بسته خبری این هفته بانک ملی ایران

در بسته خبری این هفته بانک ملی ایران، تداوم حمایت بانک از تولید در سال حمایت از کالای ایرانی، بازی برد- برد استارت آپ ها و نظام بانکی، بانک ملی ایران یاریگر بازار اشتغال در دولت یازدهم و دوازدهم و چند خبر مهم دیگر را یکجا بخوانید.

  • ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۰۸:۰۷:۰۰
  • 2992

بانک ملی ایران یاریگر بازار اشتغال در دولت یازدهم و دوازدهم

بانک ملی ایران همواره حمایت از اشتغال جوانان را به عنوان یکی از محوری ترین اقدامات خود قرار داده و از این رو در دولت یازدهم و دوازدهم حمایت ویژه ای از بازار کار و اشتغال با تخصیص تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی داشته است.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، از ابتدای دولت یازدهم تا پایان آذرماه سال جاری، این بانک تعداد 198 هزار و 672 فقره تسهیلات خوداشتغالی پرداخت کرده است که ارزش ریالی آن به 27 هزار و 144 میلیارد و 294 میلیون ریال می رسد.

در مدت مذکور حمایت از مشاغل خانگی نیز مورد توجه بانک ملی ایران بوده و در همین راستا 91 هزار و 714 فقره تسهیلات در این بخش به ارزش پنج هزار و 406 میلیارد و 588 میلیون ریال پرداخت شده است.

رفع احتیاجات ضروری در دولت یازدهم و دوازدهم هم یکی از بخش های مهم تسهیلات دهی این بانک بوده و در بازه زمانی مذکور، 370 هزار و 49 فقره تسهیلات رفع احتیاجات ضروری به ارزش هفت هزار و 783 میلیارد و 177 میلیون ریال تخصیص داده شده است.

همچنین بانک ملی ایران در دولت یازدهم و دوازدهم بالغ بر 24 هزار و 258 میلیارد و 708 میلیون ریال تسهیلات کارگشایی در سه میلیون و 252 هزار و 261 فقره پرداخت کرده است.

در مجموع این بانک در مدت مذکور، تعداد پنج میلیون و 519 هزار و 204 فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 171 هزار و 276 میلیارد و 774 میلیون ریال اعطا کرده است.

 

بازی برد- برد استارت آپ ها و نظام بانکی *

استارت آپ ها که در گذشته نه چندان دور تنها یک اسم بودند، امروز به جزء جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند. آنها کسب و کارهای کوچکی هستند که به دور از بوروکراسی اداری، فرایندهای دست و پا گیر معمول و هزینه های گزاف، یک ایده کوچک را به یک دستاورد بزرگ تبدیل می کنند.

 استارت آپ ها علاوه بر این که به شدت مورد توجه نظام بانکی قرار گرفته اند، در توسعه فعالیت های بانکداری هم نقش مهمی را ایفا می کنند.

بانک ملی ایران با همکاری استارت آپ ها توانسته خدمات قابل توجهی به مشتریان خود ارائه کند. پیام رسان «بله» نمونه موفق و بی بدیل این همکاری است، تا جایی که تحسین فعالان نظام بانکی در داخل و حتی خارج را نیز برانگیخته است.

من از نزدیک با تعداد قابل توجهی از ایده پردازان و فعالان حوزه استارت آپ ملاقات کرده و با دیدگاه هایشان آشنا شده ام. مالکان استارت آپ ها و فین تک ها، جوانان تحصیلکرده کشورمان هستند که بدون هیچ ادعایی، فقط پیاده سازی اهداف بلندشان را می خواهند.

آنها می توانند با اقدامات موثر خود، بسیاری از راه های طولانی را کوتاه کرده و هزینه ها را به شدت کاهش دهند. توسعه بانکداری الکترونیکی، ایجاد مفهوم بانکداری مجازی و گذار از بانکداری سنتی به بانکداری مدرن، همه در گروی همکاری نزدیک نظام بانکی با استارت آپ هاست.

این یک همکاری برد-برد است که در کنار توسعه نظام بانکی کشور، جلوی فرار مغزها را می گیرد، سرعت تحولات را افزایش می دهد و نتیجه را بسیار دلنشین تر می کند. بانک ملی ایران از این همکاری ها استقبال می کند.

 

عضو شورای شهر تهران: موزه بانک ملی ایران بخشی از هویت کشور است

عضو شورای شهر تهران در بازدید از موزه بانک ملی ایران، این موزه و سرمایه های ملی موجود در آن را بخشی از هویت تهران و کشور عنوان کرد.

 حجت نظری در بازدید خود اقدام ارزشمند بانک ملی ایران برای جمع آوری مجموعه ای از آثار تاریخی در این موزه را ستود و افزود: این مجموعه عالی برای همه ایرانیان واجد ارزشی بی بدیل است و امیدوارم همه مردم از این بخش از سرمایه های ملی خود دیدن کنند.

وی در ادامه ضمن بازدید از ساختمان سردار اسعد بختیاری (محل سابق موزه بانک ملّی ایران)، از زورخانه این بانک و برج آب که جزو میراث ثبت شده ملی هستند، نیز بازدید کرد.

لازم به ذکر است موزه بانک ملّی ایران شامل مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ است.

این موزه در خیابان فردوسی تهران بالاتر از خیابان سرهنگ سخایی واقع است و علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 برای بازدید مراجعه کنند.

 

مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: لزوم «حمایت از واحدهای تولیدی» همزمان با «حفظ منافع بانک»

مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: لزوم «حمایت از واحدهای تولیدی» همزمان با «حفظ منافع بانک» مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: «حفظ تولید و اشتغال با حمایت از واحدهای صنعتی» و «حفظ منافع مشتریان و سپرده گذاران نظام بانکی» دو روی یک سکه اند.

 دکتر محمد رضا حسین زاده در همایش بررسی مشکلات ترهین اراضی واقع در شهرک های صنعتی و آسیب های وارده در امر وصول مطالبات که در سالن حافظ بانک ملی ایران با حضور محمود شایان و مسعود خاتونی اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک برگزار شد، به مشکلات تولیدکنندگان در اثر نوسانات نرخ ارز اشاره و خاطرنشان کرد: بانک ها همواره حامی تولید کنندگان بوده و هستند، اما این موضوع نباید در تضاد با منافع سایر شرکای بانک از جمله سپرده گذاران باشد.

وی به اهمیت همکاری نظام بانکی با همه تصمیم گیران در حوزه مطالبات معوق اشاره کرد و افزود: بخش قابل توجهی از مطالبات معوق بانک ها به فعالان حوزه صنعت، تولید و واردات مربوط است و نظام بانکی هم همراهی لازم را با آنها دارد، چون شرایط اقتصادی روز را درک می کند.

حسین زاده ایجاد شهرک های صنعتی و تجمیع چندین واحد تولیدی در یک مجموعه را اقدامی بسیار درست در راستای افزایش بهره وری و استفاده بهینه از منابع موجود خواند و گفت: خوشبختانه هم وزیر صنعت، معدن و تجارت و هم معاونان ایشان به خوبی به مسائل حوزه تولید و نظام بانکی واقفند و از این رو تعامل خوبی برای حل مشکلات این بخش ها ایجاد شده است.

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین به لزوم بررسی و رفع ابهامات موجود در نحوه وصول مطالبات از واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: نحوه تملیک و جانشینی از طریق اجرای ثبت، چگونگی ایفای تعهدات طرف قرارداد از حیث تکمیل طرح، خلع ید طرف قرارداد و بدهی طرح ها در زمان جانشینی از جمله مسائلی هستند که بانک ها در مواجهه با واحدهای تولیدی بدهکار با آن درگیرند.

حسین زاده با تاکید بر این که بانک ها از همه ظرفیت های قانونی از جمله مذاکره، امهال و تقسیط برای جلوگیری از تعطیلی یا تملیک واحدهای تولیدی استفاده می کنند، گفت: تملیک، آخرین راهکار ما در مواجهه با بدهکارانی است که به هیچ وجه نمی خواهند پول بیت المال را برگردانند، لذا ما باید منافع کلی بانک را نیز در نظر بگیریم.

در ادامه این همایش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با تقدیر از حمایت های بی دریغ بانک ملی ایران از واحدهای تولیدی، گفت: اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران در کارگروه رفع موانع تولید، همواره به دنبال ارائه راهکارهایی برای برون رفت واحدهای صنعتی از مشکلات هستند.

محسن صالحی نیا با بیان این که نحوه تامین سرمایه ثابت یا سرمایه در گردش، موضوعی است که هر واحد تولیدی از بدو تاسیس و در طول دوره فعالیت خود با آن مواجه است، ادامه داد: در شرایط اقتصادی کنونی، این موضوع جدی تر هم شده و هماهنگی بیشتر با نظام بانکی برای برون رفت از وضعیت موجود را می طلبد.

به گفته وی، واحدهای تولیدی باید کیفیت محصولات خود را به روز نگه دارند تا بتوانند در فضای رقابتی موجود ادامه حیات بدهند؛ از سوی دیگر، بانک ها نیز می توانند از حداکثر ظرفیت های قانونی برای حفظ تولید و اشتغال موجود استفاده کنند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران هم به عنوان سخنران بعدی این همایش با اشاره به این که پیش از این فعالان اقتصادی می توانستند با تامین نقدی 10 درصد اعتبار اسنادی، کالای مورد نظر خود را وارد کنند، گفت: این عدد امروز به 130 درصد رسیده و طبیعی است که شرایط کنونی با شرایط پیشین متفاوت است.

محمود شایان افزود: آن دسته از بدهکاران نظام بانکی که به ناچار با مشکل مواجه شده اند، می توانند با مذاکره و استفاده از روش های قانونی بدهی خود را تسویه کنند، اما بدهکارانی که با نیت بازنگرداندن منابع بانک شرایط خود را حفظ کرده اند، قطعا با برخود قانونی مواجه خواهند شد.

اسحق یوسف نژاد رئیس اداره کل حقوقی و دعاوی بانک ملی ایران نیز در ادامه این همایش گزارشی از میزان مطالبات بانک به ویژه در حوزه واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه کرد.

 

تداوم حمایت بانک ملی ایران از تولید در سال حمایت از کالای ایرانی

بانک ملی ایران در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری، سیاست حمایت از کالای داخلی را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و در همین راستا در نه ماه ابتدای سال جاری بیش از 58 هزار فقره تسهیلات فروش اقساطی خرید کالای مصرفی بادوام داخلی به متقاضیان پرداخت کرده است.

این بانک در نه ماه ابتدای سال جاری تعداد 58 هزار و 209 فقره تسهیلات فروش اقساطی خرید کالای مصرفی بادوام داخلی به ارزش پنج هزار و 846 میلیارد ریال تخصیص داده است.

همچنین طی مدت مذکور تعداد 711 هزار و 426 فقره تسهیلات نیز به صورت فروش اقساطی، جعاله و مرابحه برای رفع نیازهای ضروری خانوار پرداخت شده است که ارزش این تسهیلات به 192 هزار و 53 میلیارد ریال می رسد.

بانک ملی ایران همچنین 58 هزار و 376 فقره تسهیلات سرمایه در گردش برای حمایت از تولید و اشتغال به ارزش 108 هزار و 517 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

 

بازدید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از شعبه حافظ

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در بازدید از شعبه مستقل حافظ بر لزوم توجه بیشتر به بهداشت اعتباری در شعب و تکریم مشتریان تاکید کرد.

ناصر شاهباز در بازدید خود که با حضور حمید مومنی سرپرست امور شعب مستقل بانک برگزار شد، تعیین تکلیف پرونده های مطالبات معوق را از الزامات بانک خواند و افزود: در روزهای پایانی سال باید وصول مطالبات معوق و کاهش نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات (NPL) مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی با تاکید بر چابک سازی شعب بانک تصریح کرد: جذب منابع ارزان قیمت در مدت باقی مانده تا پایان سال جاری و افزایش درآمدهای بانک در راستای سودآوری از دیگر موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.

شاهباز ضمن بازدید از بخش های مختلف شعبه و گفت و گوی صمیمانه با کارکنان، از بخش های بانک آفیسر و صندوق امانات شعبه نیز دیدن کرد و در جریان آخرین وضعیت این بخش ها قرار گرفت.

حمید مومنی سرپرست امور شعب مستقل بانک نیز بر ظرفیت این شعبه با توجه به موقعیت مکانی و قرارگیری آن در منطقه بازار برای افزایش پرداخت تسهیلات خرید دین تاکید کرد.

شاهین اسکندر زاده رئیس شعبه حافظ نیز گزارشی از عملکرد این شعبه در زمینه جذب منابع ،نحوه مصارف و حجم مطالبات آن ارائه کرد.

 

تقدیرهای ویژه از اقدامات بانک ملی ایران برای ترویج فرهنگ نماز

تقدیرهای ویژه از اقدامات بانک ملی ایران برای ترویج فرهنگ نماز بانک ملی ایران در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در جهت ترویج و توسعه فرهنگ نورانی اقامه نماز که بر مبنای طرح جامع نظارت و ارزیابی دستگاه های اجرایی توسط ستاد اقامه نماز کشور، سازمان برنامه و بودجه و استانداری تهران صورت گرفته است، شایسته تقدیر ویژه شناخته شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با ارسال لوح و تقدیر نامه ای خطاب به دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران، ضمن اعلام این موضوع، از کسانی که در دستیابی به این رتبه سهم به سزایی داشته اند، تشکر کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان تهران نیز اعلام کرد که مسئول ستاد اقامه نماز بانک ملی ایران به دلیل همکاری در برپایی و گسترش فرهنگ نورانی اقامه نماز، مفتخر به دریافت نشان افتخار سفیر نماز شده است.

از بین 100 دستگاه اجرایی و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، سه دستگاه مفتخر به دریافت این نشان شده اند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره): بانک ملی ایران حامی امداد در کشور است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن تقدیر از اقدامات مهم و موثر مدیران ارشد بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی به مددجویان تحت پوشش، این بانک را حامی امداد و نیازمندان جامعه عنوان کرد.

سید پرویز فتاح در دیدار با دکتر حسین زاده مدیرعامل بانک ضمن تبریک سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن و فرا رسیدن دهه مبارک فجر با اشاره به همکاری خوب و مستمر نظام بانکی کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: همکاری ما با بانک ها به ویژه بانک ملی ایران بسیار مثبت است و همواره سعی داشتیم تا در تعاملات صورت گرفته و تسهیلات دریافتی برای مددجویان نیز خوش حساب باشیم.

وی با اشاره بر خودکفایی هزاران نفر از مددجویان این نهاد حمایتی با تسهیلات بانک ملی ایران تصریح کرد: بانک ملی ایران همواره نگاه و رویکرد حمایتی نسبت به مددجویان و قشر آسیب پذیر جامعه داشته و تداوم این همکاری ها بسیار با اهمیت است.

وی با بیان اینکه اکنون درخواست مددجویان برای تسهیلات ضروری خرد به صورت روزانه پاسخ داده می شود و صف انتظاری وجود ندارد، ادامه داد: این امر موجب ایجاد آرامش در جامعه هدف می شود و لذا درخواست داریم بانک ملی ایران در کنار تسهیلات اشتغال زایی، در این بخش نیز یاری رسان ما باشد.

در ادامه این دیدار، دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که این بانک همواره در انجام امور خیریه پیش قدم بوده است، گفت: کمترین میزان معوقات در تسهیلات بانک ملی ایران مربوط به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده و این مددجویان بسیار خوش حساب هستند که این امر مایه دلگرمی ماست.

وی با تاکید بر اینکه منابع بانک ها محدود است، اظهار کرد: با این حال رویکرد بانک در حمایت از مددجویان و ایجاد زمینه خودکفایی خانوار تحت پوشش این نهاد است. همکاران ما در زمان همکاری و مساعدت با کمیته امداد امام خمینی (ره) این حس را دارند که واقعا دست نیازمندی از جامعه گرفته می شود و از این رو این خدمت رسانی ها با اعتقادی راسخ صورت می گیرد.

حسین زاده در پایان ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری ها با کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: بانک ملی ایران آماده است تا از همه ظرفیت های خود برای کمک به محرومین استفاده کند و امیدواریم این همکاری ها مستحکم تر از گذشته ادامه یابد.

در این نشست همچنین محمود شایان عضو هیات مدیره بانک با بیان اینکه اعتقاد بانک مبنی بر انجام امور خیر و خوش حسابی مددجویان است، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه اعتباری بالغ بر چهار هزار و 851 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده است.

مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این نشست با بیان این که خدمت رسانی به کمیته امداد در حوزه آی تی به صورت مستمر ادامه دارد، گفت: اکنون مددجویان علاوه بر خدمات بانکی معمول به سایر خدمات بانک نظیر بام و بله نیز دسترسی دارند و اقداماتی در جهت توسعه این خدمات نیز در حال انجام است.

در این نشست که سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، علی موسوی زاده مدیر امور اعتباری،نادر اکبری وند رییس اداره کل بازاریابی و امور مشتریان بانک و محمود خادمیان رییس صندوق پس انداز ملّی ایران نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی خوداشتغالی و مشاغل خانگی بانک به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ارایه شد.

 

برگزاری همایش مسئولان سازمان بسیج ادارات در بانک ملی ایران

همایش مسئولان عملیات و فرماندهان گردان های بیت المقدس و کوثر مراکز تابعه سازمان بسیج ادارات، با حضور سردار رسول سنایی راد مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا، سرگرد رضا خسروی معاونت عملیات سازمان بسیج ادارات و جمعی از فعالان این بخش به میزبانی حوزه مقاومت بسیج بانک ملی ایران برگزار شد.

سردار سنایی راد در این همایش با تبیین تهدیدهایی که از سوی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است، گفت: توانایی های کشور ما امروز برای دشمن مسجل شده و از این رو تهدیدهای نوین علیه ما طراحی می شود.

وی با اشاره به این که توان نظامی ما، دشمن را رنج می دهد، ادامه داد: از این رو آنها اتحاد داخلی ما را هدف قرار داده اند و ما باید در این باره هوشیار باشیم.

او با تاکید بر این که باید به معیارهای انقلاب و امام (ره) برگردیم، اظهار کرد: پیشرفت های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه های فناوری، نظامی، هسته ای، تکنولوژی ها نو و ... بسیار زیاد است، اما در کنار آن نقاط ضعفی هم هست که باید برطرف شود.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در ادامه به بیان خاطراتی از دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نیز دفاع مقدس پرداخت و به سوالات برخی حاضران پاسخ گفت.

سرگرد رضا خسروی معاونت عملیات سازمان بسیج ادارات نیز در این نشست با تشریح برخی اقدامات انجام شده در حوزه توانمندسازی بسیجیان مستقر در ادارات، بر لزوم حفظ هوشیاری بسیجیان در شرایط کنونی تاکید کرد.

همچنین پس از پایان همایش، شرکت کنندگان با حضور در محل یادمان شهدای بسیج بانک ملی ایران، به شهدای بانک به ویژه شهید مدافع حرم رضا سنجرانی ادای احترام کردند.

در راستای معرفی خدمات بانک ملی ایران نیز ضمن توزیع بروشورهای کانون جوانه ها، سامانه «بام» و پیام رسان «بله»،توضیحاتی در این زمینه برای حاضران در همایش ارائه شد.

 

تسهیلات خرید دین بانک ملی ایران، فرصتی برای تامین نقدینگی مورد نیاز شما

تسهیلات خرید دین بانک ملی ایران فرصتی ارزشمند برای افرادی است که پیش از موعد سر رسید چک و اوراق تجاری خود، نیاز به نقدینگی دارند و با این تسهیلات می توانند نقدینگی مورد نیازشان را تامین کنند.

صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی می توانند نقدینگی اوراق و اسناد تجاری خود را پیش از سر رسید دریافت کنند. درواقع تسهیلات خرید دین خدمتی به اشخاص حقیقی و حقوقی است که نیازمند نقدینگی هستند اما اوراق و اسناد تجاری آنها دارای مهلت پرداخت دیرتری نسبت به زمان مورد نیازشان است.

خرید دین به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای تمامی بخش های اقتصادی قابل انجام است و در چارچوب ضوابط و مقررات و با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های بخش اعتباری از جمله آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اشخاص مرتبط و همچنین سیاست اعتباری سالانه صورت می گیرد که همه مشتریان بانک در همه بخش ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

بانک در این روش، دین مدت دار بدهکار را به کمتر از مبلغ اسمی و درج شده در متن اسناد و اوراق تجاری مانند چک و سفته به صورت نقدی از داین و مشتری خریداری می کند بدین ترتیب مشتری می تواند زودتر از موعد مقرر نقدینگی مورد نیاز خود را به دست آورد.

ملاک تعیین سقف پرداخت  تسهیلات خرید دین در واحدهای اقتصادی غیرتولیدی نیز روند عملیات خرید و فروش با در نظرگرفتن حجم حساب ها و اسناد دریافتی اعم از تجاری یا غیرتجاری هر بنگاه در صورت های مالی حسابرسی شده و یا اظهارنامه های مالیاتی خواهد بود.

خرید دین اسناد تجاری هم بر پایه روش ارزش فعلی اسناد با سررسید آتی صورت می گیرد و در محاسبات مربوط به سود، اصل تسهیلات ملاک عمل خواهد بود.

همچنین در قرارداد میان مشتری و بانک، سررسید دین موضوع اسناد و اوراق تجاری نباید از یک سال تجاوز کند و پرداخت  تسهیلات خرید دین نسبت به اسناد تجاری با سررسیدهای متفاوت در قالب یک قرارداد امکان پذیر است.

در خرید دین بروات نیز دیون موضوع برواتی که به قبول براتگیر رسیده است، در قالب عقد خرید دین قابل خریداری خواهد بود؛ مشروط بر اینکه  مبلغ اسمی سفته یا برات از تمبر الصاقی آن بیشتر نباشد. بر این اساس اسناد تضمینی قابل خریداری نیستند.

سود تسهیلات خرید دین هم با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه محاسبه می شود.

بانک ملی ایران در نه ماه ابتدای سال جاری تعداد نه هزار و 157 فقره تسهیلات خرید دین پرداخت کرده است که ارزش ریالی این تسهیلات به 21 هزار و 740 میلیارد ریال می رسد.

مشتریان محترم برای بهره مندی از تسهیلات خرید دین می توانند به شبکه گسترده بانک ملی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.

 

همراهی بانک ملی ایران با دولت در طرح اشتغال فراگیر

بانک ملی ایران در راستای حمایت از طرح های اشتغال زا، تعداد 956 فقره تسهیلات طی نه ماه ابتدای سال جاری در برنامه اشتغال فراگیر پرداخت کرده است.

 این بانک در مدت مذکور، بالغ بر سه هزار و 691 میلیارد ریال تسهیلات به برنامه اشتغال فراگیر (تبصره 18 قانون بودجه سال 1396 کشور) با هدف افزایش اشتغال اختصاص داد.

همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، 453 بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط بالغ بر هفت هزار و 62 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

بانک ملی ایران در مدت مذکور همچنین تعداد 33 فقره تسهیلات ارزی و ریالی از محل صندوق توسعه ملی و منابع داخلی خود به ارزش 192 میلیارد و 332 میلیون دلار و 29 هزار و 265 میلیارد ریال در حوزه های انتقال آب، تولید الیاف، خرید کشتی، احداث راه آهن، نیروگاه و هتل و گازرسانی به شهرها و روستاها مصوب کرده است.

 

بازدید عضو هیات مدیره از شعبه نوبهار بانک ملی ایران

بازدید عضو هیات مدیره از شعبه نوبهار بانک ملی ایران عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در بازدید سرزده از شعبه نوبهار با همکاران دیدار و گفت و گو کرد.

محمود شایان در بازدید از شعبه نوبهار  بر ارائه تسهیلات ارزی، گشایش اعتبار اسنادی داخلی و خارجی، صدور ضمانتنامه، خرید دین، ارایه تسهیلات در قالب مرابحه و انواع خدمات بانکداری در شعبه  به مشتریان بانک تاکید کرد.

وی همچنین  با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و کاهش هزینه ها و جذب منابع ارزان قیمت از  همه همکاران خواست  با  همت و تلاش،  در جهت رفاه حال مشتریان و اعتلای نام بانک ملی ایران  بیش از پیش گام بردارند.

 

 

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: