«مشارکت بانک ملی ایران در طرح های تامین مالی بزرگ» در صدر اخبار این هفته

در هفته ای که گذشت، حمایت بانک ملی ایران از طرح های تامین مالی بزرگ کشور و همراهی با سیاست های دولت برای ساماندهی و تقویت واحدهای تولیدی در صدر اخبار پربازدید قرار داشت.

  • ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 9317


تامین مالی پنج طرح بزرگ کشور توسط بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در راستای حمایت از طرح های تامین مالی بزرگ کشور، در دی و بهمن ماه امسال تامین مالی پنج فقره طرح را از منابع داخلی خود مصوب کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، از مجموع درخواست های رسیدگی شده در دی و بهمن ماه سال جاری، تعداد پنج فقره تامین مالی به ارزش یک هزار و 374 میلیارد ریال در حوزه های صنایع دارویی، پنل های خورشیدی، تولید لوله های پلی اتیلن و صنعت گردشگری مصوب شده است.

همچنین بانک ملی ایران در جهت اجرای سیاست های دولت مبنی بر ساماندهی و کمک به راه اندازی، تکمیل و تقویت واحدهای تولیدی با اشتغال کمتر از 100 نفر (بنگاه های کوچک و متوسط) تا پایان بهمن ماه امسال سه هزار و 525 فقره تسهیلات به ارزش 28 هزار و 188 میلیارد و 874 میلیون ریال پرداخت کرده است.


تقدیر رییس مجلس شورای اسلامی از بانک ملی استان قم

همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)،جشن توانمند سازی 1300 خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با حضور دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ،مهندس فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ، مهندس صادقی استاندار قم و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم رییس مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح به غلامرضا صادق زاده رییس اداره امور شعب استان قم، از همکاری و تعامل بانک ملی استان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، تقدیر کرد.


کانون جوانه ها به دنبال ایجاد بستری امن برای آینده اقتصاد کشور

پدران و مادران ایرانی همواره نگران این هستند که در آینده نه چندان دور، فرزندانشان با مشکلات مالی و اقتصادی پیش رو چطور برخورد خواهند کرد. این نگرانی از تجربیات خود آنها نشات می گیرد. آنها در جریان زندگی، گاه و بیگاه با کمبود منابع، عدم توازن منابع و مصارف یا به اصطلاح عامه «دخل و خرج» دست به گریبان بوده و هستند.

در چنین مواقعی، اغلب قرض گرفتن برای جبران کسری دارایی ها و یا چشم پوشی از منافع و نیازها، ساده ترین راه است. یکی از مهمترین دلایل برای این که ایرانیان در برخورد با مشکلات اقتصادی، اغلب در فشار قرار می گیرند، این است که راه و روش مواجهه با این مشکلات به آنها آموزش کافی داده نشده است.

حجم بسیار زیاد چک های برگشتی، وجود پرونده های قضایی متعدد مرتبط با مباحث پولی و مالی، سرمایه گذاری های عده ای در پروژه های بدون پشتوانه و یا موسسات غیرمجاز با سودای کسب سود بیشتر و کلاهبرداری ها و هدررفت های منابع مالی، بخش قابل توجهی از تبعات نبود همین آموزش های اقتصادی است.

اما راه حل چیست؟ چگونه می توان این وضعیت را سامان بخشید و دست کم در میان مدت از حجم اتفاقات ناگوار در عرصه اقتصاد خانواده و جامعه کاست؟

آموزش از دوره کودکی، بهترین، موثرترین و کم هزینه ترین راه است. باید به کودکان و نوجوانان امروز آموخت که درآمد، هزینه، مصرف، سرمایه گذاری و سود چیست. باید به آنها نحوه تراز کردن منابع و مصارف را آموخت. باید به آنها یاد داد که اگر برای انجام کاری منابع کافی در اختیار نداشتند، چطور می توانند از منابع دیگران درست و به جا استفاده کرده و آن را در زمان مشخص به صاحبش برگردانند.

کانون جوانه های بانک ملی ایران، همه این مفاهیم را به زبان ساده، در قالب بازی و سرگرمی و با نگاه خود کودکان و نوجوانان آموزش می دهد. این کانون بستر بسیار مناسبی را برای ارائه مفاهیم اقتصادی فراهم کرده تا آینده سازان کشورمان علاوه بر آشنایی با مفاهیم اقتصادی و بانکی، آنها را از نزدیک لمس کنند.

آینده کشور در اختیار کودکان و نوجوانان امروز است و آنها در آینده نه چندان دور مدیران این جامعه خواهند شد. تنها با دانش قوی می توان بر مشکلات عرصه اقتصاد، چه در بعد فردی و چه در بعد کلان اجتماعی فائق آمد و کانون جوانه های بانک ملی ایران این زمینه را به خوبی ایجاد کرده است. آموزش های این کانون بر بستر وب، ساده و بدون هزینه به همه مخاطبان ارائه می شود و تنوع آن ها باعث شده که دوست دارانش هر روز بیشتر و بیشتر شوند.


توزیع اسکناس نو در شعب منتخب بانک ملی ایران از 21 اسفندماه

به منظور پاسخگویی به نیاز هموطنان و مشتریان اسکناس های نو به مناسبت عید نوروز از 21 تا 26 اسفندماه در شعب منتخب بانک ملی ایران توزیع می شوند.

این اسکناس ها به مدت پنج روز کاری در 12 شعبه بانک در سطح استان تهران توزیع می شود و نحوه توزیع اسکناس در سایر استان ها نیز با هماهنگی ناظر پولی بانک مرکزی و بر اساس برنامه ریزی استانی صورت می گیرد.


میربیزنس بانک مسکو، گامی برای تحقق اهداف مشترک اقتصادی ایران و روسیه

مدیرعامل میربیزنس بانک مسکو گفت: برقراری مجدد و استحکام روابط بانکی فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران در شرایط پساتحریم موجبات تسریع و تسهیل مراودات مالی و تجاری فیمابین را فراهم نموده و گامی موثر در راستای تحقق اهداف مشترک اقتصادی مد نظر مقامات عالی سیاسی دو کشور محسوب می شود.

محمد حزار در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با تاکید به اینکه برقراری مجدد و استحکام روابط بانکی فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن تسریع و تسهیل مراودات مالی و تجاری میان دو کشور از مهم ترین دستاوردهای برجام است، افزود: احیای روابط کارگزاری بانک های بزرگ دولتی و تراز اول روسیه از جمله Sberbank، VTB ،Gazprom Bank  ، VEB، Exim Bank و برخی بانک های معتبر خصوصی از جمله  Promsovyaz Bank وTranscapital Bank حاکی از عزم جدی و اراده قوی سیستم بانکی روسیه در بهره برداری از موقعیت استثنایی به وجود آمده و سهیم شدن در بازار بزرگ مالی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: از طرفی بدون شک عزم و اراده مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی به ویژه نقش بی بدیل سفارت کشورمان در فدراسیون روسیه و همچنین اقدامات موثر و به موقع بانک مرکزی ایران در تامین منابع لازم جهت افزایش حجم مراودات تجاری و بانکی، تخصیص این منابع برای پوشش مستقیم واردات کالا و خدمات و تامین مالی پروژه های دولتی و غیر دولتی در خلال این مدت بسیار تاثیر گذار بوده است.

حزار بیان کرد: گرچه در دوران تحریم ها محدودیت هایی برای این بانک و به تبع آن سیستم بانکی کشور در ارتباط با سیستم بانکی روسیه ایجاد شده بود اما هیچ گاه مراودات بانکی دو کشور قطع نشد. این بانک همواره به عنوان حلقه رابط میان دو کشور، ارتباط های مالی و بانکی را چه در دوران تحریم و چه پساتحریم حفظ کرده است.

مدیرعامل میربیزنس بانک مسکو تاکید کرد: در حال حاضر میربیزنس بانک مسکو از خدمات و شبکه کارگزاری این کشور از طریق شبکه سوئیفت نیز بهره مند است.

وی خاطر نشان کرد: شرایط پسابرجام در مراودات بانکی دو جانبه ایران و فدراسیون روسیه و نیز سایر کشورهای منطقه با شرایط دوران تحریم قابل قیاس نیست و به عبارتی وضعیت فعلی با  دوره قبل از برجام قابل مقایسه نیست. به عنوان مثال می توان به امکانات ایجاد شده با بهره برداری از شبکه بین المللی کارگزاران روسی برای انتقال بدون هزینه و نامحدود وجوه بانک مرکزی کشور از سایر کشورها به فدراسیون روسیه اشاره کرد که قبل از برجام این عملیات به سختی و با هزینه های گزاف، آن هم به صورت محدود امکان پذیر بود. بدون شک آمارها و ارقام قابل استخراج از مراجع معتبر رسمی حاکی از آن است که حجم مراودات مالی و تجاری دو کشور به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته و این روند کماکان ادامه دارد.

میربیزنس بانک که همه سهام آن در اختیار بانک ملی ایران است، سال 2002 در مسکو تاسیس شده است و شعبه دیگر آن در سال 2011 در آستراخان فعال شد.


آینده سازان در کانون جوانه ها و موزه بانک ملی ایران

دانش آموزان دو مدرسه پسرانه ابتدایی تهران ضمن بازدید از موزه بانک ملی ایران، از نزدیک با ارائه انواع خدمات بانکی، فرآیندها و فعالیت‌های بانک در کانون جوانه ها نیز آشنا شدند.

گروهی از دانش آموزان این مدارس از موزه بانک ملی ایران بازدید کردند و در جریان تاریخچه و قدمت اشیای قدیمی و ارزشمند نگهداری شده در موزه قرار گرفتند.

همچنین این دانش آموزان با مباحثی درباره تاریخ اقتصاد، پول، ارائه انواع خدمات بانکی، فرآیندها و فعالیت‌های بانک و حرفه بانکداری، چگونگی افتتاح حساب و نقش و جایگاه قرض الحسنه آشنا شدند.

در ادامه نیز جشنی در سالن حافظ بانک برگزار و اهداف و فعالیت های کانون جوانه ها، روش های عضویت در کانون و معرفی بخش های جذاب و دیدنی آن برای این آینده سازان تبیین شد.

در پایان هم مسابقه ای میان دانش آموزان برپا و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی تهران  روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان محترم داخلی و خارجی است.


بازار سکه در بانک ملی ایران، سکه شد

از 28 بهمن تا پایان وقت اداری روز 20 اسفندماه، حدود 820 هزار قطعه سکه در واحدهای بانک ملی ایران پیش فروش شده است.

در این مدت حدود 228 هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی به صورت شش ماهه و حدود 592 هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی به صورت یک ساله پیش فروش شده است. این تعداد سکه را 16 هزار و 989 نفر خریداری کرده اند.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، پیش فروش سکه برای سررسید شش ماهه به نرخ ۱۴ میلیون ریال و برای سررسید یک ساله به نرخ ۱۳ میلیون ریال انجام می شود.

همچنین در حراج های بانک کارگشایی، تا کنون بیش از 400 هزار قطعه سکه به فروش رفته است. حراج سکه در این بانک همچنان ادامه خواهد داشت.


همکاری بانک ملی ایران و پلیس راهور برای فرهنگ سازی کاهش حوادث جاده ای

بانک ملی ایران در راستای مسوولیت اجتماعی طی همکاری مشترک با پلیس راهور ،اقدام عملی در خصوص فرهنگ سازی کاهش حوادث جاده ای را آغاز کرده است.

در این راستا بانک در برگزاری همایش بازرسان نامحسوس ترافیک و پلیس های افتخاری که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد،مشارکت کرد .

در این همایش که با حضور سردار اسکندر مومنی جانشین فرماندهی ناجا،سردار تقی مهری رییس پلیس راهور ناجا،سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت،دکتر علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ،دکتر حبیب اله رشیدارده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی ایران ،هنرمندان ،ورزشکاران،همیاران پلیس،بازرسان نامحسوس و ...برگزار شد، بانک ملی ایران همراهی خود با پلیس راهور در جهت فرهنگ سازی کاهش حوادث جاده ای را اعلام کرد.

با وجود تلاش های متعدد رسانه ها، خودروسازان، مسئولان جاده ای و پلیس، آمار تصادفات جاده ای و کشته ها و مجروحان ناشی از این اتفاقات همچنان نگران کننده است و بانک ملی ایران در دور جدید فعالیت های خود در حوزه مسوولیت اجتماعی تصمیم گرفت با همکاری پلیس راهور با اجرای برنامه های فرهنگی، به کاهش  آمار تلخ حوادث جاده ای کمک کند.

در این طرح مشترک که  همزمان با شروع سفرهای نوروزی آغاز می شود،بانک ملی ایران با کمک پلیس راهور با تهیه بروشورهای آموزشی که در آنها پیام های ترافیکی، آموزش نکات ایمنی و روش هایی برای جلوگیری از بروز حوادث جاده ای در کنار نکات ایمنی بانکی گنجانده شده و نیز تولید لوح  فشرده حاوی یک ساعت برنامه صوتی با مشارکت طنزپردازان برنامه جمعه ایرانی در کنار برگزاری مسابقه ای که جایزه آن اعزام دو نفر از رانندگان قانون مدار به مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه است، تلاش کرده است تا به فرهنگ سازی موضوع کاهش حوادث جاده ای کمک کند.


برقراری 45 هزار پیام سوئیفتی توسط بانک ملی ایران در یازده ماه امسال

شعب داخلی بانک ملی ایران در یازده ماه ابتدای امسال موفق به ایجاد رابطه کارگزاری با 34 کارگزار خارجی شده است.

واحدها و شعب داخلی این بانک در مدت مذکور موفق به تبادل 45 هزار و 675 پیام سوئیفتی و برقراری کلید رمز سوئیفت (RMA) با 34 کارگزار خارجی از داخل ایران شده اند.

همچنین تعداد پیام های سوئیفتی وارده و صادره واحدهای خارج از کشور بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه به 98 هزار فقره با 379 کارگزار رسیده است.

بانک ملی ایران در راستای حمایت و پشتیبانی از تجارت خارجی کشور روابط کارگزاری خود با بانک های خارجی را گسترش داده و اکنون آخرین نسخه استاندارد 2017 پیام های سوئیفتی نیز در شعب نصب و عملیاتی شده است.

سوئیفت جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی است که مرکز آن در کشور بلژیک بوده و مؤسسات مالی در سراسر جهان از این سیستم جهت تبادل اطلاعات مالی محرمانه خود استفاده می کنند.

بدین ترتیب پس از رفع تحریم‌ها نیز امکان برقراری ارتباط سوئیفتی و نقل و انتقال وجوه بانک های داخلی بار دیگر فراهم شد و حساب‌های بانک ملی ایران نزد کارگزاران بانک در خارج از کشور آماده دریافت و انتقال وجوه هستند.


نمایشگاه قرآن و پول و دورهمی موزه داران، از 23 اسفندماه در موزه بانک ملی ایران

موزه بانک ملی ایران همزمان با میزبانی «دومین دورهمی سالیانه موزه داران»، نمایشگاه اسکناس و نیز نمایشگاه آثار قرآنی را بر پا خواهد کرد.

دورهمی سالیانه موزه داران، امسال برای دومین بار و با هدف نزدیکی، تبادل تجربیات و مرور سالی که برای موزه ها و موزه داران گذشت، برگزار می شود.

در این مراسم با توجه به نیازهای موزه های ایران، دو پانل گفت و گو با محور موزه و شبکه های اجتماعی و نیز گرافیک و موزه برپا و دستاوردهای علمی این بخش بررسی خواهد شد.

این مراسم فردا چهارشنبه 23 اسفندماه 1396 از ساعت 14 تا 17 در محل موزه بانک ملی ایران به نشانی خیابان فردوسی، رو به روی سفارت آلمان برپاست.

در ادامه این برنامه همزمان با هفته جهانی پول، نمایشگاهی به منظور نمایش اسکناس های قیمتی برگزار می شود. در این نمایشگاه، اسکناس های جهان در سال 1955 در معرض دید عموم قرار می گیرد و در کنار آن نمایشگاه دایمی اسکناس های چاپ شده در بانک  ملی ایران به نمایش گذاشته خواهد شد.

یکی از برنامه های هفته جهانی پول در موزه بانک ملی ایران، برگزاری کارگاه هایی مرتبط با این موضوع برای کودکان و نوجوانان است. در این کارگاه های آموزشی که همه روزه از ساعت 7 الی 13 برگزار می شود، روش های ساخت اسکناس، قصه گویی، آشنایی با روش های تهیه کاغذ اسکناس، آشنایی با چاپ اسکناس، تاریخچه ساخت سکه، تاریخچه بانک و بانکداری، آشنایی با پشت صحنه بانک ها ، روش های ساخت سکه و ضرب سکه آموزش داده خواهد شد.

این برنامه تا 28 اسفند همزمان با برنامه های سراسری و بین المللی در سراسر دنیا در موزه بانک ملی ایران ادامه خواهد داشت.

در نمایشگاه آثار قرآنی موزه بانک ملی ایران نیز که از فردا افتتاح می شود و تا 29 فروردین سال آینده برپاست، بزرگترین و کوچکترین قرآن کنده کاری شده روی فلز در دنیا و همچنین 50 تصویر از قرآن های لاکی موجود در کتابخانه و موزه ملی ملک به نمایش در می آید.

دو قرآن فلزی اشاره شده، در اصفهان توسط استاد مهدی عسکری قلم زنی شده و حکاکی آن ها توسط استاد رایین اکبرخان زاده طی 11 ماه با همراهی یک تیم 12 نفره انجام شده است.


جام جهانی روسیه با پیراهن تیم ملی در جشنواره بانک ملی

شعار دلخواه تان را روی پیراهن تیم ملی بنویسید و با انتشار تصویر آن در صفحه اینستاگرام خود در قرعه کشی سفر به جام جهانی روسیه شرکت کنید.

این بانک به منظور همراهی تیم ملی کشورمان در مسابقات جام جهانی روسیه، 90 نفر از هموطنانمان را به جام جهانی 2018، اعزام می کند.

افراد می توانند برای شرکت در این جشنواره به http://bmi.ir/landing/worldcup مراجعه کرده و شعار مورد نظر خود را (تا حداکثر 70کارکتر) در کادر مشخص شده یادداشت کنند و سپس تصویر آن را بر روی پیراهن ملی از سایت بانک دانلود و آن را در صفحه اینستاگرام خود بارگزاری نمایند.

شرکت کنندگان در جشنواره پیراهن ملی باید زمان بارگذاری تصویر، صفحه رسمی بانک ملی ایران را در آن تگ و با هشتگ های  #پیراهن_ملی و  #بانک_ملی_ایران آن را منتشر کنند.

 برای شرکت در این جشنواره ضروری است علاقه مندان در کانال تلگرام و یا کانال بله بانک ملی ایران عضو شده و حتماً صفحه رسمی اینستاگرام بانک ملی ایران  را دنبال کنند تا بتوانند در قرعه کشی این جشنواره شرکت کنند. همچنین افراد باید در این مدت صفحه اینستاگرام خود را از حالت شخصی خارج نمایند.

لازم به ذکر است که این روش یکی از چهار روشی است که افراد می توانند از طریق آن شانس خود را برای سفر به جام جهانی روسیه به همراه تیم بانک ملی ایران امتحان کنند و از طریق این روش 10 نفر به قید قرعه انتخاب و با یک همراه به تماشای مسابقات جام جهانی اعزام می شوند.

افراد می توانند تا تاریخ 20 فروردین ماه در جشنواره شرکت کرده و شانس خود را برای برنده شدن این سفر امتحان کنند.

پیام رسان بله، سامانه بام و حساب های قرض الحسنه سه روش دیگری هستند که افراد می توانند از طریق آنها برای تماشای مسابقات جام جهانی 2018 به روسیه سفر کنند که در اخبار بعدی توضیح داده می شوند.


افتتاح درمانگاه در مرکز آموزشی فرهنگی بانک ملی ایران در مشهد مقدس

درمانگاه بانک ملی ایران در مرکز آموزشی فرهگی این بانک در مشهد مقدس با هدف ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران حرم علی بن موسی الرضا(ع) افتتاح شد.

حبیب اله رشید ارده مدیرامور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک در مراسم افتتاحیه این درمانگاه گفت:بانک ملی ایران در سالی که رو به پایان است، عملکردی درخشان در ارائه خدمات به کارکنان خود داشته است،این عملکرد به خصوص در بخش خدمات بیمارستانی به شکل چشمگیری نمایان است.

وی افزود:ارائه خدمات بهینه به همکاران یکی از برنامه های محوری است که در سال آینده نیز با قدرت ادامه می یابد چرا که ارائه خدمات مطلوب نقش مهمی در افزایش انگیزه کارکنان دارد. 

شایان ذکر است این مرکز تحت نظر بیمارستان بانک ملی ایران خدمت رسانی خواهد کرد و یک دستگاه آمبولانس نیز به این مرکز اختصاص یافته است.

 در این مراسم حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری، مهدی لطیفی رییس اداره کل رفاه و درمان، حسن مونسان رییس اداره امور شعب استان خراسان رضوی و مسئولین زائرسرا حضور داشتند.


تجلیل بانک ملی ایران از خانواده شهدای مدافع حرم فاطمیون

همزمان با روز شهید، از خانواده شهدای مدافع حرم شرق تهران در شهرستان دماوند با همکاری بانک ملی ایران تجلیل شد.

مرکز امور ایثارگران و خانواده شهدا و انجمن اسلامی کارکنان بانک، به نمایندگی از مدیرعامل بانک ملی ایران در مراسمی با حضور حجت السلام و المسلمین لطف اله ثقفی مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران و خانواده شهدا، حجت السلام و المسلمین فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، سردار داوودآبادی از فرماندهان سپاه قدس، ذبیحی رئیس شورای شهر دماوند، رضا خسروی رئیس امور ایثارگران و خانواده های شهدا و محمد رضایی ریاست اداره کل سرمایه انسانی بانک از خانواده 35 شهید مدافع حرم فاطمیون تجلیل کرد.

در این مراسم حجت السلام والمسلمین  ثقفی به اهمیت گرامی داشتن نام و یاد شهدا اشاره کرد و گفت: ما دنباله رو حضرت سید الشهدا(ع) هستیم و دفاع از حریم حضرت زینب(س)، دفاع از خون سید الشهداست.

وی ادامه داد: گرامیداشت نام شهدای مدافع حرم پیش از هر چیز وظیفه همه ما ست و این افتخاری است که از نام و راه آنها محافظت و خانواده هایشان را تکریم کنیم.


رشد هفت درصدی تسهیلات پرداختی بانک کارگشایی

آمار عملکرد بانک کارگشایی در یازده ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، از رشد 7 درصدی تسهیلات پرداختی قرض الحسنه و رشد 237 درصدی تسهیلات پرداختی جعاله حکایت دارد.

در پایان بهمن ماه سال جاری تعداد 515 هزار و 406 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش حدود سه هزار و 934 میلیارد ریال توسط بانک کارگشایی پرداخت شده است.

همچنین ارزش تسهیلات پرداختی جعاله این بانک نیز در مدت مذکور به بیش از چهار هزار و 783 میلیارد ریال در 42 هزار و 73 فقره می رسد.

قابل ذکر است، بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که 91 سال قدمت دارد و با سه شعبه در تهران (کارگشایی مرکز، امیریه و امیر کبیر) و 46 واحد در سراسر کشور در ازای ترهین طلاآلات به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه جهت رفع نیازهای ضروری متقاضیان اقدام می کند.

میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر دو فقره سند 10 میلیون ریالی در ازای ترهین 72 گرم طلا در هر قرارداد و تسهیلات جعاله تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 185 گرم طلا است.

باز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و جعاله کارگشایی در یک قسط و حداکثر تا یک سال انجام خواهد شد.

شعبه مرکزی این بانک در میدان محمدیه تهران قرار دارد.


نوروز شاد با مسابقه عکاسی کانون جوانه های بانک ملی ایران

کانون جوانه های بانک ملی ایران به مناسبت فرا رسیدن نوروز 1397 مسابقه اینستاگرامی عکاسی را با عنوان «نوروز شاد با کانون جوانه ها» برگزار می کند.

مسابقه اینستاگرامی عکاسی کانون جوانه ها به مناسبت فرا رسیدن سال نو ترتیب داده شده است و همه افراد زیر 18 سال می توانند با ثبت و ارسال یک عکس از شادترین و به یادماندنی ترین لحظات خود با دوستان و خانواده در تعطیلات عید نوروز، در این مسابقه شرکت کنند.

علاقه مندان به شرکت در مسابقه عکاسی کانون جوانه های بانک ملی ایران می توانند تا 14 فروردین ماه سال آینده آثار خود را ارسال کنند و نتایج این مسابقه 21 فروردین در سایت و کانال تلگرام کانون اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است هر شرکت کننده مجاز به ارسال یک عکس با موضوع «نوروز شاد» است و در تصاویر ارسالی نیز نباید از برنامه های ویرایش عکس مانند فتوشاپ استفاده شود و یا اینکه آثار از اینترنت دانلود شده باشند.

همچنین شرکت کنندگان باید عکس را به همراه نام و نام خانوادگی، شماره تماس، سن و شهر خود به آیدی تلگرام kids_bmi@ ارسال کنند و عکس ارسالی در صورت تایید در صفحه اینستاگرام مسابقات بانک ملی ایران به آدرس

bmi.festival بارگذاری می شود.

از میان آثار ارسالی، 10 عکس به قید قرعه انتخاب خواهند شد که مبلغ سه میلیون ریال جایزه این مسابقه نیز به حساب آرزوی هر یک از برندگان در بانک ملی ایران واریز می شود.


رایزنی بانک ملی ایران و بانک فرانسوی برای احیای مجدد روابط بانکی

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با مدیر عامل و مدیر امور بانک ها و شرکت های بانک دولوبک فرانسه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، برات کریمی در این دیدار که با حضور ژوئل الکسی بیال کوئیچ مدیر عامل بانک دولوبک فرانسه، دونی می یون مدیر امور بانک ها و شرکت های این بانک و  محسن رشیدی مدیر توسعه تجارت ایران و فرانسه برگزار شد، ضمن اشاره به ظرفیت های ویژه بانک ملی ایران در حوزه بین الملل برای  ارائه خدمات ارزی و توسعه روابط خود در کشورهای اروپایی، به احیای مجدد روابط کارگزاری با بانک های فرانسه تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه قبل از تحریم ها بانک ملی ایران با بسیاری از بانک های بزرگ فرانسوی روابط کارگزاری داشته است، اظهار کرد: حجم وسیعی از تبادلات میان دو کشور از این طریق پوشش داده می شد و پس از برداشته شدن تحریم ها نیز به منظور تسهیل تجارت میان دو کشور و ارائه خدمات به تجار و فعالان اقتصادی، تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا از طریق ایجاد روابط کارگزاری این روند را بهبود بخشیم.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بیان کرد: ایران با شرکت های بزرگ فرانسوی تبادلات تجاری داشته و توریست های ایرانی و فرانسوی به دو کشور تردد دارند بنابراین توسعه روابط میان ایران و فرانسه می تواند خدمات ارایه شده به تجار و گردشگران خارجی هر دو کشور را بهبود بخشد.

همچنین ژوئل الکسی بیال کوئیچ مدیر عامل بانک دولوبک فرانسه نیز در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم احیا و توسعه مجدد روابط با ایران گفت: ما به ایران بله می گوییم و از دو سال پیش کار با این کشور را آغاز کرده ایم و همچنان ادامه می دهیم.

وی تصریح کرد: طی این مدت نیز بسیاری از شرکت های بزرگ فرانسه نزد بانک دولوبک افتتاح حساب داشته اند تا بتوانند نقل و انتقالات خود به ایران را انجام دهند. از سویی بانک رسمی دولتی فرانسه نیز مذاکراتی را با دولت ایران داشته و قرار است تا ما اقدامات اجرایی و امور بانکی را انجام دهیم.

مدیر عامل بانک دولوبک فرانسه عنوان کرد: مذاکراتی را نیز درباره گشایش حساب با مسئولان بانک ملی ایران در پاریس داشته ایم و اکنون روابط کارگزاری با بانک ملی ایران در پاریس برقرار شده است.

در این جلسه لیلا صدر رییس اداره کل ضمانتنامه های ارزی و رضا انواری رییس اداره کل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک نیز حضور داشتند.

 

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: