بسته خبری این هفته بانک ملی ایران

در این بسته خبری می توانید از آخرین جزئیات قرعه کشی جشنواره «پولتو راحت بریز» اپلیکیشن «بله» و چند خبر مهم دیگر بانک ملی ایران مطلع شوید.

  • ۱۳۹۸/۰۳/۰۲ ۰۷:۲۵:۰۰
  • 4114

شمارش معکوس برای قرعه کشی جشنواره «پولتو راحت بریز» اپلیکیشن «بله»

با پایان مهلت شرکت در جشنواره «پولتو راحت بریز» اپلیکیشن «بله»، شمارش معکوس برای قرعه کشی این جشنواره آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این جشنواره ویژه کسانی بود که «بله» را نصب کرده و در آن تراکنش مالی انجام می دادند.

استفاده از خدمات کارت به کارت، دریافت موجودی، دریافت صورتحساب و خرید شارژ در اپلیکیشن «بله» شانس برنده شدن در این جشنواره را بیشتر می کرد. همچنین  دعوت دیگران به «بله» نیز برای شرکت کنندگان در جشنواره امتیاز آور بود.

قرعه‌کشی این جشنواره دهه اول خرداد ماه برگزار و نتیجه آن از طریق کانال‌های رسمی بله و بازوی جشنواره اطلاع رسانی خواهد شد.

یک دستگاه آیفون XS Max، یک دستگاه کنسول بازی PS4 و دو نیم سکه بهار آزادی، جوایز این جشنواره است.

هر کاربر می تواند از طریق بازوی https://ble.im/club_bot امتیازهایش در این جشنواره را مشاهده کند.


پرداخت حدود چهار هزار فقره تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران در فروردین سال 98

بانک ملی ایران در یک ماه نخست سال جاری، حدود چهار هزار فقره تسهیلات مضاربه به بنگاه ها و فعالان اقتصادی پرداخت کرده است.

این بانک در راستای حمایت از تجارت داخلی کشور و بخش های مختلف اقتصادی و همچنین همسویی با اهداف کلان دولت جهت حمایت از بازار اشتغال، تعداد سه هزار و 935 فقره تسهیلات مضاربه پرداخت کرده که ارزش ریالی آن به دو هزار و 609 میلیارد ریال می رسد.

این در حالی است که بانک ملی ایران در سال 97، تعداد 100 هزار و 211 فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش 77 هزار و 486 میلیارد ریال پرداخت کرده است تا بدین ترتیب سهمی در رونق تجارت داخلی و بازار کسب و کار کشور داشته باشد.

لازم به ذکر است، در چارچوب تسهیلات مضاربه، سرمایه مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور ( بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) از سوی بانک تامین و بدین ترتیب بانک نیز از سود حاصل از فعالیت های مذکور، مطابق سهم پیش بینی شده در قرارداد، منتفع می شود.

مدت قرارداد مضاربه متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه، حداکثر شش ماه و منوط به رعایت ضوابط و مقررات قابل تجدید است.


نقش محوری بانک ملی ایران در طرح اشتغال فراگیر دولت

بانک ملی ایران در جهت حمایت از طرح های اشتغال زایی در کشور، از ابتدای سال 97 تا پایان فروردین ماه سال جاری تعداد یک هزار و 140 فقره تسهیلات در برنامه اشتغال فراگیر دولت پرداخت کرده است.

این بانک در مدت مذکور، بالغ بر چهار هزار و 994 میلیارد ریال تسهیلات به برنامه اشتغال فراگیر (تبصره 18 قانون بودجه سال 1396 کشور) با هدف افزایش اشتغال اختصاص داده است.

همچنین  دو فقره تسهیلات ریالی به ارزش یک هزار و 500 میلیارد ریال از محل منابع اشتغال فراگیر و منابع داخلی بانک در حوزه احداث مجموعه خدماتی و درمانی مصوب شده است.

واگذاری 281 هزار و 818 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی از محل قانون بودجه سال 96 طرح های ملی و استانی برای 167 هزار و 829 پیمانکار و 193 هزار و 957 میلیارد ریال از این اسناد از محل قانون بودجه سال 97 برای 85 هزار و 848 پیمانکار از دیگر اقدامات بانک ملی ایران بوده است.


عبور تعداد کاربران «بام» از مرز 3.5 میلیون نفر

بیش از سه و نیم میلیون نفر به سامانه «بام» بانک ملی ایران پیوسته اند.

«بام» که اکنون حدود سه سال و نیم از عمرش می گذرد، توانسته بیش از سه میلیون و 535 هزار نفر را به خود جذب کند.

این سامانه جامع اینترنتی که می توان آن را یک شعبه تمام عیار بانکی خواند، تا حد بسیار زیادی کاربرانش را از مراجعه به شعب بانک ملی ایران بی نیاز کرده است.

«بام» سازمانی، ویدئو «بام» و انتقال وجه بین بانکی در قالب «پایا» و «ساتنا» از امکانات کم نظیر این سامانه است که به خوبی مورد استقبال کاربران مواجه شده است.

«بام» یک سامانه زنده است که به طور مداوم بر امکاناتش افزوده می شود.


بازدید عضو هیات مدیره از شعبه مرکزی بانک ملی ایران

برات کریمی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران به همراه حمید مومنی مدیر امور شعب مستقل از شعبه مرکزی این بانک بازدید کرد.

برات کریمی با حضور در این شعبه ضمن بازدید از فعالیت و روند خدمت رسانی به مشتریان، از تلاش بی وقفه همکاران در سال گذشته تقدیرکرد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه مشتری مداری همواره سرلوحه اقدامات این بانک بوده است، گفت: کارکنان باید در سال جدید نیز همانند گذشته حداکثر تلاش خود را به منظور جلب رضایتمندی مشتریان به کار گیرند.

وی تصریح کرد: منابع انسانی بسیار بیشتر از منابع مالی برای بانک اهمیت دارد و طبیعی است که پیشرفت کارکنان می تواند باعث پیشرفت سازمان شود.

این عضو هیات مدیره بانک با اشاره به اهمیت نقش کارکنان در پیشبرد اهداف بانک، بر استفاده از پیشنهادها و نظرات همکاران تاکید کرد.

کریمی در پایان این بازدید به بررسی عملکرد شعبه مذکور پرداخت و کارکنان نیز در فضایی صمیمی به ارایه دیدگاه های خود پرداختند.


رونق اشتغال، محور سیاست های بانک ملی ایران در سال 98

بانک ملی ایران در ادامه سیاست های حمایتی خود از بازار کار، در سال 98 نیز توجه ویژه ای به بخش های اشتغال با محوریت خوداشتغالی و مشاغل خانگی داشته است.

این بانک از ابتدای سال جاری تا پایان فروردین ماه بیش از 44 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و بالغ بر 22 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی با معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های حمایتی پرداخت کرده است.


بر این اساس در مدت مذکور، سهم تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره) از مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی بانک ملی ایران بالغ بر 184 فقره به ارزش 33 میلیارد و 370 میلیون ریال و تسهیلات خوداشتغالی بهزیستی بالغ بر 45 فقره به ارزش هشت میلیارد و 505 میلیون ریال بوده است.

همچنین این بانک، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به سازمان های حمایتی را نیز در دستور کار خود قرار داده که بر این اساس در مدت مذکور، 910 میلیون ریال از این تسهیلات به کمیته امداد امام خمینی (ره) و 100 میلیون ریال به سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

طی این مدت دو میلیارد و 900 میلیون ریال نیز تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی به بنیاد شهید تخصیص داده شده است.

پرداخت 166 فقره تسهیلات مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارزش 21 میلیارد و 450 میلیون ریال از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در راستای حمایت از بازار کسب و کار کشور بوده است.

این بانک در سال گذشته نیز با رویکرد حمایت از بازار اشتغال 41 هزار و 237 فقره تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و بالغ بر 24 هزار و 927 فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی تخصیص داده است.


تکرار تجربه موفق «قلک پس انداز» در کانون جوانه های بانک ملی ایران

قلک پس انداز مشکی رنگ بانک ملی ایران که روزی به نماد پس انداز در سراسر کشور تبدیل شده بود و کمتر خانواده ایرانی بود که یکی از آن را در خانه اش نداشته باشد، این روزها با شکلی تغییر یافته، در حال نفوذ در میان مخاطبان این بانک است.

 کانون جوانه ها به عنوان دستاوردی کم نظیر در حوزه آموزش بانکداری و مفاهیم اقتصادی به کودکان و نوجوانان، به خوبی جای خود را میان مشتریان بانک ملی ایران باز کرده است.

این کانون که در سال 1392 تاسیس شد، با استفاده از ابزارهای متنوع و متعدد از جمله بازی، داستان، مسابقه و جشنواره تا کنون توانسته بیش از یک میلیون و 670 هزار نفر را به خود جذب کند.

این کانون فعالیت های خود را توسعه داده و تا کنون سه عنوان کتاب با هدف آموزش مفاهیمی چون پس انداز، برنامه ریزی مالی، اولویت در خرید، اهمیت و نقش حساب های قرض الحسنه و  نیز بانکداری الکترونیک منتشر کرده است.

ارائه تسهیلات با انجام بازی های سرگرم کننده به مخاطبان کودک و نوجوان و نیز ایجاد یک شعبه در شهر مشاغل کاربازیا که اعضای کانون را از نزدیک با کارکردها و فعالیت های بانک و کارکنان آن آشنا می کند، جزو اقداماتی محسوب می شود که به خوبی مورد استقبال خانواده ها و نیز اعضای کانون قرار گرفته است.

ایده به روزرسانی «قلک های پس انداز» که یک ابزار قدیمی مالی و پرکاربرد و پرطرفدار در میان کودکان سال های پیش بود، به ایجاد و راه اندازی کانون جوانه های بانک ملی ایران منجر شد که اکنون خود رکنی از فعالیت های بانک است.

این روند با توسعه بیشتر فعالیت های کانون ادامه خواهد یافت و در آینده، فعالیت های تازه تری در آن نمایان خواهد شد.


«بله»، سه میلیون و 300 هزار نفری شد

اپلیکیشن «بله» در حال حاضر بیش از سه میلیون و 300 هزار نفر کاربر دارد.

«بله» علاوه بر امکانات کم‌نظیر مالی، خدمات با کیفیت پیام‌رسانی را نیز در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

امنیت، امکانات و کاربری آسان «بله» تا حدی است که شورای عالی فضای مجازی کشور، به تازگی آن را به عنوان یکی از سه اپلیکیشن برتر داخلی در حوزه پیام‌رسانی برای انجام مکاتبات، ارایه خدمات اداری، تبلیغات و استفاده نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی انتخاب کرد.

اپلیکیشن «بله» در یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت داده ورزی سداد، با حمایت و پشتیبانی بانک ملی ایران توسعه یافته است و اکنون سهم قابل توجهی در تراکنش های مالی مشتریان نظام بانکی دارد.

در حال حاضر 20 بانک به عنوان مبدا انتقال وجه به این اپلیکیشن پیوسته اند. خرید شارژ و بسته اینترنت، پرداخت قبوض و خلافی خودرو، دریافت موجودی کارت و صورت حساب از دیگر خدمات بانکی است که در این اپلیکیشن ارایه می شود.


انتشار «بزرگ ترین فیل جهان»، سومین کتاب کانون جوانه های بانک ملی ایران

در ادامه انتشار کتاب های کودکان و نوجوانان توسط کانون جوانه های بانک ملی ایران، کتاب تازه ای با عنوان «بزرگ ترین فیل جهان» منتشر شد.

این کتاب که توسط «محسن رضایی» نوشته شده و «زینب تسبندی» آن را تصویرگری کرده است، به موضوع پس انداز و جمع آوری پول های اندک با هدف تبدیل آن به  دارایی های قابل توجه می پردازد.

این کتاب در 10 هزار نسخه توسط شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران چاپ شده است.

پس از «موش دندان اره ای» و «اسبی به نام شباهنگ»، «بزرگ ترین فیل جهان» سومین کتاب کانون جوانه های بانک ملی ایران می باشد که برای گروه سنی «ب» نوشته شده است.

کانون جوانه های بانک ملی ایران از سال 1392 با هدف آموزش مسائل مالی و افزایش سواد اقتصادی در مدارس و گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل شده است.


رایگان مهمان موزه بانک ملی ایران باشید!

موزه بانک ملی ایران روز 28 اردیبهشت ماه به مناسبت گرامیداشت روز جهانی موزه به صورت رایگان میزبان علاقه مندان سیر تاریخ و تحول بانکداری در کشور و فرهنگ پول و اسکناس است.

28 اردیبهشت ماه مصادف با روز جهانی موزه است و به همین مناسبت گردشگران و علاقه مندان به بازدید از آثار فاخر و مختلف تاریخی و سبک های مختلف هنری می توانند برای دیدن از آثار موزه بانک ملی ایران به صورت رایگان مراجعه کنند.

در موزه بانک ملی ایران اشیای قدیمی و با ارزشی شامل مجموعه های ارزشمند سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ برای بازدید علاقه مندان به نمایش گذاشته شده است.

همچنین نمایشگاه موقت موزه بانک ملی ایران با همکاری سفارت و بانک مرکزی کشور الجزایر نیز در حال برگزاری است که بازدیدکنندگان می توانند همزمان با بازدید از موزه بانک، با آثاری از این کشور شامل اسکناس های نمونه، صنایع دستی، لباس های محلی و تاریخ آن نیز آشنا شوند.

موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی، بالاتر از خیابان سرهنگ سخایی واقع و ساعت بازدید آن روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 13 تا 17 است.


آیا تا به حال از خود پرسیده ایم که برای تولید یک برگ کاغذ، چه مقدار هزینه می شود؟*

آیا تا به حال از خود پرسیده ایم که برای تولید یک برگ کاغذ، چه مقدار هزینه می شود؟* تولید و مصرف کاغذ، مدتی است که در جهان به شدت مورد توجه قرار گرفته و آثار زیانبار استفاده بی رویه از کاغذ به آحاد مردم گوشزد می شود.

 برای تولید کاغذ، درختان قطع می شوند. گرچه اکنون روش های جایگزینی برای تولید کاغذ از سنگ نیز پیاده سازی شده، اما طبیعی است که روند مصرف کاغذ باید بیش از پیش کاهش یابد تا آثار منفی زیست محیطی ناشی از هدررفت کاغذ نیز کمتر شود.

در حال حاضر قیمت هر برگ کاغذ A4 که به طور معمول در نظام اداری کشور و یا میان عموم مردم استفاده می شود، 100 تومان است. اگر هر ایرانی روزانه فقط یک برگ کاغذ به سطل زباله بیاندازد، روزانه 8.5 میلیارد تومان هدررفت فقط در این بخش خواهیم داشت.

علاوه بر آن، کارشناسان محیط زیست می گویند برای تولید هر برگ کاغذ A4 حدود 10 لیتر آب مصرف می شود.

امروزه حجم قابل توجهی از کاغذ در نظام اداری استفاده می شود. نامه های اداری، مکاتبات روزانه، اسناد و مدارک، فیش های واریزی در نظام بانکی و ...، همه و همه مبتنی بر کاغذند و عملا به محیط زیست لطمه می زنند.

اما راه حل چیست؟ چگونه می توان مصرف کاغذ را کاهش داد؟

بدون شک، استفاده از ظرفیت «رایانه» می تواند این هدررفت را کاهش دهد. امروزه «اتوماسیون» بخشی از بار کاغذهای اداری را بر دوش می کشد، اما واقیعت این است که سرعت، دقت و امنیت در مکاتبات اداری بسیار حائز اهمیت است.

شورای عالی فضای مجازی کشور به تازگی پیام رسان «بله» را به عنوان یکی از سه پیام رسان داخلی برتر برای انجام مکاتبات، ارایه خدمات اداری، تبلیغات و استفاده نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی اعلام کرده است.

«بله» یک اپلیکیشن بومی است که علاوه بر داشتن قابلیت های معمول همه پیام رسان ها، امکان انجام تراکنش های مالی را نیز دارد.

در حالی که معضل کمبود کاغذ یا مخاطرات ناشی از افزایش استفاده از کاغذ این روزها چشمگیر و برای همه مسلم شده است، «بله» بستر خوبی برای مکاتبات اداری، تراکنش های بانکی و کاهش مصرف کاغذ است.

سازمان ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی می توانند از امکانات متنوع این اپلیکیشن که توسط بانک ملی ایران توسعه یافته است، بهره ببرند و آن را بستری امن برای فعالیت های روزمره خود و مشتریانشان بدانند.


هشدار بانک ملی ایران نسبت به کلاهبرداری افراد سودجو از اپلیکیشن 60

بانک ملی ایران نسبت به هر گونه سوء استفاده افراد کلاهبردار از طریق تماس تلفنی برای نصب و راه اندازی اپلیکیشن 60 و رمز یکبار مصرف بانکی هشدار داد.

با توجه به تماس برخی افراد کلاهبردار که خود را نماینده این بانک معرفی می کنند، مبنی بر راه اندازی و نصب اپلیکیشن 60 برای مشتریان جهت ارایه رمز یکبار مصرف بانکی، لازم است تا مشتریان گرامی از ارایه هر گونه اطلاعات حساب، رمز و تراکنش های خود به این افراد امتناع کرده و تنها از طریق سایت بانک ملی ایران  نسبت به دریافت اپلیکیشن و نصب آن اقدام کنند.

بانک ملی ایران تاکید می کند برای پیشگیری از هر گونه کلاهبرداری احتمالی و متضرر شدن، هموطنان به هیچ عنوان این گونه تماس ها را ترتیب اثر نداده و هوشیاری لازم را داشته باشند.


شناسه برخط «شهاب» را از شعب بانک ملی ایران بگیرید

آن گروه از مشتریانی که به دلیل فقدان احراز هویت کامل و عدم تخصیص شناسه شهاب، حساب هایشان مسدود شده است، ضرورت دارد در اسرع وقت به شعب افتتاح کننده حساب خود مراجعه و ضمن ارائه مستندات و مدارک هویتی خود، نسبت به تکمیل اطلاعات و اخذ شناسه شهاب اقدام کنند.

در راستای اجرای قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و الزامات ناظر بر لزوم شناسایی دقیق مشتریان و بنابر مفاد بخشنامه اخیر بانک مرکزی و تاکیدات به عمل آمده در این خصوص، بانک ها از ارائه خدمات به حساب های فاقد شناسه شهاب منع شده اند.

بدیهی است از تاریخ اول تیر ماه امسال انجام این امر، علاوه بر مراجعه به شعب ذیربط، مستلزم طی تشریفات و صرف زمان و مراحل بیشتری خواهد بود.


انتخاب موزه بانک ملی ایران به عنوان موزه برتر کشور

انتخاب موزه بانک ملی ایران به عنوان موزه برتر کشور موزه بانک ملی ایران در میان موزه های کشور به عنوان موزه برتر و برگزیده سال 97 از سوی کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) در بخش «کودک و نوجوان» انتخاب و معرفی شد.

موزه‌های برتر کشور در آیین دوازدهمین دوره از روز جهانی موزه که هر ساله توسط نماینده ایکوم در 28 اردیبهشت ماه در ایران ‌برگزار می‌شود، توسط هیات داوران در چهار بخش موزه های خصوصی و دولتی کوچک، متوسط و بزرگ انتخاب و جوایزی به آنها اهدا شد.

هیات داوران در این آیین، موزه بانک ملی ایران را در سال 1397 در بخش «کودک و نوجوان» به جهت اقدامات انجام شده در شاخصه های قصه گویی، اجرای نمایش و تئاتر، ایجاد ایستگاه نقاشی و عکاسی، ضرب سکه با خمیر، اجرای برنامه های محیطی و گرافیکی و پخش فیلم برای کودکان به عنوان موزه برتر و برگزیده در میان موزه های شاخص دولتی متوسط کشور انتخاب کرد.

علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر ایران، تسوتان تکوفسکی رییس دفتر منطقه‌ای یونسکو، احمد محیط طباطبایی رییس ایکوم ایران و جمعی از اهالی فرهنگ و میراث فرهنگی و موزه داران کشور از حاضران در این آیین بودند.

لازم به ذکر است، آیین انتخاب موزه های برتر سال با ارزیابی شاخص های مختلف و به مناسبت روز جهانی موزه ها و هفته گرامیداشت میراث فرهنگی، توسط کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) برگزار می شود.

ایکوم بزرگ‌ترین خانواده جهانی موزه شناسان و سازمان‌هایی است که به نحوی با تعریف موزه در ارتباط هستد و با ارایه خدمات به اعضای کمیته موزه‌های سراسر جهان آنها را در زمینه حفظ و حراست از گنجینه‌های ملی‌شان و تبادل تاریخ و فرهنگ یاری می رساند.

موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی تهران واقع است و در آن مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ به نمایش درآمده است.

علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: