی اینترنت، روابط عمومی بانک ملی ایران اعلام کرد خدمات دهی در شعب و استفاده از سامانه ها و اپلیکیشن های خدمات الکترونیک در بانک ملی ایران بدون هرگونه مشکل در حال انجام است و مشتریان گرامی می توانند بدون هیچگونه نگرانی، امور بانکی خود را انجام و از خدمات این بانک استفاده کنند.

همچنین خاطر نشان می سازد در پی اتفاقات اخیر و وارد شدن خسارات به تعدادی از شعب بانک ملی ایران، به دلیل وجود سیستم های یکپارچه در شعب، مشتریان گرامی می توانند با مراجعه به واحدهای همجوار و سایر شعب این بانک، از خدمات بانکی آن بهره مند شوند.

همکاران در سراسر شعب این بانک در تلاش هستند تا با بازسازی واحدهای آسیب دیده و رفع آسیب های وارده، در اسرع وقت خدمت رسانی به مشتریان را در واحدهای مذکور از سر بگیرند.

 

پرداخت 20 هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران به سیل زدگان

بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه بیش از 20 هزار فقره وام قرض الحسنه به منظور حمایت از هموطنان سیل زده پرداخت کرده است.

این بانک از ابتدای ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی به شبکه بانکی در فروردین ماه امسال درخصوص ارایه وام قرض الحسنه به سیل زدگان، همه توان و امکانات خود را برای رفع مشکلات هموطنان عزیز به کار گرفته و علاوه بر ارسال محموله های حاوی کمک های نقدی و غیر نقدی و استقرار موکب شهدای بانک ملی ایران برای خدمت رسانی در مناطق سیل زده، در بخش ارایه تسهیلات حمایتی نیز اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

در همین راستا در هفت ماه ابتدای سال جاری بالغ بر 20 هزار و 847 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش سه هزار و 919 میلیارد و 600 میلیون ریال به سیل زدگان پرداخت شده است.

لازم به ذکر است با تاکید دکتر حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران بر تسریع خدمت‌رسانی و پرداخت تسهیلات به هموطنان آسیب دیده از سیل و همچنین دستورالعمل بانک مرکزی در این خصوص، تاکنون تعداد زیادی از هموطنان سیل زده از این تسهیلات بهره مند شده اند.

 

تلاش مدیران بانک ملی ایران برای بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید

حمایت از واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال و تلاش برای بازگشت این واحدها به چرخه تولید همواره یکی از دغدغه های مهم مدیران بانک ملی ایران بوده و این امر با تاکید مقام معظم رهبری و تبلور امر در شعار «رونق تولید» امسال، اهمیتی مضاعف یافت و در همین راستا عزم جدی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان در این بانک شکل گرفته است.

بر همین اساس تیم اعتباری بانک متشکل از محمود شایان عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری و همچنین کارشناسان اداره کل اعتبارات بانک روزهای شنبه هر هفته پاسخگوی سوالات صاحبان کارخانه ها و واحدهای تولیدی خواهند بود.

همچنین سرکشی به واحدهای تولیدی و صنعتی راکد نیز گامی دیگر به جهت شناسایی مشکلات موجود در مسیر تولیدکنندگان و کمک به رونق تولید است که تاکنون با حمایت های انجام شده از سوی بانک ملی ایران، بسیاری از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل فعالیت خود را از سر گرفته اند.

در همین راستا شایان عضو هیات مدیره بانک به همراه تیمی متشکل از مسئولین و کارشناسان اداره کل اعتبارات و شعبه مرکزی بانک از کارخانه شرکت زیباچوب برکت که به علت کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش در حال حاضر فاقد فعالیت تولیدی است، بازدید کرد و راهکارهای لازم برای حمایت از این شرکت جهت بازگشت به چرخه تولید بررسی شد.

وی همچنین از شعبه شریف آباد ورامین نیز بازدید کرد و ضمن دیدار صمیمانه با کارکنان این شعبه، در جریان دغدغه های کارکنان و مشتریان قرار گرفت.

لازم به ذکر است، مشاوره حضوری بخش اعتباری بانک ملی ایران روزهای شنبه هر هفته از ساعت 16 و 30 دقیقه در ساختمان فردوسی بانک ملی ایران به آدرس خیابان فردوسی جنوبی، کوچه بانک طبقه چهارم انجام می گیرد و صاحبان واحد های تولیدی و متقاضیان می توانند هماهنگی های لازم برای انجام دیدار را از طریق شماره تلفن 60992015 انجام دهند.

 

تنها راه مبارزه اصولی با فساد، شفافیت و ایجاد اتاق شیشه ای، الکترونیکی کردن فرآیند ها و شکل گیری اقتصاد هوشمند است

دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در جلسه هم اندیشی اعضای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان های تابعه تاکید کرد: تنها راه مبارزه اصولی با فساد، شفافیت و ایجاد اتاق شیشه ای ، الکترونیکی کردن فرآیند ها و شکل گیری اقتصاد هوشمند است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه که با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور ، رییس دیوان محاسبات کشور ، معاونان وزیر، روسای سازمان های تابعه، مدیران عامل بانک ها، بیمه ها و .. برگزار شد، با بیان اینکه "ادراک" فساد در کشور از خود آن بیشتر است، گفت: در یک تحقیق صورت گرفته، حدود 90 درصد پاسخگویان، میزان فساد در کشور را بالا ذکر کرده اما تنها 13 درصد آنها توانسته بودند به مصادیق عینی در این ارتباط اشاره کنند.

 وی افزود: این بیانگر آن است که ادراک فساد  بسیار بیشتر از سطح واقعی آن است.

 دژپسند با بیان اینکه فساد، ریشه ها را می سوزاند اظهار داشت: اگر فساد به درستی سرکوب نشود تبدیل به یک رویه می شود.

 وی تصریح کرد: تنها راه مبارزه اصولی با فساد، شفافیت و ایجاد اتاق شیشه ای ، الکترونیکی کردن فرآیند ها و شکل گیری اقتصاد هوشمند است.

 دژپسند گفت: اگر اتاق شیشه ای شکل بگیرد، فضا به شکلی شفاف می شود که فساد، خودبخود بر ملا می شود.

 وزیر اقتصاد گفت: تا زمان تحقق کامل الکترونیکی کردن فرایند ها و اقتصاد هوشمند، حتی یک لحظه نباید در شناسایی فساد و مقابله با بروز علل خارجی آن درنگ کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با فساد، رافت و عطوفت، بی معنا می شود، تاکید کرد: گلوگاه های فساد باید شناسایی و فاسدین به نحوی مجازات شوند که عبرت سایرین باشند.

 وزیر اقتصاد در عین حال خاطر نشان کرد: همچنان که کندی در این امر مهم جایز نمیباشد نباید دچار تندروی شده و خدای ناکرده با آبروی افراد به ناحق بازی کنیم.

 

بانک ملی ایران در مسیر کاهش قیمت تمام شده پول

تلاش بانک ملی ایران برای کاهش قیمت تمام شده پول با رشد 50 درصدی منابع ارزان قیمت نتیجه داد.

یکی از گلایه های تولیدکنندگان و صاحبان بنگاه های اقتصادی از نظام بانکی این است که تسهیلات بانکی با نرخ گران به دست آنها می رسد.

گرچه نظام بانکی پیرو دستورالعمل های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نرخ های ابلاغی شورای پول و اعتبار است، اما مدیریت منابع در اختیار خود بانک هاست.

از این رو بانک ملی ایران کاهش قیمت تمام شده پول با جذب منابع ارزان قیمت را در دستور کار قرار داده تا از این طریق امکان پرداخت تسهیلات بیشتر با هزینه کمتر را فراهم کند.

آن طور که صورت های مالی سال گذشته بانک نشان می دهد، جذب منابع ارزان قیمت در قالب حساب های قرض الحسنه جاری و پس انداز بیش از 50 درصد رشد داشته است.

سیاست های بانک ملی ایران برای ترویج خیر جمعی در قالب فعالیت های عام المنفعه از جمله مدرسه سازی، ساخت خانه بهداشت روستایی و کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از محل موجودی حساب های قرض الحسنه پس انداز، ارائه خدمات منحصر به فرد بانکداری الکترونیک در قالب سامانه های بام و بله به ویژه برای مدیریت حساب های جاری و پس انداز و ... باعث افزایش تمایل مشتریان به سپرده گذاری در حساب های قرض الحسنه شده است.

 

جایگاه منابع انسانی در رشد سازمان و بهبود عملکرد واحدها

برات کریمی عضو هیات مدیره بانک در همایش بررسی عملکرد شعب استان گیلان بر نقش و اهمیت منابع انسانی و شایسته سالاری اشاره کرد.

در این همایش که با حضور برات کریمی عضو هیأت مدیره بانک، محمد شهرام اخلاق دوست مدیر امور حراست، حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور، رئیس اداره امور شعب و دیگر مسئولان برگزار شد، عضو هیات مدیره به نقش و اهمیت منابع انسانی، پرورش نیروی انسانی کارآمد،استفاده صحیح از این منابع با رویکرد شایسته سالارانه و آثار مثبت آن در رشد سازمان پرداخت و  اظهار داشت:  اگر به منابع انسانی توجه کافی نشود همکاران فعال و کوشا انگیزه خود را از دست خواهند داد. اگر می خواهیم ثمره‌ پیشینیان و بانک حفظ شود باید به منابع انسانی توجه کنیم. همه‌ محصولات فناورانه‌ بانک و امکانات سخت افزاری مناسب بدون توجه به منابع انسانی نمی‌تواند بانک را حفظ کند.

وی افزود: طبق بررسی های به عمل آمده این استان در بخش کاهش قیمت تمام شده پول و افزایش نرخ موثر تسهیلات عملکرد مطلوبی داشته که اگر در کنار عامل جذب منابع ارزان قیمت قرار گیرد باعث رشد استان و ارتقای جایگاه آن در کشور خواهد شد. در این راستا باید برای جذب منابع ارزان قیمت از نگاه سنتی خارج شده و با نگرش صحیح به ارائه خدماتی نظیر ضمانتنامه، حواله های داخلی و خارجی و ... روی‌آورد که بسیار به نفع بانک است و سهم بسزایی در درآمدهای بانک دارد. باید به سمت کارمزد محوری برویم و مطالبات معوق را تعیین تکلیف کنیم.

در این مراسم فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور به تبیین جایگاه استان گیلان در منطقه یک و همچنین در کل کشور پرداخت و گفت: با عنایت به تلاش های همکاران استان گیلان که منجر به رشد چشمگیر رتبه این اداره امور نسبت به گذشته شده است و با توجه به ظرفیت های استان و منابع انسانی توانمند، انتظار می‌رود با تلاش مضاعف در بخش پیگیری و وصول مطالبات و همچنین جذب منابع ارزان قیمت نیز عملکرد مثبتی داشته باشید و در جایگاه کشوری  به مراتب بهتری قرار گیرید.

در ادامه اخلاق دوست مدیر امور حراست نیز به وظایف حوزه حراست در بخش های مختلف پرسنلی، حفاظتی، اسناد و فناوری اطلاعات پرداخت و رهنمودهای لازم دراین زمینه را ارائه کرد.

احداله امیری رئیس اداره امور شعب استان نیز به تبیین عملکرد هفت ماهه سال ۹۸ و کسب موفقیت های این استان در بخش های رونق تولید، تسهیلات قرض‌الحسنه، جذب منابع ریالی و ارزی پرداخت و اظهار داشت: این اداره امور شعب با تشکیل کار گروه های ویژه وصول مطالبات، کمیته سود و زیان و پایش دائمی آمارها و داشبوردها توانسته است ۱۰۵ واحد سود داشته باشد.

در پایان مراسم از عملکرد حوزه ها و شعب برتر تقدیر شد.

 

آغاز فروش اوراق گواهی سپرده یک ساله در بانک ملی ایران

فروش اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) از 30 آبان ماه در شعب بانک ملی ایران آغاز می شود.

اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) با نام،معاف از مالیات و الکترونیکی یک ساله از روز پنجشنبه 30ر8ر98 به مدت شش روز کاری تا پایان روز چهارشنبه 6ر9ر98 با نرخ سود علی الحساب 18 درصد سالانه در شعب بانک ملی ایران آغاز  خواهد شد.

گفتنی است این اوراق قابل انتقال به غیر است و نرخ بازخرید، قبل از سررسید آن توسط بانک 10 درصد سالانه تعیین شده است.

فروش اوراق ضریبی از مبلغ یک میلیون ریال و تاریخ پرداخت سود آن آخرین روز هر ماه است که به صورت سیستمی به حساب معرفی شده از سوی مشتری واریز می شود.

همچنین گواهی سپرده به صورت الکترونیکی است و برگه سپرده به مشتری تحویل نخواهد شد، لذا حفظ و نگهداری رسید گواهی صادره توسط مشتریان ضروری است.

 

بانک ملی ایران میزبان چهارمین جلسه شورای هماهنگی مدیران بازرسی دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد

مدیرعامل بانک ملی ایران در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مدیران بازرسی دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی که به میزبانی این بانک برگزار شد، گفت: خوشبختانه سیستم نظارت و بازرسی بانک ملی ایران در سراسر کشور به صورت لحظه ای و آنلاین است و این نظارت های آنلاین، خطاهای انسانی و تخلفات را به طور محسوسی کاهش می دهد.

دکتر محمدرضا حسین زاده در این نشست که با حضور دکتر هادی عبدالهی مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیران بازرسی دستگاه های تابعه این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه وزارت اقتصاد دستگاهی بسیار گسترده است که مدیریت آن به ویژه در بخش بازرسی هنر بالایی می طلبد، افزود: خوشبختانه با حضور ارزشمند آیت الله رییسی در قوه فضاییه و دکتر دژپسند در راس وزارت اقتصاد، تغییر و تحولات مثبتی رخ داد و امروز همه بر امر پیشگیری در نظارت تاکید دارند.

وی تصریح کرد: اگر پیشگیری در نظارت ها قوی تر باشد، هزینه کمتری نیز پرداخت می کنیم و با این رویکرد، بسیاری از مشکلات نیز مرتفع می شوند.

حسین زاده با تاکید بر اینکه پیشگیری جنبه های مختلفی دارد که یکی از آنها وجود قوانین روزآمد و کارآمد است، ادامه داد: در این راستا قوانین باید به درستی از سوی مجریان در دستگاه ها اجرا شوند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اعمال نظارت های آنلاین در این بانک و رصد لحظه ای تراکنش ها خاطر نشان کرد: علاوه بر نظارت آنلاین، شعب بانک ملی ایران نیز درجه بندی شده اند و اکنون میزان انتقال و حواله وجه در شعبه، به درجه آن شعبه بستگی دارد که این امر از بروز تخلفات و یا خطاهای انسانی و سیستمی جلوگیری می کند.

دکتر هادی عبدالهی مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد نیز در این نشست با قدردانی از میزبانی بانک ملی ایران، گفت: شورای هماهنگی مدیران بازرسی وزارت اقتصاد از ابتدای امسال و با پنج کمیته تشکیل شد تا کنترل داخلی در مجموعه این وزارتخانه ساماندهی شود که خوشبختانه تحول خوبی را نیز در شرایط بخش بازرسی شاهد هستیم.

وی افزود: بخش عمده وظایف وزارت اقتصاد در بخش نظارتی است و درواقع این وزارتخانه شان نظارتی دارد و به همین علت نیز مدیران باید تلاش کنند تا همدلی لازم برای نهادینه شدن ساز و کارهای نظارتی درون دستگاه ها ایجاد شود.

عبدالهی اظهار کرد: با توجه با اینکه تاکنون نظارت ها آسیب شناسانه نبود اکنون باید به سمت تقویت نظارت حین عملیات و تقویت ساوزوکارها پیش رویم.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت شیشه ای کردن تصمیمات حرکت کنیم، بیان کرد: سامانه ای کردن فرآیندها را در دستور کار داریم و در کنار آن باید گزارشات به شناسایی آسیب ها منتج شوند. همچنین نظارت ها باید با رویکرد پیشگیرانه و آسیب شناسانه صورت گیرد و بدین منظور نیازمند حمایت مدیران دستگاه های اجرایی هستیم.

حسن سعیدی اصل مدیر امور بازرسی و حسابرسی بانک ملی ایران نیز با تاکید بر اینکه طی ده سال گذشته استخدام نیرو در بانک نداشتیم و به همین علت با کسری نیرو در بخش های مختلف مواجه هستیم، گفت: با این حال ما به صورت مستمر با سازمان بازرسی در تعامل و همفکری هستیم و از تجربیات موجود استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: از مدیران بازرسی استان ها درخواست داریم تا پیش نویس گزارش ها را به منظور رفع نواقص احتمالی ارایه کنند. تعاملات بازرس های بانک با مدیران بازرسی استان ها باید افزایش یابد و ما در این زمینه تابع قوانین و مقررات هستیم.

همچنین سعید دهقان بازرس کل امور اقتصادی و دارایی سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه نظارت امری بسیار پیچیده بوده و در بخش پیشگیری از جرم و تخلف ماموریت سنگینی داریم، گفت: آمادگی داریم با همکاری و همگرایی بیشتر، شاخصه های سلامت سیستم را افزایش دهیم تا از بروز فسادهای خاص جلوگیری شود.

محمد تشرفی بازرس کل امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل کشور هم با بیان اینکه نظام اقتصادی کشور بانک محور است و ۸۰ درصد تامین مالی اقتصاد امروز از سوی بانک ها صورت می گیرد، گفت: ما باید از حقوق بیت المال و سپرده گذار صیانت کنیم. همچنین باید شاهد انضباط بخشی بیشتری در بانک ها باشیم.

 

تغییر روش واگذاری و گام جدید دولت در واگذاری شرکت های دولتی در هفته آینده رونمایی می شود

تغییر روش واگذاری و گام جدید دولت در واگذاری شرکت های دولتی در هفته آینده رونمایی می شودتغییر روش واگذاری و گام جدید دولت در واگذاری شرکت های دولتی در هفته آینده رونمایی می شود.

دکتر فرهاد دژپسند در گفت وگو با برنامه "رهیافت" رادیو اقتصاد، با اعلام این خبر، در پاسخ به سوالی اظهار داشت: تعریف نقطه مطلوب در شرایط عادی با تحریم، متفاوت است و طبیعتاً نمی توان در این شرایط، انتظار تحقق اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه، مثل میانگین رشد هشت درصدی اقتصاد و نرخ بیکاری تک رقمی و ... را از دولت داشت.

 وی افزود: بنا بر هدف گذاری های برنامه ششم توسعه، باید بطور میانگین، سالانه بالغ بر ٦٥ میلیارد دلار از منابع مالی خارجی استفاده میکردیم و بیش از هفتصد و هفتاد هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور انجام میدادیم و خب در شرایطی که با اعمال انواع و اقسام محدودیت ها در ورودی منابع مواجه می شویم، نمی توان انتظار تحقق این اهداف را داشت.

دژپسند تصریح کرد: در عین حال، اگر از آن سوی داستان نگاه کنیم؛ وقتی با وجود تحمیل این همه مضایق، می توانیم ۲۴.۵ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی با رشد ١٧ درصد از نظر وزنی، داشته باشیم، این بسیار در خور توجه است.

 وی گفت: بهر حال صادر کنندگان کشور، بسیاری از محدودیت ها را در می نوردند تا بتوانند به مقصد برسند و این بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است.

وزیر اقتصاد با اشاره به عبور کشور از تلاطم موجود در بازار ارز و سکه و کالا، طی مرداد تا پایان مهر ماه سال گذشته، اظهار داشت:  خوشبختانه الان در شرایطی هستیم که تقریبا شرایط مانا و پایداری را در بازار های مذکور شاهد هستیم.

 دژپسند همچنین در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با تاثیر افزایش نرخ ارز بر تورم، گفت: زمانی که ۸۵ تا ۸۷ درصد واردات ما را مواد اولیه و واسطه ای تولیدات صنعتی تشکیل میدهد، به این معنا است که وقتی نرخ ارز سه برابر می شود، هزینه تامین مواد اولیه کالاهای واسطه ای و سرمایه ای برای بخش تولید بالا میرود اما باید توجه داشت که وابستگی نظام تولید ما به کالاهای وارداتی، آنقدر ها هم زیاد نیست و تنها "بخشی" از هزینه های آن را تشکیل میدهد.

 وزیر اقتصاد گفت: همچین بر اساس برآورد های موجود، رشد اقتصادی غیر نفتی کشور بر اساس برآوردهای موجود در شش ماهه اول امسال، مثبت بوده و امیدواریم تا پایان سال نیز ادامه داشته باشد.

 

تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر حفظ اشتغال کشور با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در بازدید از شرکت های منطقه اقتصادی شهر صنعتی ساوه بر حفظ اشتغال کشور با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد.

محمود شایان در این بازدید که محسن امین زارع معاون امور ارزی و بین الملل بانک، علی موسوی زاده مدیر امور اعتباری، فرهاد معقول مدیر امور شعب منطقه دو کشور، روسای ادارات کل اعتبارات و بررسی طرح ها و مسئولان اداره امور شعب استان مرکزی بانک نیز حضور داشتند، حمایت از شرکت ها و واحدهای تولیدی برای تامین مواد اولیه آنها را از جمله اولویت بانک ملی ایران برشمرد و گفت: بانک ملی ایران برای حمایت از این واحدها و پرداخت انواع تسهیلات مورد نیاز آنها آمادگی کامل دارد.

معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران به گستره خدمات ارایه شده این بانک به واحدهای تولیدی نسبت به سایر بانک ها اشاره و بیان کرد: در سال رونق تولید، اراده بانک ملی ایران بر این است که با ارائه خدمات مناسب از تولیدکنندگان و صنعتگران حمایت کند.

در ادامه شایان از شعبه بانک در شهر صنعتی ساوه نیز بازدید کرد.

 

هشدار؛ رمزهای یک بار مصرف را از مسیرهای مطمئن دریافت کنید

بانک ملی ایران در راستای حفظ منافع مشتریان، نسبت به شگردهای جدید کلاهبرداران بدلیل داغ بودن بازار نصب رمزهای یکبار مصرف هشدار داد.

بنابر اطلاعات رسیده، بدلیل الزام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر الزام دارندگان رمز دوم به استفاده از رمزهای پویا و متنوع بودن روش های بانکها برای در اختیار گذاشتن این رمزها ، کلاهبرداران با شگردهایی در تلاش اند تا از این فضا جهت دریافت اطلاعات کارت اقدام نمایند.

بانک ملی ایران ضمن توصیه به مشتریان خود مبنی بر فعال سازی هر چه سریعتر رمز یکبار مصرف بدلیل احتمال  «فیشینگ» و سرقت اطلاعات حساب های بانکی تاکید کرد فعال سازی برنامه ی رمز یکبار مصرف 60  صرفا از طریق دانلود از سایت رسمی بانک به آدرس bmi.ir صورت گرفته و از هیچ صفحه ی دیگری اقدام به دانلود و نصب نگردد.

گفتنی است مشتریان این بانک که دارای گوشی هوشمند نمی باشند می توانند با استفاده از کد دستوری #60*737*  اقدام به دریافت رمز یکبار مصرف نمایند.

شایان ذکر است روش گام به گام  فعال سازی هر دو روش دریافت رمز یکبارمصرف در سایت این بانک  به آدرس www.bmi.ir   قابل دسترسی می باشد.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: