"طرح ویژه مسکن" در صدر اخبار پربازدید بانک ملی ایران

در هفته ای که گذشت، تسهیلات حمایت از تولید و صنعت و طرح ویژه مسکن در صدر اخبار پربازدید هفتگی بانک ملی ایران قرار داشت

  • ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 6141


بانک ملی ایران در خدمت صنعتگران

با توجه به محوریت " تولید و اشتغال" در نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری، بانک ملی ایران به راهکارهای عملیاتی کردن این شعار مهم اندیشیده و در سال جاری نیز همانند گذشته، با تمام توان در خدمت شرکت ها و صنعتگرانی است که نگاه عملیاتی به تولید ملی و اشتغال دارند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، یکی از این شرکت ها «شرکت تشک رویا» است که با تولید محصولات منحصر به فرد در خاورمیانه زمینه اشتغال بیش از 480 نفر را در سه شیفت کاری فراهم کرده است.

با توجه به نگاه ویژه بانک ملی ایران به اشتغال و حمایت از صنعتگران، غلامرضا پناهی و محمود شایان اعضای هیأت مدیره بانک در رأس هیأتی متشکل مدیر امور اعتباری، رییس اداره کل اعتبارات، رییس اداره امورشعب مرکزی تهران و مسئول شعبه میدان هفت تیر بانک به  همراه کارشناسان مربوطه از این شرکت بازدید کردند.

این شرکت از مشتریان وفادار بانک ملی ایران است که کلیه منابع خود را در این بانک متمرکز کرده و تمامی خدمات بانکی خود را نیز از بانک ملی ایران دریافت می کند.

در این بازدید اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران با مدیران شرکت تشک رویا گفت و گو کرده و زمینه مرتفع ساختن مشکلات و معضلات احتمالی را با مدیران آن واحد صنعتی بررسی کردند.


راهبرد دولت در ساماندهی بازار غیر متشکل پولی، هم شجاعانه، هم کارآمد*

سخنان رییس جمهور محترم در گفت و گوی زنده با مردم درباره موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز و صندوق ها از جهات مختلفی قابل تامل است.

دکتر روحانی در فرازی از سخنان خود گفتند: "یک نکته ای را می خواهم از مردم خواهش کنم. هر بانکی یا هر صندوقی اگر خلاف متعارف به مردم قول سود داد آنها بدانند که اینجا خطری وجود دارد. یعنی اگر یک کسی صدا زد و گفت من سود بالاتری می دهم مردم احساس خطر و شک و تردید کنند. چون وقتی سود زیاد می دهد چطور می خواهد آن مبالغ را تامین کند؟ آنها برای جذب پول، برخلاف مقررات قول سود دادند."

نکته اول این است که دولت  یازدهم و دوازدهم گام های بلندی را برای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز برداشته اند.بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی در سایه سیاست های دولت،برنامه مفصلی را برای ساماندهی موسسات مالی اعتباری غیر مجاز تدارک دیده اند.مقایسه کارهای انجام شده در دولت یازدهم و دوازدهم با دولت های پیشین در امر ساماندهی بازار غیر متشکل پولی نشان می دهد که عمق کارهای انجام شده در خور تعمق و تحسین است.

در این میان دولتمردان در مورد موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز گفتار و انذار فراوانی داده اند که طبیعتا در آگاه سازی مردم و پرهیز آنها از افتادن در دام این طراران بازار پولی نقش مهمی دارد.

نکته دوم این است که بانک های جا افتاده ای که در گذر زمان، حساب خود را به نظام پولی و مالی کشور پس  داده اند و کارنامه شفاف حاکى از عملکرد آنها که نشأت گرفته از اعتماد عظیم مردم به آنان مى باشد برای همه روشن است بهترین تکیه گاه و ستون نظام پولی و مالی کشور هستند. بانک ها در سال های گذشته از عملکرد این گونه موسسات در پرداخت سودهای غیر متعارف صدمات و لطماتی را دیده اند اما با این وجود با ارجحیت مصالح ملی و رعایت جوانب اقتصاد کشور از ورود به موج پرداخت سودهای غیر متعارف پرهیز کردند و بر سبیل اعتدال و قانون راه پیمودند.

گذر زمان نشان داد که راه این دسته از بانک ها تا چه اندازه درست بوده و موسساتی که با گام های بلند در پرداخت سود بانکی،ره صد ساله را در عرض چند سال می خواستند بپیمایند،هم خود و هم سپرده گذاران خود را به چه بیراهه ها کشانده اند.

اکنون با شرایط به وجود آمده ساماندهی بازار غیر متشکل پولی به نقطه عطف تاریخی خود نزدیک شده است.دیگر این گونه موسسات توان آن را ندارند که مانند گذشته با اسامی مقدس، سپرده گذاران را جذب و منابعشان را در معرض خطر قرار دهند.

در این مسیر آگاهی بخشیدن به مردم و شناساندن خطرات موجود سپرده گذاری در این گونه  موسسات ، مسیر درستی است که  تا عالی ترین مقام دولت  در حال پیمودن آن هستند.

*دکتر محمد رضا حسین زاده، مدیر عامل بانک ملی ایران و رئیس شوراى هماهنگی بانک هاى دولتى


تاکید اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران بر حمایت از واحدهای تولیدی

اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران بر نقش بانک ها در حمایت از واحدهای تولیدی و رونق اقتصادی کشور تاکید کردند.

غلامرضا پناهی و محمود شایان اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران عالی بانک در سفر به استان اصفهان ضمن بازدید از چند مجموعه بزرگ صنعتی با تعدادی از صاحبان صنایع استان دیدار و گفت و گو کردند.

غلامرضا پناهی در همایش مسئولان روسای شعب و کارشناسان ستادی استان اصفهان که با محوریت مباحث ارزی و اعتباری و خدمات نوین برگزار شد، با مهم دانستن نقش بانک ها در توسعه و رونق  اقتصادی کشور، بر نقش بی بدیل بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده  از کارخانجات استان اصفهان خواستار حمایت درخور از فعالان اقتصادی و توجه ویژه در تامین مالی بنگاه ها و صنایع به منظور  تسهیل در روند رونق اقتصادی کشور شد  و این امر را وظیفه سیستم بانکی دانست.

معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران با بیان اینکه رونق اشتغال در کشور منوط به سرمایه گذاری و افزایش تولید است، اظهار کرد: این امر نشان دهنده وظیفه سنگین سیستم بانکی در جهت کمک به اشتغال است و اکنون نشانه های رونق اقتصادی قابل مشاهده است.

پناهی همچنین خواستار تلاش مجدانه مدیران برای شناخت  بیشتر کشش بازار و شرایط واقعی اقتصاد به منظور تصمیم گیری به موقع در تامین مالی بنگاه ها شد.

وی در ادامه با اشاره به ایده های جدید ارائه شده توسط بانک، لزوم برخورد مناسب با مشتری بر اساس شرایط روز و تغییر فرهنگ کاری را مهم ارزیابی کرد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به شرایط سخت دوران تحریم ها اقدامات انجام شده در دوران پسابرجام را مثبت دانست و خواستار تلاش بیشتر همکاران در فعالیت های ارزی شد.

وی در پایان تشریح اقدامات ارزی بانک پرداخت و از آمادگی کامل بانک ملی ایران برای فعالیت های متنوع و مختلف ارزی و مورد درخواست مشتریان خبر داد.

همچنین محمود شایان عضو دیگر هیات مدیره بانک با اشاره به بازدیدهای انجام شده از واحدهای تولیدی و ظرفیت های مهم استان اصفهان اقدام به موقع و تصمیم گیری مناسب را بسیار مهم توصیف کرد.

وی با تاکید به شرایط رقابتی امروز  بر توجه هر چه بیشتر  همکاران به بحث سودآوری، عملکرد بانک در تمامی شاخص ها را نیز مثبت ارزیابی کرد.

شایان با اشاره به نقش رهبری بانک ملی ایران در بازار بین بانکی از تلاش های همکاران در جذب منابع قدردانی کرد و رضایت مشتریان را در گرو رفتار مناسب و حسن خلق در برخورد با مشتریان دانست.

همچنین فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور  بانک نیز در این همایش با اشاره به  لزوم گسترش هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی جهت رضایت مشتریان، بر اطلاع رسانی و  استفاده بهینه همکاران از امکانات جدید ارائه شده توسط بانک از جمله سامانه بام، بله و طرح اوراق گواهی سپرده مسکن تاکید کرد و توجه به مباحث آماری و مدیریت ترازنامه را خواستار شد.


تسهیل و تأمین مالی تولید و تجارت، رسالت اصلی بانک ملی ایران

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران تسهیلات و تامین مالی بخش های تولید و تجارت را از وظایف اصلی و اساسی این بانک دانست و گفت: این عوامل موجب رونق فعالیت های اقتصادی در حوزه داخلی و بین المللی با رعایت چارچوب و اصول و قواعد حاکم می شود.

غلامرضا پناهی در بازدید از شعبه مرکزی این بانک، اظهار کرد: تأمین مالی واحدهای تولیدی باید بر اساس نیاز سنجی مطابق ظرفیت واقعی، کشش بازار و ترکیب مناسب با سایر منابع بوده و در اختیار آن قرار گیرد.

وی افزود: اگر چه تأمین نقدینگی به موقع تولید و تجارت ضروری است ولی اتکا بیش از حد واحدهای تولیدی و تجاری به منابع مالی استقراضی از سیستم بانکی روش بهینه ای نیست و موجب ایجاد ریسک هم برای واحدهای تولیدی و هم برای نظام بانکی خواهد شد.

پناهی گفت: باتوجه به آغاز رونق اقتصادی کشور و ویژگی نظام مالی کشور ما که وابسته به نظام بانکی است ،سیستم بانک ملی ایران در تسهیل و تسریع روند رو به رشد اقتصاد کشور نقش مهمی دارد.

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران ضمن اعلام آمادگی کامل برای حمایت ویژه در تأمین مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی و تجاری کشور، بر تخصیص منابع محدود ، نظارت مستمر بر استفاده صحیح و بهینه از منابع تخصیص یافته و توجه ویژه به واحدهای تولیدی تأکید کرد.

پناهی در خاتمه با بررسی و تحلیل جامع شاخص­های عملکردی شعبه توصیه هایی به منظور تخصیص بهینه منابع و آسیب شناسی و راهکارهای سود آوری در ایام باقی مانده تا پایان سال مالی ارائه کرد.

همچنین کاووس ایرج پور  معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک نیز به ارائه توصیه هایی در خصوص وصول مطالبات از بدهکاران عمده و راهکارهایی درخصوص برخی پرونده های شعبه مرکزی در این حوزه پرداخت.


تسهیلات حمایتی بانک ملی ایران از اشتغال

بانک ملی ایران در نه ماه ابتدای امسال تعداد 43 هزار و 587 فقره تسهیلات حمایتی اشتغال به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نهادهای حمایتی پرداخت کرده است.

در مدت مذکور 26 هزار و 979 فقره تسهیلات خود اشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره) به ارزش بیش از چهار هزار و 421 میلیارد ریال و 10 هزار و 265 فقره تسهیلات خوداشتغالی بهزیستی به ارزش بیش از یک هزار و 491 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

همچنین تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، شامل دو هزار و 326 فقره به ارزش 143 میلیارد و 475 میلیون ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) و یک هزار و 65 فقره به ارزش 71 میلیارد و 915 میلیون ریال به سازمان بهزیستی بوده است.

از سویی سهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از تسهیلات اشتغال زایی پرداختی بانک ملی ایران بالغ بر دو هزار و 935 فقره به ارزش حدود 304 میلیارد ریال بوده است.

لازم به ذکر است میزان تسهیلات اشتغال پرداختی زایی این بانک به سایر بخش ها نیز در مدت مذکور به 810 میلیون ریال در 17 فقره می رسد.


پرداخت بالغ بر 35 هزار فقره تسهیلات مسکن توسط بانک ملی ایران در نه ماه امسال

بانک ملی ایران در راستای کمک به رونق بازار مسکن، تعداد 35 هزار و 290 فقره تسهیلات در نه ماه ابتدای سال جاری در این بخش پرداخت کرده است.

آمار تسهیلات پرداختی به بخش های مختلف اقتصادی توسط این بانک نشان می دهد که سهم بخش مسکن و ساختمان از این تسهیلات از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه مبلغ نه هزار و 697 میلیارد ریال بوده است.

بانک ملی ایران همچنان در جهت کمک به رونق بخش های مختلف اقتصادی تعداد 47 هزار و 764 فقره تسهیلات کشاورزی و صنایع تبدیلی به ارزش 21 هزار و 163 میلیارد ریال و 20 هزار و 574 فقره تسهیلات صنعت و معدن به ارزش 66 هزار و 916 میلیارد ریال در مدت مذکور پرداخت کرده است.

سهم بخش بازرگانی از این تسهیلات پرداختی نیز 92 هزار و 800 فقره به ارزش 48 هزار و 404 میلیارد ریال است.

بخش های خدمات و صادرات نیز به ترتیب بیش از یک میلیون و 92 هزار  فقره تسهیلات به ارزش 375 هزار و 856 میلیارد ریال و 617 فقره تسهیلات به ارزش 2 هزار و 490 میلیارد ریال تا پایان آذرماه امسال دریافت کرده اند.


افتتاح روزانه 100 حساب طرح ویژه مسکن در بانک ملی ایران

با گذشت مدت کوتاهی از آغاز اجرای طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران، اطلاعات موجود نشان می دهد استقبال مشتریان از آن قابل توجه بوده است.

اعطای تسهیلات مسکن با روش جدیدی که پایه گذاری شده، توانسته برای بخش تازه ای از مشتریان نظام بانکی جذابیت ایجاد کند.

طی مدت گذشته از آغاز اجرای طرح ویژه مسکن در بانک ملی ایران، به طور متوسط روزانه 100 حساب مربوط به این طرح در شعب و واحدهای بانک در سراسر کشور افتتاح شده است.

با گذشت مدتی از اجرای طرح و رفع ابهامات مشتریان، حجم مراجعات به بانک به منظور استفاده از مزایای طرح ویژه مسکن در حال افزایش است.

حداقل مدت سرمایه گذاری برای استفاده از تسهیلات این طرح یک ماه است، بنابراین به زودی نخستین سپرده گذاران طرح ویژه مسکن می توانند از این تسهیلات استفاده کنند. با این حال افزایش دوره ماندگاری سپرده ها می تواند میزان تسهیلات دریافتی را افزایش دهد.


احیای بافت فرسوده با طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران

بافت فرسوده شهری و روستایی به یکی از معضلات کشور تبدیل شده است. تجربه وقوع زلزله در برخی نقاط کشور نشان داد که آسیب پذیرترین بخش ها، همین بافت های فرسوده اند. در تهران این مشکل حادتر است.

در برخی نقاط شهر تهران، منازل مسکونی و مراکز تجاری آن قدر عمر کرده اند که امنیت جانی ساکنین آنها در حالت عادی نیز به مخاطره افتاده است و وقوع کوچکترین حادثه از جمله زلزله یا آتش سوزی، می تواند لطمات جبران ناپذیری بر جا بگذارد.

نوسازی بافت های فرسوده یکی از اقدامات مدنظر همه مسئولان است، به طوری که رئیس جمهور محترم نیز در گفت و گوی تلویزیونی اخیر خود به لزوم بازسازی بافت فرسوده و برنامه های دولت در این زمینه اشاره کردند.

اما واقعیت این است که منابع همیشه محدود است و می توان برای چنین اقداماتی از روش های مشارکتی بهره برد. امروز عده زیادی هستند که بخشی از منابع لازم برای ساخت خانه را در اختیار دارند، اما این منابع به طور کامل نیاز آنها را برآورده نمی کند. در چنین شرایطی، استفاده از منابع کمکی می تواند مشکل را حل کند.

پرداخت تسهیلات با نرخ سود متعادل و دوره بازپرداخت طولانی، راه حل این مساله است؛ همان چیزی که بانک ملی ایران آن را عملیاتی کرده است.

طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران به متقاضیان این امکان را می دهد که با سپرده گذاری منابع موجود خود، در مدت زمان مشخص از تسهیلات مناسبی برای تکمیل دارایی و ساخت مسکن یا بازسازی بافت فرسوده استفاده کنند. این تسهیلات از آنجا که منحصر به خرید مسکن نیست و به ساخت مسکن نیز تعلق می گیرد، می تواند کمک بسیار مناسبی برای احیای بافت فرسودی شهری و روستایی باشد.

تجربه نشان داده اجرای طرح های مشارکتی که بخشی از منابع آن توسط مردم و بخش دیگر از محل تسهیلات بانکی تامین می شود، همواره سرعت عملیات را افزایش داده و نتیجه آن نیز برای مشارکت کنندگان راضی کننده است.


شعب بانک ملی ایران خلوت تر می شوند!

در روزگار کنونی که همه از ترافیک گریزانند و حتی ترجیح می دهند برای خرید کالاهای روزمره نیز از مراجعه حضوری به فروشگاه ها پرهیز کنند، حاضر شدن در شعبه بانک هم برای مشتریان نمی تواند چندان مطلوب باشد.

تا چند سال پیش توسعه فیزیکی شعب و افزایش کارکنان برای بانک ها یک مزیت محسوب می شد، به طوری که هر بانکی قصد داشت خود را به صورت فیزیکی در دسترس مشتریان قرار دهد، در حالی که این روند در حال حاضر کاملا برعکس شده است.

بانک ملی ایران با داشتن گسترده ترین شبکه شعب در سراسر کشور، روزانه حجم زیادی از مراجعات مشتریان را پاسخگوست. با این حال اقدامات انجام شده برای توسعه بانکداری الکترونیکی، اینترنتی و غیرحضوری از حجم این مراجعات کاسته است.

سامانه «بام» به خوبی مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و اکنون بیش از دو میلیون کاربر، روزانه خدمات بانکی خود را از این طریق دریافت می کنند. «بانک آفیسر» ها نیز بدون حضور مشتریان، خدمات بانکی مورد نیاز را به آنها ارائه می کنند که البته سرعت این خدمت رسانی بر بستر پیام رسان «بله» به شدت افزایش یافته است.

اکنون تجهیزات نرم افزاری بانک ملی ایران کاملا به روز است و سخت افزارهایی مانند VTM و CRS در مکان های قابل دسترس مشتریان در حال نصب است که بخش قابل توجهی از نیاز آنها را بدون حضور در شعبه برطرف می کند.

همه این اقدامات به منظور کاهش مراجعه حضوری مشتریان به شعب و تکریم و احترام به آنان انجام شده است. با توسعه این اقدامات، پیش بینی می شود روند خلوت شدن شعب بانک ملی ایران به سرعت ادامه یابد.


پیام رسان مالی «بله» حلقه اتصال 13 بانک

پیام رسان بومی و مالی «بله» که برای نخستین بار زمینه انجام خدمات بانکی بر بستر شبکه های مجازی در کشور را فراهم ساخت، اکنون قابلیت انجام خدمات بانکی از مبدا 13 بانک مختلف را دارد و دیگر بانک ها نیز در حال اتصال به این شبکه هستند.

این پیام رسان که هم اکنون علاوه بر دو بستر اندروید و آی او اس، نسخه دسکتاپ آن نیز قابل دسترسی است، علاوه بر ارائه همه خدمات معمول یک پیام رسان از جمله گفت و گو، ایجاد کانال و گروه، استفاده از استیکر و بازو (بات)، امکان ارائه خدمات بانکی از قابلیت خرید شارژ، عملیات کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور و ... را داراست.

اکنون علاوه بر بانک ملی ایران، بانک های انصار، آینده، پست بانک، کشاورزی، شهر، حکمت، پاسارگاد، دی، پارسیان، ملت، سرمایه و تجارت به این شبکه متصل هستند و کاربران می توانند از کارت های این بانک ها به عنوان کارت مبدا استفاده کنند.

قابلیت متمایز دیگری که «بله» نسبت به دیگر پیام رسان های موجود دارد این است که کاربران آن می توانند در حین استفاده از فضای یک پیام رسان، همزمان درخواست پول نیز بدهند.

لازم به ذکر است «بله» با حمایت بانک ملی ایران توسعه یافته و امروز بین 20 تا 30 هزار تراکنش روزانه با حجم حدود 10 میلیارد تومان در آن در حال انجام است.

همچنین اکنون 600 هزار نفر کاربر، عضو پیام رسان «بله» هستند و روزانه 10 تا 12 هزار کاربر نیز جذب این پیام رسان می شوند.

امنیت این پیام رسان توسط بانک ملی ایران تضمین شده و کاربران فضای مجازی می توانند با اطمینان خاطر هم از فضای یک پیام رسان بومی بهره ببرند و هم اینکه خدمات بانکی خود را سریع، راحت و به صورت همزمان و ایمن انجام دهند.


تمدید زمان مسابقه کانال های پرمخاطب در «بله»

بانک ملی ایران زمان مسابقه کانال های پرمخاطب در پیام رسان «بله» را تا 18 اسفندماه تمدید کرد.

قرار است کانال های پرمخاطب ایجاد شده بر بستر «بله» ارزیابی و به 12 کانال دارای عضو بیشتر جوایز ارزنده ای اهدا شود که زمان این مسابقه بنا بر درخواست های مکرر کاربران و مخاطبان تمدید شد.

پیام رسان بومی «بله» با حمایت بانک ملی ایران توسعه یافته و علاوه بر قابلیت های معمول پیام رسان ها، قابلیت های منحصر به فرد در حوزه تراکنش های بانکی دارد.

این پیام رسان می تواند به خوبی مورد استقبال مخاطبان کانال های دارای تراکنش مالی قرار بگیرد. کانال های دارای محصول، کانال های آموزش حوزه های مالی و امثال آن می توانند از این بستر برای تسهیل امور کاربران خود استفاده کنند.

مخاطبان کانال در «بله» بدون نیاز به خروج از پیام رسان و باز کردن سایر اپلیکیشن های پرداخت، می توانند در همان بستر بسیاری از امور مالی خود را انجام دهند.

پرداخت قبض موبایل، خرید شارژ، عملیات کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت خلافی خودرو و پرداخت عوارض خروج از جمله خدمات بانکی است که اکنون بر روی پیام رسان «بله» ارائه می شود.

لازم به ذکر است داشتن حداقل پنج هزار عضو برای کانال های متقاضی شرکت در این مسابقه ضروری است و مخاطبان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با نشانی الکترونیکی support@bale.ai و بخش گزارش و بازخورد در پیام رسان «بله» ارتباط برقرار کنند.


پیام رسان بله، برنده تندیس جشنواره جایزه ملی تحول دیجیتالی

پیام رسان "بله" ، تندیس "جشنواره جایزه ملی تحول دیجیتالی" را از آن خود کرد.

در دومین دوره از "جشنواره جایزه ملی تحول دیجیتالی در محور نوآوری دیجیتالی"، بانک ملی ایران موفق شد تا بابت نوآوری پیام رسان بله، برنده تندیس سیمین نوآوری دیجیتالی این جشنواره شود.

ناصر حکیمی معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در این جشنواره گفت: با گسترش کاربرد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، ضرورت پرداختن به  پیام رسان های مالی بیش از پیش احساس می شود و بانک ها نمی توانند از این رویکرد گریزان باشند.

وی افزود: کسب و کارهای دیجیتال هم امروزه اهمیت فراوانی پیدا کرده اند که می توانند در اشتغال زایی نقش مهمی را ایفا کنند لذا باید بسترهای لازم برای رشد این نوع کسب و کارها به وجود آید.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی ادامه داد: بانک ها برای رسیدن به اهداف تعیین شده و عبور از مشکلات فرا رو باید به سمت تغییر ساختار حرکت کنند و با چابک سازی آن شرایطی را فراهم آورند تا بتوانند مشکلات خود را مرتفع کنند و مشتریان و سپرده گذاران را هم تحت تاثیر این اقدامات خود قرار دهند و اعتماد آنها را بیش از پیش جلب کنند.

دکتر مهدی شامی زنجانی دبیر علمی جایزه ملی تحول دیجتالی نیز در این جشنواره گفت: پرداختن به فناوری های نوین مالی تا دیروز یک فرصت بود و اگر بانکی به آن می پرداخت از سایر رقبا پیش می افتاد، اما امروز دیگر پرداختن به آن تبدیل به ضرورت و امری اجتناب ناپذیر شده است.

وی افزود: در تحول دیجیتال، سازمان های پیشرو باید اهمیت هوش مصنوعی و رباتیک را دریابند و در برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های خود به سوی آن حرکت کنند.

شامی زنجانی تاکید کرد: بانک ها نیز در تحول دیجیتال باید به مرحله ای برسند که داده های مالی خود را با  رانش شناختی تحلیل کنند.

شایان ذکر است در این همایش لوح تقدیر "اهتمام به رهبری دیجیتالی" به فرامرز خالقی مدیر عامل شرکت داده ورزی سداد اهدا شد.


برگزاری جشنواره فجر جوانه ها ویژه کاربران کانون جوانه ها

کانون جوانه های بانک ملی ایران، به مناسبت ایام مبارک دهه فجر جشنواره عکسی با عنوان" جشنواره فجر جوانه ها" ویژه کودکان و نوجوانان، برگزار می کند.

کودک و نوجوانان علاقه مند، برای شرکت در این جشنواره می توانند عکسی از  خود با استفاده از پرچم و یا نمادی از پرچم کشور (مثل استفاده از رنگ های پرچم) در عکس، تهیه و به آیدی تلگرام @fajraneh ارسال کنند.

آثار دریافت شده پس از درج نام و کد، مجدد برای شرکت کنندگان ارسال می شود تا بتوانند با بازنشر عکس خود بازدید بیشتری به دست آورند و در نهایت کسانی که عکس آنها تعداد بازدید بیشتری داشته باشد، برنده این جشنواره خواهند بود.

در این جشنواره به 22 نفر از شرکت کنندگان که عکس آنها، بیشترین بازدید را داشته باشد مبلغ دو میلیون ریال به حساب آنها در بانک ملی ایران واریز خواهد شد.

علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند عکس های خود را از 12 تا 23 بهمن ماه به آیدی معرفی شده ارسال و تا تاریخ 28 بهمن جهت بازدید بیشتر عکس خود تلاش کنند.

عکس های ارسالی باید علاوه بر رعایت شئون اسلامی و ایرانی، وضوح تصویر، امکان چاپ و استفاده در شبکه های اجتماعی را داشته باشند و همچنین استفاده از نرم افزار جهت تغییر عکس مجاز نمی باشد.

کودکان و نوجوانانی که علاقه مند به حضور در کانون جوانه های بانک ملی ایران هستند می توانند به سایت کانون به آدرس kids.bmi.ir مراجعه و بعد از عضویت در سایت به دو صورت اینترنتی و یا حضوری افتتاح حساب نمایند و از مزایای این کانون استفاده کنند.


تقدیر مسئولان ارشد «حج و زیارت» از خدمات بانک ملی ایران

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تقدیر از خدمات بانک ملی ایران به حجاج، تسهیل امور مربوط به این بخش را خواستار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر در دیدار با برات کریمی عضو هیات مدیره و محمد نور آزادی مدیرامور شعب تهران بانک ملی ایران با بیان این که خدمت رسانی به زائران خانه خدا ثواب اخروی و اجر دنیوی دارد، گفت: خوشبختانه شرایط اعزام حجاج در سال گذشته مناسب بود و امسال نیز شرایط بهتری به این منظور تدارک دیده شده است.

وی افزود: باید تلاش کنیم زائران در انجام امور خود دغدغه ای نداشته باشند و این موضوع در حوزه بانک و ارز بسیار مهم است.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این دیدار با بیان این که خدمت رسانی به زائران حج برای همه کارکنان این بانک باعث افتخار است، اظهار کرد: مجموعه حج و زیارت از مشتریان خوب بانک ملی ایران است.

وی افزود: خوشبختانه در دوره جدید، همکاری خوبی میان دو مجموعه آغاز شده و ما نیز با همه توان در خدمت آن هستیم.

در ادامه، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت نیز دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این که مجموعه تحت مدیریتش با ارگان های متعدد از جمله نظام بانکی همکاری نزدیک دارد، گفت: خوشبختانه بانک ملی ایران همکاری خوبی با ما داشته و امیدواریم این همکاری در جنبه های مختلف توسعه یابد.

وی افزود: وقتی زائران از ما راضی باشند، در واقع از خدمات همه همکاران با سازمان از جمله بانک ها رضایت دارند و این موضوع وظیفه بانک ملی ایران در خدمت رسانی به مردم را سنگین تر می کند.

برات کریمی نیز در این دیدار با بیان این که تسهیل امور زائران خانه خدا به اندازه گشایش امور واحدهای تولیدی و یا خدمت رسانی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ارزشمند است، اظهار کرد: ارتباط بانک ملی ایران با سازمان حج و زیارت دیرینه است و ما برای مستحکم کردن این رابطه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

در حاشیه این دیدار، عضو هیات مدیره و مدیران بانک ملی ایران از شعبه حج و زیارت بازدید و در جریان امور این شعبه قرار گرفتند.

افتتاح اتاق ویژه بانک آفیسر و شعبه بازسازی شده شهر ری بانک ملی ایران

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: نوسازی واحدهای بانک در جلب رضایت مشتریان و شکل گیری ارتباط موثر میان مشتریان و کارکنان بسیار تاثیر گذار است.

برات کریمی در مراسم افتتاح اتاق ویژه بانک آفیسر و شعبه بازسازی شده شعبه شهر ری بانک ضمن قدردانی از حضور مشتریان قدیمی، معتمدین محل و مسئولان فرمانداری و شهرستان ری تصریح کرد: شعبه شهر ری از شعب قدیمی و تاثیر گذار بانک بوده که به دلیل ارائه خدمات مطلوب همواره از مقبولیت لازم در سطح این شهرستان برخوردار است.

معاون شعب بانک ملی ایران با اشاره به دو ویژگی مهم قدمت و نوآوری بانک ملی ایران بیان کرد: طرح بانک آفیسر محصولی نوین برای افزایش سهولت و سرعت در ارائه خدمت به مشتریان قدیمی و ویژه بانک است.

همچنین محمد نور آزادی مدیر امور شعب تهران نیز با اشاره به اهمیت باور طرح بانک آفیسر توسط کارکنان بانک ابراز کرد: اجرای طرح بانک آفیسر در شعبه ای با قدمت شهر ری می تواند در شکل گیری تصویر نوآورانه از بانک ملی ایران در بین مشتریان نقش بسزایی داشته باشد.

لازم به ذکر است، گیشه شهر ری در تاریخ 25 آذر سال 1321 به نمایندگی از شعبه سعدی در خیابان حرم افتتاح می شود و در تاریخ نهم تیر ماه سال 1330 ملک حاج محمد تقی فیروزآبادی فرزند حاج سید رضا فیروزآبادی بزرگ (مالک بیمارستان خیریه فیروزآبادی) برای محل جدید گیشه شهر ری خریداری و به نام بانک ملّی ایران به ثبت می رسد. این شعبه در تاریخ اول آبان ماه سال 1337 از شعبه سعدی منتزع و به شعبه شهر ری تبدیل می شود.

اکنون 53 سال از آخرین بازسازی انجام شده در شعبه شهر ری می گذرد و می توان گفت که فرهنگ حاکم بر این شعبه خاص این شعبه است و به دلیل مقبولیت این شعبه در بین مردم منطقه، طرح های نوین بانک همچون بانک آفیسر می تواند بیش از پیش رضایت مشتریان را جلب کند.


افتتاح صندوق اجاره ای شعبه سقز بانک ملی ایران

بانک ملی ایران صندوق اجاره ای خود در شعبه شهرستان سقز را افتتاح کرد.

360 عدد صندوق کوچک، 80 عدد صندوق متوسط و 80 عدد صندوق بزرگ اجاره ای در شعبه سقز راه اندازی شده است.

سقز دومین شعبه دارای صندوق اجاره ای در استان کردستان است.

شعبه میدان آزادی سنندج نخستین شعبه دارای این امکان در استان کردستان است که یک هزار و 508 صندوق اجاره ای دارد.

صندوق های اجاره ای به عنوان یکی از سرویس‌های جانبی بانک‌ها، محلی مجهز به سیستم های ایمنی ضد حریق و ضد سرقت برای نگهداری و حفظ اسناد و اشیای گران قیمت مشتریان است که مطابق قانون به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای اهلیت معامله واگذار می شود.

اکنون 84 شعبه بانک ملی ایران در سراسر کشور دارای 117 هزار و 730 صندوق اجاره ای هستند که از این تعداد 24 شعبه در تهران قرار دارند.

مشتریان می توانند برای اطلاع از شعب دارای صندوق اجاره ای به بخش خدمات بانکی سایت بانک ملی ایران به نشانی  www.bmi.ir مراجعه کنند.

از آنجا که این صندوق ها دارای ظرفیت محدود بوده و تقاضا برای دریافت آنها بالاست بنابراین شعب طبق ضوابطی خاص از جمله داشتن حساب بانکی فعال در آن شعبه، صندوق ها را واگذار می کنند که مشتریان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شعب مراجعه کنند.


انتشار شماره 247 مجله بانک ملی ایران

دویست و چهل و هفتمین شماره مجله بانک ملی ایران با پرونده ویژه «جوانه های کوچک امروز، امیدهای بالنده فردا» منتشر شد.

در این شماره نشریه مدیرعامل در یادداشتی انتقال مفاهیم مالی و بانکی به کودکان و تاثیر کانون جوانه های بانک را بررسی کرده است.

همچنین در صندلی داغ این شماره به سراغ برات کریمی عضو هیات مدیره بانک رفته ایم تا از روزهای ابتدای استخدام در بانک و دغدغه های این روزهای خود در بانک و زندگی روزمره سخن گوید.

گفت و گو با غلامحسین رسا رییس شعبه موفق، گزارشی از نگارخانه والی استاد کامران کوهستانی، گفت و گو با شاعر، نویسنده و مجری صدا و سیمای مرکز کرمانشاه، گزارشی از قدیمی ترین بانک شهر سنندج، گفت و گو با همکار پیشکسوت و رییس سازمان لیگ واترپلو و چندین مطلب خواندنی دیگر، در این شماره نشریه به چاپ رسیده است.

مجله بانک ملی ایران قدمتی 84 ساله دارد و مخاطبان این نشریه در شماره های اخیر شاهد تفاوت های کلی با شماره های پیشین هستند. بانک ملی ایران علاوه بر بهره گیری از رسانه های دیجیتال سعی کرد تا از ظرفیت رسانه مکتوب نیز استفاده کند و از این طریق رضایت مندی علاقه مندان به نشریات کاغذی را نیز بیش از پیش ارتقا دهد.


جلوه گری میراث ملی در موزه بانک ملی

در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سه اثر زرین از میراث ملی کشور در موزه بانک ملی ایران به نمایش درخواهد آمد.

پیرو توافق نامه ای بین بانک ملی ایران و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، قرار است به زودی به مناسبت ایام الله دهه فجر سه اثر زرین شاخص از مناطق و دوره های مختلف کشور مربوط به موزه های ملی و رضا عباسی کنار سایر آثار مرتبط و زرین در موزه بانک ملی ایران در معرض دید علاقمندان قرار گیرد .

جام زرین مارلیک از حوزه فرهنگی دریای کاسپین، جام زرین حسنلو از حوزه فرهنگی دریاچه اورمیه و تکوک زرین مادها از حوزه فرهنگی قافلانکوه(نزدیکی شهر میانه) مربوط به 3 هزار سال پیش در عصر آهن بوده که روایت‌هایی از باورها و اسطوره‌های گذشته‌های این مناطق دارند . هنر و زیبایی این جام ها به حدی است که بازدیدکنندگان دنیای معاصر را به خود فرا می‌خواند.

ماکت زرین صندوق پس انداز، صندوقچه و سکه های طلا و اسکناس های منقوش به تصاویر حک شده بر روی جام های فوق از سایر آثار به نمایش گذاشته شده خواهد بود.

عرضه این آثار از هفدهم الی نوزدهم بهمن ماه ساعت 13 تا 17 در محل موزه بانک ملی ایران واقع در خیابان فردوسی تهران آغاز خواهد شد.


«مولیر» به موزه بانک ملی ایران می آید

مراسم کتابخوانی «خسیس» اثر مولیر سه شنبه هفته جاری در موزه بانک ملی ایران اجرا شد.

کتاب «خسیس» از معروفترین آثار ژان باتیست پوکلن معروف به مولیر یکی از بزرگترین درام نویسان برتر قرن هفدهم در فرانسه و  بزرگترین کمدی نویس و هنرپیشه تاتر در اروپا است که روز سه شنبه هفته جاری 10 بهمن ماه توسط لیلا کفاش زاده برای علاقه مندان خوانده شد.

لازم به ذکر است پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری سه شنبه هر هفته مراسم کتابخوانی را در یکی از موزه های سطح تهران برگزار می کند که این مراسم برای دومین هفته پیاپی در موزه بانک ملی ایران برگزار خواهد شد.


کسب جایگاه سوم بانک ملی ایران در پانزدهمین المپیاد ورزشی شبکه بانکی کشور

کاروان ورزشی بانک ملی ایران در پانزدهمین المپیاد ورزشی شبکه بانکی کشور به مقام سوم مسابقات دست یافت.

مراسم اختتامیه پانزدهمین المپیاد ورزشی شبکه بانکی کشور با حضور روسا و معاونین ادارات کل رفاه 11 بانک و ورزشکاران مدال آور خانم و آقا در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

کاروان ورزشی بانک ملی ایران با کسب دو مدال طلا و چهار مدال نقره در بخش آقایان به عنوان قهرمانی رسید و در مجموع دو بخش آقایان و بانوان نیز حایز رتبه سوم شد.

در پایان این مراسم مهدی لطیفی رییس اداره کل رفاه و درمان بانک ملی ایران کاپ سومی این مسابقات را دریافت کرد.


دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: