بانک ملّی ایران، حامی درختان در صدر اخبار این هفته

اقدامات بانک ملی ایران برای حفظ محیط زیست با کاهش مصرف کاغذ در اخبار این هفته بانک نمود قابل توجهی داشت.

  • ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۰۶:۴۱:۰۰
  • 2311

حذف حداکثری کاغذ در بانک ملی ایران، گامی دیگر در جهت توسعه سازمان

 

یکی از مهمترین دغدغه های بانک ملی ایران، حفظ محیط زیست است و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نشده است.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، تا چند سال پیش، نظام اداری و بانکی سنتی در بانک ملی ایران سلطه داشت و از این رو حجم گسترده ای از کاغذ برای انجام امور روزمره استفاده می شد، اما با پیاده سازی اتوماسیون اداری و نیز پیشرفت بانکداری دیجیتال، کفه ترازو به سمت کاهش مصرف کاغذ سنگین شد، به طوری که امروز سهم کاغذ در روال های سازمانی بانک به شدت کاهش یافته است.

طبیعی است که با حذف کاغذ از میلیون ها تراکنش های بانکی و مکاتبات اداری روزانه در سازمان بزرگ بانک ملی ایران، سهم بزرگی در کاهش قطع درختان محقق شده و این روند در راستای مسئولیت اجتماعی و حفظ منافع عمومی خواهد بود.

با توجه به به این که درخت نقش اساسی در تامین اکسیژن مورد نیاز و نیز کاهش آلودگی های زیست محیطی دارد، می توان اقدام بانک ملی ایران را در زمینه کاهش مصرف کاغذ ستود. از سوی دیگر این روزها کاغذ وارداتی با افزایش چشمگیر قیمت مواجه شده و کاهش مصرف کاغذ در بانک، صرفه جویی بسیار بزرگی را رقم زده است.

از سوی دیگر، بانک ملی ایران چند سالی است به منظور کاهش مصرف کاغذ، چاپ تقویم و سررسیدهای سالانه را متوقف و تقویم دیجیتال را جایگزین آن کرده است. امروزه بدلیل استفاده ی اکثریت از تقویم های دیجیتالی و برنامه های موبایلی جهت سررسید اقدامات روزانه، این موارد بصورت کاغذی کاربردی نداشته و حذف آنها نیز لطمه ای به روال کاری کارکنان وارد نکرده و از هدر رفت منابع جلوگیری شده است.

با تدبیر بانک ملی ایران و سایر سازمانها در این زمینه، دیگر از حجم زیاد کاغذهای دور ریخته شده خبری نیست و این تنها یکی از محورهای توسعه این نهاد اقتصادی بزرگ کشورمان است.

 

رونمایی از تقویم دیجیتال سال 1398 بانک ملی ایران

بانک ملی ایران تقویم دیجیتالی خود را با نام "تقویم ملی" برای سال 1398 با امکانات منحصر به فرد رونمایی کرد.

 با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از درختان برای تولید کاغذ قطع می شوند، این بانک چند سالی است به منظور حمایت از محیط زیست و کاهش مصرف کاغذ، چاپ سررسیدهای سالانه را متوقف و تقویم دیجیتال را جایگزین آن کرده است.

این برنامه علاوه بر امکانات معمول در تقویم، ویژگی های جالب و کاربردی برای افراد در نظر گرفته است که از جمله این ویژگی ها می توان به اوقات شرعی، تبدیل تاریخ، قطب نما، دفترچه یادداشت، یادآور (زمان دارو، اقساط و جلسات)، لیست کارهای هفته، چک ها، هشدار و موارد دیگر اشاره کرد.

همچنین این امکان در این تقویم وجود دارد که مشتریان و علاقه مندان بتوانند مهم ترین اخبار مربوط به بانک ملی ایران را دنبال کنند.

امکان دریافت نسخه اندروید این تقویم هم اکنون از طریق سایت بانک فراهم است و نسخه IOS  آن نیز به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

افزایش سقف مبلغ دستگاه های خودپرداز بانک ملی ایران به 500 هزار تومان

سقف برداشت از دستگاه های خودپرداز بانک ملی ایران جهت فراهم کردن رفاه حال و آسایش هر چه بیشتر مردم عزیز در روزهای پایانی سال، به 500 هزار تومان افزایش یافت.

 بر اساس مجوز بانک مرکزی و با توجه به نیاز مشتریان در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، سقف برداشت روزانه وجه نقد برای ملی کارت ها از طریق دستگاه های خودپرداز این بانک از 25 اسفندماه امسال تا 17 فروردین ماه سال 1398 تا سقف پنج میلیون ریال افزایش می یابد.

لازم به ذکر است، اکنون سقف برداشت روزانه وجه نقد از خودپردازهای بانک دو میلیون ریال است.

 

توزیع اسکناس نو در شعب منتخب بانک ملی ایران از 22 اسفندماه

در آستانه عید نوروز و به منظور پاسخگویی به نیاز هموطنان و مشتریان، اسکناس های نو تا 27 اسفندماه در شعب منتخب بانک ملی ایران توزیع می شوند.

 این اسکناس ها در 12 شعبه بانک در سطح استان تهران توزیع می شود. نحوه توزیع اسکناس در سایر استان ها نیز با هماهنگی ناظر پولی بانک مرکزی و بر اساس برنامه ریزی استانی صورت می گیرد.

 

تسهیلات یک هزار و 500 میلیارد ریالی بانک ملی ایران برای رفع احتیاجات ضروری

بانک ملی ایران به ‌منظور رفع احتیاجات ضروری مشتریان از محل منابع قرض‌الحسنه خود بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات در 11 ماه ابتدای امسال پرداخت کرده است.

 این بانک از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه تعداد 55 هزار و 394 فقره تسهیلات قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری تخصیص داده است که ارزش ریالی آن به یک هزار و 501 میلیارد و 132 میلیون ریال می رسد.

همچنین این بانک در مدت مذکور تعداد 636 فقره تسهیلات قرض الحسنه تعمیر مسکن به ارزش 25 میلیارد و 940 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.

همچنین به منظور رفع نیازهای فوری و ضروری متقاضیان تعداد 466 هزار و 17 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از چهار هزار و 599 میلیارد ریال توسط بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران پرداخت شده است.

 

تشریح چگونگی پیاده سازی سیاست اعتباری بانک ملی ایران توسط عضو هیات مدیره

 عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: سیاست اعتباری بانک در سال جاری با توجه به سیاست های کلی و وضعیت منابع و مصارف بانک تدوین شد.

 محمود شایان با بیان این که هدف اعطای تسهیلات توسط بانک در سال جاری مشارکت در طرح های بزرگ و کارا و نیز اعطای تسهیلات کوتاه مدت به واحد های اقتصادی فعال تعریف شد، ادامه داد: اعطای تسهیلات خرد به منظور بهبود فرآیند گردش وجوه و تحریک تقاضا و نیز تسهیل فروش کالای شرکت های تولیدی نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: استفاده از عقود خرید دین و ابزار هایی مانند گشایش اعتبار اسنادی ریالی و ارزی و ضمانت نامه ریالی و ارزی به عنوان ابزار جایگزین تسهیلات، در راستای افزایش درآمد غیر مشاع بانک و کاهش هزینه های مالی مشتریان جزو اولویت ها قرار گرفته و عملیاتی شده است.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان اینکه قیمت تمام شده پول و هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی بانک نیز امسال با دقت رصد شد، اعلام کرد: اعطای تسهیلات در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، خروج از رکود، اشتغال فراگیر و اعطای تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط و نیز اعطای تسهیلات سرمایه در گردش در تمام بخش های اقتصادی در اولویت بانک می باشد.

به گفته شایان، تأمین منابع برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و اجرای طرح‌های توسعه ای و نیز اعطای تسهیلات به بخش‌های کشاورزی و صادرات همواره در دستور کار بانک ملی ایران بوده است و همچنان با جدیت ادامه خواهد داشت.

 

تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر اهمیت برنامه ریزی جهت ارتقای جایگاه بانک

جلسه هم اندیشی و بررسی عملکرد اداره امور شعب استان خراسان رضوی بانک ملی ایران با حضور مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک و روسای حوزه ها و شعب ممتاز شهر مشهد و روسای دوایر ستادی برگزار شد.

 مسعود خاتونی در این نشست با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی افزود: موفقیت اداره امور شعب استان خراسان رضوی با توجه به برنامه ریزی و آینده نگری محقق شده است و پتانسیل و توانایی این استان بالاست.

وی با بیان اینکه هر سازمان موفق باید قبل از حرکت، مسیر را بررسی کند، اظهار کرد: استراتژی نیز باید انعطاف پذیر باشد و نسبت به شرایط عکس العمل مثبت نشان دهد.

این عضو هیات مدیره بانک راز موفقیت استان خراسان رضوی را ضمن برنامه ریزی، همت و اراده همکاران برشمرد و بر تلاش بیشتر برای تحقق اهداف سازمانی تاکید کرد.

همچنین حسن مونسان رییس اداره امور شعب استان خراسان رضوی بانک نیز در این نشست با اشاره به برگزاری  جلسات مستمر شورای برنامه ریزی و سیاستگذاری این اداره امور درخصوص تبیین سیاست ها برای شعب گفت: وضعیت این اداره امور در تمامی بخش ها در میان پنج رتبه اول کشور و در بعضی از بخش ها نیز در جایگاه اول است. همچنین فرهنگ تیمی و برنامه محوری از مهم ترین اقدامات انجام شده در سطح این استان است.

عضو هیات مدیره بانک همچنین از شعب بلوار دوم طبرسی و میدان شریعتی مشهد نیز بازدید کرد.

خاتونی در این بازدید از طرح استقرار یکپارچه مکاتبات مراجع قضایی و انتظامی که به منظور جلوگیری از مراجعات غیر ضروری و مکرر افراد به شعب در شهر مشهد اجرا شده است، بازدید کرد و ضمن تقدیر از این اقدام اداره امور شعب استان خراسان رضوی، از همکاران خواست تا نیازها و چالش های احتمالی آن را به طور کامل بررسی کنند تا در آینده بتوان از این طرح در سراسر کشور بهره مند شد.

 

پیاده روی خانوادگی، اقدام انگیزشی بانک ملی ایران برای کارکنان

بانک ملی ایران به منظور افزایش هر چه بیشتر سلامت کارکنان، تقویت حس همبستگی درون خانواده و ایجاد نشاط روز افزون در مجموعه بانک، همایش هایی در قالب پیاده روی خانوادگی برگزار می کند.

 بدون شک سلامت کارکنان سازمان ها علاوه بر افزایش بهره وری و کارایی آنها، کیفیت خدمت رسانی به مخاطبان را نیز بیشتر خواهد کرد.

از این رو اداره کل رفاه و درمان بانک ملی ایران در برنامه ای مدون، تلاشی بی وقفه برای حرکت در این مسیر را آغاز کرده و تا کنون همایش های پیاده روی دسته جمعی با حضور کارکنان و اعضای خانواده آنها را در چندین شهر برگزار کرده است.

ایلام، بیرجند، اهواز، زاهدان، شیراز، یاسوج، بندرعباس و بابلسر تا کنون در این زمینه پیشتاز بوده اند و سایر استان ها نیز به مرور زمان به این طرح خواهند پیوست.

همایش های پیاده روی در فضایی شاد برگزار و در پایان آن با برگزاری مسابقات و سرگرمی، به برندگان جوایزی اهدا می شود.

در تازه ترین نمونه، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی کارکنان بانک ملی ایران در بوشهر برگزار شد. این رویداد با حضور رئیس اداره کل رفاه و درمان، رئیس اداره امور شعب استان بوشهر، مدیران شرکت داده ورزی سداد، پارس و کارکنان بانک در بوشهر برگزار شد.

این دومین همایش با حمایت مالی شرکت های سداد و پارس است و برنامه ریزی برای برگزاری 40 همایش از این نوع انجام شده است.

 

پرداخت 466 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در بانک کارگشایی

بانک کارگشایی از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه بیش از 466 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت کرده است.

 در مدت مذکور به منظور رفع نیازهای فوری و ضروری متقاضیان تعداد 466 هزار و 17 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از چهار هزار و 599 میلیارد ریال توسط بانک کارگشایی پرداخت شده است.

همچنین در مدت مذکور، تعداد 63 هزار و 73 فقره تسهیلات جعاله به متقاضیان پرداخت شده که ارزش ریالی آن پنج هزار و 116 میلیارد ریال است.

بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که شعبه مرکزی آن در میدان محمدیه تهران قرار دارد و جهت نیازهای ضروری متقاضیان در ازای ترهین طلاآلات، تسهیلات قرض الحسنه اعطا می کند.

میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر یک فقره سند 20 میلیون ریالی در ازای ترهین 100 گرم طلا در هر قرارداد و تسهیلات جعاله تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 143 گرم طلا است.

مدت زمان باز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و جعاله کارگشایی در یک قسط و حداکثر تا یک سال است.

 

اعلام ساعت کار شعب بانک ملی ایران در روزهای پایانی سال و نوروز

ساعت کار واحدهای بانک ملی ایران در روزهای پایانی سال جاری و روزهای ابتدایی سال آینده اعلام شد.

 تمام واحدهای این بانک از تاریخ 21 تا 28 اسفند ماه به استثنای روزهای تعطیل تا ساعت 17 به مشتریان خدمت رسانی خواهند کرد.

در روز سه شنبه 28 اسفند ماه مقارن با آخرین چهارشنبه سال، واحدهای بانک تا ساعت 16 فعال خواهند بود.

شعب منتخب نیز در روزهای 29 اسفند سال جاری و نیز 3، 4 و 12 فروردین ماه سال آینده، از ساعت 9 تا 12 در خدمت مشتریان هستند.

 

فروش اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری بانک ملّی ایران

عرضه و فروش اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) مرحله پنجم سال 1397 در بانک ملّی ایران تا پایان سال ادامه دارد.

 این اوراق با نرخ سود 18 درصد معاف از مالیات است.

نرخ بازخرید این اوراق از تاریخ افتتاح حساب تا کمتر از شش ماه معادل 10 درصد سالیانه و نرخ بازخرید از شش ماه تا قبل از سررسید یک سال معادل 14 درصد سالیانه است.

فروش اوراق ضریبی از یک میلیون ریال و گواهی سپرده به صورت الکترونیکی است. سود گواهی سپرده، آخرین روز هر ماه پرداخت خواهد شد.

 

بانک ملی ایران امسال به 253 هزار نفر تسهیلات ازدواج داد

بانک ملی ایران در راستای سیاست حمایت از ازدواج جوانان در 11 ماه ابتدای امسال بیش از 253 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرد.

 از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه تعداد 253 هزار و 669  فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش 39 هزار و 743 میلیارد و 228 میلیون ریال تخصیص داده است.

بانک ملی ایران در سال گذشته نیز حمایت ویژه ای از ازدواج جوانان داشته به طوری که در مدت مذکور بیش از 222 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج  به ارزش بیش از 23 هزار و 126 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.

لازم به ذکر است، در سال 97 به منظور حمایت از ازدواج جوانان و بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به 15 میلیون تومان برای هر یک از زوجین و دوره بازپرداخت آن به 60 ماه با همان نرخ چهار درصد کارمزد افزایش یافت.

به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد و متقاضیان به مدت دو سال (24 ماه) از تاریخ عقد، می توانند برای دریافت تسهیلات مذکور اقدام کنند.

 

برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهید در بانک ملّی ایران

مراسم بزرگداشت روز شهید با حضور نادر اکبری وند جانشین حوزه مقاومت بسیج شهید مصطفی خمینی بانک ملی ایران ، اعضای شورای مقاومت بسیج و فرماندهان پایگاه های تابعه برگزار شد.

اکبری وند در این مراسم ضمن تقدیر از عملکرد اعضای شورای مرکزی و فرماندهان پایگاه های تابعه حوزه بسیج بانک، به تشکیل هیات اندیشه ورزی در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت : با توجه به تشکیل این هیات در سال آینده این موضوع با تمام قوت پیگیری خواهد شد.

در این مراسم امیر حسین زاده پژوهشگر علوم قرآنی در خصوص رموز موفقیت از منظر قرآن مطالبی ارائه کرد.

در ادامه از کوروش شایان، علی مرادلو و علی کمالی دولت آبادی به عنوان نیروهای فعال بسیج تقدیر شد.

همچنین یک اصله نهال در محوطه ادارات مرکزی بانک به عنوان یادمان شهدا غرس شد.

در پایان این مراسم، مسئولان حاضر در جلسه، از یادمان شهدای هشت سال دفاع مقدس واقع در محوطه حوزه مقاومت بسیج بانک بازدیدکردند.

 

بازدید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از چند شعبه در کرمانشاه

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از مناطق آسیب دیده از زلزله سال گذشته در استان کرمانشاه از جمله چند شعبه بانک بازدید کرد.

 برات کریمی در این بازدید با تاکید بر لزوم تسریع در بازسازی مراکز وابسته به بانک که در آن حادثه آسیب دیدند، گفت: خوشبختانه هیچ خللی به روند خدمت رسانی به مشتریان وارد نشده است.

وی با بیان این که کارکنان بانک ملی ایران که در این حادثه دچار خسارت جانی و مالی شدند، به نحو مقتضی از سوی بانک مورد حمایت قرار گرفتند، اظهار کرد: اجازه نخواهیم داد بیش از مشکل روحی ناشی از حادثه، مشکل دیگری برای کارکنان بانک پیش بیاید.

کریمی همچنین با حضور در جمع کارکنان چند شعبه بانک ملی ایران، ضمن بازدید و گفت و گو با آنها، رهنمودهای لازم برای ارائه هر چه بهتر خدمات به مشتریان را ارائه کرد.

در این دیدارها حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور و نیز مختار محمدی رئیس اداره کل حسابداری و بودجه بانک ملی ایران نیز حضور داشتند.

 

بازدید مدیرعامل بانک ملی ایران از روند بازسازی بخش هایی از بیمارستان بانک

 

مدیر عامل بانک ملی ایران از روند بازسازی بخش های از بیمارستان این بانک بازدید کرد.

 دکتر محمد رضا حسین زاده با حضور در بخش های شیمی درمانی و تصویر برداری و مکان دستگاه سی تی آنژیو، از این مکان ها بازدید کرده و در جریان تازه ترین روند بهسازی آنها قرار گرفت.

در جریان این بازدید، حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک نیز از روند این اقدامات گزارشی به مدیرعامل ارائه کرد.

 

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: