خدمت رسانی کیفی با وجود کاهش کمی نیروی انسانی بانک ملی ایران

تعداد نیروی انسانی بانک ملی ایران با شیب ملایمی در حال کاهش است، اما این کاهش ناشی از چیست و چه اثری بر کارکرد بانک دارد؟

  • ۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۰۷:۵۳:۰۰
  • 4549

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، آن طور که صورت های مالی سال 1397 این بانک نشان می دهداد، تعداد کارکنان بانک از 34 هزار و 76 نفر در پایان سال 1396 به 32 هزار و 470 نفر در پایان سال گذشته رسیده است.
کاهش 4.71 درصدی کارکنان بانک ملی ایران را می توان ناشی از توسعه کم سابقه بانکداری الکترونیکی طی سال های اخیر دانست.
بانک ملی ایران علاوه بر توسعه ابزارهای فیزیکی بانکداری الکترونیک مانند دستگاه های خودپرداز، CSR، Cashless و ...، ابزارهایی مانند «بام» و «بله» را نیز به صورت نرم افزاری ایجاد و تقویت کرده است، به طوری که اکنون بسیاری از امور بانکی مشتریان از روش های غیرحضوری قابل انجام است.
گرچه کاهش تعداد نیروی انسانی ناشی از بازنشستگی کارکنان دارای سابقه کار طولانی است و از طریق بانکداری الکترونیک نیز بخشی از امور مرتبط با این افراد انجام می شود، اما با این حال تزریق نیروی کار جوان به واحدهایی که نیازمند تخصص و توان تازه اند، از نظر مدیران این بانک دور نمانده است. به همین دلیل بود که به تازگی تعدادی نیروی تازه نفس در قالب آزمون استخدامی به بخش های مختلف بانک اضافه شد.
روند تعدیل نیروی انسانی در بانک ملی ایران طی سال های اخیر نشان داده که همزمان با خروج نیروهای قدیمی و ورود نیروهای جدید، میزان کارایی و بهره وری منابع انسانی افزایش یافته و از سوی دیگر رضایتمندی مشتریان نیز همزمان با توسعه ابزارهای جدید بانکی بیشتر شده است.
بانک ملی ایران همچنین بهبود وضعیت روحی کارکنان را همیشه در دستور کار داشته که از این دست به فراهم آوردن امکانات ورزشی و تفریحی از جمله بیست و ششمین المپیاد ورزشی کارکنان بانک می توان اشاره نمود.
این المپیاد ورزشی  از 4 تا 9  مهرماه با حضور 1200 نفر از کارکنان  از 31 استان کشور در شهر مشهد مقدس در حال برگزاری می باشد.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: