تسهیلات مسکن، محور اخبار این هفته بانک ملی ایران

اخبار بانک ملی ایران در هفته ای که گذشت مثل همیشه متنوع بود، اما خبرهای مربوط به تسهیلات مسکن در آن نقش ویژه ای داشت.

  • ۱۳۹۷/۰۴/۰۷ ۰۷:۱۷:۰۰
  • 4019


نخستین فقره از تسهیلات طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران پرداخت شد

 

کمتر از شش ماه پس از رونمایی طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران، نخستین فقره از این تسهیلات پرداخت شد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، طرح ویژه مسکن این بانک که نیمه دی ماه سال گذشته رونمایی شد، خرداد ماه امسال نخستین پرداخت تسهیلات به یکی از متقاضیان را تجربه کرد.

در اولین فقره، متقاضی 700 میلیون ریال تسهیلات خرید مسکن به همراه جعاله را از بانک ملی ایران دریافت کرد. تسهیلات ویژه مسکن بانک ملی ایران با مراجعه متقاضیان و تکمیل مراحل دریافت تسهیلات، قابل پرداخت است.

متقاضیان استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی ایران می توانند با سپرده گذاری و رعایت دوره ماندگاری، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن دریافت کنند که هر برگ اوراق، قابلیت تبدیل شدن به پنج میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود 17.5 درصد را دارد.

در این طرح به مبلغ سپرده مشتریان 10 درصد سود سالیانه نیز تعلق می گیرد. سقف تسهیلات انفرادی در تهران به ازای هر نفر 600 میلیون ریال به همراه 100 میلیون ریال تسهیلات جعاله است و زوجین می توانند تا سقف یک میلیارد و 200 میلیون ریال از این تسهیلات استفاده کنند.

نماد اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی ایران نیز اردیبهشت ماه امسال در سه نماد در بازار فرابورس ایران گشایش یافت و متقاضیان می توانند اوراق مذکور را از این بازار خریداری کنند.

 


مشارکت یک هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران در طرح اشتغال فراگیر

 

بانک ملی ایران با هدف افزایش اشتغال کشور، تعداد 233 فقره تسهیلات از محل منابع داخلی به ارزش یک هزار و 55 میلیارد ریال در دو ماه نخست امسال به برنامه اشتغال فراگیر (تبصره 18 قانون بودجه سال 1397) اختصاص داد.

این بانک به عنوان حامی و بازوی اصلی دولت در طرح های اشتغال زای کشور همواره حمایت از بازار کار و بنگاه های اقتصادی را مورد توجه ویژه خود قرار داده است به طوری که در مدت مذکور، 142 فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و 332 میلیارد ریال نیز از منابع داخلی به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت کرده است.

بانک ملی ایران همچنین در پایان سال گذشته نیز سه هزار و 982 فقره تسهیلات به ارزش 31 هزار و 872 میلیارد ریال به این بنگاه ها پرداخت کرده که این میزان 20 درصد مجموع پرداختی شبکه بانکی در این بخش را شامل می شود و از این جهت در رتبه نخست در میان سایر بانک ها قرار دارد.

تصویب چهار فقره تسهیلات ریالی از محل منابع داخلی به ارزش یک هزار و 890 میلیارد ریال در حوزه های انتقال آب، فولاد، تولید لاستیک، گردشگری و احداث هتل از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری بوده است.

همچنین قرارداد عاملیت ارزی با صندوق توسعه ملی به ارزش یک میلیارد دلار به انعقاد رسیده که تاکنون تامین مالی شش فقره طرح از محل منابع مذکور به ارزش 382 میلیون دلار مورد پذیرش قرار گرفته است.

قرارداد سپرده گذاری ریالی با صندوق توسعه ملی نیز به ارزش یک هزار میلیارد ریال منعقد شده که تامین مالی یک طرح پالایشگاهی و جذب 100 درصدی این منابع در مراحل نهایی تصمیم گیری قرار دارد.

 


بانک ملی ایران، صدرنشین صدور کارت هدیه در نظام بانکی

 

گزارش اقتصادی اردیبهشت ماه شاپرک که به تازگی منتشر شده است از کسب رتبه نخست توسط بانک ملی ایران در حوزه صدور کارت هدیه، بن کارت و کارت برداشت در نظام بانکی خبر می دهد.

 شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) اعلام کرده است که 14.89 درصد کارت های هدیه و بن کارت در کل نظام بانکی طی دومین ماه سال جاری توسط بانک ملی ایران پرداخت شده است. این میزان در حوزه کارت های برداشت 22.29 درصد بوده است.

با این وصف، بانک ملی ایران در دو زیرمجموعه بخش کارت های بانکی تراکنش دار، رتبه نخست را از آن خود کرده است.

این گزارش نشان می دهد بانک ملی ایران با سهم 20.05 درصد، رتبه نخست سهم تعدادی از کل تراکنش های صادر شده در نظام بانکی را نیز داشته است.

 


بانک ملی ایران با تمام توان به دنبال حل مشکلات واحدهای تولیدی است

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه در اقتصاد بانک محور حمایت از واحدهای تولیدی امری ضروری است، گفت: بانک ملی ایران با تمام توان به دنبال حل مشکلات واحدهای تولیدی است.

محمود شایان در جلسه رفع مشکلات تولید که در محل اداره امور شعب جنوب تهران برگزار شد، با اشاره به شرایط نظام بانکی کشور بیان کرد: اقتصاد کشور یک نظام منسجم و در هم تنیده است و باید با استفاده از افکار خلاق مدیران و کارکنان بانک، تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به وظیفه و رسالت بانک برای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی، رشد تولید، افزایش اشتغال و توجه به اقشار کم درآمد جامعه افزود: تامین منابع جهت تکمیل طرح های نیمه تمام، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، اعطای تسهیلات در راستای حمایت از کالای ایرانی و حفظ و تداوم اشتغال و همچنین اعطای تسهیلات برای طرح های توسعه ای و بخش کشاورزی و صادرات از مهمترین اولویت‌های اعتباری بانک ملی ایران در سال جاری است.

در پایان این جلسه علاوه بر مدیران امور شعب، جمعی از روسای ادارات امور شعب بانک در سراسر کشور به بیان دیدگاه ها و ارائه راهکارهای خود پرداختند.

 


مجمع عمومی عادی سالانه شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران برگزار شد

 

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران برای سال مالی منتهی به 29 / 12 / 1396 در محل این شرکت برگزار شد.

رضا منصوری مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک در ابتدای این جلسه با تقدیر از تلاش های مدیران و کارکنان شرکت در سال گذشته و حمایت آنها از عملیاتی کردن طرح های توسعه ای برای توسعه خط تولید کارت های هوشمند، توسعه پروژه های حوزه نرم افزاری، استفاده از جدیدترین روش های تولید اسناد امنیتی و هویتی و ... توضیحاتی درباره فعالیت های شرکت ارائه کرد.

نوید شیرمحمد رئیس واحد تحقیق و توسعه شرکت نیز در این جلسه، گزارشی از مهمترین فعالیت های شرکت در سال 1396و رئوس برنامه های سال 1397 به اعضای مجمع ارائه کرد.

سپس گزارش حسابرس قانونی در جلسه مجمع قرائت و صورت های مالی و گزارش فعالیت های شرکت برای دوره مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال گذشته بررسی و تصویب شد.

در این جلسه، حبیب الله رشید ارده معاون منابع انسانی، مدیر امور حراست، علیرضا شریفی رئیس اداره کل سرمایه گذاری و امور شرکت ها و سعید نفیسی رئیس اداره کل حسابداری و بودجه بانک ملی ایران، اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک و تنی چند از مدیران و کارشناسان سازمان حسابرسی کل کشور حضور داشتند.

 


بهره برداری از مدرسه شهدای بانک ملی ایران در روستای ظفرآباد چین کهگیلویه و بویر احمد

 

در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی، مدرسه شهدای بانک ملی ایران در مقطع متوسطه اول در روستای ظفرآباد چین لوداب از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد به بهره برداری رسید.

 این مدرسه سه کلاسه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال و زیربنای آموزشی 385 متر مربع با حضور رییس اداره امور شعب بانک در استان کهگیلویه و بویر احمد، معاون امور عمرانی و زیربنایی استانداری، مدیران کل آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس، تعدادی از مسئولان و جمع کثیری از مردم شهید پرور لوداب افتتاح شد.

احداله امیری رییس اداره امور شعب بانک در استان کهگیلویه و بویر احمد در آیین افتتاح و بهره برداری از این مدرسه با تاکید بر اینکه مدرسه سازی یکی از اقدامات ارزشمند بانک ملی ایران در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی است، گفت: مدرسه روستای ظفرآباد چین سومین فضای آموزشی است که با مشارکت بانک ملی ایران در استان کهگیلویه و بویر احمد به بهره برداری می رسد.

وی افزود: مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار ساخت این مدرسه از محل منابع قرض الحسنه بانک تامین شده است.

امیری اظهار کرد: بانک ملی ایران علاوه بر ساخت مدرسه در راستای ارتقای سطح آموزش مناطق محروم کشور، به منظور کمک به سلامت جامعه نیز اقدام به خرید یک دستگاه آمبولانس برای استفاده در شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویر احمد کرده است که به زودی به مسئولان علوم پزشکی استان تحویل داده می شود.                                     

عزیز فیلی معاون امور عمرانی و زیربنایی استانداری کهگیلویه و بویر احمد نیز در این مراسم ضمن قدردانی از مشارکت ارزشمند بانک ملی ایران در حوزه مسئولیت های اجتماعی، اظهار امیدواری کرد سایر بانک ها و موسسات مالی نیز در این زمینه مشارکت فعال داشته باشند.

 


بانک ملی ایران چک های مدت دار را نقد می کند

دارندگان اسناد و اوراق تجاری می توانند در قالب طرح خرید دین بانک ملی ایران، نقدینگی خود را پیش از موعد مقرر دریافت کنند.

 این بانک در ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری تعداد 851 فقره تسهیلات خرید دین پرداخت کرده است که ارزش ریالی این تسهیلات به یک هزار و 649 میلیارد ریال می رسد.

تسهیلات خرید دین فرصتی برای بخش های اقتصادی و اشخاص حقیقی و حقوقی است که نیاز به نقدینگی دارند اما اوراق و اسناد تجاری آنها دارای مهلت پرداخت دیرتری نسبت به زمان مورد نیازشان است.

خرید دین به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای تمامی بخش های اقتصادی قابل انجام است و در چارچوب ضوابط و مقررات و با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های بخش اعتباری از جمله آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اشخاص مرتبط و همچنین سیاست اعتباری سالانه صورت می گیرد که همه مشتریان بانک در همه بخش ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

پرداخت تسهیلات خرید دین بابت اسناد تجاری حاصل از فروش محصولات بنگاههای تولیدی تا سقف 70 درصد فروش سال گذشته بنگاه های تولیدی قابل پرداخت است و ملاک تعیین سقف پرداخت این تسهیلات در واحدهای اقتصادی غیرتولیدی نیز روند عملیات خرید و فروش با در نظرگرفتن حجم حساب ها و اسناد دریافتی اعم از تجاری یا غیرتجاری هر بنگاه در صورت های مالی حسابرسی شده و یا اظهارنامه های مالیاتی خواهد بود.

خرید دین اسناد تجاری هم بر پایه روش ارزش فعلی اسناد با سررسید آتی صورت می گیرد و در محاسبات مربوط به سود، اصل تسهیلات ملاک عمل خواهد بود.

همچنین در قرارداد میان مشتری و بانک، سررسید دین موضوع اسناد و اوراق تجاری نباید از یک سال تجاوز کند و پرداخت  تسهیلات خرید دین نسبت به اسناد تجاری با سررسیدهای متفاوت در قالب یک قرارداد امکان پذیر است.

سود تسهیلات خرید دین هم با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه محاسبه می شود.

مشتریان محترم برای بهره مندی از تسهیلات خرید دین می توانند به شبکه گسترده بانک ملی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.

 


ترکیب همزمان سود و تسهیلات، عامل موفقیت طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران

 

افتتاح حدود 39 هزار فقره حساب برای استفاده از طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران نشان دهنده تشخیص درست بانک نسبت به نیازهای مردم است.

 در حالی که حدود شش ماه از آغاز اجرای طرح ویژه مسکن در این بانک می گذرد، پیش بینی ها درباره کارآمدی آن به خوبی محقق شده است و حدود 39 هزار نفر این حساب را افتتاح کرده اند.

گذشت این دوره باعث تجمیع و به حد نصاب رسیدن اندوخته سپرده گذاران شده و پرداخت تسهیلات به متقاضیان آغاز شده است.

یکی از مهمترین علل استقبال مشتریان از طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران، استفاده همزمان از مزیت دریافت سود سپرده و نیز بهره مندی از تسهیلات خرید و ساخت مسکن است.

دریافت تسهیلات با سود 17.5 درصد به همراه دریافت سود 10 درصد بابت سپرده بانکی در این طرح، هر متقاضی خرید مسکن را به افتتاح این حساب ترغیب می کند.

از سوی دیگر، این حساب قابلیت تبدیل به اوراق گواهی مسکن و خرید و فروش آن در بازار سرمایه را نیز دارد، به همین دلیل متقاضی در زمانی که به پول خود احساس نیاز کند، می تواند در کمترین زمان اصل و سود سپرده را دریافت کرده و اوراق را نیز با قیمت مشخص شده در بازار به فروش برساند.

انتظار می رود با ورود بیشتر اوراق گواهی مسکن بانک ملی ایران به بازار و نیز افزایش پرداخت تسهیلات این بخش، آثار این اقدام در تعدیل قیمت ها بیش از پیش نمایان شود.

 


تولید اختصاصی کارت‌های بانکی در چاپخانه بانک ملی ایران ممکن شد

 

مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران از قابلیت تولید اختصاصی و متغیر کارت‌های هوشمند و اعتباری در این شرکت خبر داد و گفت: این شرکت به ماشین چاپ دیجیتال بر اوراق پلیمری مجهز شده است.

 رضا منصوری افزود: این دستگاه علاوه بر افزایش حجم تولید انواع کارت‌های هوشمند و اعتباری، می تواند طرح های متعدد و مختلف مورد نیاز مشتریان را با کیفیت بالا و قیمت مناسب چاپ کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه مردم خواستار اعمال سلیقه شخصی خود در خصوص محصولات تولید شده هستند، گفت: تا پیش از این طراحی کالاهای مورد نیاز مردم توسط ارائه دهنده کالا یا خدمات تعیین می شد.

به گفته وی، کارت‌های بانکی ارائه شده به مشتریان بانک‌ها تا کنون در چند طرح و متن محدود عرضه می‌شدند، ولی‌ با ظهور ماشین‌آلات چاپ متغیر، امکان تولید انواع طرح‌های مورد نظر با هزینه و تیراژ پایین فراهم شده است.

به گفته منصوری، با امکانات جدید، مشتریان می‌توانند با توجه به سلیقه و نیاز خود، نسبت به تهیه کارت های بانکی اقدام کنند و تولید این دست کارت‌ها با تعدد طرح، به سادگی امکان‌پذیر است.

 

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: